Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
STRATEJİK İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mehmet Saim AŞCI
Dersi VerenlerDoç.Dr. Pelin VARDARLIER
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİnsan kaynakları yönetimi ile ilgili temel kavramları bilmek, stratejik yönetim ile ilgili önemli kavramları bilmek, insan kaynakları yönetiminin stratejik tarihsel gelişimini öğrenmek, stratejik insan kaynakları yönetimi hakkında görüşleri kavramak, stratejik insan kaynakları yönetiminin boyutlarını açıklayabilmek, stratejik insan kaynakları yönetiminin kültürel boyutunu açıklayabilmek, stratejik insan kaynakları yönetimi ve örgütsel performans ilişkisini kurabilmek, insan kaynakları stratejilerini kavrayabilmek, Türkiye’de stratejik insan kaynakları yönetimi anlayışını değerlendirebilmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimine (SİKY) Giriş ,SİKY tarihsel gelişimi ve güncel yaklaşımlar,İKY hedefleri ve İK stratejileri ,Stratejik ve Operasyonel İKY ,İş analizleri ve iş tanımları ,İnsan Kaynakları planlanması ,İK seçme ve istihdam stratejileri ,İK eğitim ve geliştirme stratejileri ,İş değerleme ve iş sınıflandırma yöntemleri ,Özendirici ücret sistemleri ve stratejileri ,Performans değerleme ve performans yönetimi stratejileri ,Kariyer yönetimi ve stratejileri ,Yetenek yönetimi,Dijital İnsan Kaynakları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Stratejik insan kaynakları yönetimi temel prensiplerini açıklar.16, 9A
2. İnsan kaynakları stratejilerini organizasyonel stratejilere entegre eder.16, 9A
3. İnsan kaynakları ihtiyaçlarını planlama sürecini tanımlar.16, 9A
4. Yetenek yönetimi stratejilerini açıklar.16, 9A
5. Performans yönetimi süreçlerini tanımlar.16, 9A
6. Eğitim ve geliştirme faaliyetlerini analiz eder.16, 9A
7. Kariyer yönetimi faaliyetlerini özetler.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimine (SİKY) Giriş Kitabın ilgili bölümünün okunması
2SİKY tarihsel gelişimi ve güncel yaklaşımlarKitabın ilgili bölümünün okunması
3İKY hedefleri ve İK stratejileri Kitabın ilgili bölümünün okunması
4Stratejik ve Operasyonel İKY Kitabın ilgili bölümünün okunması
5İş analizleri ve iş tanımları Kitabın ilgili bölümünün okunması
6İnsan Kaynakları planlanması Kitabın ilgili bölümünün okunması
7İK seçme ve istihdam stratejileri Kitabın ilgili bölümünün okunması
8İK eğitim ve geliştirme stratejileri Kitabın ilgili bölümünün okunması
9İş değerleme ve iş sınıflandırma yöntemleri Kitabın ilgili bölümünün okunması
10Özendirici ücret sistemleri ve stratejileri Kitabın ilgili bölümünün okunması
11Performans değerleme ve performans yönetimi stratejileri Kitabın ilgili bölümünün okunması
12Kariyer yönetimi ve stratejileri Kitabın ilgili bölümünün okunması
13Yetenek yönetimiKitabın ilgili bölümünün okunması
14Dijital İnsan KaynaklarıKitabın ilgili bölümünün okunması
Kaynak
Armstrong'un Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi El Kitabı - Armstrong’s Handbook Of Strategic Human Resource Management, Nobel Akademik Yayıncılık Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi, Prof. Dr. İsmet Barutçugil, Kariyer Yayıncılık Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi, Prof. Dr. Serkan Bayraktaroğlu, Doç. Dr. Erhan Atay, Beta Yayıncılık Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi, Tamer Keçecioğlu, Umuttepe Yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
X
2
İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahiptir.
X
3
İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanır.
X
4
İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir.
X
5
İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
X
6
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
X
8
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
9
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
10
İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır.
X
11
İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur.
X
12
İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
13
İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
X
14
Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21530
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer12020
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12525
Genel Sınav ve Hazırlığı13535
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)180
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(180/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
STRATEJİK İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mehmet Saim AŞCI
Dersi VerenlerDoç.Dr. Pelin VARDARLIER
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİnsan kaynakları yönetimi ile ilgili temel kavramları bilmek, stratejik yönetim ile ilgili önemli kavramları bilmek, insan kaynakları yönetiminin stratejik tarihsel gelişimini öğrenmek, stratejik insan kaynakları yönetimi hakkında görüşleri kavramak, stratejik insan kaynakları yönetiminin boyutlarını açıklayabilmek, stratejik insan kaynakları yönetiminin kültürel boyutunu açıklayabilmek, stratejik insan kaynakları yönetimi ve örgütsel performans ilişkisini kurabilmek, insan kaynakları stratejilerini kavrayabilmek, Türkiye’de stratejik insan kaynakları yönetimi anlayışını değerlendirebilmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimine (SİKY) Giriş ,SİKY tarihsel gelişimi ve güncel yaklaşımlar,İKY hedefleri ve İK stratejileri ,Stratejik ve Operasyonel İKY ,İş analizleri ve iş tanımları ,İnsan Kaynakları planlanması ,İK seçme ve istihdam stratejileri ,İK eğitim ve geliştirme stratejileri ,İş değerleme ve iş sınıflandırma yöntemleri ,Özendirici ücret sistemleri ve stratejileri ,Performans değerleme ve performans yönetimi stratejileri ,Kariyer yönetimi ve stratejileri ,Yetenek yönetimi,Dijital İnsan Kaynakları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Stratejik insan kaynakları yönetimi temel prensiplerini açıklar.16, 9A
2. İnsan kaynakları stratejilerini organizasyonel stratejilere entegre eder.16, 9A
3. İnsan kaynakları ihtiyaçlarını planlama sürecini tanımlar.16, 9A
4. Yetenek yönetimi stratejilerini açıklar.16, 9A
5. Performans yönetimi süreçlerini tanımlar.16, 9A
6. Eğitim ve geliştirme faaliyetlerini analiz eder.16, 9A
7. Kariyer yönetimi faaliyetlerini özetler.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimine (SİKY) Giriş Kitabın ilgili bölümünün okunması
2SİKY tarihsel gelişimi ve güncel yaklaşımlarKitabın ilgili bölümünün okunması
3İKY hedefleri ve İK stratejileri Kitabın ilgili bölümünün okunması
4Stratejik ve Operasyonel İKY Kitabın ilgili bölümünün okunması
5İş analizleri ve iş tanımları Kitabın ilgili bölümünün okunması
6İnsan Kaynakları planlanması Kitabın ilgili bölümünün okunması
7İK seçme ve istihdam stratejileri Kitabın ilgili bölümünün okunması
8İK eğitim ve geliştirme stratejileri Kitabın ilgili bölümünün okunması
9İş değerleme ve iş sınıflandırma yöntemleri Kitabın ilgili bölümünün okunması
10Özendirici ücret sistemleri ve stratejileri Kitabın ilgili bölümünün okunması
11Performans değerleme ve performans yönetimi stratejileri Kitabın ilgili bölümünün okunması
12Kariyer yönetimi ve stratejileri Kitabın ilgili bölümünün okunması
13Yetenek yönetimiKitabın ilgili bölümünün okunması
14Dijital İnsan KaynaklarıKitabın ilgili bölümünün okunması
Kaynak
Armstrong'un Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi El Kitabı - Armstrong’s Handbook Of Strategic Human Resource Management, Nobel Akademik Yayıncılık Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi, Prof. Dr. İsmet Barutçugil, Kariyer Yayıncılık Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi, Prof. Dr. Serkan Bayraktaroğlu, Doç. Dr. Erhan Atay, Beta Yayıncılık Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi, Tamer Keçecioğlu, Umuttepe Yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
X
2
İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahiptir.
X
3
İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanır.
X
4
İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir.
X
5
İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
X
6
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
X
8
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
9
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
10
İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır.
X
11
İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur.
X
12
İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
13
İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
X
14
Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:19Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:20