Dersin amacı dijital pazarlama ilkeleri, dijital pazarlama ile ilgili temel kavramlar, çevrimiçi müşteri deneyimi, dijital pazarlama iletişimi, dijital kanal performansı ile ilgili konularda öğrencileri bilgilendirmektir
Dersin İçeriği
Bu ders; Dijital Pazarlamaya Giriş,Çevrimiçi Pazar Analizi: Mikro Çevre,Çevrimiçi Pazar Analizi: Makro Çevre,Dijital Pazarlama Stratejisi,Dijital Pazarlama Karması,İlişkisel Pazarlama,Müşteri Deneyimi,Kampanya Planlaması,Dijital Medya Kanalları,Kanal Performansı Değerlendirme ve Geliştirme,İşletmeden Tüketiciye Dijital Pazarlama,İşletmeden İşletmeye Dijital Pazarlama,Dijital Pazarlamada İş Etiği,Dijital Pazarlamada Trendler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1.Dijital pazarlamaya ilişkin temel konuları kavrayabilecek ve yorumlar.
10, 12, 13, 16, 37, 4, 9
A
1.1. Dijital pazarlama kavramını açıklar.
10, 12, 13, 37, 4, 9
A
1.2. Pazar türlerini sınıflar.
10, 12, 13, 37, 4, 9
A
1.3. Mikro ve Makro pazarları karşılaştırır.
10, 12, 13, 37, 4, 9
A
2. Dijital pazarlama yöneticilerinin karşılaşabilecekleri sorunları çözecek genel bakış açısı kazanır.
2.2. Örgütsel pazarda satınalma karar sürecini değerlendirir
10, 12, 13, 37, 4, 9
A
2.3. Pazar bölümlendirmesini planlar.
10, 12, 13, 37, 4, 9
A
3. Dijital pazarlama bileşenlerini açıklar.
10, 12, 13, 37, 4, 9
A
3.1. Dijital pazarlama bileşenlerini kullanır.
10, 12, 13, 37, 4, 9
A
3.2. Tutundurma faaliyetlerini planlar.
10, 12, 13, 37, 4, 9
A
3.3. Dağıtım kanallarını karşılaştırır.
10, 12, 13, 37, 4, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dijital Pazarlamaya Giriş
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
2
Çevrimiçi Pazar Analizi: Mikro Çevre
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
3
Çevrimiçi Pazar Analizi: Makro Çevre
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
4
Dijital Pazarlama Stratejisi
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
5
Dijital Pazarlama Karması
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
6
İlişkisel Pazarlama
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
7
Müşteri Deneyimi
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
8
Kampanya Planlaması
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
9
Dijital Medya Kanalları
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
10
Kanal Performansı Değerlendirme ve Geliştirme
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
11
İşletmeden Tüketiciye Dijital Pazarlama
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
12
İşletmeden İşletmeye Dijital Pazarlama
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
13
Dijital Pazarlamada İş Etiği
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
14
Dijital Pazarlamada Trendler
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
Kaynak
Dijital Pazarlama - Strateji, Yürütme ve Uygulama, Dave Cheffy, Fiona Ellis-Chadwick, Gazi
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
X
2
İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahip olma.
X
3
İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanma.
X
4
İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütme ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretme
X
5
İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözme.
X
6
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme.
X
7
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme
X
8
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme.
X
9
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme ve bunları davranışa dönüştürme.
X
10
İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarma.
X
11
İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirme ve değiştirmek üzere girişimde bulunma.
X
12
İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma.
X
13
İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgileri edinme, işleme ve değerlendirme süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirme.
X
14
Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretme.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
2
4
8
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
5
10
50
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
1
3
3
Proje Sunumu / Seminer
3
10
30
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
2
3
6
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
10
10
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
15
15
Performans Görevi, Bakım Planı
1
5
5
Toplam İş Yükü (Saat)
169
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(169/30)
6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
DİJİTAL PAZARLAMA STRATEJİSİ
-
Bahar Dönemi
3+0
3
6
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Fatih PINARBAŞI
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Hülya SOYTÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin amacı dijital pazarlama ilkeleri, dijital pazarlama ile ilgili temel kavramlar, çevrimiçi müşteri deneyimi, dijital pazarlama iletişimi, dijital kanal performansı ile ilgili konularda öğrencileri bilgilendirmektir
Dersin İçeriği
Bu ders; Dijital Pazarlamaya Giriş,Çevrimiçi Pazar Analizi: Mikro Çevre,Çevrimiçi Pazar Analizi: Makro Çevre,Dijital Pazarlama Stratejisi,Dijital Pazarlama Karması,İlişkisel Pazarlama,Müşteri Deneyimi,Kampanya Planlaması,Dijital Medya Kanalları,Kanal Performansı Değerlendirme ve Geliştirme,İşletmeden Tüketiciye Dijital Pazarlama,İşletmeden İşletmeye Dijital Pazarlama,Dijital Pazarlamada İş Etiği,Dijital Pazarlamada Trendler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1.Dijital pazarlamaya ilişkin temel konuları kavrayabilecek ve yorumlar.
10, 12, 13, 16, 37, 4, 9
A
1.1. Dijital pazarlama kavramını açıklar.
10, 12, 13, 37, 4, 9
A
1.2. Pazar türlerini sınıflar.
10, 12, 13, 37, 4, 9
A
1.3. Mikro ve Makro pazarları karşılaştırır.
10, 12, 13, 37, 4, 9
A
2. Dijital pazarlama yöneticilerinin karşılaşabilecekleri sorunları çözecek genel bakış açısı kazanır.
2.2. Örgütsel pazarda satınalma karar sürecini değerlendirir
10, 12, 13, 37, 4, 9
A
2.3. Pazar bölümlendirmesini planlar.
10, 12, 13, 37, 4, 9
A
3. Dijital pazarlama bileşenlerini açıklar.
10, 12, 13, 37, 4, 9
A
3.1. Dijital pazarlama bileşenlerini kullanır.
10, 12, 13, 37, 4, 9
A
3.2. Tutundurma faaliyetlerini planlar.
10, 12, 13, 37, 4, 9
A
3.3. Dağıtım kanallarını karşılaştırır.
10, 12, 13, 37, 4, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dijital Pazarlamaya Giriş
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
2
Çevrimiçi Pazar Analizi: Mikro Çevre
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
3
Çevrimiçi Pazar Analizi: Makro Çevre
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
4
Dijital Pazarlama Stratejisi
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
5
Dijital Pazarlama Karması
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
6
İlişkisel Pazarlama
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
7
Müşteri Deneyimi
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
8
Kampanya Planlaması
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
9
Dijital Medya Kanalları
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
10
Kanal Performansı Değerlendirme ve Geliştirme
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
11
İşletmeden Tüketiciye Dijital Pazarlama
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
12
İşletmeden İşletmeye Dijital Pazarlama
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
13
Dijital Pazarlamada İş Etiği
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
14
Dijital Pazarlamada Trendler
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
Kaynak
Dijital Pazarlama - Strateji, Yürütme ve Uygulama, Dave Cheffy, Fiona Ellis-Chadwick, Gazi
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
X
2
İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahip olma.
X
3
İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanma.
X
4
İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütme ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretme
X
5
İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözme.
X
6
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme.
X
7
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme
X
8
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme.
X
9
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme ve bunları davranışa dönüştürme.
X
10
İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarma.
X
11
İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirme ve değiştirmek üzere girişimde bulunma.
X
12
İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma.
X
13
İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgileri edinme, işleme ve değerlendirme süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirme.
X
14
Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretme.