Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEZ-Güz Dönemi0+0-70
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüTez
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Zekeriya ÇELİK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Nihal SUNAL, Prof.Dr. Gülden Zehra OMURTAG, Prof.Dr. Hakan TOZAN, Doç.Dr. İsmail DABANLI, Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL, Doç.Dr. Mehmet Saim AŞCI, Dr.Öğr.Üye. Neziha HACIHASANOĞLU ÇAKMAK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenci bu derste, tez içeriği oluşturmak, araştırma yapmak, bulguların analiz ve sentezini yapmak, tezini yazmak ve bunu akademik kurallar çerçevesinde sunmakla yükümlüdür. Bu amaçla tez dersinde tez yazım kuralları, akademik eserlerin yazımı ile ilgili temel ilkeler ele alınıp uygulanacaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilimsel Yöntem ve Bilimsel Bilgi,Literatür taraması,Literatür taraması 2
,Tez Önerisinin Geliştirilmesi,Tez Önerisinin Geliştirilmesi 2,Verilerin toplanması,Verilerin toplanması 2,Verilerin çözümlenmesi,Verilerin çözümlenmesi 2,Sonuçların yorumlanması,Sonuçların yorumlanması 2,Araştırmanın uygun biçimde raporlaştırılması,Araştırmanın uygun biçimde raporlaştırılması 2,Öz-değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilimsel süreçleri izleyerek bir yüksek lisans tezi hazılayabilir.10, 2F
Literatürü tarar10, 2F
Tez önerisi geliştirir10, 2F
Verilerini toplar10, 2F
Sonuçları yorumlar10, 2F
Araştırmasını uygun biçimde raporlaştırır10, 2F
Mevcut bilimsel araştırma bakış açısına karşı eleştirel bir bakış açısı geliştirir10, 2F
Alternatif yöntemler türetir.10, 2F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilimsel Yöntem ve Bilimsel Bilgisunumlar
2Literatür taramasısunumlar
3Literatür taraması 2
sunumlar
4Tez Önerisinin Geliştirilmesisunumlar
5Tez Önerisinin Geliştirilmesi 2sunumlar
6Verilerin toplanmasısunumlar
7Verilerin toplanması 2sunumlar
8Verilerin çözümlenmesisunumlar
9Verilerin çözümlenmesi 2sunumlar
10Sonuçların yorumlanmasısunumlar
11Sonuçların yorumlanması 2sunumlar
12Araştırmanın uygun biçimde raporlaştırılmasısunumlar
13Araştırmanın uygun biçimde raporlaştırılması 2sunumlar
14Öz-değerlendirmesunumlar
Kaynak
Ders kitabı verilmeyecektir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İş Sağlığı ve Güvenliği alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir.
X
2
İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar.
X
3
İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi problemlerin çözümünde kullanır.
X
4
İş Sağlığı ve Güvenliğine dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir.
X
5
İş Sağlığı ve Güvenliği uygulamasında karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
X
6
İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
İş Sağlığı ve Güvenliği alanında karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
X
8
İş Sağlığı ve Güvenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
9
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
10
İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır.
X
11
İş Sağlığı ve Güvenliği kavram ve kuramları, yerleşik uygulama ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur.
X
12
İş Sağlığı ve Güvenliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
13
İş Sağlığı ve Güvenliği alanına ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
X
14
Uzman olmanın gerektirdiği dürüstlük ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati35301050
Rehberli Problem Çözme645270
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi638228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer642252
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı650300
Toplam İş Yükü (Saat)2100
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(2100/30)70
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEZ-Güz Dönemi0+0-70
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüTez
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Zekeriya ÇELİK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Nihal SUNAL, Prof.Dr. Gülden Zehra OMURTAG, Prof.Dr. Hakan TOZAN, Doç.Dr. İsmail DABANLI, Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL, Doç.Dr. Mehmet Saim AŞCI, Dr.Öğr.Üye. Neziha HACIHASANOĞLU ÇAKMAK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenci bu derste, tez içeriği oluşturmak, araştırma yapmak, bulguların analiz ve sentezini yapmak, tezini yazmak ve bunu akademik kurallar çerçevesinde sunmakla yükümlüdür. Bu amaçla tez dersinde tez yazım kuralları, akademik eserlerin yazımı ile ilgili temel ilkeler ele alınıp uygulanacaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilimsel Yöntem ve Bilimsel Bilgi,Literatür taraması,Literatür taraması 2
,Tez Önerisinin Geliştirilmesi,Tez Önerisinin Geliştirilmesi 2,Verilerin toplanması,Verilerin toplanması 2,Verilerin çözümlenmesi,Verilerin çözümlenmesi 2,Sonuçların yorumlanması,Sonuçların yorumlanması 2,Araştırmanın uygun biçimde raporlaştırılması,Araştırmanın uygun biçimde raporlaştırılması 2,Öz-değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilimsel süreçleri izleyerek bir yüksek lisans tezi hazılayabilir.10, 2F
Literatürü tarar10, 2F
Tez önerisi geliştirir10, 2F
Verilerini toplar10, 2F
Sonuçları yorumlar10, 2F
Araştırmasını uygun biçimde raporlaştırır10, 2F
Mevcut bilimsel araştırma bakış açısına karşı eleştirel bir bakış açısı geliştirir10, 2F
Alternatif yöntemler türetir.10, 2F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilimsel Yöntem ve Bilimsel Bilgisunumlar
2Literatür taramasısunumlar
3Literatür taraması 2
sunumlar
4Tez Önerisinin Geliştirilmesisunumlar
5Tez Önerisinin Geliştirilmesi 2sunumlar
6Verilerin toplanmasısunumlar
7Verilerin toplanması 2sunumlar
8Verilerin çözümlenmesisunumlar
9Verilerin çözümlenmesi 2sunumlar
10Sonuçların yorumlanmasısunumlar
11Sonuçların yorumlanması 2sunumlar
12Araştırmanın uygun biçimde raporlaştırılmasısunumlar
13Araştırmanın uygun biçimde raporlaştırılması 2sunumlar
14Öz-değerlendirmesunumlar
Kaynak
Ders kitabı verilmeyecektir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İş Sağlığı ve Güvenliği alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilere sahiptir.
X
2
İş Sağlığı ve Güvenliği alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kavrayarak bağlantı kurar.
X
3
İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi problemlerin çözümünde kullanır.
X
4
İş Sağlığı ve Güvenliğine dair bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir.
X
5
İş Sağlığı ve Güvenliği uygulamasında karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
X
6
İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
İş Sağlığı ve Güvenliği alanında karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
X
8
İş Sağlığı ve Güvenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
9
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
10
İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır.
X
11
İş Sağlığı ve Güvenliği kavram ve kuramları, yerleşik uygulama ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur.
X
12
İş Sağlığı ve Güvenliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
13
İş Sağlığı ve Güvenliği alanına ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
X
14
Uzman olmanın gerektirdiği dürüstlük ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 28/11/2023 - 01:06Son Güncelleme Tarihi: 28/11/2023 - 01:07