Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ UYGULAMA VE SÜPERVİZYON - II | PSKY2210313 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hande GÜNDOĞAN SÜTÜVEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencilerin birden fazla süpervizör ile yürütülen, farklı psikoterapi kuramlarını temel alan süpervizyonlar eşliğinde gerçek danışanlarla psikoterapi seansı uygulamalarında bulunarak terapi sürecine dair deneyim ve terapi becerisi kazanmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mesleki Uygulama ve Süpervizyon Giriş: Genel Kurallar, Gereklilikler, Rol ve Sorumluluklar,Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon,Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon,Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon,Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon,Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon,Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon,Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon,Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon,Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon,Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon,Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon,Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon,Mesleki Uygulama ve Süpervizyon Sürecinin Genel Bir Değerlendirmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Psikoterapi sürecine dair deneyim ve terapi becerisi kazanımı oluşturur. | 10, 4, 6 | A, E, H |
Birden fazla süpervizör ile yürütülen, farklı psikoterapi kuramlarını temel alan süpervizyon sunar. | 10, 4, 5, 9 | A, E, H |
Süpervizyon eşliğinde gerçek danışanlarla psikoterapi seansları uygular. | 10, 4, 5, 6 | H |
Seans uygulamaları vasıtasıyla psikoterapi sürecine etki eden durumları tartışır. | 10, 4, 5, 6 | H |
Farklı psikoterapi kuramlarının terapi sürecine dair formülasyonlarını karşılaştırır. | 10, 4, 5, 6 | A, E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mesleki Uygulama ve Süpervizyon Giriş: Genel Kurallar, Gereklilikler, Rol ve Sorumluluklar | Anlatma, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon | Bireysel Psikoterapi Seansı Yürütme, Seans Özeti Hazırlama, Seansın Deşifresini Yapma, Grup Süpervizyonuna Katılma |
3 | Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon | Bireysel Psikoterapi Seansı Yürütme, Seans Özeti Hazırlama, Seansın Deşifresini Yapma, Grup Süpervizyonuna Katılma |
4 | Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon | Bireysel Psikoterapi Seansı Yürütme, Seans Özeti Hazırlama, Seansın Deşifresini Yapma, Grup Süpervizyonuna Katılma |
5 | Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon | Bireysel Psikoterapi Seansı Yürütme, Seans Özeti Hazırlama, Seansın Deşifresini Yapma, Grup Süpervizyonuna Katılma |
6 | Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon | Bireysel Psikoterapi Seansı Yürütme, Seans Özeti Hazırlama, Seansın Deşifresini Yapma, Grup Süpervizyonuna Katılma |
7 | Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon | Bireysel Psikoterapi Seansı Yürütme, Seans Özeti Hazırlama, Seansın Deşifresini Yapma, Grup Süpervizyonuna Katılma |
8 | Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon | Bireysel Psikoterapi Seansı Yürütme, Seans Özeti Hazırlama, Seansın Deşifresini Yapma, Grup Süpervizyonuna Katılma |
9 | Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon | Bireysel Psikoterapi Seansı Yürütme, Seans Özeti Hazırlama, Seansın Deşifresini Yapma, Grup Süpervizyonuna Katılma |
10 | Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon | Bireysel Psikoterapi Seansı Yürütme, Seans Özeti Hazırlama, Seansın Deşifresini Yapma, Grup Süpervizyonuna Katılma |
11 | Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon | Bireysel Psikoterapi Seansı Yürütme, Seans Özeti Hazırlama, Seansın Deşifresini Yapma, Grup Süpervizyonuna Katılma |
12 | Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon | Bireysel Psikoterapi Seansı Yürütme, Seans Özeti Hazırlama, Seansın Deşifresini Yapma, Grup Süpervizyonuna Katılma |
13 | Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon | Bireysel Psikoterapi Seansı Yürütme, Seans Özeti Hazırlama, Seansın Deşifresini Yapma, Grup Süpervizyonuna Katılma |
14 | Mesleki Uygulama ve Süpervizyon Sürecinin Genel Bir Değerlendirmesi | Sözlü Değerlendirme |
Kaynak |
- Leahy, R. L. (2017). Cognitive Therapy Techniques: A Practitioner’s Guide. Guilford. - Barlow, D. H. (2007). Clinical Handbook of Psychological Disorders: A Step-by-Step Treatment Manual. Guilford. - Savaşır, I., Soygüt, G. ve Barışkın, E. (Eds.) (2009). Bilişsel-Davranışçı Terapiler. Türk Psikologlar Derneği Yayınları. - Beck, J. S. (2016). Bilişsel Davranışçı Terapi: Temelleri ve Ötesi. (M. Şahin, Çev. Ed.). Nobel. - McWilliams, N. (2013). Psikanalitik Tanı: Klinik Süreç İçinde Kişilik Yapısını Anlamak. (E. Kalem, Çev.). İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. |
- Oltmanns, T. F., Martin, M. T., Neale, J. M., & Davison, G. C. (2017). Anormal Psikolojide Vaka Çalışmaları. (M. Şahin, Çev. Ed.). Nobel. - Osborne, R. E., Lafuze, J. E., & Perkins, D. V. (2016). Case Analyses for Abnormal Psychology: Learning to Look Beyond the Symptoms. Routledge. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Klinik Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | ||||||
2 | Klinik Psikoloji alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, edinilen bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve alan ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | ||||||
3 | Klinik Psikoloji alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve alan ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme | ||||||
4 | Klinik Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | ||||||
5 | Psikoterapi, klinik görüşme teknikleri, meslek etiği ve psikolojik değerlendirme gibi uygulama alanlarında saha uygulamaları ile yetişebilme ve gelişebilme | ||||||
6 | Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme ve alanda özümsenen bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 15 | 3 | 45 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 2 | 28 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 7 | 3 | 21 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ UYGULAMA VE SÜPERVİZYON - II | PSKY2210313 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hande GÜNDOĞAN SÜTÜVEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencilerin birden fazla süpervizör ile yürütülen, farklı psikoterapi kuramlarını temel alan süpervizyonlar eşliğinde gerçek danışanlarla psikoterapi seansı uygulamalarında bulunarak terapi sürecine dair deneyim ve terapi becerisi kazanmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mesleki Uygulama ve Süpervizyon Giriş: Genel Kurallar, Gereklilikler, Rol ve Sorumluluklar,Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon,Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon,Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon,Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon,Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon,Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon,Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon,Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon,Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon,Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon,Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon,Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon,Mesleki Uygulama ve Süpervizyon Sürecinin Genel Bir Değerlendirmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Psikoterapi sürecine dair deneyim ve terapi becerisi kazanımı oluşturur. | 10, 4, 6 | A, E, H |
Birden fazla süpervizör ile yürütülen, farklı psikoterapi kuramlarını temel alan süpervizyon sunar. | 10, 4, 5, 9 | A, E, H |
Süpervizyon eşliğinde gerçek danışanlarla psikoterapi seansları uygular. | 10, 4, 5, 6 | H |
Seans uygulamaları vasıtasıyla psikoterapi sürecine etki eden durumları tartışır. | 10, 4, 5, 6 | H |
Farklı psikoterapi kuramlarının terapi sürecine dair formülasyonlarını karşılaştırır. | 10, 4, 5, 6 | A, E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mesleki Uygulama ve Süpervizyon Giriş: Genel Kurallar, Gereklilikler, Rol ve Sorumluluklar | Anlatma, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon | Bireysel Psikoterapi Seansı Yürütme, Seans Özeti Hazırlama, Seansın Deşifresini Yapma, Grup Süpervizyonuna Katılma |
3 | Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon | Bireysel Psikoterapi Seansı Yürütme, Seans Özeti Hazırlama, Seansın Deşifresini Yapma, Grup Süpervizyonuna Katılma |
4 | Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon | Bireysel Psikoterapi Seansı Yürütme, Seans Özeti Hazırlama, Seansın Deşifresini Yapma, Grup Süpervizyonuna Katılma |
5 | Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon | Bireysel Psikoterapi Seansı Yürütme, Seans Özeti Hazırlama, Seansın Deşifresini Yapma, Grup Süpervizyonuna Katılma |
6 | Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon | Bireysel Psikoterapi Seansı Yürütme, Seans Özeti Hazırlama, Seansın Deşifresini Yapma, Grup Süpervizyonuna Katılma |
7 | Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon | Bireysel Psikoterapi Seansı Yürütme, Seans Özeti Hazırlama, Seansın Deşifresini Yapma, Grup Süpervizyonuna Katılma |
8 | Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon | Bireysel Psikoterapi Seansı Yürütme, Seans Özeti Hazırlama, Seansın Deşifresini Yapma, Grup Süpervizyonuna Katılma |
9 | Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon | Bireysel Psikoterapi Seansı Yürütme, Seans Özeti Hazırlama, Seansın Deşifresini Yapma, Grup Süpervizyonuna Katılma |
10 | Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon | Bireysel Psikoterapi Seansı Yürütme, Seans Özeti Hazırlama, Seansın Deşifresini Yapma, Grup Süpervizyonuna Katılma |
11 | Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon | Bireysel Psikoterapi Seansı Yürütme, Seans Özeti Hazırlama, Seansın Deşifresini Yapma, Grup Süpervizyonuna Katılma |
12 | Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon | Bireysel Psikoterapi Seansı Yürütme, Seans Özeti Hazırlama, Seansın Deşifresini Yapma, Grup Süpervizyonuna Katılma |
13 | Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon | Bireysel Psikoterapi Seansı Yürütme, Seans Özeti Hazırlama, Seansın Deşifresini Yapma, Grup Süpervizyonuna Katılma |
14 | Mesleki Uygulama ve Süpervizyon Sürecinin Genel Bir Değerlendirmesi | Sözlü Değerlendirme |
Kaynak |
- Leahy, R. L. (2017). Cognitive Therapy Techniques: A Practitioner’s Guide. Guilford. - Barlow, D. H. (2007). Clinical Handbook of Psychological Disorders: A Step-by-Step Treatment Manual. Guilford. - Savaşır, I., Soygüt, G. ve Barışkın, E. (Eds.) (2009). Bilişsel-Davranışçı Terapiler. Türk Psikologlar Derneği Yayınları. - Beck, J. S. (2016). Bilişsel Davranışçı Terapi: Temelleri ve Ötesi. (M. Şahin, Çev. Ed.). Nobel. - McWilliams, N. (2013). Psikanalitik Tanı: Klinik Süreç İçinde Kişilik Yapısını Anlamak. (E. Kalem, Çev.). İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. |
- Oltmanns, T. F., Martin, M. T., Neale, J. M., & Davison, G. C. (2017). Anormal Psikolojide Vaka Çalışmaları. (M. Şahin, Çev. Ed.). Nobel. - Osborne, R. E., Lafuze, J. E., & Perkins, D. V. (2016). Case Analyses for Abnormal Psychology: Learning to Look Beyond the Symptoms. Routledge. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Klinik Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | ||||||
2 | Klinik Psikoloji alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, edinilen bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve alan ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | ||||||
3 | Klinik Psikoloji alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve alan ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme | ||||||
4 | Klinik Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | ||||||
5 | Psikoterapi, klinik görüşme teknikleri, meslek etiği ve psikolojik değerlendirme gibi uygulama alanlarında saha uygulamaları ile yetişebilme ve gelişebilme | ||||||
6 | Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme ve alanda özümsenen bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |