Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKANALİTİK TEORİLERE GİRİŞ-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıPsikanalitik kuramlar konusunda genel bir bilgi sahibi olmak, vaka analizinlerine psikanalik bir perspektiften bakma becerisi kazanmak
Dersin İçeriğiBu ders; Sigmund Freud: Klasik Psikanaliz,Ego Psikolojisi,Ego Psikolojisi,HARRY STACK SULLIVAN AND KİŞİLERARASI PSİKANALİZ,MELANIE KLEIN ,W. R. D. FAIRBAIRN AND D. W. WINNICOTT,ERIK ERIKSON AND HEINZ KOHUT,BAĞLANMA KURAMI,OTTO KERNBERG, ROY SCHAFER, HANS LOEWALD, AND JACQUES LACAN,GELİŞİMSEL KİŞİLİK ÖRGÜTLENMESİ,SAVUNMA MEKANİZMALARI,KARAKTER ÖRGÜTLENMESİ TİPLERİ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Farklı psikanalitik perspektifleri karşılaştırır.10, 9E
Öğrenci farklı psikanalitik kuramlar hakkında bilgi edinir.10, 9E
Öğrenci farklı psikanalitik kuramları pratik alanda uygular.10, 9E
Öğrenci farklı psikopatolojilerin etiyolojisini, farklı psikanalitik kuramlar ile açıklar.10, 13, 9F
Öğrenci farklı psikanalitik kuramları, kendi gözlemleri ile birlikte analiz eder.10, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
0Sigmund Freud: Klasik PsikanalizFreud ve Sonrası, Chapter 1
1Ego PsikolojisiFreud ve Sonrası, Bölüm 2
2Ego PsikolojisiFreud ve Sonrası, Bölüm2
3HARRY STACK SULLIVAN AND KİŞİLERARASI PSİKANALİZFreud ve sonrası, Bölüm 3
4MELANIE KLEIN Freud ve Sonrası, Melanie Klein
5W. R. D. FAIRBAIRN AND D. W. WINNICOTTFreud ve Sonrası, Bölüm 4
6ERIK ERIKSON AND HEINZ KOHUTFreud ve sonrası, Bölüm 5
7BAĞLANMA KURAMIWallin, D. (2007) Part II: Attachment Relationships and the Development of the Self (Chapters 5,6,7) and Chapter 8 of Part III. In, Attachment in Psychotherapy. The Guilford Press.
8OTTO KERNBERG, ROY SCHAFER, HANS LOEWALD, AND JACQUES LACANFreud ve sonrası, Bölüm 6
9GELİŞİMSEL KİŞİLİK ÖRGÜTLENMESİPsikanalitik Tanı, Nancy McWilliams, Bölüm 2
10SAVUNMA MEKANİZMALARIPsikanalitik Tanı, Bölüm 3
11KARAKTER ÖRGÜTLENMESİ TİPLERİPsikanalitik Tanı, Nancy Mc Williams
Kaynak
Freud ve Sonrası, Bilgi Üniversitesi Yayınları
Psikanalitik Tanı, NancyMc Williams

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Klinik Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme
X
2
Klinik Psikoloji alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, edinilen bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve alan ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme
X
3
Klinik Psikoloji alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve alan ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
X
4
Klinik Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme
X
5
Alandaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
X
6
Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri öğretebilme ve gözetebilme ve alanda özümsenen bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati16348
Rehberli Problem Çözme31030
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi260120
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer13030
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı0100
Ara Sınav ve Hazırlığı155
Genel Sınav ve Hazırlığı155
Performans Görevi, Bakım Planı14114
Toplam İş Yükü (Saat)252
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(252/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKANALİTİK TEORİLERE GİRİŞ-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıPsikanalitik kuramlar konusunda genel bir bilgi sahibi olmak, vaka analizinlerine psikanalik bir perspektiften bakma becerisi kazanmak
Dersin İçeriğiBu ders; Sigmund Freud: Klasik Psikanaliz,Ego Psikolojisi,Ego Psikolojisi,HARRY STACK SULLIVAN AND KİŞİLERARASI PSİKANALİZ,MELANIE KLEIN ,W. R. D. FAIRBAIRN AND D. W. WINNICOTT,ERIK ERIKSON AND HEINZ KOHUT,BAĞLANMA KURAMI,OTTO KERNBERG, ROY SCHAFER, HANS LOEWALD, AND JACQUES LACAN,GELİŞİMSEL KİŞİLİK ÖRGÜTLENMESİ,SAVUNMA MEKANİZMALARI,KARAKTER ÖRGÜTLENMESİ TİPLERİ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Farklı psikanalitik perspektifleri karşılaştırır.10, 9E
Öğrenci farklı psikanalitik kuramlar hakkında bilgi edinir.10, 9E
Öğrenci farklı psikanalitik kuramları pratik alanda uygular.10, 9E
Öğrenci farklı psikopatolojilerin etiyolojisini, farklı psikanalitik kuramlar ile açıklar.10, 13, 9F
Öğrenci farklı psikanalitik kuramları, kendi gözlemleri ile birlikte analiz eder.10, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
0Sigmund Freud: Klasik PsikanalizFreud ve Sonrası, Chapter 1
1Ego PsikolojisiFreud ve Sonrası, Bölüm 2
2Ego PsikolojisiFreud ve Sonrası, Bölüm2
3HARRY STACK SULLIVAN AND KİŞİLERARASI PSİKANALİZFreud ve sonrası, Bölüm 3
4MELANIE KLEIN Freud ve Sonrası, Melanie Klein
5W. R. D. FAIRBAIRN AND D. W. WINNICOTTFreud ve Sonrası, Bölüm 4
6ERIK ERIKSON AND HEINZ KOHUTFreud ve sonrası, Bölüm 5
7BAĞLANMA KURAMIWallin, D. (2007) Part II: Attachment Relationships and the Development of the Self (Chapters 5,6,7) and Chapter 8 of Part III. In, Attachment in Psychotherapy. The Guilford Press.
8OTTO KERNBERG, ROY SCHAFER, HANS LOEWALD, AND JACQUES LACANFreud ve sonrası, Bölüm 6
9GELİŞİMSEL KİŞİLİK ÖRGÜTLENMESİPsikanalitik Tanı, Nancy McWilliams, Bölüm 2
10SAVUNMA MEKANİZMALARIPsikanalitik Tanı, Bölüm 3
11KARAKTER ÖRGÜTLENMESİ TİPLERİPsikanalitik Tanı, Nancy Mc Williams
Kaynak
Freud ve Sonrası, Bilgi Üniversitesi Yayınları
Psikanalitik Tanı, NancyMc Williams

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Klinik Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme
X
2
Klinik Psikoloji alanında edinilen uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, edinilen bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve alan ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme
X
3
Klinik Psikoloji alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve alan ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
X
4
Klinik Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme
X
5
Alandaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
X
6
Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri öğretebilme ve gözetebilme ve alanda özümsenen bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:06Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:07