Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEZ | İEVY2212896 | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 60 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gökhan SİLAHTAROĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gökhan SİLAHTAROĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bitirme tezinin amacı; öğrencinin geçmiş dönemdeler de edindiği, bilgi ve becerileri kullanarak bir araştırma projesini gerçekleştirmesi ve sunmasının sağlanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Danışman ile birlikte çalışma planının yapılması,Araştırma sorusu ve literatüre de araştırma yapılması,Araştırma sorusunun seçimi ve literatüre de araştırma yapılması,Araştırma sorusunun seçimi ve literatüre de araştırma yapılması,Yöntem, tez içeriği ve literature yazımı,Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı,Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı,Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı,İş zaman çizelgesine göre, yöntem, tez içeriği ve literature yazımı,İş zaman çizelgesine göre, yöntem, tez içeriği ve literature yazımı,İş zaman çizelgesine göre, yöntem, tez içeriği ve literature yazımı,İş zaman çizelgesine göre, yöntem, tez içeriği ve literature yazımı,İş zaman çizelgesine göre, yöntem, tez içeriği ve literature yazımı,Danışman ile birlikte okuma ve kontrollerin yapılması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Araştırma ve literatür planlamasının genel ilkelerini açıklar. | F | |
2. Hipotezi doğrultusunda danışmanı ile birlikte bir araştırma planlar. | 2 | |
3. Literatür taraması ya da veri toplama ve değerlendirme yöntemlerini uygular. | 2 | F, K |
4. Teori ve pratik arasında ilişki kurar. | 2 | F |
5. Çalışmasını raporlar. | 2, 6 | F, K |
Öğretim Yöntemleri: | 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi, K: Öz değerlendirme |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Danışman ile birlikte çalışma planının yapılması | |
2 | Araştırma sorusu ve literatüre de araştırma yapılması | |
3 | Araştırma sorusunun seçimi ve literatüre de araştırma yapılması | |
4 | Araştırma sorusunun seçimi ve literatüre de araştırma yapılması | |
5 | Yöntem, tez içeriği ve literature yazımı | |
6 | Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı | |
7 | Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı | |
8 | Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı | |
9 | İş zaman çizelgesine göre, yöntem, tez içeriği ve literature yazımı | |
10 | İş zaman çizelgesine göre, yöntem, tez içeriği ve literature yazımı | |
11 | İş zaman çizelgesine göre, yöntem, tez içeriği ve literature yazımı | |
12 | İş zaman çizelgesine göre, yöntem, tez içeriği ve literature yazımı | |
13 | İş zaman çizelgesine göre, yöntem, tez içeriği ve literature yazımı | |
14 | Danışman ile birlikte okuma ve kontrollerin yapılması |
Kaynak |
Özel bir kaynak yoktur. Tüm literatür. |
Özel bir kaynak yoktur. Tüm literatür. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilişim ve yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli ileri düzeyde matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | ||||||
3 | Enformatik, yönetim ve büyük veri ile ilgili gerekli en az bir bilgisayar programı veya teknolojiyi kullanır. | ||||||
4 | Bilişim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | ||||||
5 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | |||||
6 | Büyük verileri analiz için hazırlar. | ||||||
7 | Alana özgü bilimsel tez, rapor, makale ve benzerlerini yazar. | X | |||||
8 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | |||||
9 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi açıklar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 200 | 9 | 1800 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 3 | 3 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 1803 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(1803/30) | 60 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEZ | İEVY2212896 | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 60 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gökhan SİLAHTAROĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gökhan SİLAHTAROĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bitirme tezinin amacı; öğrencinin geçmiş dönemdeler de edindiği, bilgi ve becerileri kullanarak bir araştırma projesini gerçekleştirmesi ve sunmasının sağlanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Danışman ile birlikte çalışma planının yapılması,Araştırma sorusu ve literatüre de araştırma yapılması,Araştırma sorusunun seçimi ve literatüre de araştırma yapılması,Araştırma sorusunun seçimi ve literatüre de araştırma yapılması,Yöntem, tez içeriği ve literature yazımı,Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı,Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı,Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı,İş zaman çizelgesine göre, yöntem, tez içeriği ve literature yazımı,İş zaman çizelgesine göre, yöntem, tez içeriği ve literature yazımı,İş zaman çizelgesine göre, yöntem, tez içeriği ve literature yazımı,İş zaman çizelgesine göre, yöntem, tez içeriği ve literature yazımı,İş zaman çizelgesine göre, yöntem, tez içeriği ve literature yazımı,Danışman ile birlikte okuma ve kontrollerin yapılması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Araştırma ve literatür planlamasının genel ilkelerini açıklar. | F | |
2. Hipotezi doğrultusunda danışmanı ile birlikte bir araştırma planlar. | 2 | |
3. Literatür taraması ya da veri toplama ve değerlendirme yöntemlerini uygular. | 2 | F, K |
4. Teori ve pratik arasında ilişki kurar. | 2 | F |
5. Çalışmasını raporlar. | 2, 6 | F, K |
Öğretim Yöntemleri: | 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi, K: Öz değerlendirme |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Danışman ile birlikte çalışma planının yapılması | |
2 | Araştırma sorusu ve literatüre de araştırma yapılması | |
3 | Araştırma sorusunun seçimi ve literatüre de araştırma yapılması | |
4 | Araştırma sorusunun seçimi ve literatüre de araştırma yapılması | |
5 | Yöntem, tez içeriği ve literature yazımı | |
6 | Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı | |
7 | Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı | |
8 | Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı | |
9 | İş zaman çizelgesine göre, yöntem, tez içeriği ve literature yazımı | |
10 | İş zaman çizelgesine göre, yöntem, tez içeriği ve literature yazımı | |
11 | İş zaman çizelgesine göre, yöntem, tez içeriği ve literature yazımı | |
12 | İş zaman çizelgesine göre, yöntem, tez içeriği ve literature yazımı | |
13 | İş zaman çizelgesine göre, yöntem, tez içeriği ve literature yazımı | |
14 | Danışman ile birlikte okuma ve kontrollerin yapılması |
Kaynak |
Özel bir kaynak yoktur. Tüm literatür. |
Özel bir kaynak yoktur. Tüm literatür. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilişim ve yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | Bilişim ve yönetim alanında gerekli ileri düzeyde matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | ||||||
3 | Enformatik, yönetim ve büyük veri ile ilgili gerekli en az bir bilgisayar programı veya teknolojiyi kullanır. | ||||||
4 | Bilişim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | ||||||
5 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | |||||
6 | Büyük verileri analiz için hazırlar. | ||||||
7 | Alana özgü bilimsel tez, rapor, makale ve benzerlerini yazar. | X | |||||
8 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | |||||
9 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi açıklar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |