Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİK STAJ-1-Güz Dönemi0+633
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hande GÜNDOĞAN SÜTÜVEN
Dersi VerenlerProf.Dr. Gökhan MALKOÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders kapsamında öğrenciler, üniversitenin danışmanlık biriminde iki dönem boyunca iç stajlarını yapmaktadırlar. İç staj dahilinde, gerçek danışanlarla seans yapmakta, farklı süpervizörlerden süpervizyon almakta ve gördükleri çeşitli vakalar ile kendilerini profesyonel hayata hazırlamaktadırlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Süpervizyon sürecine hazırlık,Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma ,Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma ,Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma ,Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma ,Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma ,Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma ,Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma ,Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma ,Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma ,Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma ,Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma ,Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma ,Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Psikoterapi sürecine dair deneyim ve terapi becerisi kazanımı oluşturur.10, 4, 6A, H
Birden fazla süpervizör ile yürütülen, farklı psikoterapi kuramlarını temel alan süpervizyon sunar.10, 4, 5, 9A, H
Süpervizyon eşliğinde gerçek danışanlarla psikoterapi seansları uygular.10, 4, 5, 6A
Seans uygulamaları vasıtasıyla psikoterapi sürecine etki eden durumları tartışır.10, 4, 5, 6A, H
Farklı psikoterapi kuramlarının terapi sürecine dair formülasyonlarını karşılaştırır.10, 4, 5, 6A, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Süpervizyon sürecine hazırlıkÖngörüşme seansına hazırlık
2Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma Bir önceki seans üzerine çalışma
3Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma Bir önceki seans üzerine çalışma
4Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma Bir önceki seans üzerine çalışma
5Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma Bir önceki seans üzerine çalışma
6Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma Bir önceki seans üzerine çalışma
7Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma Bir önceki seans üzerine çalışma
8Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma Bir önceki seans üzerine çalışma
9Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma Bir önceki seans üzerine çalışma
10Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma Bir önceki seans üzerine çalışma
11Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma Bir önceki seans üzerine çalışma
12Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma Bir önceki seans üzerine çalışma
13Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma Bir önceki seans üzerine çalışma
14Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma Bir önceki seans üzerine çalışma
Kaynak
- Leahy, R. L. (2017). Cognitive Therapy Techniques: A Practitioner’s Guide. Guilford. - Barlow, D. H. (2007). Clinical Handbook of Psychological Disorders: A Step-by-Step Treatment Manual. Guilford. - Savaşır, I., Soygüt, G. ve Barışkın, E. (Eds.) (2009). Bilişsel-Davranışçı Terapiler. Türk Psikologlar Derneği Yayınları. - Beck, J. S. (2016). Bilişsel Davranışçı Terapi: Temelleri ve Ötesi. (M. Şahin, Çev. Ed.). Nobel. - McWilliams, N. (2013). Psikanalitik Tanı: Klinik Süreç İçinde Kişilik Yapısını Anlamak. (E. Kalem, Çev.). İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
- Oltmanns, T. F., Martin, M. T., Neale, J. M., & Davison, G. C. (2017). Anormal Psikolojide Vaka Çalışmaları. (M. Şahin, Çev. Ed.). Nobel. - Osborne, R. E., Lafuze, J. E., & Perkins, D. V. (2016). Case Analyses for Abnormal Psychology: Learning to Look Beyond the Symptoms. Routledge.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Klinik Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme
X
2
Klinik Psikoloji alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, edinilen bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve alan ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme
X
3
Klinik Psikoloji alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve alan ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
X
4
Klinik Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme
X
5
Alandaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
X
6
Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri öğretebilme ve gözetebilme ve alanda özümsenen bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler21484
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)84
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(84/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİK STAJ-1-Güz Dönemi0+633
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hande GÜNDOĞAN SÜTÜVEN
Dersi VerenlerProf.Dr. Gökhan MALKOÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders kapsamında öğrenciler, üniversitenin danışmanlık biriminde iki dönem boyunca iç stajlarını yapmaktadırlar. İç staj dahilinde, gerçek danışanlarla seans yapmakta, farklı süpervizörlerden süpervizyon almakta ve gördükleri çeşitli vakalar ile kendilerini profesyonel hayata hazırlamaktadırlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Süpervizyon sürecine hazırlık,Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma ,Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma ,Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma ,Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma ,Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma ,Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma ,Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma ,Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma ,Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma ,Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma ,Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma ,Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma ,Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Psikoterapi sürecine dair deneyim ve terapi becerisi kazanımı oluşturur.10, 4, 6A, H
Birden fazla süpervizör ile yürütülen, farklı psikoterapi kuramlarını temel alan süpervizyon sunar.10, 4, 5, 9A, H
Süpervizyon eşliğinde gerçek danışanlarla psikoterapi seansları uygular.10, 4, 5, 6A
Seans uygulamaları vasıtasıyla psikoterapi sürecine etki eden durumları tartışır.10, 4, 5, 6A, H
Farklı psikoterapi kuramlarının terapi sürecine dair formülasyonlarını karşılaştırır.10, 4, 5, 6A, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Süpervizyon sürecine hazırlıkÖngörüşme seansına hazırlık
2Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma Bir önceki seans üzerine çalışma
3Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma Bir önceki seans üzerine çalışma
4Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma Bir önceki seans üzerine çalışma
5Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma Bir önceki seans üzerine çalışma
6Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma Bir önceki seans üzerine çalışma
7Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma Bir önceki seans üzerine çalışma
8Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma Bir önceki seans üzerine çalışma
9Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma Bir önceki seans üzerine çalışma
10Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma Bir önceki seans üzerine çalışma
11Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma Bir önceki seans üzerine çalışma
12Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma Bir önceki seans üzerine çalışma
13Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma Bir önceki seans üzerine çalışma
14Gerçek danışanlarla bireysel seans yapma Bir önceki seans üzerine çalışma
Kaynak
- Leahy, R. L. (2017). Cognitive Therapy Techniques: A Practitioner’s Guide. Guilford. - Barlow, D. H. (2007). Clinical Handbook of Psychological Disorders: A Step-by-Step Treatment Manual. Guilford. - Savaşır, I., Soygüt, G. ve Barışkın, E. (Eds.) (2009). Bilişsel-Davranışçı Terapiler. Türk Psikologlar Derneği Yayınları. - Beck, J. S. (2016). Bilişsel Davranışçı Terapi: Temelleri ve Ötesi. (M. Şahin, Çev. Ed.). Nobel. - McWilliams, N. (2013). Psikanalitik Tanı: Klinik Süreç İçinde Kişilik Yapısını Anlamak. (E. Kalem, Çev.). İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
- Oltmanns, T. F., Martin, M. T., Neale, J. M., & Davison, G. C. (2017). Anormal Psikolojide Vaka Çalışmaları. (M. Şahin, Çev. Ed.). Nobel. - Osborne, R. E., Lafuze, J. E., & Perkins, D. V. (2016). Case Analyses for Abnormal Psychology: Learning to Look Beyond the Symptoms. Routledge.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Klinik Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme
X
2
Klinik Psikoloji alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, edinilen bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve alan ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme
X
3
Klinik Psikoloji alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve alan ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
X
4
Klinik Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme
X
5
Alandaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
X
6
Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri öğretebilme ve gözetebilme ve alanda özümsenen bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:06Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:07