Çalışmak istediği bir konuda araştırma yaparak yüksek lisans tezini bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Tezin yazılması,Tezin yazılması,Tezin yazılması,Tezin yazılması,Tezin yazılması,Tezin yazılması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Araştırma yazımının genel ilkelerini yorumlar
14
D
Literatür taraması yapar ve tez konusuna ilişkin veri toplama araçlarını bilir
14
D
Araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçlarını tartışır
14
D
Araştırma sonuçlarını raporlaştırır
14
D
Araştırma sonuçlarını akıcı bir şekilde ifade eder
14
D
Araştırma sonuçlarını literatürle karşılaştırır ve literatüre katkı sağlar
14
D
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
D: Sözlü Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Tez konusunun belirlenmesi
Literatür taraması
2
Tez konusunun belirlenmesi
Literatür taraması
3
Tez konusunun belirlenmesi
Literatür taraması
4
Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
Literatür taraması
5
Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
Literatür taraması
6
Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
Literatür taraması
7
Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
Literatür taraması
8
Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması
Literatür taraması
9
Tezin yazılması
Literatür taraması
10
Tezin yazılması
Literatür taraması
11
Tezin yazılması
Literatür taraması
12
Tezin yazılması
Literatür taraması
13
Tezin yazılması
Literatür taraması
14
Tezin yazılması
Literatür taraması
Kaynak
Kaynaklar, her öğrenci için tez araştırmasına göre özel olarak önerilecektir.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY1) Kamu Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir.
X
2
PY2) Kamu Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar.
X
3
PY3) Kamu Hukuku alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi hukuki problemlerin çözümünde kullanır.
X
4
PY4) Kamu Hukukuna dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir.
X
5
PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
X
6
PY6) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
PY7) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
X
8
PY8) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
9
PY9) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
10
PY10) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile hukuk kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır.
X
11
PY11) Hukuk kavram ve kurumları, yerleşik hukuk uygulaması ve hukuk kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur.
X
12
PY12) Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
13
PY13) Kamu hukuku alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
X
14
PY14) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
31
2
62
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
31
56
1736
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
1
4
4
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
1802
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(1802/30)
60
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Çalışmak istediği bir konuda araştırma yaparak yüksek lisans tezini bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Tezin yazılması,Tezin yazılması,Tezin yazılması,Tezin yazılması,Tezin yazılması,Tezin yazılması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Araştırma yazımının genel ilkelerini yorumlar
14
D
Literatür taraması yapar ve tez konusuna ilişkin veri toplama araçlarını bilir
14
D
Araştırma verilerini toplar, analiz eder ve sonuçlarını tartışır
14
D
Araştırma sonuçlarını raporlaştırır
14
D
Araştırma sonuçlarını akıcı bir şekilde ifade eder
14
D
Araştırma sonuçlarını literatürle karşılaştırır ve literatüre katkı sağlar
14
D
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
D: Sözlü Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Tez konusunun belirlenmesi
Literatür taraması
2
Tez konusunun belirlenmesi
Literatür taraması
3
Tez konusunun belirlenmesi
Literatür taraması
4
Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
Literatür taraması
5
Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
Literatür taraması
6
Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
Literatür taraması
7
Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
Literatür taraması
8
Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması
Literatür taraması
9
Tezin yazılması
Literatür taraması
10
Tezin yazılması
Literatür taraması
11
Tezin yazılması
Literatür taraması
12
Tezin yazılması
Literatür taraması
13
Tezin yazılması
Literatür taraması
14
Tezin yazılması
Literatür taraması
Kaynak
Kaynaklar, her öğrenci için tez araştırmasına göre özel olarak önerilecektir.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY1) Kamu Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir.
X
2
PY2) Kamu Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar.
X
3
PY3) Kamu Hukuku alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi hukuki problemlerin çözümünde kullanır.
X
4
PY4) Kamu Hukukuna dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir.
X
5
PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
X
6
PY6) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
PY7) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
X
8
PY8) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
9
PY9) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
10
PY10) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile hukuk kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır.
X
11
PY11) Hukuk kavram ve kurumları, yerleşik hukuk uygulaması ve hukuk kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur.
X
12
PY12) Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
13
PY13) Kamu hukuku alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
X
14
PY14) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.