Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PAZARLAMA YÖNETİMİ-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Burcu İNCİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı temel pazarlama ilkeleri, pazarlama ile ilgili temel kavramlar, pazarlama çevresi ve pazarlama araçları ile ilgili konularda öğrencileri bilgilendirmektir
Dersin İçeriğiBu ders; Ders Hakkında Genel Bilgi ve Giriş, Pazarlama Tanımı ve Gelişimi,Pazarlama Çevresi, Stratejik Planlama,Pazarlama Araştırması,Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı,Endüstriyel ve Uluslararası Pazarlar,Pazar Bölümlendirme, Hedefleme, Konumlandırma,Ürün,Fiyat ve Tutundurma,Kişisel Satış ve Satış Geliştirme,Reklam ve Halkla İlişkiler,İnternette Pazarlama ve Doğrudan Pazarlama,Dağıtım,Hizmet Pazarlaması,Uluslararası Pazarlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Pazarlamaya ilişkin temel konuları kavrayabilecek ve yorumlar.10, 12, 13, 16, 37, 4, 9A
2. Pazarlama kavramını açıklar.10, 12, 13, 37, 4, 9A, D, E, G
3. Pazarlama bileşenlerini açıklar.10, 12, 13, 37, 4, 9A
4. Pazar türlerini sınıflar.10, 12, 13, 37, 4, 9A, D, E, G
5. Pazarlama yöneticilerinin karşılaşabilecekleri sorunları çözecek genel bakış açısı kazanır.10, 12, 13, 37, 4, 9A
6. Mikro ve Makro pazarları karşılaştırır10, 12, 13, 37, 4, 9A, D, E, G
7. Örgütsel pazarda satınalma karar sürecini değerlendirir.10, 12, 13, 37, 4, 9A, D, E, G
8. Tüketicilerin satınalma kararlarını değerlendirir.10, 12, 13, 37, 4, 9A, D, E, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders Hakkında Genel Bilgi ve Giriş, Pazarlama Tanımı ve GelişimiPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
2Pazarlama Çevresi, Stratejik PlanlamaPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
3Pazarlama AraştırmasıPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
4Tüketici Pazarları ve Tüketici DavranışıPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
5Endüstriyel ve Uluslararası PazarlarPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
6Pazar Bölümlendirme, Hedefleme, KonumlandırmaPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
7ÜrünPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
8Fiyat ve TutundurmaPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
9Kişisel Satış ve Satış GeliştirmePaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
10Reklam ve Halkla İlişkilerPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
11İnternette Pazarlama ve Doğrudan PazarlamaPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
12DağıtımPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
13Hizmet PazarlamasıPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
14Uluslararası PazarlamaPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
Kaynak
Ders Notları, Konu İle İlgili Web Siteleri, powerpoint sunumlarMehmet Karafakioğlu, Pazarlama İlkeleri, Literatür Yayınları. İsmet Mucuk, Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi. İbrahim Kırcova, İnternette Pazarlama, Beta Yayınevi Pazarlama Yönetimi - Philip Kotler, Beta Yayınevi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
X
2
İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahip olma.
X
3
İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanma.
X
4
İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütme ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretme
X
5
İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözme.
X
6
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme.
X
7
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme
X
8
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme.
X
9
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme ve bunları davranışa dönüştürme.
X
10
İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarma.
X
11
İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirme ve değiştirmek üzere girişimde bulunma.
X
12
İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma.
X
13
İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgileri edinme, işleme ve değerlendirme süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirme.
X
14
Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretme.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati31442
Rehberli Problem Çözme51050
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21020
Okul Dışı Diğer Faaliyetler2510
Proje Sunumu / Seminer11515
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı155
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı155
Toplam İş Yükü (Saat)177
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(177/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PAZARLAMA YÖNETİMİ-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Burcu İNCİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı temel pazarlama ilkeleri, pazarlama ile ilgili temel kavramlar, pazarlama çevresi ve pazarlama araçları ile ilgili konularda öğrencileri bilgilendirmektir
Dersin İçeriğiBu ders; Ders Hakkında Genel Bilgi ve Giriş, Pazarlama Tanımı ve Gelişimi,Pazarlama Çevresi, Stratejik Planlama,Pazarlama Araştırması,Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı,Endüstriyel ve Uluslararası Pazarlar,Pazar Bölümlendirme, Hedefleme, Konumlandırma,Ürün,Fiyat ve Tutundurma,Kişisel Satış ve Satış Geliştirme,Reklam ve Halkla İlişkiler,İnternette Pazarlama ve Doğrudan Pazarlama,Dağıtım,Hizmet Pazarlaması,Uluslararası Pazarlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Pazarlamaya ilişkin temel konuları kavrayabilecek ve yorumlar.10, 12, 13, 16, 37, 4, 9A
2. Pazarlama kavramını açıklar.10, 12, 13, 37, 4, 9A, D, E, G
3. Pazarlama bileşenlerini açıklar.10, 12, 13, 37, 4, 9A
4. Pazar türlerini sınıflar.10, 12, 13, 37, 4, 9A, D, E, G
5. Pazarlama yöneticilerinin karşılaşabilecekleri sorunları çözecek genel bakış açısı kazanır.10, 12, 13, 37, 4, 9A
6. Mikro ve Makro pazarları karşılaştırır10, 12, 13, 37, 4, 9A, D, E, G
7. Örgütsel pazarda satınalma karar sürecini değerlendirir.10, 12, 13, 37, 4, 9A, D, E, G
8. Tüketicilerin satınalma kararlarını değerlendirir.10, 12, 13, 37, 4, 9A, D, E, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders Hakkında Genel Bilgi ve Giriş, Pazarlama Tanımı ve GelişimiPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
2Pazarlama Çevresi, Stratejik PlanlamaPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
3Pazarlama AraştırmasıPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
4Tüketici Pazarları ve Tüketici DavranışıPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
5Endüstriyel ve Uluslararası PazarlarPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
6Pazar Bölümlendirme, Hedefleme, KonumlandırmaPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
7ÜrünPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
8Fiyat ve TutundurmaPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
9Kişisel Satış ve Satış GeliştirmePaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
10Reklam ve Halkla İlişkilerPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
11İnternette Pazarlama ve Doğrudan PazarlamaPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
12DağıtımPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
13Hizmet PazarlamasıPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
14Uluslararası PazarlamaPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
Kaynak
Ders Notları, Konu İle İlgili Web Siteleri, powerpoint sunumlarMehmet Karafakioğlu, Pazarlama İlkeleri, Literatür Yayınları. İsmet Mucuk, Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi. İbrahim Kırcova, İnternette Pazarlama, Beta Yayınevi Pazarlama Yönetimi - Philip Kotler, Beta Yayınevi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
X
2
İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahip olma.
X
3
İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanma.
X
4
İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütme ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretme
X
5
İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözme.
X
6
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme.
X
7
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme
X
8
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme.
X
9
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme ve bunları davranışa dönüştürme.
X
10
İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarma.
X
11
İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirme ve değiştirmek üzere girişimde bulunma.
X
12
İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma.
X
13
İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgileri edinme, işleme ve değerlendirme süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirme.
X
14
Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretme.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:53Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:54