Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ UYGULAMA VE SÜPERVİZYON - II | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | ( B ) Perşembe 10:00-10:45 ( B ) Perşembe 11:00-11:45 ( B ) Perşembe 12:00-12:45 Cuma 16:30-17:15 Cuma 17:30-18:15 Cuma 18:30-19:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hande GÜNDOĞAN SÜTÜVEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Kaasım Fatih YAVUZ, Dr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ, Dr.Öğr.Üye. Hande GÜNDOĞAN SÜTÜVEN, Doç.Dr. Gizem CESUR SOYSAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencilerin birden fazla süpervizör ile yürütülen, farklı psikoterapi kuramlarını temel alan süpervizyonlar eşliğinde gerçek danışanlarla psikoterapi seansı uygulamalarında bulunarak terapi sürecine dair deneyim ve terapi becerisi kazanmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mesleki Uygulama ve Süpervizyon Giriş: Genel Kurallar, Gereklilikler, Rol ve Sorumluluklar,Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon,Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon,Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon,Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon,Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon,Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon,Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon,Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon,Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon,Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon,Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon,Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon,Mesleki Uygulama ve Süpervizyon Sürecinin Genel Bir Değerlendirmesi; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu ders, gerçek danışanlarla en az 25 seans bireysel psikoterapi yapma ve psikoterapi uygulamasına ilişkin süpervizyon alma sürecini içermektedir. | 14, 18, 2, 3, 4, 7, 8 | A, B, C |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma, 18: Vaka Çalışması, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 7: Rol Oynama, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Mesleki Uygulama ve Süpervizyon Giriş: Genel Kurallar, Gereklilikler, Rol ve Sorumluluklar | Anlatma, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon | Bireysel Psikoterapi Seansı Yürütme, Seans Özeti Hazırlama, Seansın Deşifresini Yapma, Grup Süpervizyonuna Katılma |
3 | Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon | Bireysel Psikoterapi Seansı Yürütme, Seans Özeti Hazırlama, Seansın Deşifresini Yapma, Grup Süpervizyonuna Katılma |
4 | Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon | Bireysel Psikoterapi Seansı Yürütme, Seans Özeti Hazırlama, Seansın Deşifresini Yapma, Grup Süpervizyonuna Katılma |
5 | Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon | Bireysel Psikoterapi Seansı Yürütme, Seans Özeti Hazırlama, Seansın Deşifresini Yapma, Grup Süpervizyonuna Katılma |
6 | Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon | Bireysel Psikoterapi Seansı Yürütme, Seans Özeti Hazırlama, Seansın Deşifresini Yapma, Grup Süpervizyonuna Katılma |
7 | Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon | Bireysel Psikoterapi Seansı Yürütme, Seans Özeti Hazırlama, Seansın Deşifresini Yapma, Grup Süpervizyonuna Katılma |
8 | Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon | Bireysel Psikoterapi Seansı Yürütme, Seans Özeti Hazırlama, Seansın Deşifresini Yapma, Grup Süpervizyonuna Katılma |
9 | Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon | Bireysel Psikoterapi Seansı Yürütme, Seans Özeti Hazırlama, Seansın Deşifresini Yapma, Grup Süpervizyonuna Katılma |
10 | Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon | Bireysel Psikoterapi Seansı Yürütme, Seans Özeti Hazırlama, Seansın Deşifresini Yapma, Grup Süpervizyonuna Katılma |
11 | Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon | Bireysel Psikoterapi Seansı Yürütme, Seans Özeti Hazırlama, Seansın Deşifresini Yapma, Grup Süpervizyonuna Katılma |
12 | Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon | Bireysel Psikoterapi Seansı Yürütme, Seans Özeti Hazırlama, Seansın Deşifresini Yapma, Grup Süpervizyonuna Katılma |
13 | Bireysel Psikoterapi Uygulaması ve Süpervizyon | Bireysel Psikoterapi Seansı Yürütme, Seans Özeti Hazırlama, Seansın Deşifresini Yapma, Grup Süpervizyonuna Katılma |
14 | Mesleki Uygulama ve Süpervizyon Sürecinin Genel Bir Değerlendirmesi | Sözlü Değerlendirme |
Kaynak |
- Leahy, R. L. (2017). Cognitive Therapy Techniques: A Practitioner’s Guide. New York, NY: Guilford. - Barlow, D. H. (2007). Clinical Handbook of Psychological Disorders: A Step-by-Step Treatment Manual. New York, NY: Guilford. - Savaşır, I., Soygüt, G. & Barışkın, E. (Eds.) (2009). Bilişsel-Davranışçı Terapiler. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. - Beck, J. S. (2016). Bilişsel Davranışçı Terapi: Temelleri ve Ötesi. (M. Şahin, Çev. Ed.). Ankara: Nobel. - McWilliams, N. (2013). Psikanalitik Tanı: Klinik Süreç İçinde Kişilik Yapısını Anlamak. (E. Kalem, Çev.). İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. |
- Oltmanns, T. F., Martin, M. T., Neale, J. M. & Davison, G. C. (2017). Anormal Psikolojide Vaka Çalışmaları. (M. Şahin, Çev. Ed.). Ankara: Nobel. - Osborne, R. E., Lafuze, J. E. & Perkins, D. V. (2016). Case Analyses for Abnormal Psychology: Learning to Look Beyond the Symptoms. New York, NY: Routledge. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Psikoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Klinik Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | X | |||||
0 | Klinik Psikoloji alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, edinilen bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve alan ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | X | |||||
0 | Klinik Psikoloji alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve alan ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme | X | |||||
0 | Klinik Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | X | |||||
0 | Alandaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme | X | |||||
0 | Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri öğretebilme ve gözetebilme ve alanda özümsenen bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |