Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CEZA ADALET SİST. ALTERNATİF UYUŞ. ÇÖZÜM YOL. | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra ALAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Esra ALAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ceza adalet sisteminde alternatif uyuşmazlık çözüm yollarının kapsamını belirleme ve buna yönelik düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ceza Adalet Sistemine Giriş,Ceza Adalet Sisteminde Alternatif Uyuşmazlık Çözüm Yolları Kavramı,Onarıcı Adalet Kavramı,Ceza Muhakemesinde İkrar,Ceza Adalet Sisteminde İkrara Bağlanan Sonuçlar,Kamu Davasının Açılmasının Ertelenmesi,Ceza Muhakemesinde Önödeme,Ceza Muhakemesinde Uzlaştırma,Suça Sürüklenen Çocuklar Bakımından Uzlaştırma,Ceza Muhakemesinde Seri Muhakeme,Ceza Muhakemesinde Basit Yargılama,Ceza Hukukunda Etkin Pişmanlık,Hukukun Evrensel İlkelerinin Alternatif Uyuşmazlık Çözüm Yolları Kapsamında Değerlendirilmesi,Alternatif Uyuşmazlık Çözüm Yollarının Cezanın İnfazına Etkisi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ceza adalet sistemi ve onarıcı adalet kavramını tahlil eder. | 16, 9 | A |
Kamu davasının açılmasının ertelenmesi kurumunu inceler. | 16, 9 | A |
Uzlaştırma ve önödeme kurumları hakkında bilgi sahibi olur. | 16, 9 | A |
Seri muhakeme ve basit yargılama kurumlarını inceler. | 16, 9 | A |
Ceza muhakemesinde ikrar konusunu inceler. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ceza Adalet Sistemine Giriş | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
2 | Ceza Adalet Sisteminde Alternatif Uyuşmazlık Çözüm Yolları Kavramı | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
3 | Onarıcı Adalet Kavramı | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
4 | Ceza Muhakemesinde İkrar | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
5 | Ceza Adalet Sisteminde İkrara Bağlanan Sonuçlar | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
6 | Kamu Davasının Açılmasının Ertelenmesi | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
7 | Ceza Muhakemesinde Önödeme | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
8 | Ceza Muhakemesinde Uzlaştırma | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
9 | Suça Sürüklenen Çocuklar Bakımından Uzlaştırma | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
10 | Ceza Muhakemesinde Seri Muhakeme | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
11 | Ceza Muhakemesinde Basit Yargılama | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
12 | Ceza Hukukunda Etkin Pişmanlık | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
13 | Hukukun Evrensel İlkelerinin Alternatif Uyuşmazlık Çözüm Yolları Kapsamında Değerlendirilmesi | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
14 | Alternatif Uyuşmazlık Çözüm Yollarının Cezanın İnfazına Etkisi | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
Kaynak |
Bahri Öztürk/Durmuş Tezcan/Mustafa Ruhan Erdem/Özge Sırma/Yasemin F. Saygılar Kırıt/Özdem Özaydın/Esra Alan Akcan/Efser Erden Nazari ve Uygulamalı Ceza Muhakemesi Hukuku, 15. Baskı, Seçkin Yayıncılık, 2021. |
Ekrem Çetintürk, Onarıcı Adalet ve Ceza Adalet Sisteminde Uzlaştırma, Adalet Yayınevi, Ankara 2017. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1) Kamu Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | PY2) Kamu Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar. | X | |||||
3 | PY3) Kamu Hukuku alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi hukuki problemlerin çözümünde kullanır. | X | |||||
4 | PY4) Kamu Hukukuna dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir. | ||||||
5 | PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | ||||||
6 | PY6) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | ||||||
7 | PY7) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||||||
8 | PY8) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
9 | PY9) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
10 | PY10) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile hukuk kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır. | X | |||||
11 | PY11) Hukuk kavram ve kurumları, yerleşik hukuk uygulaması ve hukuk kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur. | X | |||||
12 | PY12) Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
13 | PY13) Kamu hukuku alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | ||||||
14 | PY14) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 5 | 70 | |||
Rehberli Problem Çözme | 4 | 5 | 20 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 20 | 40 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 200 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(200/30) | 7 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CEZA ADALET SİST. ALTERNATİF UYUŞ. ÇÖZÜM YOL. | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra ALAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Esra ALAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ceza adalet sisteminde alternatif uyuşmazlık çözüm yollarının kapsamını belirleme ve buna yönelik düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ceza Adalet Sistemine Giriş,Ceza Adalet Sisteminde Alternatif Uyuşmazlık Çözüm Yolları Kavramı,Onarıcı Adalet Kavramı,Ceza Muhakemesinde İkrar,Ceza Adalet Sisteminde İkrara Bağlanan Sonuçlar,Kamu Davasının Açılmasının Ertelenmesi,Ceza Muhakemesinde Önödeme,Ceza Muhakemesinde Uzlaştırma,Suça Sürüklenen Çocuklar Bakımından Uzlaştırma,Ceza Muhakemesinde Seri Muhakeme,Ceza Muhakemesinde Basit Yargılama,Ceza Hukukunda Etkin Pişmanlık,Hukukun Evrensel İlkelerinin Alternatif Uyuşmazlık Çözüm Yolları Kapsamında Değerlendirilmesi,Alternatif Uyuşmazlık Çözüm Yollarının Cezanın İnfazına Etkisi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ceza adalet sistemi ve onarıcı adalet kavramını tahlil eder. | 16, 9 | A |
Kamu davasının açılmasının ertelenmesi kurumunu inceler. | 16, 9 | A |
Uzlaştırma ve önödeme kurumları hakkında bilgi sahibi olur. | 16, 9 | A |
Seri muhakeme ve basit yargılama kurumlarını inceler. | 16, 9 | A |
Ceza muhakemesinde ikrar konusunu inceler. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ceza Adalet Sistemine Giriş | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
2 | Ceza Adalet Sisteminde Alternatif Uyuşmazlık Çözüm Yolları Kavramı | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
3 | Onarıcı Adalet Kavramı | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
4 | Ceza Muhakemesinde İkrar | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
5 | Ceza Adalet Sisteminde İkrara Bağlanan Sonuçlar | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
6 | Kamu Davasının Açılmasının Ertelenmesi | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
7 | Ceza Muhakemesinde Önödeme | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
8 | Ceza Muhakemesinde Uzlaştırma | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
9 | Suça Sürüklenen Çocuklar Bakımından Uzlaştırma | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
10 | Ceza Muhakemesinde Seri Muhakeme | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
11 | Ceza Muhakemesinde Basit Yargılama | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
12 | Ceza Hukukunda Etkin Pişmanlık | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
13 | Hukukun Evrensel İlkelerinin Alternatif Uyuşmazlık Çözüm Yolları Kapsamında Değerlendirilmesi | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
14 | Alternatif Uyuşmazlık Çözüm Yollarının Cezanın İnfazına Etkisi | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
Kaynak |
Bahri Öztürk/Durmuş Tezcan/Mustafa Ruhan Erdem/Özge Sırma/Yasemin F. Saygılar Kırıt/Özdem Özaydın/Esra Alan Akcan/Efser Erden Nazari ve Uygulamalı Ceza Muhakemesi Hukuku, 15. Baskı, Seçkin Yayıncılık, 2021. |
Ekrem Çetintürk, Onarıcı Adalet ve Ceza Adalet Sisteminde Uzlaştırma, Adalet Yayınevi, Ankara 2017. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1) Kamu Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | PY2) Kamu Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar. | X | |||||
3 | PY3) Kamu Hukuku alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi hukuki problemlerin çözümünde kullanır. | X | |||||
4 | PY4) Kamu Hukukuna dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir. | ||||||
5 | PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | ||||||
6 | PY6) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | ||||||
7 | PY7) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||||||
8 | PY8) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
9 | PY9) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
10 | PY10) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile hukuk kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır. | X | |||||
11 | PY11) Hukuk kavram ve kurumları, yerleşik hukuk uygulaması ve hukuk kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur. | X | |||||
12 | PY12) Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
13 | PY13) Kamu hukuku alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | ||||||
14 | PY14) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |