Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİJİTAL PAZARLAMA STRATEJİSİ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Fatih PINARBAŞI
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Hülya SOYTÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı dijital pazarlama ilkeleri, dijital pazarlama ile ilgili temel kavramlar, çevrimiçi müşteri deneyimi, dijital pazarlama iletişimi, dijital kanal performansı ile ilgili konularda öğrencileri bilgilendirmektir
Dersin İçeriğiBu ders; Dijital Pazarlamaya Giriş,Çevrimiçi Pazar Analizi: Mikro Çevre,Çevrimiçi Pazar Analizi: Makro Çevre,Dijital Pazarlama Stratejisi,Dijital Pazarlama Karması,İlişkisel Pazarlama,Müşteri Deneyimi,Kampanya Planlaması,Dijital Medya Kanalları,Kanal Performansı Değerlendirme ve Geliştirme,İşletmeden Tüketiciye Dijital Pazarlama,İşletmeden İşletmeye Dijital Pazarlama,Dijital Pazarlamada İş Etiği,Dijital Pazarlamada Trendler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Dijital pazarlamaya ilişkin temel konuları kavrayabilecek ve yorumlar.10, 12, 13, 16, 37, 4, 9A
1.1. Dijital pazarlama kavramını açıklar.10, 12, 13, 37, 4, 9A
1.2. Pazar türlerini sınıflar.10, 12, 13, 37, 4, 9A
1.3. Mikro ve Makro pazarları karşılaştırır.10, 12, 13, 37, 4, 9A
2. Dijital pazarlama yöneticilerinin karşılaşabilecekleri sorunları çözecek genel bakış açısı kazanır.10, 12, 13, 37, 4, 9A
2.1. Tüketicilerin satınalma kararlarını değerlendirir.10, 12, 13, 37, 4, 9A
2.2. Örgütsel pazarda satınalma karar sürecini değerlendirir10, 12, 13, 37, 4, 9A
2.3. Pazar bölümlendirmesini planlar.10, 12, 13, 37, 4, 9A
3. Dijital pazarlama bileşenlerini açıklar.10, 12, 13, 37, 4, 9A
3.1. Dijital pazarlama bileşenlerini kullanır.10, 12, 13, 37, 4, 9A
3.2. Tutundurma faaliyetlerini planlar. 10, 12, 13, 37, 4, 9A
3.3. Dağıtım kanallarını karşılaştırır. 10, 12, 13, 37, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dijital Pazarlamaya GirişPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
2Çevrimiçi Pazar Analizi: Mikro ÇevrePaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
3Çevrimiçi Pazar Analizi: Makro ÇevrePaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
4Dijital Pazarlama StratejisiPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
5Dijital Pazarlama KarmasıPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
6İlişkisel PazarlamaPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
7Müşteri DeneyimiPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
8Kampanya PlanlamasıPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
9Dijital Medya KanallarıPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
10Kanal Performansı Değerlendirme ve GeliştirmePaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
11İşletmeden Tüketiciye Dijital PazarlamaPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
12İşletmeden İşletmeye Dijital PazarlamaPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
13Dijital Pazarlamada İş EtiğiPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
14Dijital Pazarlamada TrendlerPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
Kaynak
Dijital Pazarlama - Strateji, Yürütme ve Uygulama, Dave Cheffy, Fiona Ellis-Chadwick, Gazi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
X
2
İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahip olma.
X
3
İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanma.
X
4
İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütme ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretme
X
5
İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözme.
X
6
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme.
X
7
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme
X
8
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme.
X
9
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme ve bunları davranışa dönüştürme.
X
10
İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarma.
X
11
İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirme ve değiştirmek üzere girişimde bulunma.
X
12
İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma.
X
13
İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgileri edinme, işleme ve değerlendirme süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirme.
X
14
Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretme.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme248
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi51050
Okul Dışı Diğer Faaliyetler133
Proje Sunumu / Seminer31030
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı236
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı155
Toplam İş Yükü (Saat)169
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(169/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİJİTAL PAZARLAMA STRATEJİSİ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Fatih PINARBAŞI
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Hülya SOYTÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı dijital pazarlama ilkeleri, dijital pazarlama ile ilgili temel kavramlar, çevrimiçi müşteri deneyimi, dijital pazarlama iletişimi, dijital kanal performansı ile ilgili konularda öğrencileri bilgilendirmektir
Dersin İçeriğiBu ders; Dijital Pazarlamaya Giriş,Çevrimiçi Pazar Analizi: Mikro Çevre,Çevrimiçi Pazar Analizi: Makro Çevre,Dijital Pazarlama Stratejisi,Dijital Pazarlama Karması,İlişkisel Pazarlama,Müşteri Deneyimi,Kampanya Planlaması,Dijital Medya Kanalları,Kanal Performansı Değerlendirme ve Geliştirme,İşletmeden Tüketiciye Dijital Pazarlama,İşletmeden İşletmeye Dijital Pazarlama,Dijital Pazarlamada İş Etiği,Dijital Pazarlamada Trendler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Dijital pazarlamaya ilişkin temel konuları kavrayabilecek ve yorumlar.10, 12, 13, 16, 37, 4, 9A
1.1. Dijital pazarlama kavramını açıklar.10, 12, 13, 37, 4, 9A
1.2. Pazar türlerini sınıflar.10, 12, 13, 37, 4, 9A
1.3. Mikro ve Makro pazarları karşılaştırır.10, 12, 13, 37, 4, 9A
2. Dijital pazarlama yöneticilerinin karşılaşabilecekleri sorunları çözecek genel bakış açısı kazanır.10, 12, 13, 37, 4, 9A
2.1. Tüketicilerin satınalma kararlarını değerlendirir.10, 12, 13, 37, 4, 9A
2.2. Örgütsel pazarda satınalma karar sürecini değerlendirir10, 12, 13, 37, 4, 9A
2.3. Pazar bölümlendirmesini planlar.10, 12, 13, 37, 4, 9A
3. Dijital pazarlama bileşenlerini açıklar.10, 12, 13, 37, 4, 9A
3.1. Dijital pazarlama bileşenlerini kullanır.10, 12, 13, 37, 4, 9A
3.2. Tutundurma faaliyetlerini planlar. 10, 12, 13, 37, 4, 9A
3.3. Dağıtım kanallarını karşılaştırır. 10, 12, 13, 37, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dijital Pazarlamaya GirişPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
2Çevrimiçi Pazar Analizi: Mikro ÇevrePaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
3Çevrimiçi Pazar Analizi: Makro ÇevrePaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
4Dijital Pazarlama StratejisiPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
5Dijital Pazarlama KarmasıPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
6İlişkisel PazarlamaPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
7Müşteri DeneyimiPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
8Kampanya PlanlamasıPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
9Dijital Medya KanallarıPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
10Kanal Performansı Değerlendirme ve GeliştirmePaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
11İşletmeden Tüketiciye Dijital PazarlamaPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
12İşletmeden İşletmeye Dijital PazarlamaPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
13Dijital Pazarlamada İş EtiğiPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
14Dijital Pazarlamada TrendlerPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
Kaynak
Dijital Pazarlama - Strateji, Yürütme ve Uygulama, Dave Cheffy, Fiona Ellis-Chadwick, Gazi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
X
2
İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahip olma.
X
3
İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanma.
X
4
İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütme ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretme
X
5
İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözme.
X
6
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme.
X
7
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme
X
8
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme.
X
9
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme ve bunları davranışa dönüştürme.
X
10
İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarma.
X
11
İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirme ve değiştirmek üzere girişimde bulunma.
X
12
İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma.
X
13
İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgileri edinme, işleme ve değerlendirme süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirme.
X
14
Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretme.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:53Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:54