Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BM GÜVENLİK KONSEYİNİN İŞLEYİŞİ-Bahar Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mehmet Akif AYDIN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBirleşmiş Milletler Güvenlik Konseyi’nin uluslararası hukuk açısından işleyişi ve yeniden yapılandırılmasını incelemek
Dersin İçeriğiBu ders; 1.Hafta: Kurumsal Gelişim Sürecinin İncelemesi,2.Hafta: Milletler Cemiyetinin Tarihine Genel Bakış,3.Hafta: Birlemiş Milletler Örgütünün Tarihi Gelişim Süreci,4.Hafta: Birleşmiş Milletlerin Organları,5.Hafta: Birleşmiş Milletler Antlaşmasında Güvenlik Konseyi,6.Hafta: Güvenlik Konseyi’nin Teşekkülü ve Kurucu Öğeleri,7.Hafta: İhtilafların Barışçıl Yollardan Çözümlenmesi ve Güvenlik Konseyi,8.Hafta: Güvenlik Konseyi’nin Zorlayıcı Önlemleri,9.Hafta: Güvenlik Konseyi’nin Reforme Edilmesine Giriş,10.Hafta: BM Örgütünün Organı Olarak Güvenlik Konseyi’nin Yeniden Yapılandırılması,11.Hafta: Reform Tartışmalarının Tarihi Arka Planı,12.Hafta: Genel Olarak Reform Önerileri,13.Hafta: Devlet Gruplarının Sürece Yaklaşımı ve Öne Çıkan Reform Önerileri,14.Hafta: Reformu Gerekli bir Hareket Haline Getiren Yapısal ve İşlevsel Problemler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci;
1. Güvenlik Konseyi’nin tarihsel gelişimini anlatabilecektir.
1.1. Milletler Cemiyeti’nin yapısını genel olarak hatırlar.
1.2. Birleşmiş Milletler’in tarihi arka planını yorumlar.
1.3. İkinci Dünya Savaşı sonrası tartışmaları tekrarlar.
2. Güvenlik Konseyi’nin hukuki işleyişine ilişkin kuralları tekrarlayabilecektir.
2.1. BM Antlaşmasındaki ilgili hükümleri yorumlar.
2.2. Veto yetkisini tanır.
2.3. Güvenlik Konseyinin oluşumu tasvir eder.
3. Güvenlik Konseyi’nin reformuna ilişkin tartışmalarını tanıyabilecektir.
3.1. Devlet gruplarını tanır.
3.2. Reform önerilerini özetler.
3.3. Türkiye’nin teklifini değerlendirir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11.Hafta: Kurumsal Gelişim Sürecinin İncelemesi
22.Hafta: Milletler Cemiyetinin Tarihine Genel Bakış
33.Hafta: Birlemiş Milletler Örgütünün Tarihi Gelişim Süreci
44.Hafta: Birleşmiş Milletlerin Organları
55.Hafta: Birleşmiş Milletler Antlaşmasında Güvenlik Konseyi
66.Hafta: Güvenlik Konseyi’nin Teşekkülü ve Kurucu Öğeleri
77.Hafta: İhtilafların Barışçıl Yollardan Çözümlenmesi ve Güvenlik Konseyi
88.Hafta: Güvenlik Konseyi’nin Zorlayıcı Önlemleri
99.Hafta: Güvenlik Konseyi’nin Reforme Edilmesine Giriş
1010.Hafta: BM Örgütünün Organı Olarak Güvenlik Konseyi’nin Yeniden Yapılandırılması
1111.Hafta: Reform Tartışmalarının Tarihi Arka Planı
1212.Hafta: Genel Olarak Reform Önerileri
1313.Hafta: Devlet Gruplarının Sürece Yaklaşımı ve Öne Çıkan Reform Önerileri
1414.Hafta: Reformu Gerekli bir Hareket Haline Getiren Yapısal ve İşlevsel Problemler
Kaynak
Ders notu verilmeyecektir.
Selman Öğüt, 21. Yüzyılda Uluslararası Hukuk Açısından BM Güvenlik Konseyinin Yeniden Yapılandırılması

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1) Kamu Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir.
2
PY2) Kamu Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar.
3
PY3) Kamu Hukuku alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi hukuki problemlerin çözümünde kullanır.
4
PY4) Kamu Hukukuna dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir.
5
PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
6
PY6) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
7
PY7) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
8
PY8) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
9
PY9) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
10
PY10) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile hukuk kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır.
11
PY11) Hukuk kavram ve kurumları, yerleşik hukuk uygulaması ve hukuk kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur.
12
PY12) Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
13
PY13) Kamu hukuku alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
14
PY14) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme6636
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14342
Okul Dışı Diğer Faaliyetler12020
Proje Sunumu / Seminer12020
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11717
Genel Sınav ve Hazırlığı13333
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)210
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(210/30)7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BM GÜVENLİK KONSEYİNİN İŞLEYİŞİ-Bahar Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mehmet Akif AYDIN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBirleşmiş Milletler Güvenlik Konseyi’nin uluslararası hukuk açısından işleyişi ve yeniden yapılandırılmasını incelemek
Dersin İçeriğiBu ders; 1.Hafta: Kurumsal Gelişim Sürecinin İncelemesi,2.Hafta: Milletler Cemiyetinin Tarihine Genel Bakış,3.Hafta: Birlemiş Milletler Örgütünün Tarihi Gelişim Süreci,4.Hafta: Birleşmiş Milletlerin Organları,5.Hafta: Birleşmiş Milletler Antlaşmasında Güvenlik Konseyi,6.Hafta: Güvenlik Konseyi’nin Teşekkülü ve Kurucu Öğeleri,7.Hafta: İhtilafların Barışçıl Yollardan Çözümlenmesi ve Güvenlik Konseyi,8.Hafta: Güvenlik Konseyi’nin Zorlayıcı Önlemleri,9.Hafta: Güvenlik Konseyi’nin Reforme Edilmesine Giriş,10.Hafta: BM Örgütünün Organı Olarak Güvenlik Konseyi’nin Yeniden Yapılandırılması,11.Hafta: Reform Tartışmalarının Tarihi Arka Planı,12.Hafta: Genel Olarak Reform Önerileri,13.Hafta: Devlet Gruplarının Sürece Yaklaşımı ve Öne Çıkan Reform Önerileri,14.Hafta: Reformu Gerekli bir Hareket Haline Getiren Yapısal ve İşlevsel Problemler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci;
1. Güvenlik Konseyi’nin tarihsel gelişimini anlatabilecektir.
1.1. Milletler Cemiyeti’nin yapısını genel olarak hatırlar.
1.2. Birleşmiş Milletler’in tarihi arka planını yorumlar.
1.3. İkinci Dünya Savaşı sonrası tartışmaları tekrarlar.
2. Güvenlik Konseyi’nin hukuki işleyişine ilişkin kuralları tekrarlayabilecektir.
2.1. BM Antlaşmasındaki ilgili hükümleri yorumlar.
2.2. Veto yetkisini tanır.
2.3. Güvenlik Konseyinin oluşumu tasvir eder.
3. Güvenlik Konseyi’nin reformuna ilişkin tartışmalarını tanıyabilecektir.
3.1. Devlet gruplarını tanır.
3.2. Reform önerilerini özetler.
3.3. Türkiye’nin teklifini değerlendirir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11.Hafta: Kurumsal Gelişim Sürecinin İncelemesi
22.Hafta: Milletler Cemiyetinin Tarihine Genel Bakış
33.Hafta: Birlemiş Milletler Örgütünün Tarihi Gelişim Süreci
44.Hafta: Birleşmiş Milletlerin Organları
55.Hafta: Birleşmiş Milletler Antlaşmasında Güvenlik Konseyi
66.Hafta: Güvenlik Konseyi’nin Teşekkülü ve Kurucu Öğeleri
77.Hafta: İhtilafların Barışçıl Yollardan Çözümlenmesi ve Güvenlik Konseyi
88.Hafta: Güvenlik Konseyi’nin Zorlayıcı Önlemleri
99.Hafta: Güvenlik Konseyi’nin Reforme Edilmesine Giriş
1010.Hafta: BM Örgütünün Organı Olarak Güvenlik Konseyi’nin Yeniden Yapılandırılması
1111.Hafta: Reform Tartışmalarının Tarihi Arka Planı
1212.Hafta: Genel Olarak Reform Önerileri
1313.Hafta: Devlet Gruplarının Sürece Yaklaşımı ve Öne Çıkan Reform Önerileri
1414.Hafta: Reformu Gerekli bir Hareket Haline Getiren Yapısal ve İşlevsel Problemler
Kaynak
Ders notu verilmeyecektir.
Selman Öğüt, 21. Yüzyılda Uluslararası Hukuk Açısından BM Güvenlik Konseyinin Yeniden Yapılandırılması

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1) Kamu Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir.
2
PY2) Kamu Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar.
3
PY3) Kamu Hukuku alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi hukuki problemlerin çözümünde kullanır.
4
PY4) Kamu Hukukuna dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir.
5
PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
6
PY6) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
7
PY7) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
8
PY8) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
9
PY9) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
10
PY10) Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile hukuk kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır.
11
PY11) Hukuk kavram ve kurumları, yerleşik hukuk uygulaması ve hukuk kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur.
12
PY12) Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
13
PY13) Kamu hukuku alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
14
PY14) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:58Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:59