Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSİKANALİTİK TEORİLERE GİRİŞ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Psikanalitik kuramlar konusunda genel bir bilgi sahibi olmak, vaka analizinlerine psikanalik bir perspektiften bakma becerisi kazanmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sigmund Freud: Klasik Psikanaliz,Ego Psikolojisi,Ego Psikolojisi,HARRY STACK SULLIVAN AND KİŞİLERARASI PSİKANALİZ,MELANIE KLEIN ,W. R. D. FAIRBAIRN AND D. W. WINNICOTT,ERIK ERIKSON AND HEINZ KOHUT,BAĞLANMA KURAMI,OTTO KERNBERG, ROY SCHAFER, HANS LOEWALD, AND JACQUES LACAN,GELİŞİMSEL KİŞİLİK ÖRGÜTLENMESİ,SAVUNMA MEKANİZMALARI,KARAKTER ÖRGÜTLENMESİ TİPLERİ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Farklı psikanalitik perspektifleri karşılaştırır. | 10, 9 | E |
Öğrenci farklı psikanalitik kuramlar hakkında bilgi edinir. | 10, 9 | E |
Öğrenci farklı psikanalitik kuramları pratik alanda uygular. | 10, 9 | E |
Öğrenci farklı psikopatolojilerin etiyolojisini, farklı psikanalitik kuramlar ile açıklar. | 10, 13, 9 | F |
Öğrenci farklı psikanalitik kuramları, kendi gözlemleri ile birlikte analiz eder. | 10, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
0 | Sigmund Freud: Klasik Psikanaliz | Freud ve Sonrası, Chapter 1 |
1 | Ego Psikolojisi | Freud ve Sonrası, Bölüm 2 |
2 | Ego Psikolojisi | Freud ve Sonrası, Bölüm2 |
3 | HARRY STACK SULLIVAN AND KİŞİLERARASI PSİKANALİZ | Freud ve sonrası, Bölüm 3 |
4 | MELANIE KLEIN | Freud ve Sonrası, Melanie Klein |
5 | W. R. D. FAIRBAIRN AND D. W. WINNICOTT | Freud ve Sonrası, Bölüm 4 |
6 | ERIK ERIKSON AND HEINZ KOHUT | Freud ve sonrası, Bölüm 5 |
7 | BAĞLANMA KURAMI | Wallin, D. (2007) Part II: Attachment Relationships and the Development of the Self (Chapters 5,6,7) and Chapter 8 of Part III. In, Attachment in Psychotherapy. The Guilford Press. |
8 | OTTO KERNBERG, ROY SCHAFER, HANS LOEWALD, AND JACQUES LACAN | Freud ve sonrası, Bölüm 6 |
9 | GELİŞİMSEL KİŞİLİK ÖRGÜTLENMESİ | Psikanalitik Tanı, Nancy McWilliams, Bölüm 2 |
10 | SAVUNMA MEKANİZMALARI | Psikanalitik Tanı, Bölüm 3 |
11 | KARAKTER ÖRGÜTLENMESİ TİPLERİ | Psikanalitik Tanı, Nancy Mc Williams |
Kaynak |
Freud ve Sonrası, Bilgi Üniversitesi Yayınları |
Psikanalitik Tanı, NancyMc Williams |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Klinik Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | X | |||||
2 | Klinik Psikoloji alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, edinilen bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve alan ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | X | |||||
3 | Klinik Psikoloji alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve alan ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme | X | |||||
4 | Klinik Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | X | |||||
5 | Alandaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme | X | |||||
6 | Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri öğretebilme ve gözetebilme ve alanda özümsenen bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 16 | 3 | 48 | |||
Rehberli Problem Çözme | 3 | 10 | 30 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 60 | 120 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 30 | 30 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 10 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 1 | 14 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 252 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(252/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSİKANALİTİK TEORİLERE GİRİŞ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Psikanalitik kuramlar konusunda genel bir bilgi sahibi olmak, vaka analizinlerine psikanalik bir perspektiften bakma becerisi kazanmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sigmund Freud: Klasik Psikanaliz,Ego Psikolojisi,Ego Psikolojisi,HARRY STACK SULLIVAN AND KİŞİLERARASI PSİKANALİZ,MELANIE KLEIN ,W. R. D. FAIRBAIRN AND D. W. WINNICOTT,ERIK ERIKSON AND HEINZ KOHUT,BAĞLANMA KURAMI,OTTO KERNBERG, ROY SCHAFER, HANS LOEWALD, AND JACQUES LACAN,GELİŞİMSEL KİŞİLİK ÖRGÜTLENMESİ,SAVUNMA MEKANİZMALARI,KARAKTER ÖRGÜTLENMESİ TİPLERİ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Farklı psikanalitik perspektifleri karşılaştırır. | 10, 9 | E |
Öğrenci farklı psikanalitik kuramlar hakkında bilgi edinir. | 10, 9 | E |
Öğrenci farklı psikanalitik kuramları pratik alanda uygular. | 10, 9 | E |
Öğrenci farklı psikopatolojilerin etiyolojisini, farklı psikanalitik kuramlar ile açıklar. | 10, 13, 9 | F |
Öğrenci farklı psikanalitik kuramları, kendi gözlemleri ile birlikte analiz eder. | 10, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
0 | Sigmund Freud: Klasik Psikanaliz | Freud ve Sonrası, Chapter 1 |
1 | Ego Psikolojisi | Freud ve Sonrası, Bölüm 2 |
2 | Ego Psikolojisi | Freud ve Sonrası, Bölüm2 |
3 | HARRY STACK SULLIVAN AND KİŞİLERARASI PSİKANALİZ | Freud ve sonrası, Bölüm 3 |
4 | MELANIE KLEIN | Freud ve Sonrası, Melanie Klein |
5 | W. R. D. FAIRBAIRN AND D. W. WINNICOTT | Freud ve Sonrası, Bölüm 4 |
6 | ERIK ERIKSON AND HEINZ KOHUT | Freud ve sonrası, Bölüm 5 |
7 | BAĞLANMA KURAMI | Wallin, D. (2007) Part II: Attachment Relationships and the Development of the Self (Chapters 5,6,7) and Chapter 8 of Part III. In, Attachment in Psychotherapy. The Guilford Press. |
8 | OTTO KERNBERG, ROY SCHAFER, HANS LOEWALD, AND JACQUES LACAN | Freud ve sonrası, Bölüm 6 |
9 | GELİŞİMSEL KİŞİLİK ÖRGÜTLENMESİ | Psikanalitik Tanı, Nancy McWilliams, Bölüm 2 |
10 | SAVUNMA MEKANİZMALARI | Psikanalitik Tanı, Bölüm 3 |
11 | KARAKTER ÖRGÜTLENMESİ TİPLERİ | Psikanalitik Tanı, Nancy Mc Williams |
Kaynak |
Freud ve Sonrası, Bilgi Üniversitesi Yayınları |
Psikanalitik Tanı, NancyMc Williams |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Klinik Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | X | |||||
2 | Klinik Psikoloji alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, edinilen bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve alan ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | X | |||||
3 | Klinik Psikoloji alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve alan ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme | X | |||||
4 | Klinik Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | X | |||||
5 | Alandaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme | X | |||||
6 | Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri öğretebilme ve gözetebilme ve alanda özümsenen bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |