Tezsiz programda yüksek lisansını tamamlayacak öğrencilere uygulamaya yönelik proje yaptırmak, Proje Yönetiminde karşılaşacakları özel sorunlara çözüm üretmelerini saglamak.
2. Projesi ile ilgili literatür taraması yapabilir ve literatürü düzenli olarak sunar.
14
H
3. Projesini raporlaştırır.
14
H
4. Projesini sözlü olarak etkin bir şekilde sunar.
14
H
5. Kendi proje konusunu detaylı şekilde yorumlar.
14
H
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Proje ilerleyiş 1
Proje Danışma ile görüşme
2
Proje ilerleyiş 1
3
Proje İşleyişi 3
4
Proje İşleyişi 4
5
Proje İşleyişi 5
Danışman ile görüşme
6
Proje İşleyişi 6
7
Proje İşleyişi 7
8
Proje İşleyişi 8
9
Proje İşleyişi 9
10
Proje İşleyişi 10
11
Proje İşleyişi 11
12
Proje İşleyişi 12
13
Proje İşleyişi 13
Danışman ile Görüşme
14
Proje İşleyişi 14
Danışmana sunum
Kaynak
İstanbul Medipol Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Kılavuzu
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
X
2
İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahiptir.
X
3
İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanır.
X
4
İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir.
X
5
İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
X
6
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
7
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
X
8
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
9
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
10
İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır.
X
11
İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur.
X
12
İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
13
İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
X
14
Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
14
20
280
Proje Sunumu / Seminer
1
50
50
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
14
36
504
Performans Görevi, Bakım Planı
1
20
20
Toplam İş Yükü (Saat)
896
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(896/30)
30
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Tezsiz programda yüksek lisansını tamamlayacak öğrencilere uygulamaya yönelik proje yaptırmak, Proje Yönetiminde karşılaşacakları özel sorunlara çözüm üretmelerini saglamak.
2. Projesi ile ilgili literatür taraması yapabilir ve literatürü düzenli olarak sunar.
14
H
3. Projesini raporlaştırır.
14
H
4. Projesini sözlü olarak etkin bir şekilde sunar.
14
H
5. Kendi proje konusunu detaylı şekilde yorumlar.
14
H
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Proje ilerleyiş 1
Proje Danışma ile görüşme
2
Proje ilerleyiş 1
3
Proje İşleyişi 3
4
Proje İşleyişi 4
5
Proje İşleyişi 5
Danışman ile görüşme
6
Proje İşleyişi 6
7
Proje İşleyişi 7
8
Proje İşleyişi 8
9
Proje İşleyişi 9
10
Proje İşleyişi 10
11
Proje İşleyişi 11
12
Proje İşleyişi 12
13
Proje İşleyişi 13
Danışman ile Görüşme
14
Proje İşleyişi 14
Danışmana sunum
Kaynak
İstanbul Medipol Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Kılavuzu
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
X
2
İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahiptir.
X
3
İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanır.
X
4
İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir.
X
5
İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
X
6
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
7
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
X
8
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
9
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
10
İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır.
X
11
İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur.
X
12
İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
13
İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
X
14
Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.