Lisansüstü eğitim sürecindeki öğrencilerin bilimsel araştırmanın aşamaları ile bilimsel araştırma yöntemlerini kavramalarını sağlamak amaçlanmaktadır. Bilimsel araştırma yöntemleri, literatürdeki eksikliklerin tespit edilmesi ve o konular üzerinde çalışılması, literatür taraması, bilimsel araştırmaların bağlamı ve analiz yöntemlerinin yerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; 1.Hafta:Bilim ve Bilimsel Yöntem,2.Hafta:Araştırma Kavramı,3.Hafta:Araştırma Süreçleri,4.Hafta:Araştırma Modelleri,5.Hafta:Araştırmada Verilerin Toplanması,6.Hafta:Araştırmada Bulgular ve Yorum,7.Hafta:Araştırmada Sonuç ve Öneriler,8.Hafta:Rapor Yazım Kuralları,9.Hafta:Sunum,10.Hafta:Sunum,11.Hafta:Sunum,12.Hafta:Sunum,13.Hafta:Sunum,14.hafta:Sunum; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1.1.Bilimsel araştırmanın aşamalarını açıklar.
10, 16, 9
A
1.2.Bilimsel araştırmanın yöntemlerini kavrar.
10, 16, 9
A
1.3.Bilimsel araştırma metotlarını uygular.
10, 16, 9
A
2.1.Bilimsel yayımın aşamalarını açıklar.
10, 16, 9
A
2.2.Bilimsel yayımın esas ve usullerini kavrar.
10, 16, 9
A
2.3.Bilimsel atıf metotlarını uygular.
10, 16, 9
A
3.1.Yazılı etik ilkeleri kavrar.
10, 16, 9
A
3.2.Etik ilkeleri benimser.
10, 16, 9
A
1. Bilimsel bir araştırmayı başarıyla yürütür.
10, 16, 9
A, F
2. Bilimsel çalışmanın neticesinde bilimsel yayın üretir.
10, 16, 9
A
3. Bilimsel araştırmanın etik ilkelerini benimser.
10, 16, 9
A
3.3. Yazılı olmayan etik ilkeleri açıklar.
10, 16, 9
A
4. Bilimsel araştırma tasarımı yapar.
10, 16, 9
A, F
4.1. Deney tasarlar
10, 16, 9
A, F
4.2. Saha araştırması tasarımları oluşturur.
10, 16, 9
A, F
4.3. Farklı yöntemleri karşılaştırır
10, 16, 9
A, F
5. Bilimsel yazı hazırlar.
10, 16, 9
A, F
5.1. . APA stiline uygun taslak hazırlar.
10, 16, 9
A, F
5.2. Giriş bölümü yazar.
10, 16, 9
A, F
5.3. Kavramsal çerçeve oluşturur.
10, 16, 9
A, F
5.4. Bulguları tartışır.
10, 16, 9
A, F
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
1.Hafta:Bilim ve Bilimsel Yöntem
Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
2
2.Hafta:Araştırma Kavramı
Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
3
3.Hafta:Araştırma Süreçleri
Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
4
4.Hafta:Araştırma Modelleri
Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
5
5.Hafta:Araştırmada Verilerin Toplanması
Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
6
6.Hafta:Araştırmada Bulgular ve Yorum
Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
7
7.Hafta:Araştırmada Sonuç ve Öneriler
Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
8
8.Hafta:Rapor Yazım Kuralları
Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
9
9.Hafta:Sunum
Sunum
10
10.Hafta:Sunum
Sunum
11
11.Hafta:Sunum
Sunum
12
12.Hafta:Sunum
Sunum
13
13.Hafta:Sunum
Sunum
14
14.hafta:Sunum
Sunum
Kaynak
Ders notu verilmeyecektir. Mevcut bilimsel çalışmalar üzerinden bilimsel ve etik incelemeler yapılacaktır.
1- Sekaran, U., & Bougie, R. (2016). Research methods for business: A skill building approach. John Wiley & Sons
2- Üniversitelerin Tez Yazım Klavuzları.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2
İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahiptir.
3
İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanır.
4
İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir.
5
İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
6
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
7
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
8
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
9
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
10
İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır.
11
İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur.
12
İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
13
İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
14
Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
7
3
21
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
6
6
36
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
14
2
28
Proje Sunumu / Seminer
1
3
3
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
170
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(170/30)
6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNT. VE ETİK
-
Güz Dönemi
3+0
3
6
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Ömer Erdem KOÇAK
Dersi Verenler
Doç.Dr. Ömer Erdem KOÇAK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Lisansüstü eğitim sürecindeki öğrencilerin bilimsel araştırmanın aşamaları ile bilimsel araştırma yöntemlerini kavramalarını sağlamak amaçlanmaktadır. Bilimsel araştırma yöntemleri, literatürdeki eksikliklerin tespit edilmesi ve o konular üzerinde çalışılması, literatür taraması, bilimsel araştırmaların bağlamı ve analiz yöntemlerinin yerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; 1.Hafta:Bilim ve Bilimsel Yöntem,2.Hafta:Araştırma Kavramı,3.Hafta:Araştırma Süreçleri,4.Hafta:Araştırma Modelleri,5.Hafta:Araştırmada Verilerin Toplanması,6.Hafta:Araştırmada Bulgular ve Yorum,7.Hafta:Araştırmada Sonuç ve Öneriler,8.Hafta:Rapor Yazım Kuralları,9.Hafta:Sunum,10.Hafta:Sunum,11.Hafta:Sunum,12.Hafta:Sunum,13.Hafta:Sunum,14.hafta:Sunum; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1.1.Bilimsel araştırmanın aşamalarını açıklar.
10, 16, 9
A
1.2.Bilimsel araştırmanın yöntemlerini kavrar.
10, 16, 9
A
1.3.Bilimsel araştırma metotlarını uygular.
10, 16, 9
A
2.1.Bilimsel yayımın aşamalarını açıklar.
10, 16, 9
A
2.2.Bilimsel yayımın esas ve usullerini kavrar.
10, 16, 9
A
2.3.Bilimsel atıf metotlarını uygular.
10, 16, 9
A
3.1.Yazılı etik ilkeleri kavrar.
10, 16, 9
A
3.2.Etik ilkeleri benimser.
10, 16, 9
A
1. Bilimsel bir araştırmayı başarıyla yürütür.
10, 16, 9
A, F
2. Bilimsel çalışmanın neticesinde bilimsel yayın üretir.
10, 16, 9
A
3. Bilimsel araştırmanın etik ilkelerini benimser.
10, 16, 9
A
3.3. Yazılı olmayan etik ilkeleri açıklar.
10, 16, 9
A
4. Bilimsel araştırma tasarımı yapar.
10, 16, 9
A, F
4.1. Deney tasarlar
10, 16, 9
A, F
4.2. Saha araştırması tasarımları oluşturur.
10, 16, 9
A, F
4.3. Farklı yöntemleri karşılaştırır
10, 16, 9
A, F
5. Bilimsel yazı hazırlar.
10, 16, 9
A, F
5.1. . APA stiline uygun taslak hazırlar.
10, 16, 9
A, F
5.2. Giriş bölümü yazar.
10, 16, 9
A, F
5.3. Kavramsal çerçeve oluşturur.
10, 16, 9
A, F
5.4. Bulguları tartışır.
10, 16, 9
A, F
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
1.Hafta:Bilim ve Bilimsel Yöntem
Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
2
2.Hafta:Araştırma Kavramı
Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
3
3.Hafta:Araştırma Süreçleri
Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
4
4.Hafta:Araştırma Modelleri
Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
5
5.Hafta:Araştırmada Verilerin Toplanması
Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
6
6.Hafta:Araştırmada Bulgular ve Yorum
Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
7
7.Hafta:Araştırmada Sonuç ve Öneriler
Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
8
8.Hafta:Rapor Yazım Kuralları
Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
9
9.Hafta:Sunum
Sunum
10
10.Hafta:Sunum
Sunum
11
11.Hafta:Sunum
Sunum
12
12.Hafta:Sunum
Sunum
13
13.Hafta:Sunum
Sunum
14
14.hafta:Sunum
Sunum
Kaynak
Ders notu verilmeyecektir. Mevcut bilimsel çalışmalar üzerinden bilimsel ve etik incelemeler yapılacaktır.
1- Sekaran, U., & Bougie, R. (2016). Research methods for business: A skill building approach. John Wiley & Sons
2- Üniversitelerin Tez Yazım Klavuzları.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2
İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahiptir.
3
İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanır.
4
İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir.
5
İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
6
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
7
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
8
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
9
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
10
İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır.
11
İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur.
12
İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
13
İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
14
Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.