Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ANAYASA YARGISI-Güz Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Yakup Levent KORKUT
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Yakup Levent KORKUT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAnayasa yargısının dünyada ve Türkiye’de gelişimini değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Anayasa yargısının tarihi gelişimi (I),Anayasa yargısının tarihi gelişimi (II),Yasadan önce ve sonra gerçekleştirilen anayasallık denetimi türleri,Dolaylı inceleme yöntemleri,Anayasal şikayet,Genel ve özel denetim yöntemleri,Kuvvetler ayrılığı ve anayasa yargısı,Seçilecek kararların tahlili (1),Seçilecek kararların tahlili (2),Seçilecek kararların tahlili (3),Seçilecek kararların tahlili (4),Seçilecek kararların tahlili (5),Seçilecek kararların tahlili (6),Seçilecek kararların tahlili (7); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Anayasa yargısının tarihi gelişimini anlatır.10, 16, 9A, E
Anayasa yargısı sistemleri arasındaki farklılıkları ve benzerlikleri değerlendirir.10, 16, 9A, E
Anayasa yargısının gelişimi içinde ortaya çıkan temel kavram ve kurumları anlatır.10, 16, 9A, E
Genel denetim, uzmanlık mahkemesi denetimi, doğrudan ve dolaylı başvuru sistemleri, anayasal şikayet kurumlarını açıklar.10, 16, 9A, E
Anayasa yargısı sistemini kuvvetler ayrığı genel ilkesi içinde değerlendirir.10, 16, 9A, E
Yargıç aktivizmi, militan demokrasi yaklaşımlarını değerlendirir.10, 16, 9A, E
Anayasa Mahkemesi tarafından verilen yargı kararlarını karşılaştırmalı hukuk bakış açısıyla değerlendirir.10, 16, 9A, E
Türkiye’deki anayasal yargı sisteminin sorunlarını değerlendirir.10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Anayasa yargısının tarihi gelişimi (I)Ön hazırlık gerekmemektedir.
2Anayasa yargısının tarihi gelişimi (II)Ön hazırlık gerekmemektedir.
3Yasadan önce ve sonra gerçekleştirilen anayasallık denetimi türleriÖn hazırlık gerekmemektedir.
4Dolaylı inceleme yöntemleriÖn hazırlık gerekmemektedir.
5Anayasal şikayetÖn hazırlık gerekmemektedir.
6Genel ve özel denetim yöntemleriÖn hazırlık gerekmemektedir.
7Kuvvetler ayrılığı ve anayasa yargısıÖn hazırlık gerekmemektedir.
8Seçilecek kararların tahlili (1)Ön hazırlık gerekmemektedir.
9Seçilecek kararların tahlili (2)Ön hazırlık gerekmemektedir.
10Seçilecek kararların tahlili (3)Ön hazırlık gerekmemektedir.
11Seçilecek kararların tahlili (4)Ön hazırlık gerekmemektedir.
12Seçilecek kararların tahlili (5)Ön hazırlık gerekmemektedir.
13Seçilecek kararların tahlili (6)Ön hazırlık gerekmemektedir.
14Seçilecek kararların tahlili (7)Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Ders notları.
Anayasa Mahkemesi kararları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1) Kamu Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir.
X
2
PY2) Kamu Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar.
X
3
PY3) Kamu Hukuku alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi hukuki problemlerin çözümünde kullanır.
X
4
PY4) Kamu Hukukuna dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir.
X
5
PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
X
6
PY6) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
PY7) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
X
8
PY8) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
9
PY9) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
10
PY10) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile hukuk kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır.
X
11
PY11) Hukuk kavram ve kurumları, yerleşik hukuk uygulaması ve hukuk kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur.
X
12
PY12) Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
13
PY13) Kamu hukuku alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
X
14
PY14) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı16060
Genel Sınav ve Hazırlığı1120120
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)222
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(222/30)7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ANAYASA YARGISI-Güz Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Yakup Levent KORKUT
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Yakup Levent KORKUT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAnayasa yargısının dünyada ve Türkiye’de gelişimini değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Anayasa yargısının tarihi gelişimi (I),Anayasa yargısının tarihi gelişimi (II),Yasadan önce ve sonra gerçekleştirilen anayasallık denetimi türleri,Dolaylı inceleme yöntemleri,Anayasal şikayet,Genel ve özel denetim yöntemleri,Kuvvetler ayrılığı ve anayasa yargısı,Seçilecek kararların tahlili (1),Seçilecek kararların tahlili (2),Seçilecek kararların tahlili (3),Seçilecek kararların tahlili (4),Seçilecek kararların tahlili (5),Seçilecek kararların tahlili (6),Seçilecek kararların tahlili (7); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Anayasa yargısının tarihi gelişimini anlatır.10, 16, 9A, E
Anayasa yargısı sistemleri arasındaki farklılıkları ve benzerlikleri değerlendirir.10, 16, 9A, E
Anayasa yargısının gelişimi içinde ortaya çıkan temel kavram ve kurumları anlatır.10, 16, 9A, E
Genel denetim, uzmanlık mahkemesi denetimi, doğrudan ve dolaylı başvuru sistemleri, anayasal şikayet kurumlarını açıklar.10, 16, 9A, E
Anayasa yargısı sistemini kuvvetler ayrığı genel ilkesi içinde değerlendirir.10, 16, 9A, E
Yargıç aktivizmi, militan demokrasi yaklaşımlarını değerlendirir.10, 16, 9A, E
Anayasa Mahkemesi tarafından verilen yargı kararlarını karşılaştırmalı hukuk bakış açısıyla değerlendirir.10, 16, 9A, E
Türkiye’deki anayasal yargı sisteminin sorunlarını değerlendirir.10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Anayasa yargısının tarihi gelişimi (I)Ön hazırlık gerekmemektedir.
2Anayasa yargısının tarihi gelişimi (II)Ön hazırlık gerekmemektedir.
3Yasadan önce ve sonra gerçekleştirilen anayasallık denetimi türleriÖn hazırlık gerekmemektedir.
4Dolaylı inceleme yöntemleriÖn hazırlık gerekmemektedir.
5Anayasal şikayetÖn hazırlık gerekmemektedir.
6Genel ve özel denetim yöntemleriÖn hazırlık gerekmemektedir.
7Kuvvetler ayrılığı ve anayasa yargısıÖn hazırlık gerekmemektedir.
8Seçilecek kararların tahlili (1)Ön hazırlık gerekmemektedir.
9Seçilecek kararların tahlili (2)Ön hazırlık gerekmemektedir.
10Seçilecek kararların tahlili (3)Ön hazırlık gerekmemektedir.
11Seçilecek kararların tahlili (4)Ön hazırlık gerekmemektedir.
12Seçilecek kararların tahlili (5)Ön hazırlık gerekmemektedir.
13Seçilecek kararların tahlili (6)Ön hazırlık gerekmemektedir.
14Seçilecek kararların tahlili (7)Ön hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Ders notları.
Anayasa Mahkemesi kararları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1) Kamu Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir.
X
2
PY2) Kamu Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar.
X
3
PY3) Kamu Hukuku alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi hukuki problemlerin çözümünde kullanır.
X
4
PY4) Kamu Hukukuna dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir.
X
5
PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
X
6
PY6) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
PY7) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
X
8
PY8) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
9
PY9) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
10
PY10) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile hukuk kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır.
X
11
PY11) Hukuk kavram ve kurumları, yerleşik hukuk uygulaması ve hukuk kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur.
X
12
PY12) Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
13
PY13) Kamu hukuku alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
X
14
PY14) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:58Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:59