Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ, Doç.Dr. Erol YILDIRIM, Prof.Dr. Hayrettin KARA, Dr.Öğr.Üye. Hande GÜNDOĞAN SÜTÜVEN, Dr.Öğr.Üye. Uzay DURAL ŞENOĞUZ, Dr.Öğr.Üye. Aysu MUTLUTÜRK, Dr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ, Prof.Dr. Kaasım Fatih YAVUZ, Doç.Dr. Gizem CESUR SOYSAL, Dr.Öğr.Üye. Ela ARI, Dr.Öğr.Üye. Nağme GÖR
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu ders, tez araştırma konusu oluşturma, çalışılacak değişkenleri tanımlama, hipotez geliştirme, araştırma yöntemi belirleme, literatür taraması yapma ve yazma, veri toplama, veri analizi ve tez yazım aşamalarını kapsayan tez çalışmasının planlanmasını ve yürütülmesini içerir. Her öğrencinin tez araştırması bir tez danışmanı tarafından takip edilir. Öğrenci ve tez danışmanı iki haftada bir, bir saat olmak üzere tez toplantıları yaparlar. Son aşamada öğrenciden, tez danışmanı ve tez izleme komitesi karşısında tezini sözlü olarak savunması ve başarıyla geçmesi beklenir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Tez konusu oluşturma, Çalışılacak değişkenleri tanımlama,Hipotez geliştirme,Araştırma yöntemi belirleme,Literatür taraması yapma ve yazma,Veri toplama ve analiz etme,Bulguları tartışma,Tez savunması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Araştırma konusu kapsamında çalışılacak değişkenleri tanımlar.
10, 14, 16
D
Tez kapsamında araştırma konusu belirler.
10, 14, 16
D
Araştırma konusu kapsamında çalışılacak değişkenleri bulur.
10, 14, 16
D
Tez konusu kapsamında araştırmanın yöntemini belirler.
10, 14, 16
D
Tez konusu ile ilişkili gerekli literatürü inceler.
10, 14, 16
D
Toplanan verileri analiz eder.
10, 14, 16
D
Analiz sonucu elde edilen bulguları tartışır.
10, 14, 16
D
Tez çalışması bulguları ile literatürde yer alan çalışmaları karşılaştırır.
10, 14, 16
D
Tez araştırmasından elde edilen bulgularının alana nasıl uyarlanacağını yorumlar.
10, 14, 16
D
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği
Ölçme Yöntemleri:
D: Sözlü Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Tez konusu oluşturma
Tez danışmanının belirlediği kaynaklar
3
Çalışılacak değişkenleri tanımlama
Tez danışmanının belirlediği kaynaklar
5
Hipotez geliştirme
Tez danışmanının belirlediği kaynaklar
7
Araştırma yöntemi belirleme
Tez danışmanının belirlediği kaynaklar
9
Literatür taraması yapma ve yazma
Tez danışmanı ve öğrencinin belirlediği kaynaklar
11
Veri toplama ve analiz etme
Tez danışmanı ve öğrencinin belirlediği kaynaklar
13
Bulguları tartışma
Tez danışmanı ve öğrencinin belirlediği kaynaklar
15
Tez savunması
Kaynak
Tez danışmanının tez konusu ile ilgili belirlediği kaynaklar kullanılır.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Psikoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Klinik Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme
X
2
Klinik Psikoloji alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, edinilen bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve alan ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme
X
3
Klinik Psikoloji alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve alan ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
X
4
Klinik Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme
X
5
Alandaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
X
6
Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri öğretebilme ve gözetebilme ve alanda özümsenen bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
2
14
28
Rehberli Problem Çözme
2
14
28
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
30
15
450
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
27
15
405
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
30
15
450
Performans Görevi, Bakım Planı
30
15
450
Toplam İş Yükü (Saat)
1811
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(1811/30)
60
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
TEZ
-
Güz Dönemi
0+0
-
60
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Tez
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ
Dersi Verenler
Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ, Doç.Dr. Erol YILDIRIM, Prof.Dr. Hayrettin KARA, Dr.Öğr.Üye. Hande GÜNDOĞAN SÜTÜVEN, Dr.Öğr.Üye. Uzay DURAL ŞENOĞUZ, Dr.Öğr.Üye. Aysu MUTLUTÜRK, Dr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ, Prof.Dr. Kaasım Fatih YAVUZ, Doç.Dr. Gizem CESUR SOYSAL, Dr.Öğr.Üye. Ela ARI, Dr.Öğr.Üye. Nağme GÖR
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu ders, tez araştırma konusu oluşturma, çalışılacak değişkenleri tanımlama, hipotez geliştirme, araştırma yöntemi belirleme, literatür taraması yapma ve yazma, veri toplama, veri analizi ve tez yazım aşamalarını kapsayan tez çalışmasının planlanmasını ve yürütülmesini içerir. Her öğrencinin tez araştırması bir tez danışmanı tarafından takip edilir. Öğrenci ve tez danışmanı iki haftada bir, bir saat olmak üzere tez toplantıları yaparlar. Son aşamada öğrenciden, tez danışmanı ve tez izleme komitesi karşısında tezini sözlü olarak savunması ve başarıyla geçmesi beklenir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Tez konusu oluşturma, Çalışılacak değişkenleri tanımlama,Hipotez geliştirme,Araştırma yöntemi belirleme,Literatür taraması yapma ve yazma,Veri toplama ve analiz etme,Bulguları tartışma,Tez savunması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Araştırma konusu kapsamında çalışılacak değişkenleri tanımlar.
10, 14, 16
D
Tez kapsamında araştırma konusu belirler.
10, 14, 16
D
Araştırma konusu kapsamında çalışılacak değişkenleri bulur.
10, 14, 16
D
Tez konusu kapsamında araştırmanın yöntemini belirler.
10, 14, 16
D
Tez konusu ile ilişkili gerekli literatürü inceler.
10, 14, 16
D
Toplanan verileri analiz eder.
10, 14, 16
D
Analiz sonucu elde edilen bulguları tartışır.
10, 14, 16
D
Tez çalışması bulguları ile literatürde yer alan çalışmaları karşılaştırır.
10, 14, 16
D
Tez araştırmasından elde edilen bulgularının alana nasıl uyarlanacağını yorumlar.
10, 14, 16
D
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği
Ölçme Yöntemleri:
D: Sözlü Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Tez konusu oluşturma
Tez danışmanının belirlediği kaynaklar
3
Çalışılacak değişkenleri tanımlama
Tez danışmanının belirlediği kaynaklar
5
Hipotez geliştirme
Tez danışmanının belirlediği kaynaklar
7
Araştırma yöntemi belirleme
Tez danışmanının belirlediği kaynaklar
9
Literatür taraması yapma ve yazma
Tez danışmanı ve öğrencinin belirlediği kaynaklar
11
Veri toplama ve analiz etme
Tez danışmanı ve öğrencinin belirlediği kaynaklar
13
Bulguları tartışma
Tez danışmanı ve öğrencinin belirlediği kaynaklar
15
Tez savunması
Kaynak
Tez danışmanının tez konusu ile ilgili belirlediği kaynaklar kullanılır.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Psikoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Klinik Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme
X
2
Klinik Psikoloji alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, edinilen bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve alan ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme
X
3
Klinik Psikoloji alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve alan ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
X
4
Klinik Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme
X
5
Alandaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
X
6
Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri öğretebilme ve gözetebilme ve alanda özümsenen bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme