Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK STAJ-II | PSKY2213442 | Bahar Dönemi | 0+6 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Nağme GÖR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Nağme GÖR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders kapsamında öğrenciler, anlaşmalı olunan kurum ve merkezlerde bir dönem boyunca dış stajlarını yapmaktadırlar. Üniversite dışında bir staj deneyimi ile öğrencilerin iç stajlarının yanı sıra meslek hayatında farklı deneyimler kazanmaları, çeşitli vakalar görmeleri ve vaka toplantılarına katılarak iç staj ile kurmaya başladıkları profesyonel ilişkiyi temellendirmeleri hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Vakalarla, danışanlarla, ilgilenirken izlenecek kriterlere dair ekstra bir bakış açısı sunar. | 10, 13, 16, 4, 5 | A |
Kurum dışı vaka toplantıları vasıtasıyla danışan problemlerini karşılaştırır. | 10, 13, 16, 4, 5 | A |
Kurum içi staj ile kurmaya başladıkları profesyonel ilişkinin temellerini düzenler. | 10, 13, 16, 4, 5 | A |
Psikoterapi sürecine dair deneyim ve terapi becerisi kazanımı oluşturur. | 10, 13, 16, 4, 5 | A |
Vaka çalışmaları vasıtasıyla psikoterapi sürecine etki eden durumları tartışır. | 10, 13, 16, 4, 5 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma | |
2 | Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma | Kurum tarafından (varsa) verilen kaynaklar |
3 | Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma | Kurum tarafından (varsa) verilen kaynaklar |
4 | Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma | Kurum tarafından (varsa) verilen kaynaklar |
5 | Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma | Kurum tarafından (varsa) verilen kaynaklar |
6 | Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma | Kurum tarafından (varsa) verilen kaynaklar |
7 | Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma | Kurum tarafından (varsa) verilen kaynaklar |
8 | Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma | Kurum tarafından (varsa) verilen kaynaklar |
9 | Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma | Kurum tarafından (varsa) verilen kaynaklar |
10 | Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma | Kurum tarafından (varsa) verilen kaynaklar |
11 | Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma | Kurum tarafından (varsa) verilen kaynaklar |
12 | Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma | Kurum tarafından (varsa) verilen kaynaklar |
12 | Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma | Kurum tarafından (varsa) verilen kaynaklar |
13 | Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma | Kurum tarafından (varsa) verilen kaynaklar |
14 | Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma | Kurum tarafından (varsa) verilen kaynaklar |
Kaynak |
- Leahy, R. L. (2017). Cognitive Therapy Techniques: A Practitioner’s Guide. Guilford. - Barlow, D. H. (2007). Clinical Handbook of Psychological Disorders: A Step-by-Step Treatment Manual. Guilford. - Savaşır, I., Soygüt, G. ve Barışkın, E. (Eds.) (2009). Bilişsel-Davranışçı Terapiler. Türk Psikologlar Derneği Yayınları. - Beck, J. S. (2016). Bilişsel Davranışçı Terapi: Temelleri ve Ötesi. (M. Şahin, Çev. Ed.). Nobel. - McWilliams, N. (2013). Psikanalitik Tanı: Klinik Süreç İçinde Kişilik Yapısını Anlamak. (E. Kalem, Çev.). İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. |
- Oltmanns, T. F., Martin, M. T., Neale, J. M., & Davison, G. C. (2017). Anormal Psikolojide Vaka Çalışmaları. (M. Şahin, Çev. Ed.). Nobel. - Osborne, R. E., Lafuze, J. E., & Perkins, D. V. (2016). Case Analyses for Abnormal Psychology: Learning to Look Beyond the Symptoms. Routledge. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Klinik Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | ||||||
2 | Klinik Psikoloji alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, edinilen bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve alan ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | ||||||
3 | Klinik Psikoloji alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve alan ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme | ||||||
4 | Klinik Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | ||||||
5 | Psikoterapi, klinik görüşme teknikleri, meslek etiği ve psikolojik değerlendirme gibi uygulama alanlarında saha uygulamaları ile yetişebilme ve gelişebilme | ||||||
6 | Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme ve alanda özümsenen bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 21 | 4 | 84 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 84 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(84/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK STAJ-II | PSKY2213442 | Bahar Dönemi | 0+6 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Nağme GÖR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Nağme GÖR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders kapsamında öğrenciler, anlaşmalı olunan kurum ve merkezlerde bir dönem boyunca dış stajlarını yapmaktadırlar. Üniversite dışında bir staj deneyimi ile öğrencilerin iç stajlarının yanı sıra meslek hayatında farklı deneyimler kazanmaları, çeşitli vakalar görmeleri ve vaka toplantılarına katılarak iç staj ile kurmaya başladıkları profesyonel ilişkiyi temellendirmeleri hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma,Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Vakalarla, danışanlarla, ilgilenirken izlenecek kriterlere dair ekstra bir bakış açısı sunar. | 10, 13, 16, 4, 5 | A |
Kurum dışı vaka toplantıları vasıtasıyla danışan problemlerini karşılaştırır. | 10, 13, 16, 4, 5 | A |
Kurum içi staj ile kurmaya başladıkları profesyonel ilişkinin temellerini düzenler. | 10, 13, 16, 4, 5 | A |
Psikoterapi sürecine dair deneyim ve terapi becerisi kazanımı oluşturur. | 10, 13, 16, 4, 5 | A |
Vaka çalışmaları vasıtasıyla psikoterapi sürecine etki eden durumları tartışır. | 10, 13, 16, 4, 5 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma | |
2 | Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma | Kurum tarafından (varsa) verilen kaynaklar |
3 | Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma | Kurum tarafından (varsa) verilen kaynaklar |
4 | Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma | Kurum tarafından (varsa) verilen kaynaklar |
5 | Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma | Kurum tarafından (varsa) verilen kaynaklar |
6 | Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma | Kurum tarafından (varsa) verilen kaynaklar |
7 | Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma | Kurum tarafından (varsa) verilen kaynaklar |
8 | Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma | Kurum tarafından (varsa) verilen kaynaklar |
9 | Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma | Kurum tarafından (varsa) verilen kaynaklar |
10 | Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma | Kurum tarafından (varsa) verilen kaynaklar |
11 | Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma | Kurum tarafından (varsa) verilen kaynaklar |
12 | Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma | Kurum tarafından (varsa) verilen kaynaklar |
12 | Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma | Kurum tarafından (varsa) verilen kaynaklar |
13 | Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma | Kurum tarafından (varsa) verilen kaynaklar |
14 | Anlaşmalı kurum ya da merkezde çalışma | Kurum tarafından (varsa) verilen kaynaklar |
Kaynak |
- Leahy, R. L. (2017). Cognitive Therapy Techniques: A Practitioner’s Guide. Guilford. - Barlow, D. H. (2007). Clinical Handbook of Psychological Disorders: A Step-by-Step Treatment Manual. Guilford. - Savaşır, I., Soygüt, G. ve Barışkın, E. (Eds.) (2009). Bilişsel-Davranışçı Terapiler. Türk Psikologlar Derneği Yayınları. - Beck, J. S. (2016). Bilişsel Davranışçı Terapi: Temelleri ve Ötesi. (M. Şahin, Çev. Ed.). Nobel. - McWilliams, N. (2013). Psikanalitik Tanı: Klinik Süreç İçinde Kişilik Yapısını Anlamak. (E. Kalem, Çev.). İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. |
- Oltmanns, T. F., Martin, M. T., Neale, J. M., & Davison, G. C. (2017). Anormal Psikolojide Vaka Çalışmaları. (M. Şahin, Çev. Ed.). Nobel. - Osborne, R. E., Lafuze, J. E., & Perkins, D. V. (2016). Case Analyses for Abnormal Psychology: Learning to Look Beyond the Symptoms. Routledge. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Klinik Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | ||||||
2 | Klinik Psikoloji alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, edinilen bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve alan ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | ||||||
3 | Klinik Psikoloji alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve alan ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme | ||||||
4 | Klinik Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | ||||||
5 | Psikoterapi, klinik görüşme teknikleri, meslek etiği ve psikolojik değerlendirme gibi uygulama alanlarında saha uygulamaları ile yetişebilme ve gelişebilme | ||||||
6 | Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme ve alanda özümsenen bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |