Sivil savunma, Doğal Afetler ve diğer afetlere konusunda bilinçlendirme, Korunma Çareleri ve Arama kurtarma tekniklerinin öğretilmesi.
Dersin İçeriği
Bu ders; 1. Yanma ve oluşum mekanizmaları.,2. Doğal afetler., Söndürme sistemleri., Acil Durum Yönetiminin İlkeleri-Kavramlar,Yasal Mevzuat Acil Durum Planı ve Acil Durum Yönetiminin Unsurları,Tehlike ve risk analizi, Dâhili ve harici kaynaklar,Acil Durum Plan Örneklerinin İncelenmesi, Acil Durumlarda Tahliyenin Önemi,Acil Durumlarda İletişimin Önemi,Acil Durumlarda Olay Komuta Sistemi, Zarar Azaltma-Hazırlık-Müdahale-İyileştirme Safhalarının İncelenmesi,Tatbikat senaryoları,Tatbikat senaryoları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1.Yangın, deprem ve sel gibi acil durum kavramlarını tanıyabilcektir.
10, 13, 16, 9
A, D, E, F
Acil durum ve Afet planlama takımını belirleyebilcektir.
11, 16, 6, 8, 9
A, D, E, F
3. Acil durum planı belirleyebilcektir.
10, 16, 8, 9
A, D, E, F
4. Afet ve acil durum bilgilerini rapor edebilcektir.
10, 16, 8, 9
A, D, E, F
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
1. Yanma ve oluşum mekanizmaları.
YOK
2
2. Doğal afetler.
3
Söndürme sistemleri.
4
Acil Durum Yönetiminin İlkeleri-Kavramlar
5
Yasal Mevzuat Acil Durum Planı ve Acil Durum Yönetiminin Unsurları
6
Tehlike ve risk analizi
7
Dâhili ve harici kaynaklar
8
Acil Durum Plan Örneklerinin İncelenmesi
9
Acil Durumlarda Tahliyenin Önemi
10
Acil Durumlarda İletişimin Önemi
11
Acil Durumlarda Olay Komuta Sistemi
12
Zarar Azaltma-Hazırlık-Müdahale-İyileştirme Safhalarının İncelenmesi
13
Tatbikat senaryoları
14
Tatbikat senaryoları
Kaynak
Ders notu öğrencilere verilecektir.
İlgili mevzuat
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
İş Sağlığı ve Güvenliği alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir.
X
2
İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar.
X
3
İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi problemlerin çözümünde kullanır.
X
4
İş Sağlığı ve Güvenliğine dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir.
X
5
İş Sağlığı ve Güvenliği uygulamasında karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
X
6
İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
İş Sağlığı ve Güvenliği alanında karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
X
8
İş Sağlığı ve Güvenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
9
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
10
İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır.
X
11
İş Sağlığı ve Güvenliği kavram ve kuramları, yerleşik uygulama ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur.
X
12
İş Sağlığı ve Güvenliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
13
İş Sağlığı ve Güvenliği alanına ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
X
14
Uzman olmanın gerektirdiği dürüstlük ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
1
30
30
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
2
60
120
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
30
30
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
30
30
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
252
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(252/30)
8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
ACİL DURUM YÖNETİMİ
-
Bahar Dönemi
3+0
3
8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Zekeriya ÇELİK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
YOK
Dersin Amacı
Sivil savunma, Doğal Afetler ve diğer afetlere konusunda bilinçlendirme, Korunma Çareleri ve Arama kurtarma tekniklerinin öğretilmesi.
Dersin İçeriği
Bu ders; 1. Yanma ve oluşum mekanizmaları.,2. Doğal afetler., Söndürme sistemleri., Acil Durum Yönetiminin İlkeleri-Kavramlar,Yasal Mevzuat Acil Durum Planı ve Acil Durum Yönetiminin Unsurları,Tehlike ve risk analizi, Dâhili ve harici kaynaklar,Acil Durum Plan Örneklerinin İncelenmesi, Acil Durumlarda Tahliyenin Önemi,Acil Durumlarda İletişimin Önemi,Acil Durumlarda Olay Komuta Sistemi, Zarar Azaltma-Hazırlık-Müdahale-İyileştirme Safhalarının İncelenmesi,Tatbikat senaryoları,Tatbikat senaryoları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1.Yangın, deprem ve sel gibi acil durum kavramlarını tanıyabilcektir.
10, 13, 16, 9
A, D, E, F
Acil durum ve Afet planlama takımını belirleyebilcektir.
11, 16, 6, 8, 9
A, D, E, F
3. Acil durum planı belirleyebilcektir.
10, 16, 8, 9
A, D, E, F
4. Afet ve acil durum bilgilerini rapor edebilcektir.
10, 16, 8, 9
A, D, E, F
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
1. Yanma ve oluşum mekanizmaları.
YOK
2
2. Doğal afetler.
3
Söndürme sistemleri.
4
Acil Durum Yönetiminin İlkeleri-Kavramlar
5
Yasal Mevzuat Acil Durum Planı ve Acil Durum Yönetiminin Unsurları
6
Tehlike ve risk analizi
7
Dâhili ve harici kaynaklar
8
Acil Durum Plan Örneklerinin İncelenmesi
9
Acil Durumlarda Tahliyenin Önemi
10
Acil Durumlarda İletişimin Önemi
11
Acil Durumlarda Olay Komuta Sistemi
12
Zarar Azaltma-Hazırlık-Müdahale-İyileştirme Safhalarının İncelenmesi
13
Tatbikat senaryoları
14
Tatbikat senaryoları
Kaynak
Ders notu öğrencilere verilecektir.
İlgili mevzuat
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
İş Sağlığı ve Güvenliği alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir.
X
2
İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar.
X
3
İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi problemlerin çözümünde kullanır.
X
4
İş Sağlığı ve Güvenliğine dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir.
X
5
İş Sağlığı ve Güvenliği uygulamasında karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
X
6
İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
İş Sağlığı ve Güvenliği alanında karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
X
8
İş Sağlığı ve Güvenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
9
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
10
İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır.
X
11
İş Sağlığı ve Güvenliği kavram ve kuramları, yerleşik uygulama ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur.
X
12
İş Sağlığı ve Güvenliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
13
İş Sağlığı ve Güvenliği alanına ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
X
14
Uzman olmanın gerektirdiği dürüstlük ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.