Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ACİL DURUM YÖNETİMİ | İSGY1161930 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı | Çarşamba 17:30-18:15 Çarşamba 18:30-19:15 Çarşamba 19:30-20:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Zekeriya ÇELİK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Sertaç TEMUR |
Dersin Yardımcıları | YOK |
Dersin Amacı | Sivil savunma, Doğal Afetler ve diğer afetlere konusunda bilinçlendirme, Korunma Çareleri ve Arama kurtarma tekniklerinin öğretilmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Yanma ve oluşum mekanizmaları.,2. Doğal afetler., Söndürme sistemleri., Acil Durum Yönetiminin İlkeleri-Kavramlar,Yasal Mevzuat Acil Durum Planı ve Acil Durum Yönetiminin Unsurları,Tehlike ve risk analizi, Dâhili ve harici kaynaklar,Acil Durum Plan Örneklerinin İncelenmesi, Acil Durumlarda Tahliyenin Önemi,Acil Durumlarda İletişimin Önemi,Acil Durumlarda Olay Komuta Sistemi, Zarar Azaltma-Hazırlık-Müdahale-İyileştirme Safhalarının İncelenmesi,Tatbikat senaryoları,Tatbikat senaryoları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Yangın, deprem ve sel gibi acil durum kavramlarını tanıyabilcektir. | 10, 13, 16, 9 | A, D, E, F |
Acil durum ve Afet planlama takımını belirleyebilcektir. | 11, 16, 6, 8, 9 | A, D, E, F |
3. Acil durum planı belirleyebilcektir. | 10, 16, 8, 9 | A, D, E, F |
4. Afet ve acil durum bilgilerini rapor edebilcektir. | 10, 16, 8, 9 | A, D, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | 1. Yanma ve oluşum mekanizmaları. | YOK |
2 | 2. Doğal afetler. | |
3 | Söndürme sistemleri. | |
4 | Acil Durum Yönetiminin İlkeleri-Kavramlar | |
5 | Yasal Mevzuat Acil Durum Planı ve Acil Durum Yönetiminin Unsurları | |
6 | Tehlike ve risk analizi | |
7 | Dâhili ve harici kaynaklar | |
8 | Acil Durum Plan Örneklerinin İncelenmesi | |
9 | Acil Durumlarda Tahliyenin Önemi | |
10 | Acil Durumlarda İletişimin Önemi | |
11 | Acil Durumlarda Olay Komuta Sistemi | |
12 | Zarar Azaltma-Hazırlık-Müdahale-İyileştirme Safhalarının İncelenmesi | |
13 | Tatbikat senaryoları | |
14 | Tatbikat senaryoları | |
Kaynak |
Ders notu öğrencilere verilecektir. |
İlgili mevzuat |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar. | | | X | | |
3 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi problemlerin çözümünde kullanır. | | | X | | |
4 | İş Sağlığı ve Güvenliğine dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir. | | | | X | |
5 | İş Sağlığı ve Güvenliği uygulamasında karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | | | | X | |
6 | İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | | | | | X |
7 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
| | | | X | |
8 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
| | | | X | |
9 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | | | | | X |
10 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | | | | X | |
11 | İş Sağlığı ve Güvenliği kavram ve kuramları, yerleşik uygulama ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur. | | | | X | |
12 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | | | | | |
13 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanına ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | | | | X | |
14 | Uzman olmanın gerektirdiği dürüstlük ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 30 | 30 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 60 | 120 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 252 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(252/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ACİL DURUM YÖNETİMİ | İSGY1161930 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı | Çarşamba 17:30-18:15 Çarşamba 18:30-19:15 Çarşamba 19:30-20:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Zekeriya ÇELİK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Sertaç TEMUR |
Dersin Yardımcıları | YOK |
Dersin Amacı | Sivil savunma, Doğal Afetler ve diğer afetlere konusunda bilinçlendirme, Korunma Çareleri ve Arama kurtarma tekniklerinin öğretilmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Yanma ve oluşum mekanizmaları.,2. Doğal afetler., Söndürme sistemleri., Acil Durum Yönetiminin İlkeleri-Kavramlar,Yasal Mevzuat Acil Durum Planı ve Acil Durum Yönetiminin Unsurları,Tehlike ve risk analizi, Dâhili ve harici kaynaklar,Acil Durum Plan Örneklerinin İncelenmesi, Acil Durumlarda Tahliyenin Önemi,Acil Durumlarda İletişimin Önemi,Acil Durumlarda Olay Komuta Sistemi, Zarar Azaltma-Hazırlık-Müdahale-İyileştirme Safhalarının İncelenmesi,Tatbikat senaryoları,Tatbikat senaryoları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Yangın, deprem ve sel gibi acil durum kavramlarını tanıyabilcektir. | 10, 13, 16, 9 | A, D, E, F |
Acil durum ve Afet planlama takımını belirleyebilcektir. | 11, 16, 6, 8, 9 | A, D, E, F |
3. Acil durum planı belirleyebilcektir. | 10, 16, 8, 9 | A, D, E, F |
4. Afet ve acil durum bilgilerini rapor edebilcektir. | 10, 16, 8, 9 | A, D, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | 1. Yanma ve oluşum mekanizmaları. | YOK |
2 | 2. Doğal afetler. | |
3 | Söndürme sistemleri. | |
4 | Acil Durum Yönetiminin İlkeleri-Kavramlar | |
5 | Yasal Mevzuat Acil Durum Planı ve Acil Durum Yönetiminin Unsurları | |
6 | Tehlike ve risk analizi | |
7 | Dâhili ve harici kaynaklar | |
8 | Acil Durum Plan Örneklerinin İncelenmesi | |
9 | Acil Durumlarda Tahliyenin Önemi | |
10 | Acil Durumlarda İletişimin Önemi | |
11 | Acil Durumlarda Olay Komuta Sistemi | |
12 | Zarar Azaltma-Hazırlık-Müdahale-İyileştirme Safhalarının İncelenmesi | |
13 | Tatbikat senaryoları | |
14 | Tatbikat senaryoları | |
Kaynak |
Ders notu öğrencilere verilecektir. |
İlgili mevzuat |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir. | | | | X | |
2 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar. | | | X | | |
3 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi problemlerin çözümünde kullanır. | | | X | | |
4 | İş Sağlığı ve Güvenliğine dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir. | | | | X | |
5 | İş Sağlığı ve Güvenliği uygulamasında karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | | | | X | |
6 | İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | | | | | X |
7 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
| | | | X | |
8 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
| | | | X | |
9 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | | | | | X |
10 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | | | | X | |
11 | İş Sağlığı ve Güvenliği kavram ve kuramları, yerleşik uygulama ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur. | | | | X | |
12 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | | | | | |
13 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanına ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | | | | X | |
14 | Uzman olmanın gerektirdiği dürüstlük ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 13:44Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 13:45