Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GÖRÜŞME TEKNİKLERİ VE ETİK | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere Klinik Psikolojide görüşme tekniklerini aktarmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş Dersin ve materyallerin tanıtımı,Temel konular ve hazırlık Klinik görüşmeler tanımı Özfarkındalık Fiziksel ortam Profesyonel ve etik konular,Temel izleme, dinleme, ve eylem becerileri İzleme davranışı Yönlendirici ve yönlendirici olmayan dinleme tepkileri,Yönlendirme: Sorular ve eylem becerileri Soru sorma ,Klinik görüşmede kuramsal olarak desteklenen ve kanıt temelli ilişki değişkenleri,Görüşme sürecine genel bakış Giriş-gelişme-kapanış-sonlandırma Rol oynama egzersizleri,İlk görüşme ve rapor yazımı İlk görüşmenin amaçları ve yöntemleri Rol oynama egzersizleri,Mental Durum Muayenesi,İntihar değerlendirmesi Rol oynama egzersizleri,Tanı ve tedavi planı Rol oynama egzersizleri,Özel Gruplarla görüşme Zorlu danışanlar Genç danışanlar ,Aile ve çift görüşmeleri,Rol oynama egzersizleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Pratik uygulamalarında, meslek etiğine hakimdir. | 15, 37, 9 | A |
Etkin dinleme becerilerini edinmiştir. | 11, 15, 37 | H |
Soru sorma ve yönlendirici eylem becerilerini edinmiştir. | 11, 15, 37 | H |
İlk görüşmeyi doğru bir şekilde yapılandırarak sürdürür. | 11, 15 | H |
İlk görüşme raporu yazar. | 9 | A, F |
Danışanlarla intihar değerlendirmesi yapabilir, risk faktörlerini belirleyerek müdahale eder. | 11, 15 | A, H |
Danışanlar ile etkin bir tanılama ve tedavi planı oluşturur. | 11, 15 | H |
Özel gruplarla görüşme yaparken dikkat edilecek hususlara hakimdir. | 9 | A |
Kültürel çeşitliliğin bilincindedir ve pratik uygulamalarında buna dikkat eder. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş Dersin ve materyallerin tanıtımı | Sommers-Flanagan, J., & Sommers-Flanagan, R. (2009). Klinik Görüşme |
2 | Temel konular ve hazırlık Klinik görüşmeler tanımı Özfarkındalık Fiziksel ortam Profesyonel ve etik konular | |
3 | Temel izleme, dinleme, ve eylem becerileri İzleme davranışı Yönlendirici ve yönlendirici olmayan dinleme tepkileri | Topic: The culturally competent clinician. Read chapter 11 (Interviewing in a Diverse and Multicultural World) by Sommers-Flanagan & Sommers-Flanagan (2014). Brown, L.S. (2009). Cultural competence: A new way of thinking about integration in therapy. Journal of Psychotherapy Integration, 19, 340-353. Sue, S. (2006). Cultural competency: From philosophy to research and practice. Journal of Community Psychology, 34(2), 237-245. Tao, K. W., Owen, J., Pace, B. T., & Imel, Z. E. (2015). A meta-analysis of multicultural competencies and psychotherapy process and outcome. Journal of Counseling Psychology, 62(3), 337-350 doi:http://dx.doi.org/10.1037/cou0000086. Skill: Basic attending skills. Read chapter 3 (Basic Attending, Listening, and Action Skills) by Sommers-Flanagan & Sommers-Flanagan (2014). |
4 | Yönlendirme: Sorular ve eylem becerileri Soru sorma | Topic: Therapeutic alliance. Read chapter 5 (Evidence-Based Relationships) by Sommers-Flanagan & Sommers-Flanagan (2014). Del Re, A.C., Fluckiger, C, Horvath, A.O., Symonds, D., & Wampold, B.E. (2012). Therapist effects in the therapeutic alliance-outcome relationship: A restricted-maximum likelihood meta-analysis. Clinical Psychology Review, 32, 642-649. Horvath, A. O. (2000). The therapeutic relationship: From transference to alliance. Journal of Clinical Psychology, 56(2), 163-173. Horvath, A. O., Del Re, A. C., Flückiger, C., & Symonds, D. (2011). Alliance in individual psychotherapy. Psychotherapy, 48(1), 9-16. doi:10.1037/a0022186 |
5 | Klinik görüşmede kuramsal olarak desteklenen ve kanıt temelli ilişki değişkenleri | Topic: Countertransference Hayes, J. A., Gelso, C. J., & Hummel, A.M. (2011). Managing countertransference. Psychotherapy, 48(1), 88-97. Hayes, J. A., & Gelso, C. J. (2001). Clinical implications of research on countertransference: Science informing practice. Journal of Clinical Psychology, 57(8), 1041-1051. Hayes, J. A., Nelson, D. L. B., & Fauth, J. (2015). Countertransference in successful and unsuccessful cases of psychotherapy. Psychotherapy, 52(1), 127-133. doi:http://dx.doi.org/10.1037/a0038827 Lingiardi, V., Tanzilli, A., & Colli, A. (2015). Does the severity of psychopathological symptoms mediate the relationship between patient personality and therapist response? Psychotherapy, 52(2), 228-237. doi:http://dx.doi.org/10.1037/a0037919 Zerubavel, N., & Wright, M.O.D. (2013) The dilemma of the wounded healer. Psychotherapy, 49(4), 482-491. Skill: Directive action responses. Read chapter 4 (Directives: pp.116-134) and chapter 6 (An Overview of the Interview Process) by Sommers-Flanagan & Sommers-Flanagan (2014). |
6 | Görüşme sürecine genel bakış Giriş-gelişme-kapanış-sonlandırma Rol oynama egzersizleri | Bölüm 7, Flanagan |
7 | İlk görüşme ve rapor yazımı İlk görüşmenin amaçları ve yöntemleri Rol oynama egzersizleri | Topic: Emotional experiencing Berggraf, L., Ulvenes, P. G., Øktedalen, T., Hoffart, A., Stiles, T., McCullough, L., & Wampold, B. E. (2014). Experience of affects predicting sense of self and others in short-term dynamic and cognitive therapy. Psychotherapy, 51(2), 246. doi:10.1037/a0036581 Greenberg, L. S., & Pascual-Leone, A. (2006). Emotion in psychotherapy: A practice-friendly research review. Journal of Clinical Psychology, 62(5), 611-630. [2] Kramer, U., Pascual-Leone, A., Despland, J., & de Roten, Y. (2015). Lane, R. D., Ryan, L., Nadel, L., & Greenberg, L. (2015). Memory reconsolidation, emotional arousal, and the process of change in psychotherapy: New insights from brain science. Behavioral and Brain Sciences, 38, e1, 1-19 (only). doi:http://dx.doi.org/10.1017/S0140525X14000041 Skill: Overview of the diagnostic interview. Read chapter 8 (The Mental Status Examination) and chapter 10 (Diagnosis and Treatment Planning, pp. 329-347) by Sommers-Flanagan & Sommers-Flanagan (2014) |
8 | Mental Durum Muayenesi | Mental Durum muayenesi kagıdı |
9 | İntihar değerlendirmesi Rol oynama egzersizleri | Doğaçlama örnekler |
10 | Tanı ve tedavi planı Rol oynama egzersizleri | Topic: Assessing risk for suicide [no discussant questions need be submitted]. Read chapter 9 (Suicide Assessment) by Sommers-Flanagan & Sommers-Flanagan (2014). Ellis, T. E., & Patel, A. B. Client suicide: What now? (2012). Cognitive and Behavioral Practice, 19(2), 277-287. Linehan, M.M. (2009) University of Washington Risk Assessment Action Protocol: UWRAMP, University of WA, Unpublished Work. Download this form-fillable pdf now called Linehan Risk Assessment & Management Protocol (LRAMP) available at http://blogs.uw.edu/brtc/publications-assessment-instruments Linehan, M. M., Comtois, K. A., & Ward-Ciesielski, E. F. (2012). Assessing and managing risk with suicidal individuals. Cognitive and Behavioral Practice, 19(2), 218-232. O’Connor, R. C., Smyth, R., Ferguson, E., Ryan, C., & Williams, J. M. (2013). Psychological processes and repeat suicidal behavior: A four-year prospective study. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 81(6), 1137-1143. doi:http://dx.doi.org/10.1037/a0033751 [4] |
12 | Özel Gruplarla görüşme Zorlu danışanlar Genç danışanlar | Klinik Görüşme, Bölüm 11 |
13 | Aile ve çift görüşmeleri | Klinik Görüşme, Bölüm 12 |
14 | Rol oynama egzersizleri | Doğaçlama örnekler |
Kaynak |
Sommers-Flanagan, J., & Sommers-Flanagan, R. (2014). Klinik Görüşme, Ithaka Yayınları. |
Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliği APA Ethical Guidelines |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Klinik Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | X | |||||
2 | Klinik Psikoloji alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, edinilen bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve alan ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | X | |||||
3 | Klinik Psikoloji alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve alan ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme | X | |||||
4 | Klinik Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | X | |||||
5 | Alandaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme | X | |||||
6 | Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri öğretebilme ve gözetebilme ve alanda özümsenen bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 16 | 3 | 48 | |||
Rehberli Problem Çözme | 3 | 10 | 30 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 60 | 120 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 15 | 1 | 15 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 1 | 14 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 235 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(235/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GÖRÜŞME TEKNİKLERİ VE ETİK | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere Klinik Psikolojide görüşme tekniklerini aktarmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş Dersin ve materyallerin tanıtımı,Temel konular ve hazırlık Klinik görüşmeler tanımı Özfarkındalık Fiziksel ortam Profesyonel ve etik konular,Temel izleme, dinleme, ve eylem becerileri İzleme davranışı Yönlendirici ve yönlendirici olmayan dinleme tepkileri,Yönlendirme: Sorular ve eylem becerileri Soru sorma ,Klinik görüşmede kuramsal olarak desteklenen ve kanıt temelli ilişki değişkenleri,Görüşme sürecine genel bakış Giriş-gelişme-kapanış-sonlandırma Rol oynama egzersizleri,İlk görüşme ve rapor yazımı İlk görüşmenin amaçları ve yöntemleri Rol oynama egzersizleri,Mental Durum Muayenesi,İntihar değerlendirmesi Rol oynama egzersizleri,Tanı ve tedavi planı Rol oynama egzersizleri,Özel Gruplarla görüşme Zorlu danışanlar Genç danışanlar ,Aile ve çift görüşmeleri,Rol oynama egzersizleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Pratik uygulamalarında, meslek etiğine hakimdir. | 15, 37, 9 | A |
Etkin dinleme becerilerini edinmiştir. | 11, 15, 37 | H |
Soru sorma ve yönlendirici eylem becerilerini edinmiştir. | 11, 15, 37 | H |
İlk görüşmeyi doğru bir şekilde yapılandırarak sürdürür. | 11, 15 | H |
İlk görüşme raporu yazar. | 9 | A, F |
Danışanlarla intihar değerlendirmesi yapabilir, risk faktörlerini belirleyerek müdahale eder. | 11, 15 | A, H |
Danışanlar ile etkin bir tanılama ve tedavi planı oluşturur. | 11, 15 | H |
Özel gruplarla görüşme yaparken dikkat edilecek hususlara hakimdir. | 9 | A |
Kültürel çeşitliliğin bilincindedir ve pratik uygulamalarında buna dikkat eder. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş Dersin ve materyallerin tanıtımı | Sommers-Flanagan, J., & Sommers-Flanagan, R. (2009). Klinik Görüşme |
2 | Temel konular ve hazırlık Klinik görüşmeler tanımı Özfarkındalık Fiziksel ortam Profesyonel ve etik konular | |
3 | Temel izleme, dinleme, ve eylem becerileri İzleme davranışı Yönlendirici ve yönlendirici olmayan dinleme tepkileri | Topic: The culturally competent clinician. Read chapter 11 (Interviewing in a Diverse and Multicultural World) by Sommers-Flanagan & Sommers-Flanagan (2014). Brown, L.S. (2009). Cultural competence: A new way of thinking about integration in therapy. Journal of Psychotherapy Integration, 19, 340-353. Sue, S. (2006). Cultural competency: From philosophy to research and practice. Journal of Community Psychology, 34(2), 237-245. Tao, K. W., Owen, J., Pace, B. T., & Imel, Z. E. (2015). A meta-analysis of multicultural competencies and psychotherapy process and outcome. Journal of Counseling Psychology, 62(3), 337-350 doi:http://dx.doi.org/10.1037/cou0000086. Skill: Basic attending skills. Read chapter 3 (Basic Attending, Listening, and Action Skills) by Sommers-Flanagan & Sommers-Flanagan (2014). |
4 | Yönlendirme: Sorular ve eylem becerileri Soru sorma | Topic: Therapeutic alliance. Read chapter 5 (Evidence-Based Relationships) by Sommers-Flanagan & Sommers-Flanagan (2014). Del Re, A.C., Fluckiger, C, Horvath, A.O., Symonds, D., & Wampold, B.E. (2012). Therapist effects in the therapeutic alliance-outcome relationship: A restricted-maximum likelihood meta-analysis. Clinical Psychology Review, 32, 642-649. Horvath, A. O. (2000). The therapeutic relationship: From transference to alliance. Journal of Clinical Psychology, 56(2), 163-173. Horvath, A. O., Del Re, A. C., Flückiger, C., & Symonds, D. (2011). Alliance in individual psychotherapy. Psychotherapy, 48(1), 9-16. doi:10.1037/a0022186 |
5 | Klinik görüşmede kuramsal olarak desteklenen ve kanıt temelli ilişki değişkenleri | Topic: Countertransference Hayes, J. A., Gelso, C. J., & Hummel, A.M. (2011). Managing countertransference. Psychotherapy, 48(1), 88-97. Hayes, J. A., & Gelso, C. J. (2001). Clinical implications of research on countertransference: Science informing practice. Journal of Clinical Psychology, 57(8), 1041-1051. Hayes, J. A., Nelson, D. L. B., & Fauth, J. (2015). Countertransference in successful and unsuccessful cases of psychotherapy. Psychotherapy, 52(1), 127-133. doi:http://dx.doi.org/10.1037/a0038827 Lingiardi, V., Tanzilli, A., & Colli, A. (2015). Does the severity of psychopathological symptoms mediate the relationship between patient personality and therapist response? Psychotherapy, 52(2), 228-237. doi:http://dx.doi.org/10.1037/a0037919 Zerubavel, N., & Wright, M.O.D. (2013) The dilemma of the wounded healer. Psychotherapy, 49(4), 482-491. Skill: Directive action responses. Read chapter 4 (Directives: pp.116-134) and chapter 6 (An Overview of the Interview Process) by Sommers-Flanagan & Sommers-Flanagan (2014). |
6 | Görüşme sürecine genel bakış Giriş-gelişme-kapanış-sonlandırma Rol oynama egzersizleri | Bölüm 7, Flanagan |
7 | İlk görüşme ve rapor yazımı İlk görüşmenin amaçları ve yöntemleri Rol oynama egzersizleri | Topic: Emotional experiencing Berggraf, L., Ulvenes, P. G., Øktedalen, T., Hoffart, A., Stiles, T., McCullough, L., & Wampold, B. E. (2014). Experience of affects predicting sense of self and others in short-term dynamic and cognitive therapy. Psychotherapy, 51(2), 246. doi:10.1037/a0036581 Greenberg, L. S., & Pascual-Leone, A. (2006). Emotion in psychotherapy: A practice-friendly research review. Journal of Clinical Psychology, 62(5), 611-630. [2] Kramer, U., Pascual-Leone, A., Despland, J., & de Roten, Y. (2015). Lane, R. D., Ryan, L., Nadel, L., & Greenberg, L. (2015). Memory reconsolidation, emotional arousal, and the process of change in psychotherapy: New insights from brain science. Behavioral and Brain Sciences, 38, e1, 1-19 (only). doi:http://dx.doi.org/10.1017/S0140525X14000041 Skill: Overview of the diagnostic interview. Read chapter 8 (The Mental Status Examination) and chapter 10 (Diagnosis and Treatment Planning, pp. 329-347) by Sommers-Flanagan & Sommers-Flanagan (2014) |
8 | Mental Durum Muayenesi | Mental Durum muayenesi kagıdı |
9 | İntihar değerlendirmesi Rol oynama egzersizleri | Doğaçlama örnekler |
10 | Tanı ve tedavi planı Rol oynama egzersizleri | Topic: Assessing risk for suicide [no discussant questions need be submitted]. Read chapter 9 (Suicide Assessment) by Sommers-Flanagan & Sommers-Flanagan (2014). Ellis, T. E., & Patel, A. B. Client suicide: What now? (2012). Cognitive and Behavioral Practice, 19(2), 277-287. Linehan, M.M. (2009) University of Washington Risk Assessment Action Protocol: UWRAMP, University of WA, Unpublished Work. Download this form-fillable pdf now called Linehan Risk Assessment & Management Protocol (LRAMP) available at http://blogs.uw.edu/brtc/publications-assessment-instruments Linehan, M. M., Comtois, K. A., & Ward-Ciesielski, E. F. (2012). Assessing and managing risk with suicidal individuals. Cognitive and Behavioral Practice, 19(2), 218-232. O’Connor, R. C., Smyth, R., Ferguson, E., Ryan, C., & Williams, J. M. (2013). Psychological processes and repeat suicidal behavior: A four-year prospective study. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 81(6), 1137-1143. doi:http://dx.doi.org/10.1037/a0033751 [4] |
12 | Özel Gruplarla görüşme Zorlu danışanlar Genç danışanlar | Klinik Görüşme, Bölüm 11 |
13 | Aile ve çift görüşmeleri | Klinik Görüşme, Bölüm 12 |
14 | Rol oynama egzersizleri | Doğaçlama örnekler |
Kaynak |
Sommers-Flanagan, J., & Sommers-Flanagan, R. (2014). Klinik Görüşme, Ithaka Yayınları. |
Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliği APA Ethical Guidelines |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Klinik Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | X | |||||
2 | Klinik Psikoloji alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, edinilen bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve alan ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | X | |||||
3 | Klinik Psikoloji alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve alan ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme | X | |||||
4 | Klinik Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | X | |||||
5 | Alandaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme | X | |||||
6 | Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri öğretebilme ve gözetebilme ve alanda özümsenen bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |