Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ACİL DURUM YÖNETİMİ-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Zekeriya ÇELİK
Dersi Verenler
Dersin YardımcılarıYOK
Dersin AmacıSivil savunma, Doğal Afetler ve diğer afetlere konusunda bilinçlendirme, Korunma Çareleri ve Arama kurtarma tekniklerinin öğretilmesi.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Yanma ve oluşum mekanizmaları.,2. Doğal afetler., Söndürme sistemleri., Acil Durum Yönetiminin İlkeleri-Kavramlar,Yasal Mevzuat Acil Durum Planı ve Acil Durum Yönetiminin Unsurları,Tehlike ve risk analizi, Dâhili ve harici kaynaklar,Acil Durum Plan Örneklerinin İncelenmesi, Acil Durumlarda Tahliyenin Önemi,Acil Durumlarda İletişimin Önemi,Acil Durumlarda Olay Komuta Sistemi, Zarar Azaltma-Hazırlık-Müdahale-İyileştirme Safhalarının İncelenmesi,Tatbikat senaryoları,Tatbikat senaryoları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Yangın, deprem ve sel gibi acil durum kavramlarını tanıyabilcektir.10, 13, 16, 9A, D, E, F
Acil durum ve Afet planlama takımını belirleyebilcektir.11, 16, 6, 8, 9A, D, E, F
3. Acil durum planı belirleyebilcektir.10, 16, 8, 9A, D, E, F
4. Afet ve acil durum bilgilerini rapor edebilcektir.10, 16, 8, 9A, D, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Yanma ve oluşum mekanizmaları.YOK
22. Doğal afetler.
3 Söndürme sistemleri.
4 Acil Durum Yönetiminin İlkeleri-Kavramlar
5Yasal Mevzuat Acil Durum Planı ve Acil Durum Yönetiminin Unsurları
6Tehlike ve risk analizi
7 Dâhili ve harici kaynaklar
8Acil Durum Plan Örneklerinin İncelenmesi
9 Acil Durumlarda Tahliyenin Önemi
10Acil Durumlarda İletişimin Önemi
11Acil Durumlarda Olay Komuta Sistemi
12 Zarar Azaltma-Hazırlık-Müdahale-İyileştirme Safhalarının İncelenmesi
13Tatbikat senaryoları
14Tatbikat senaryoları
Kaynak
Ders notu öğrencilere verilecektir.
İlgili mevzuat

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İş Sağlığı ve Güvenliği alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir.
X
2
İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar.
X
3
İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi problemlerin çözümünde kullanır.
X
4
İş Sağlığı ve Güvenliğine dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir.
X
5
İş Sağlığı ve Güvenliği uygulamasında karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
X
6
İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
İş Sağlığı ve Güvenliği alanında karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
X
8
İş Sağlığı ve Güvenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
9
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
10
İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır.
X
11
İş Sağlığı ve Güvenliği kavram ve kuramları, yerleşik uygulama ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur.
X
12
İş Sağlığı ve Güvenliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
13
İş Sağlığı ve Güvenliği alanına ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
X
14
Uzman olmanın gerektirdiği dürüstlük ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi13030
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer260120
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)252
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(252/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ACİL DURUM YÖNETİMİ-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Zekeriya ÇELİK
Dersi Verenler
Dersin YardımcılarıYOK
Dersin AmacıSivil savunma, Doğal Afetler ve diğer afetlere konusunda bilinçlendirme, Korunma Çareleri ve Arama kurtarma tekniklerinin öğretilmesi.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Yanma ve oluşum mekanizmaları.,2. Doğal afetler., Söndürme sistemleri., Acil Durum Yönetiminin İlkeleri-Kavramlar,Yasal Mevzuat Acil Durum Planı ve Acil Durum Yönetiminin Unsurları,Tehlike ve risk analizi, Dâhili ve harici kaynaklar,Acil Durum Plan Örneklerinin İncelenmesi, Acil Durumlarda Tahliyenin Önemi,Acil Durumlarda İletişimin Önemi,Acil Durumlarda Olay Komuta Sistemi, Zarar Azaltma-Hazırlık-Müdahale-İyileştirme Safhalarının İncelenmesi,Tatbikat senaryoları,Tatbikat senaryoları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Yangın, deprem ve sel gibi acil durum kavramlarını tanıyabilcektir.10, 13, 16, 9A, D, E, F
Acil durum ve Afet planlama takımını belirleyebilcektir.11, 16, 6, 8, 9A, D, E, F
3. Acil durum planı belirleyebilcektir.10, 16, 8, 9A, D, E, F
4. Afet ve acil durum bilgilerini rapor edebilcektir.10, 16, 8, 9A, D, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Yanma ve oluşum mekanizmaları.YOK
22. Doğal afetler.
3 Söndürme sistemleri.
4 Acil Durum Yönetiminin İlkeleri-Kavramlar
5Yasal Mevzuat Acil Durum Planı ve Acil Durum Yönetiminin Unsurları
6Tehlike ve risk analizi
7 Dâhili ve harici kaynaklar
8Acil Durum Plan Örneklerinin İncelenmesi
9 Acil Durumlarda Tahliyenin Önemi
10Acil Durumlarda İletişimin Önemi
11Acil Durumlarda Olay Komuta Sistemi
12 Zarar Azaltma-Hazırlık-Müdahale-İyileştirme Safhalarının İncelenmesi
13Tatbikat senaryoları
14Tatbikat senaryoları
Kaynak
Ders notu öğrencilere verilecektir.
İlgili mevzuat

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İş Sağlığı ve Güvenliği alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir.
X
2
İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar.
X
3
İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi problemlerin çözümünde kullanır.
X
4
İş Sağlığı ve Güvenliğine dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir.
X
5
İş Sağlığı ve Güvenliği uygulamasında karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
X
6
İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
İş Sağlığı ve Güvenliği alanında karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
X
8
İş Sağlığı ve Güvenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
9
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
10
İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır.
X
11
İş Sağlığı ve Güvenliği kavram ve kuramları, yerleşik uygulama ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur.
X
12
İş Sağlığı ve Güvenliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
13
İş Sağlığı ve Güvenliği alanına ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
X
14
Uzman olmanın gerektirdiği dürüstlük ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 13:44Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 13:45