Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK STAJ-1 | 0+6 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders kapsamında öğrenciler, üniversitenin danışmanlık biriminde iki dönem boyunca iç stajlarını yapmaktadırlar. İç staj dahilinde, gerçek danışanlarla seans yapmakta, farklı süpervizörlerden süpervizyon almakta ve gördükleri çeşitli vakalar ile kendilerini profesyonel hayata hazırlamaktadırlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma ,Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma ,Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma ,Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma ,Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma ,Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma ,Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma ,Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma ,Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma ,Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma ,Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma ,Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma ,Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma ,Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma ; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu ders öğencilerin iki dönem boyunca üniversitenin danışmanlık biriminde yapacakları uygulamaya yönelik stajı içermektedir. | 1, 14, 18, 2, 3, 4, 7, 8 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 14: Bireysel Çalışma, 18: Vaka Çalışması, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 7: Rol Oynama, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma | Öngörüşme seansına hazırlık |
2 | Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma | Bir önceki seans üzerine çalışma |
3 | Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma | Bir önceki seans üzerine çalışma |
4 | Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma | Bir önceki seans üzerine çalışma |
5 | Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma | Bir önceki seans üzerine çalışma |
6 | Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma | Bir önceki seans üzerine çalışma |
7 | Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma | Bir önceki seans üzerine çalışma |
8 | Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma | Bir önceki seans üzerine çalışma |
9 | Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma | Bir önceki seans üzerine çalışma |
10 | Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma | Bir önceki seans üzerine çalışma |
11 | Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma | Bir önceki seans üzerine çalışma |
12 | Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma | Bir önceki seans üzerine çalışma |
13 | Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma | Bir önceki seans üzerine çalışma |
14 | Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma | Bir önceki seans üzerine çalışma |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Psikoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Klinik Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | X | |||||
0 | Klinik Psikoloji alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, edinilen bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve alan ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | X | |||||
0 | Klinik Psikoloji alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve alan ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme | X | |||||
0 | Klinik Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | X | |||||
0 | Alandaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme | X | |||||
0 | Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri öğretebilme ve gözetebilme ve alanda özümsenen bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |