Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
VERİ ANALİZİ-Bahar Dönemi2+236
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersi VerenlerProf.Dr. Gökhan SİLAHTAROĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıVeri Analizi dersinin amacı bu alanın temel aşamaları olan veri bulma, veri toplama, veri temizleme, veri analiz etme, veri görselleştirme sürecini pratik ve teorik olarak anlamak ve bilgi edinme hakkını kullanarak açık veri ilişkisini kavramaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; ara sınav,Veri Gazeteciliğinin Tanımı/Tarihi
,Veri ile Hikaye Bulma - Nasıl Yapılır ,Veri Kazıma ,Veri Görselleştirme Araçlarına Giriş,Temel İstatistik ve Excel'de Çalışma Pratikleri,Bilgi Edinme Hakkı Talebi, Dijital İçerik Doğrulama,Açık Veri ve Etik,Sosyal Medya Veri Analizi /Kullanımı,Açık Verinin Makine Okunabilirliği,Veri Araştırma, Teknikleri ,Grup Projesi Odevi,Bireysel proje sunumu,Proje sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Veri gazeteciliğine ilişkin kavramları tanımlar10, 13, 16, 17, 6, 8, 9A
Açık Veri Oluşturma Pratiğini uygular10, 13, 16, 17, 18, 6, 8A, F, H
Dijital içerik oluşturur10, 13, 16, 6, 8, 9A, E, H
Tasarım temelleri ve etkili görsel iletişim çalışmalarını gerçekleştirir.10, 13, 14, 16, 17, 18, 6, 9A, E, F, H
Bilgi Edinme Özgürlüğü Talebi ve Açık Veri İle İlişkisini analiz eder.10, 13, 14, 16, 6, 8, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
0ara sınav
1Veri Gazeteciliğinin Tanımı/Tarihi
2Veri ile Hikaye Bulma - Nasıl Yapılır
3Veri Kazıma
4Veri Görselleştirme Araçlarına Giriş
5Temel İstatistik ve Excel'de Çalışma Pratikleri
6Bilgi Edinme Hakkı Talebi, Dijital İçerik Doğrulama
7Açık Veri ve Etik
9Sosyal Medya Veri Analizi /Kullanımı
10Açık Verinin Makine Okunabilirliği
11Veri Araştırma, Teknikleri
12Grup Projesi Odevi
13Bireysel proje sunumu
14Proje sunumları
Kaynak
(1)Kalsın, Berrin. Tüm Boyutlarıyla İnternet Haberciliği, Gece Kitaplığı, 2017. (2)Open Data Institute / http://theodi.org/ (3)Getting Started with Data Journalism /Writing data stories in any size newsroom /by Claire Miller/https://leanpub.com/datajournalism (4)Data Journalism HandBook /Edited by Jonathan Gray,Lilliona Bounegry and Lucy Chambers /http://datajournalismhandbook.org/ (5)Data Journalism Heist /by Paul Bradshawhttps://leanpub.com/DataJournalismHeist Data Journalism: Mapping the Future

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir.
3
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
4
Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir.
5
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
6
Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir.
7
Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
8
Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir.
9
Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
10
Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar.
11
İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
12
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
13
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
15
Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
16
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek paydaşlarıyla değerlendirir.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
18
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
19
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer14228
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı14114
Genel Sınav ve Hazırlığı14228
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)168
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(168/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
VERİ ANALİZİ-Bahar Dönemi2+236
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersi VerenlerProf.Dr. Gökhan SİLAHTAROĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıVeri Analizi dersinin amacı bu alanın temel aşamaları olan veri bulma, veri toplama, veri temizleme, veri analiz etme, veri görselleştirme sürecini pratik ve teorik olarak anlamak ve bilgi edinme hakkını kullanarak açık veri ilişkisini kavramaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; ara sınav,Veri Gazeteciliğinin Tanımı/Tarihi
,Veri ile Hikaye Bulma - Nasıl Yapılır ,Veri Kazıma ,Veri Görselleştirme Araçlarına Giriş,Temel İstatistik ve Excel'de Çalışma Pratikleri,Bilgi Edinme Hakkı Talebi, Dijital İçerik Doğrulama,Açık Veri ve Etik,Sosyal Medya Veri Analizi /Kullanımı,Açık Verinin Makine Okunabilirliği,Veri Araştırma, Teknikleri ,Grup Projesi Odevi,Bireysel proje sunumu,Proje sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Veri gazeteciliğine ilişkin kavramları tanımlar10, 13, 16, 17, 6, 8, 9A
Açık Veri Oluşturma Pratiğini uygular10, 13, 16, 17, 18, 6, 8A, F, H
Dijital içerik oluşturur10, 13, 16, 6, 8, 9A, E, H
Tasarım temelleri ve etkili görsel iletişim çalışmalarını gerçekleştirir.10, 13, 14, 16, 17, 18, 6, 9A, E, F, H
Bilgi Edinme Özgürlüğü Talebi ve Açık Veri İle İlişkisini analiz eder.10, 13, 14, 16, 6, 8, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
0ara sınav
1Veri Gazeteciliğinin Tanımı/Tarihi
2Veri ile Hikaye Bulma - Nasıl Yapılır
3Veri Kazıma
4Veri Görselleştirme Araçlarına Giriş
5Temel İstatistik ve Excel'de Çalışma Pratikleri
6Bilgi Edinme Hakkı Talebi, Dijital İçerik Doğrulama
7Açık Veri ve Etik
9Sosyal Medya Veri Analizi /Kullanımı
10Açık Verinin Makine Okunabilirliği
11Veri Araştırma, Teknikleri
12Grup Projesi Odevi
13Bireysel proje sunumu
14Proje sunumları
Kaynak
(1)Kalsın, Berrin. Tüm Boyutlarıyla İnternet Haberciliği, Gece Kitaplığı, 2017. (2)Open Data Institute / http://theodi.org/ (3)Getting Started with Data Journalism /Writing data stories in any size newsroom /by Claire Miller/https://leanpub.com/datajournalism (4)Data Journalism HandBook /Edited by Jonathan Gray,Lilliona Bounegry and Lucy Chambers /http://datajournalismhandbook.org/ (5)Data Journalism Heist /by Paul Bradshawhttps://leanpub.com/DataJournalismHeist Data Journalism: Mapping the Future

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir.
3
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
4
Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir.
5
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
6
Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir.
7
Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
8
Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir.
9
Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
10
Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar.
11
İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
12
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
13
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
15
Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
16
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek paydaşlarıyla değerlendirir.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
18
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
19
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 10:44Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 11:04