Lisansüstü eğitim sürecindeki öğrencilerin bilimsel araştırmanın aşamaları ile bilimsel araştırma yöntemlerini kavramalarını sağlamak.
Dersin İçeriği
Bu ders; 1.Hafta:Bilim ve Bilimsel Yöntem,2.Hafta:Araştırma Kavramı,3.Hafta:Araştırma Süreçleri,4.Hafta:Araştırma Modelleri,5.Hafta:Araştırmada Verilerin Toplanması,6.Hafta:Araştırmada Bulgular ve Yorum,7.Hafta:Araştırmada Sonuç ve Öneriler,8.Hafta:Rapor Yazım Kuralları,9.Hafta:Sunum,10.Hafta:Sunum,11.Hafta:Sunum,12.Hafta:Sunum,13.Hafta:Sunum,14.hafta:Sunum; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1.Bilimsel bir araştırmayı başarıyla yürütür.
10, 18
A
1.1.Bilimsel araştırmanın aşamalarını açıklar.
10, 18
A
1.2.Bilimsel araştırmanın yöntemlerini kavrar.
10, 18
A
1.3.Bilimsel araştırma metotlarını uygular.
10, 18
A
2.Bilimsel çalışmanın neticesinde bilimsel yayın üretir.
10, 18
A
2.1.Bilimsel yayımın aşamalarını açıklar.
10, 18
A
2.2.Bilimsel yayımın esas ve usullerini kavrar.
10, 18
A
2.3.Bilimsel atıf metotlarını uygular.
10, 18
A
3.1.Yazılı etik ilkeleri açıklar ve takip eder.
10, 18
A
3.2.Etik ilkeleri benimser.
18, 9
A
3. Bilimsel araştırmanın etik ilkelerini benimser.
10, 18
A
3.2. Yazılı olmayan etik ilkeleri açıklar ve takip eder.
10, 18
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
1.Hafta:Bilim ve Bilimsel Yöntem
Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
2
2.Hafta:Araştırma Kavramı
Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
3
3.Hafta:Araştırma Süreçleri
Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
4
4.Hafta:Araştırma Modelleri
Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
5
5.Hafta:Araştırmada Verilerin Toplanması
Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
6
6.Hafta:Araştırmada Bulgular ve Yorum
Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
7
7.Hafta:Araştırmada Sonuç ve Öneriler
Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
8
8.Hafta:Rapor Yazım Kuralları
Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
9
9.Hafta:Sunum
Sunum Hazırlığı
10
10.Hafta:Sunum
Sunum Hazırlığı
11
11.Hafta:Sunum
Sunum Hazırlığı
12
12.Hafta:Sunum
Sunum Hazırlığı
13
13.Hafta:Sunum
Sunum Hazırlığı
14
14.hafta:Sunum
Sunum Hazırlığı
Kaynak
Ders notu verilmeyecektir.
Üniversitelerin Tez Yazım Klavuzları.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
X
2
İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahip olma.
X
3
İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanma.
X
4
İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütme ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretme
5
İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözme.
6
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme.
7
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme
X
8
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme.
9
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme ve bunları davranışa dönüştürme.
10
İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarma.
11
İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirme ve değiştirmek üzere girişimde bulunma.
12
İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma.
13
İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgileri edinme, işleme ve değerlendirme süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirme.
14
Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretme.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
30
10
300
Performans Görevi, Bakım Planı
20
10
200
Toplam İş Yükü (Saat)
542
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(542/30)
18
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
SEMİNER
-
Bahar Dönemi
3+0
-
18
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Elif BAYKAL
Dersi Verenler
Doç.Dr. Ömer Erdem KOÇAK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Lisansüstü eğitim sürecindeki öğrencilerin bilimsel araştırmanın aşamaları ile bilimsel araştırma yöntemlerini kavramalarını sağlamak.
Dersin İçeriği
Bu ders; 1.Hafta:Bilim ve Bilimsel Yöntem,2.Hafta:Araştırma Kavramı,3.Hafta:Araştırma Süreçleri,4.Hafta:Araştırma Modelleri,5.Hafta:Araştırmada Verilerin Toplanması,6.Hafta:Araştırmada Bulgular ve Yorum,7.Hafta:Araştırmada Sonuç ve Öneriler,8.Hafta:Rapor Yazım Kuralları,9.Hafta:Sunum,10.Hafta:Sunum,11.Hafta:Sunum,12.Hafta:Sunum,13.Hafta:Sunum,14.hafta:Sunum; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1.Bilimsel bir araştırmayı başarıyla yürütür.
10, 18
A
1.1.Bilimsel araştırmanın aşamalarını açıklar.
10, 18
A
1.2.Bilimsel araştırmanın yöntemlerini kavrar.
10, 18
A
1.3.Bilimsel araştırma metotlarını uygular.
10, 18
A
2.Bilimsel çalışmanın neticesinde bilimsel yayın üretir.
10, 18
A
2.1.Bilimsel yayımın aşamalarını açıklar.
10, 18
A
2.2.Bilimsel yayımın esas ve usullerini kavrar.
10, 18
A
2.3.Bilimsel atıf metotlarını uygular.
10, 18
A
3.1.Yazılı etik ilkeleri açıklar ve takip eder.
10, 18
A
3.2.Etik ilkeleri benimser.
18, 9
A
3. Bilimsel araştırmanın etik ilkelerini benimser.
10, 18
A
3.2. Yazılı olmayan etik ilkeleri açıklar ve takip eder.
10, 18
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
1.Hafta:Bilim ve Bilimsel Yöntem
Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
2
2.Hafta:Araştırma Kavramı
Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
3
3.Hafta:Araştırma Süreçleri
Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
4
4.Hafta:Araştırma Modelleri
Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
5
5.Hafta:Araştırmada Verilerin Toplanması
Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
6
6.Hafta:Araştırmada Bulgular ve Yorum
Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
7
7.Hafta:Araştırmada Sonuç ve Öneriler
Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
8
8.Hafta:Rapor Yazım Kuralları
Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
9
9.Hafta:Sunum
Sunum Hazırlığı
10
10.Hafta:Sunum
Sunum Hazırlığı
11
11.Hafta:Sunum
Sunum Hazırlığı
12
12.Hafta:Sunum
Sunum Hazırlığı
13
13.Hafta:Sunum
Sunum Hazırlığı
14
14.hafta:Sunum
Sunum Hazırlığı
Kaynak
Ders notu verilmeyecektir.
Üniversitelerin Tez Yazım Klavuzları.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
X
2
İşletmecilik alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında İşletme Yönetimi ile ilgili temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgilere sahip olma.
X
3
İşletme Yönetimi alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve bu bilgiyi işletmelerin üst düzey yönetsel problemlerin çözümünde kullanma.
X
4
İşletme Yönetimine dair dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütme ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretme
5
İşletmecilik kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları İşletmecilik alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözme.
6
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme.
7
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme
X
8
İşletme Yönetimi alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme.
9
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme ve bunları davranışa dönüştürme.
10
İşletmecilik alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile yönetim kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarma.
11
İşletmecilik kavram ve kurumları, yerleşik yönetim uygulaması ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirme ve değiştirmek üzere girişimde bulunma.
12
İşletme Yönetimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanma.
13
İşletme Yönetimi alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgileri edinme, işleme ve değerlendirme süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirme.
14
Üst Düzey Yönetici olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretme.