Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEZİEVY2212896Bahar Dönemi0+0-60
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüTez
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gökhan SİLAHTAROĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Gökhan SİLAHTAROĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBitirme tezinin amacı; öğrencinin geçmiş dönemdeler de edindiği, bilgi ve becerileri kullanarak bir araştırma projesini gerçekleştirmesi ve sunmasının sağlanmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Danışman ile birlikte çalışma planının yapılması,Araştırma sorusu ve literatüre de araştırma yapılması,Araştırma sorusunun seçimi ve literatüre de araştırma yapılması,Araştırma sorusunun seçimi ve literatüre de araştırma yapılması,Yöntem, tez içeriği ve literature yazımı,Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı,Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı,Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı,İş zaman çizelgesine göre, yöntem, tez içeriği ve literature yazımı,İş zaman çizelgesine göre, yöntem, tez içeriği ve literature yazımı,İş zaman çizelgesine göre, yöntem, tez içeriği ve literature yazımı,İş zaman çizelgesine göre, yöntem, tez içeriği ve literature yazımı,İş zaman çizelgesine göre, yöntem, tez içeriği ve literature yazımı,Danışman ile birlikte okuma ve kontrollerin yapılması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Araştırma ve literatür planlamasının genel ilkelerini açıklar.F
2. Hipotezi doğrultusunda danışmanı ile birlikte bir araştırma planlar.2
3. Literatür taraması ya da veri toplama ve değerlendirme yöntemlerini uygular.2F, K
4. Teori ve pratik arasında ilişki kurar.2F
5. Çalışmasını raporlar.2, 6F, K
Öğretim Yöntemleri:2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi, K: Öz değerlendirme

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Danışman ile birlikte çalışma planının yapılması
2Araştırma sorusu ve literatüre de araştırma yapılması
3Araştırma sorusunun seçimi ve literatüre de araştırma yapılması
4Araştırma sorusunun seçimi ve literatüre de araştırma yapılması
5Yöntem, tez içeriği ve literature yazımı
6Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı
7Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı
8Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı
9İş zaman çizelgesine göre, yöntem, tez içeriği ve literature yazımı
10İş zaman çizelgesine göre, yöntem, tez içeriği ve literature yazımı
11İş zaman çizelgesine göre, yöntem, tez içeriği ve literature yazımı
12İş zaman çizelgesine göre, yöntem, tez içeriği ve literature yazımı
13İş zaman çizelgesine göre, yöntem, tez içeriği ve literature yazımı
14Danışman ile birlikte okuma ve kontrollerin yapılması
Kaynak
Özel bir kaynak yoktur. Tüm literatür.
Özel bir kaynak yoktur. Tüm literatür.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Bilişim ve yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
Bilişim ve yönetim alanında gerekli ileri düzeyde matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Enformatik, yönetim ve büyük veri ile ilgili gerekli en az bir bilgisayar programı veya teknolojiyi kullanır.
4
Bilişim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
5
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
6
Büyük verileri analiz için hazırlar.
7
Alana özgü bilimsel tez, rapor, makale ve benzerlerini yazar.
X
8
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
9
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi açıklar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi20091800
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer133
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)1803
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(1803/30)60
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEZİEVY2212896Bahar Dönemi0+0-60
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüTez
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gökhan SİLAHTAROĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Gökhan SİLAHTAROĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBitirme tezinin amacı; öğrencinin geçmiş dönemdeler de edindiği, bilgi ve becerileri kullanarak bir araştırma projesini gerçekleştirmesi ve sunmasının sağlanmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Danışman ile birlikte çalışma planının yapılması,Araştırma sorusu ve literatüre de araştırma yapılması,Araştırma sorusunun seçimi ve literatüre de araştırma yapılması,Araştırma sorusunun seçimi ve literatüre de araştırma yapılması,Yöntem, tez içeriği ve literature yazımı,Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı,Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı,Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı,İş zaman çizelgesine göre, yöntem, tez içeriği ve literature yazımı,İş zaman çizelgesine göre, yöntem, tez içeriği ve literature yazımı,İş zaman çizelgesine göre, yöntem, tez içeriği ve literature yazımı,İş zaman çizelgesine göre, yöntem, tez içeriği ve literature yazımı,İş zaman çizelgesine göre, yöntem, tez içeriği ve literature yazımı,Danışman ile birlikte okuma ve kontrollerin yapılması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Araştırma ve literatür planlamasının genel ilkelerini açıklar.F
2. Hipotezi doğrultusunda danışmanı ile birlikte bir araştırma planlar.2
3. Literatür taraması ya da veri toplama ve değerlendirme yöntemlerini uygular.2F, K
4. Teori ve pratik arasında ilişki kurar.2F
5. Çalışmasını raporlar.2, 6F, K
Öğretim Yöntemleri:2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi, K: Öz değerlendirme

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Danışman ile birlikte çalışma planının yapılması
2Araştırma sorusu ve literatüre de araştırma yapılması
3Araştırma sorusunun seçimi ve literatüre de araştırma yapılması
4Araştırma sorusunun seçimi ve literatüre de araştırma yapılması
5Yöntem, tez içeriği ve literature yazımı
6Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı
7Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı
8Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı
9İş zaman çizelgesine göre, yöntem, tez içeriği ve literature yazımı
10İş zaman çizelgesine göre, yöntem, tez içeriği ve literature yazımı
11İş zaman çizelgesine göre, yöntem, tez içeriği ve literature yazımı
12İş zaman çizelgesine göre, yöntem, tez içeriği ve literature yazımı
13İş zaman çizelgesine göre, yöntem, tez içeriği ve literature yazımı
14Danışman ile birlikte okuma ve kontrollerin yapılması
Kaynak
Özel bir kaynak yoktur. Tüm literatür.
Özel bir kaynak yoktur. Tüm literatür.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Bilişim ve yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
Bilişim ve yönetim alanında gerekli ileri düzeyde matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Enformatik, yönetim ve büyük veri ile ilgili gerekli en az bir bilgisayar programı veya teknolojiyi kullanır.
4
Bilişim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
5
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
6
Büyük verileri analiz için hazırlar.
7
Alana özgü bilimsel tez, rapor, makale ve benzerlerini yazar.
X
8
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
9
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi açıklar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:24Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:25