Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | - | Bahar Dönemi | 3+0 | - | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin tez konularıyla ilgili çalışmaları, bilimsel ve etik araştırma yöntemlerine göre hazırlamayı ve bu doğrultuda öğrencilerin bilimsel araştırma yöntemlerini gözeterek rapor, proje, makale hazırlamaları, sunmaları amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders planı hakkında bilgilendirme yapılarak, araştırma kavramına giriş,Araştırma yöntemlerine giriş,Bilimsel araştırma süreçleri,Kuram, hipotez, model, değişken, varsayım ve uygulamaları,Kaynakça yöntemleri,Makale ve tez şablonu oluşturma,Nicel araştırma yöntemleri,Nitel araştırma yöntemleri,Amaç, önem, evren, örneklem, hipotez, sınırlılık yazımı 1,Amaç, önem, evren, örneklem, hipotez, sınırlılık yazımı ve uygulamaları,Makale inceleme (öğretim elemanı),Makale inceleme (öğrenci),Etik kurul başvuru formu hazırlama,Etik kurul başvuru formu kontrol; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilimsel olayları eleştirel bir perspektifle değerlendirebilme yapabilir | 10, 9 | A |
Nicel ve nitel araştırma teknikleriyle veri değerlendirecektir | 11, 2, 9 | E |
İletişim kuramlarının temel kavramlarını analiz yapabilir | 9 | A |
Araştırma raporu hazırlaması yapabilir | 11, 2, 9 | E |
Bilimsel etik kurallar çerçevesinde proje dosyası hazırlaması yapabilir | 11, 2, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders planı hakkında bilgilendirme yapılarak, araştırma kavramına giriş | Bölüm sayfasındaki okuma listesi üzerinde inceleme |
2 | Araştırma yöntemlerine giriş | Gürbüz, S., Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ankara, Seçkin |
3 | Bilimsel araştırma süreçleri | Gürbüz, S., Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ankara, Seçkin |
4 | Kuram, hipotez, model, değişken, varsayım ve uygulamaları | Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, İdris Güçlü |
5 | Kaynakça yöntemleri | Gürbüz, S., Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ankara, Seçkin , https://apastyle.apa.org |
6 | Makale ve tez şablonu oluşturma | tez yazım şablonu https://www.medipol.edu.tr/sites/default/files/2022-08/TEZ1.pdf |
7 | Nicel araştırma yöntemleri | Gürbüz, S., Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ankara, Seçkin |
8 | Nitel araştırma yöntemleri | A. Hamdi İslamoğlu Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri |
9 | Amaç, önem, evren, örneklem, hipotez, sınırlılık yazımı 1 | Gürbüz, S., Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ankara, Seçkin |
10 | Amaç, önem, evren, örneklem, hipotez, sınırlılık yazımı ve uygulamaları | Gürbüz, S., Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ankara, Seçkin |
11 | Makale inceleme (öğretim elemanı) | web of science ve trdizin |
12 | Makale inceleme (öğrenci) | web of science ve trdizin |
13 | Etik kurul başvuru formu hazırlama | https://www.medipol.edu.tr/akademik/arastirma-etik-kurullari/etik-kurullari1/sosyal-bilimler-bilimsel-arastirmalar-etik-kurulu/basvuru-belgeleri |
14 | Etik kurul başvuru formu kontrol | https://www.medipol.edu.tr/akademik/arastirma-etik-kurullari/etik-kurullari1/sosyal-bilimler-bilimsel-arastirmalar-etik-kurulu/basvuru-belgeleri |
Kaynak |
Eğitimde Ahlak ve Etik, Mustafa Günay Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, İdris Güçlü Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamaları Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (SPSS Uygulamalı), A. Hamdi İslamoğlu Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Bruce L. Berg, Howard LuneDers notları Gürbüz, S., Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ankara, Seçkin Davis, G. B., & Parker, C. A. (1997). Writing the Doctoral Dissertation: A Systematic Approach (2nd Edition). Barron's Educational Series. Bell, J. (2014). Doing Your Research Project: A Guide for First-Time Researchers. Open University Press. Booth, W. C., Colomb, G. G., & Williams, J. M. (2008). The Craft of Research (3rd Edition). University of Chicago Press. Day, R. A., & Gastel, B. (2012). How to Write and Publish a Scientific Paper (7th Edition). Greenwood. Lunenburg, F. C., & Irby, B. J. (2008). Writing a Successful Thesis or Dissertation: Tips and Strategies for Students in the Social and Behavioral Sciences. Corwin Press. https://www.medipol.edu.tr/akademik/arastirma-etik-kurullari/etik-kurullari1/sosyal-bilimler-bilimsel-arastirmalar-etik-kurulu/basvuru-belgeleri |
1-) Öğretim elemanı notları 2-) Günlük gazeteler 3-) Akademik dergiler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir. | X | |||||
5 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | ||||||
6 | Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | X | |||||
8 | Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir. | ||||||
9 | Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
10 | Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
11 | İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. | ||||||
13 | Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
15 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
16 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek paydaşlarıyla değerlendirir. | X | |||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
18 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
19 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 5 | 10 | 50 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 10 | 30 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 3 | 5 | 15 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 5 | 10 | 50 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 3 | 10 | 30 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 252 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(252/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | - | Bahar Dönemi | 3+0 | - | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin tez konularıyla ilgili çalışmaları, bilimsel ve etik araştırma yöntemlerine göre hazırlamayı ve bu doğrultuda öğrencilerin bilimsel araştırma yöntemlerini gözeterek rapor, proje, makale hazırlamaları, sunmaları amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders planı hakkında bilgilendirme yapılarak, araştırma kavramına giriş,Araştırma yöntemlerine giriş,Bilimsel araştırma süreçleri,Kuram, hipotez, model, değişken, varsayım ve uygulamaları,Kaynakça yöntemleri,Makale ve tez şablonu oluşturma,Nicel araştırma yöntemleri,Nitel araştırma yöntemleri,Amaç, önem, evren, örneklem, hipotez, sınırlılık yazımı 1,Amaç, önem, evren, örneklem, hipotez, sınırlılık yazımı ve uygulamaları,Makale inceleme (öğretim elemanı),Makale inceleme (öğrenci),Etik kurul başvuru formu hazırlama,Etik kurul başvuru formu kontrol; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilimsel olayları eleştirel bir perspektifle değerlendirebilme yapabilir | 10, 9 | A |
Nicel ve nitel araştırma teknikleriyle veri değerlendirecektir | 11, 2, 9 | E |
İletişim kuramlarının temel kavramlarını analiz yapabilir | 9 | A |
Araştırma raporu hazırlaması yapabilir | 11, 2, 9 | E |
Bilimsel etik kurallar çerçevesinde proje dosyası hazırlaması yapabilir | 11, 2, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders planı hakkında bilgilendirme yapılarak, araştırma kavramına giriş | Bölüm sayfasındaki okuma listesi üzerinde inceleme |
2 | Araştırma yöntemlerine giriş | Gürbüz, S., Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ankara, Seçkin |
3 | Bilimsel araştırma süreçleri | Gürbüz, S., Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ankara, Seçkin |
4 | Kuram, hipotez, model, değişken, varsayım ve uygulamaları | Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, İdris Güçlü |
5 | Kaynakça yöntemleri | Gürbüz, S., Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ankara, Seçkin , https://apastyle.apa.org |
6 | Makale ve tez şablonu oluşturma | tez yazım şablonu https://www.medipol.edu.tr/sites/default/files/2022-08/TEZ1.pdf |
7 | Nicel araştırma yöntemleri | Gürbüz, S., Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ankara, Seçkin |
8 | Nitel araştırma yöntemleri | A. Hamdi İslamoğlu Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri |
9 | Amaç, önem, evren, örneklem, hipotez, sınırlılık yazımı 1 | Gürbüz, S., Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ankara, Seçkin |
10 | Amaç, önem, evren, örneklem, hipotez, sınırlılık yazımı ve uygulamaları | Gürbüz, S., Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ankara, Seçkin |
11 | Makale inceleme (öğretim elemanı) | web of science ve trdizin |
12 | Makale inceleme (öğrenci) | web of science ve trdizin |
13 | Etik kurul başvuru formu hazırlama | https://www.medipol.edu.tr/akademik/arastirma-etik-kurullari/etik-kurullari1/sosyal-bilimler-bilimsel-arastirmalar-etik-kurulu/basvuru-belgeleri |
14 | Etik kurul başvuru formu kontrol | https://www.medipol.edu.tr/akademik/arastirma-etik-kurullari/etik-kurullari1/sosyal-bilimler-bilimsel-arastirmalar-etik-kurulu/basvuru-belgeleri |
Kaynak |
Eğitimde Ahlak ve Etik, Mustafa Günay Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, İdris Güçlü Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamaları Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (SPSS Uygulamalı), A. Hamdi İslamoğlu Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Bruce L. Berg, Howard LuneDers notları Gürbüz, S., Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Ankara, Seçkin Davis, G. B., & Parker, C. A. (1997). Writing the Doctoral Dissertation: A Systematic Approach (2nd Edition). Barron's Educational Series. Bell, J. (2014). Doing Your Research Project: A Guide for First-Time Researchers. Open University Press. Booth, W. C., Colomb, G. G., & Williams, J. M. (2008). The Craft of Research (3rd Edition). University of Chicago Press. Day, R. A., & Gastel, B. (2012). How to Write and Publish a Scientific Paper (7th Edition). Greenwood. Lunenburg, F. C., & Irby, B. J. (2008). Writing a Successful Thesis or Dissertation: Tips and Strategies for Students in the Social and Behavioral Sciences. Corwin Press. https://www.medipol.edu.tr/akademik/arastirma-etik-kurullari/etik-kurullari1/sosyal-bilimler-bilimsel-arastirmalar-etik-kurulu/basvuru-belgeleri |
1-) Öğretim elemanı notları 2-) Günlük gazeteler 3-) Akademik dergiler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir. | X | |||||
5 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | ||||||
6 | Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | X | |||||
8 | Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir. | ||||||
9 | Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
10 | Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
11 | İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. | ||||||
13 | Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
15 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
16 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek paydaşlarıyla değerlendirir. | X | |||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
18 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
19 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |