Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SÜRDÜRÜLEBİLİR EKONOMİK BÜYÜME VE KALKINMA-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı"Sürdürülebilir Kalkınma Uygulamaları", öğrencilere sürdürülebilir kalkınmanın; sosyal açıdan kapsayıcı ve çevresel açıdan sürdürülebilir olan ekonomik kalkınmanın temel zorlukları ve yolları hakkında bir anlayış verir.
Dersin İçeriğiBu ders; Sürdürülebilir Kalkınma: Giriş,Sürdürülebilir kalkınma; tarihsel gelişim ve bazı tanımlar,Neden bazı ülkeler gelişmiş bazıları az gelişmiştir?,Birleşmiş Milletler ve İnsani Gelişme Endeksi,Yeşil ekonomik dönüşüm-Yeni yeşil düzen,Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları-1Amaç 1, 2, 3, 4,Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları -2Amaç 5, 6 ,7, 8,Sustainable Development Goal-3Amaç 9, 10, 11, 12,Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları-4Amaç 13, 14, 15, 16, 17,Proje çalışması
,Proje çalışması 2,Projelerin değerlendirilmesi,Çalıştay,Çalıştay 2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Sürdürülebilir kalkınmanın farklı tematik alanları içindeki başlıca değişimleri ve sinerjileri tanımlayabilme yeteneği sunar.18, 2A
2. Sürdürülebilir kalkınma için tarih, güncel tartışmalar ve gelecekteki hedefler hakkında temel bir anlayış kazandırır. 18, 5A
3. Ekonomik büyüme, sosyal içerme ve çevresel sürdürülebilirlik arasındaki ilişkileri tartışma yeteneği kazandırır.18, 5F, H
4. 2015'te Birleşmiş Milletler tarafından kabul edilen Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerine yönelik bilgi sahibi olunmasını sağlar.18, 5F
5. Sürdürülebilir kalkınma alanında proje geliştirilmesini teşvik eder18, 2A, F
Öğretim Yöntemleri:18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sürdürülebilir Kalkınma: GirişPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
2Sürdürülebilir kalkınma; tarihsel gelişim ve bazı tanımlarPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
3Neden bazı ülkeler gelişmiş bazıları az gelişmiştir?Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
4Birleşmiş Milletler ve İnsani Gelişme EndeksiPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
5Yeşil ekonomik dönüşüm-Yeni yeşil düzenPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
6Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları-1Amaç 1, 2, 3, 4Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
7Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları -2Amaç 5, 6 ,7, 8Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
8Sustainable Development Goal-3Amaç 9, 10, 11, 12Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
9Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları-4Amaç 13, 14, 15, 16, 17Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
10Proje çalışması
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
11Proje çalışması 2Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
12Projelerin değerlendirilmesiPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
13ÇalıştayPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
14Çalıştay 2Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
Kaynak
Sürdürülebilir Kalkınma Çağı-Jeffrey D. Sachs İlgili raporlar İlgili makaleler İlgili resmi web sayfaları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1.Bankacılık ve finans alanında güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
2
2.Bankacılık ve finans teorileriyle ilgili gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
3. Bankacılık ve finans alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi makro ve mikro finansal problemlerin çözümünde kullanır
4
4. Bankacılık ve finans alanında bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir
5
5. Bankacılık ve finans kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları bankacılık ve finans alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
6
6. Bankacılık ve finans alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
7
7. Bankacılık ve finans alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
8
8. Bankacılık ve finans alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
9
9.Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli değerlendirir.
10
10. Bankacılık ve finans alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile finans kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır.
11
11. Bankacılık ve finans kavram ve kurumları ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur.
12
12. Bankacılık ve finans alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
13
13. Bankacılık ve finans alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
14
14. Mesleğinin gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati342126
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı31030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)166
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(166/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SÜRDÜRÜLEBİLİR EKONOMİK BÜYÜME VE KALKINMA-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı"Sürdürülebilir Kalkınma Uygulamaları", öğrencilere sürdürülebilir kalkınmanın; sosyal açıdan kapsayıcı ve çevresel açıdan sürdürülebilir olan ekonomik kalkınmanın temel zorlukları ve yolları hakkında bir anlayış verir.
Dersin İçeriğiBu ders; Sürdürülebilir Kalkınma: Giriş,Sürdürülebilir kalkınma; tarihsel gelişim ve bazı tanımlar,Neden bazı ülkeler gelişmiş bazıları az gelişmiştir?,Birleşmiş Milletler ve İnsani Gelişme Endeksi,Yeşil ekonomik dönüşüm-Yeni yeşil düzen,Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları-1Amaç 1, 2, 3, 4,Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları -2Amaç 5, 6 ,7, 8,Sustainable Development Goal-3Amaç 9, 10, 11, 12,Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları-4Amaç 13, 14, 15, 16, 17,Proje çalışması
,Proje çalışması 2,Projelerin değerlendirilmesi,Çalıştay,Çalıştay 2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Sürdürülebilir kalkınmanın farklı tematik alanları içindeki başlıca değişimleri ve sinerjileri tanımlayabilme yeteneği sunar.18, 2A
2. Sürdürülebilir kalkınma için tarih, güncel tartışmalar ve gelecekteki hedefler hakkında temel bir anlayış kazandırır. 18, 5A
3. Ekonomik büyüme, sosyal içerme ve çevresel sürdürülebilirlik arasındaki ilişkileri tartışma yeteneği kazandırır.18, 5F, H
4. 2015'te Birleşmiş Milletler tarafından kabul edilen Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerine yönelik bilgi sahibi olunmasını sağlar.18, 5F
5. Sürdürülebilir kalkınma alanında proje geliştirilmesini teşvik eder18, 2A, F
Öğretim Yöntemleri:18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sürdürülebilir Kalkınma: GirişPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
2Sürdürülebilir kalkınma; tarihsel gelişim ve bazı tanımlarPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
3Neden bazı ülkeler gelişmiş bazıları az gelişmiştir?Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
4Birleşmiş Milletler ve İnsani Gelişme EndeksiPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
5Yeşil ekonomik dönüşüm-Yeni yeşil düzenPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
6Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları-1Amaç 1, 2, 3, 4Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
7Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları -2Amaç 5, 6 ,7, 8Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
8Sustainable Development Goal-3Amaç 9, 10, 11, 12Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
9Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları-4Amaç 13, 14, 15, 16, 17Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
10Proje çalışması
Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
11Proje çalışması 2Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
12Projelerin değerlendirilmesiPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
13ÇalıştayPaylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
14Çalıştay 2Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması
Kaynak
Sürdürülebilir Kalkınma Çağı-Jeffrey D. Sachs İlgili raporlar İlgili makaleler İlgili resmi web sayfaları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1.Bankacılık ve finans alanında güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
2
2.Bankacılık ve finans teorileriyle ilgili gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
3. Bankacılık ve finans alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi makro ve mikro finansal problemlerin çözümünde kullanır
4
4. Bankacılık ve finans alanında bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir
5
5. Bankacılık ve finans kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları bankacılık ve finans alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
6
6. Bankacılık ve finans alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
7
7. Bankacılık ve finans alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
8
8. Bankacılık ve finans alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
9
9.Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli değerlendirir.
10
10. Bankacılık ve finans alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile finans kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır.
11
11. Bankacılık ve finans kavram ve kurumları ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur.
12
12. Bankacılık ve finans alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
13
13. Bankacılık ve finans alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
14
14. Mesleğinin gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 13:07Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 13:08