Bu ders, dönem projesi konusu oluşturma, literatür taraması yapma ve yazma ve proje yazım aşamalarını kapsayan tez çalışmasının planlanmasını ve yürütülmesini içerir. Her öğrencinin dönem projesi bir danışman tarafından takip edilir. Öğrenci ve danışmanı düzenli proje toplantıları yaparlar. Son aşamada öğrenciden, danışmanı ve tez izleme komitesi karşısında projesini sözlü olarak savunması ve başarıyla geçmesi beklenir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Proje konusu oluşturma,Proje konusu oluşturma,Çalışılacak değişkenleri tanımlama,Çalışılacak değişkenleri tanımlama,Literatür taraması yapma ve yazma,Literatür taraması yapma ve yazma ,Literatür taraması yapma ve yazma ,Literatür taraması yapma ve yazma ,Literatür taraması yapma ve yazma ,Bulguları sonuçlandırma,Bulguları sonuçlandırma ,Bulguları tartışma ,Bulguları tartışma ,Dönem projesi savunma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Proje konusu ile ilişkili gerekli literatürü inceler.
10, 14, 16
D
Proje kapsamında çalışılacak değişkenleri tanımlar.
10, 14, 16
D
Proje kapsamında araştırılacak konu belirler.
10, 14, 16
D
Proje konusu kapsamında literatürde yer alan çalışmaları karşılaştırır.
10, 14, 16
D
Proje çalışmasından elde edilen bulgularının alana nasıl uyarlanacağını yorumlar.
10, 14, 16
D
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği
Ölçme Yöntemleri:
D: Sözlü Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Proje konusu oluşturma
Tez danışmanının belirlediği kaynaklar
2
Proje konusu oluşturma
Tez danışmanının belirlediği kaynaklar
3
Çalışılacak değişkenleri tanımlama
Tez danışmanının belirlediği kaynaklar
4
Çalışılacak değişkenleri tanımlama
Tez danışmanının belirlediği kaynaklar
5
Literatür taraması yapma ve yazma
Tez danışmanı ve öğrencinin belirlediği kaynaklar
6
Literatür taraması yapma ve yazma
Tez danışmanı ve öğrencinin belirlediği kaynaklar
7
Literatür taraması yapma ve yazma
Tez danışmanı ve öğrencinin belirlediği kaynaklar
8
Literatür taraması yapma ve yazma
Tez danışmanı ve öğrencinin belirlediği kaynaklar
9
Literatür taraması yapma ve yazma
Tez danışmanı ve öğrencinin belirlediği kaynaklar
10
Bulguları sonuçlandırma
Tez danışmanı ve öğrencinin belirlediği kaynaklar
11
Bulguları sonuçlandırma
Tez danışmanı ve öğrencinin belirlediği kaynaklar
12
Bulguları tartışma
Tez danışmanı ve öğrencinin belirlediği kaynaklar
13
Bulguları tartışma
Tez danışmanı ve öğrencinin belirlediği kaynaklar
15
Dönem projesi savunma
Kaynak
Proje danışmanının dönem projesi ile ilgili belirlediği kaynaklar kullanılır.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Psikoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Klinik Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme
X
2
Klinik Psikoloji alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, edinilen bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve alan ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme
X
3
Klinik Psikoloji alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve alan ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
X
4
Klinik Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme
X
5
Psikoterapi, klinik görüşme teknikleri, meslek etiği ve psikolojik değerlendirme gibi uygulama alanlarında saha uygulamaları ile yetişebilme ve gelişebilme
X
6
Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme ve alanda özümsenen bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
1
14
14
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
14
14
196
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
14
21
294
Proje Sunumu / Seminer
14
14
196
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
14
14
196
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
896
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(896/30)
30
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
DÖNEM PROJESİ
PSKY2212759
Bahar Dönemi
0+0
-
30
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Bitirme Projesi
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ
Dersi Verenler
Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu ders, dönem projesi konusu oluşturma, literatür taraması yapma ve yazma ve proje yazım aşamalarını kapsayan tez çalışmasının planlanmasını ve yürütülmesini içerir. Her öğrencinin dönem projesi bir danışman tarafından takip edilir. Öğrenci ve danışmanı düzenli proje toplantıları yaparlar. Son aşamada öğrenciden, danışmanı ve tez izleme komitesi karşısında projesini sözlü olarak savunması ve başarıyla geçmesi beklenir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Proje konusu oluşturma,Proje konusu oluşturma,Çalışılacak değişkenleri tanımlama,Çalışılacak değişkenleri tanımlama,Literatür taraması yapma ve yazma,Literatür taraması yapma ve yazma ,Literatür taraması yapma ve yazma ,Literatür taraması yapma ve yazma ,Literatür taraması yapma ve yazma ,Bulguları sonuçlandırma,Bulguları sonuçlandırma ,Bulguları tartışma ,Bulguları tartışma ,Dönem projesi savunma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Proje konusu ile ilişkili gerekli literatürü inceler.
10, 14, 16
D
Proje kapsamında çalışılacak değişkenleri tanımlar.
10, 14, 16
D
Proje kapsamında araştırılacak konu belirler.
10, 14, 16
D
Proje konusu kapsamında literatürde yer alan çalışmaları karşılaştırır.
10, 14, 16
D
Proje çalışmasından elde edilen bulgularının alana nasıl uyarlanacağını yorumlar.
10, 14, 16
D
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği
Ölçme Yöntemleri:
D: Sözlü Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Proje konusu oluşturma
Tez danışmanının belirlediği kaynaklar
2
Proje konusu oluşturma
Tez danışmanının belirlediği kaynaklar
3
Çalışılacak değişkenleri tanımlama
Tez danışmanının belirlediği kaynaklar
4
Çalışılacak değişkenleri tanımlama
Tez danışmanının belirlediği kaynaklar
5
Literatür taraması yapma ve yazma
Tez danışmanı ve öğrencinin belirlediği kaynaklar
6
Literatür taraması yapma ve yazma
Tez danışmanı ve öğrencinin belirlediği kaynaklar
7
Literatür taraması yapma ve yazma
Tez danışmanı ve öğrencinin belirlediği kaynaklar
8
Literatür taraması yapma ve yazma
Tez danışmanı ve öğrencinin belirlediği kaynaklar
9
Literatür taraması yapma ve yazma
Tez danışmanı ve öğrencinin belirlediği kaynaklar
10
Bulguları sonuçlandırma
Tez danışmanı ve öğrencinin belirlediği kaynaklar
11
Bulguları sonuçlandırma
Tez danışmanı ve öğrencinin belirlediği kaynaklar
12
Bulguları tartışma
Tez danışmanı ve öğrencinin belirlediği kaynaklar
13
Bulguları tartışma
Tez danışmanı ve öğrencinin belirlediği kaynaklar
15
Dönem projesi savunma
Kaynak
Proje danışmanının dönem projesi ile ilgili belirlediği kaynaklar kullanılır.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Psikoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Klinik Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme
X
2
Klinik Psikoloji alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, edinilen bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve alan ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme
X
3
Klinik Psikoloji alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve alan ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
X
4
Klinik Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme
X
5
Psikoterapi, klinik görüşme teknikleri, meslek etiği ve psikolojik değerlendirme gibi uygulama alanlarında saha uygulamaları ile yetişebilme ve gelişebilme
X
6
Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme ve alanda özümsenen bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme