Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SÜRDÜRÜLEBİLİR EKONOMİK BÜYÜME VE KALKINMA | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | "Sürdürülebilir Kalkınma Uygulamaları", öğrencilere sürdürülebilir kalkınmanın; sosyal açıdan kapsayıcı ve çevresel açıdan sürdürülebilir olan ekonomik kalkınmanın temel zorlukları ve yolları hakkında bir anlayış verir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sürdürülebilir Kalkınma: Giriş,Sürdürülebilir kalkınma; tarihsel gelişim ve bazı tanımlar,Neden bazı ülkeler gelişmiş bazıları az gelişmiştir?,Birleşmiş Milletler ve İnsani Gelişme Endeksi,Yeşil ekonomik dönüşüm-Yeni yeşil düzen,Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları-1Amaç 1, 2, 3, 4,Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları -2Amaç 5, 6 ,7, 8,Sustainable Development Goal-3Amaç 9, 10, 11, 12,Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları-4Amaç 13, 14, 15, 16, 17,Proje çalışması ,Proje çalışması 2,Projelerin değerlendirilmesi,Çalıştay,Çalıştay 2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sürdürülebilir kalkınmanın farklı tematik alanları içindeki başlıca değişimleri ve sinerjileri tanımlayabilme yeteneği sunar. | 18, 2 | A |
2. Sürdürülebilir kalkınma için tarih, güncel tartışmalar ve gelecekteki hedefler hakkında temel bir anlayış kazandırır. | 18, 5 | A |
3. Ekonomik büyüme, sosyal içerme ve çevresel sürdürülebilirlik arasındaki ilişkileri tartışma yeteneği kazandırır. | 18, 5 | F, H |
4. 2015'te Birleşmiş Milletler tarafından kabul edilen Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerine yönelik bilgi sahibi olunmasını sağlar. | 18, 5 | F |
5. Sürdürülebilir kalkınma alanında proje geliştirilmesini teşvik eder | 18, 2 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sürdürülebilir Kalkınma: Giriş | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
2 | Sürdürülebilir kalkınma; tarihsel gelişim ve bazı tanımlar | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
3 | Neden bazı ülkeler gelişmiş bazıları az gelişmiştir? | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
4 | Birleşmiş Milletler ve İnsani Gelişme Endeksi | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
5 | Yeşil ekonomik dönüşüm-Yeni yeşil düzen | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
6 | Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları-1Amaç 1, 2, 3, 4 | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
7 | Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları -2Amaç 5, 6 ,7, 8 | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
8 | Sustainable Development Goal-3Amaç 9, 10, 11, 12 | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
9 | Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları-4Amaç 13, 14, 15, 16, 17 | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
10 | Proje çalışması | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
11 | Proje çalışması 2 | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
12 | Projelerin değerlendirilmesi | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
13 | Çalıştay | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
14 | Çalıştay 2 | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
Kaynak |
Sürdürülebilir Kalkınma Çağı-Jeffrey D. Sachs İlgili raporlar İlgili makaleler İlgili resmi web sayfaları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.Bankacılık ve finans alanında güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | ||||||
2 | 2.Bankacılık ve finans teorileriyle ilgili gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | ||||||
3 | 3. Bankacılık ve finans alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi makro ve mikro finansal problemlerin çözümünde kullanır | ||||||
4 | 4. Bankacılık ve finans alanında bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir | ||||||
5 | 5. Bankacılık ve finans kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları bankacılık ve finans alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | ||||||
6 | 6. Bankacılık ve finans alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | ||||||
7 | 7. Bankacılık ve finans alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||||||
8 | 8. Bankacılık ve finans alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
9 | 9.Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli değerlendirir. | ||||||
10 | 10. Bankacılık ve finans alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile finans kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır. | ||||||
11 | 11. Bankacılık ve finans kavram ve kurumları ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur. | ||||||
12 | 12. Bankacılık ve finans alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
13 | 13. Bankacılık ve finans alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | ||||||
14 | 14. Mesleğinin gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 3 | 42 | 126 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 3 | 10 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 166 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(166/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SÜRDÜRÜLEBİLİR EKONOMİK BÜYÜME VE KALKINMA | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | "Sürdürülebilir Kalkınma Uygulamaları", öğrencilere sürdürülebilir kalkınmanın; sosyal açıdan kapsayıcı ve çevresel açıdan sürdürülebilir olan ekonomik kalkınmanın temel zorlukları ve yolları hakkında bir anlayış verir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sürdürülebilir Kalkınma: Giriş,Sürdürülebilir kalkınma; tarihsel gelişim ve bazı tanımlar,Neden bazı ülkeler gelişmiş bazıları az gelişmiştir?,Birleşmiş Milletler ve İnsani Gelişme Endeksi,Yeşil ekonomik dönüşüm-Yeni yeşil düzen,Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları-1Amaç 1, 2, 3, 4,Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları -2Amaç 5, 6 ,7, 8,Sustainable Development Goal-3Amaç 9, 10, 11, 12,Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları-4Amaç 13, 14, 15, 16, 17,Proje çalışması ,Proje çalışması 2,Projelerin değerlendirilmesi,Çalıştay,Çalıştay 2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sürdürülebilir kalkınmanın farklı tematik alanları içindeki başlıca değişimleri ve sinerjileri tanımlayabilme yeteneği sunar. | 18, 2 | A |
2. Sürdürülebilir kalkınma için tarih, güncel tartışmalar ve gelecekteki hedefler hakkında temel bir anlayış kazandırır. | 18, 5 | A |
3. Ekonomik büyüme, sosyal içerme ve çevresel sürdürülebilirlik arasındaki ilişkileri tartışma yeteneği kazandırır. | 18, 5 | F, H |
4. 2015'te Birleşmiş Milletler tarafından kabul edilen Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerine yönelik bilgi sahibi olunmasını sağlar. | 18, 5 | F |
5. Sürdürülebilir kalkınma alanında proje geliştirilmesini teşvik eder | 18, 2 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sürdürülebilir Kalkınma: Giriş | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
2 | Sürdürülebilir kalkınma; tarihsel gelişim ve bazı tanımlar | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
3 | Neden bazı ülkeler gelişmiş bazıları az gelişmiştir? | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
4 | Birleşmiş Milletler ve İnsani Gelişme Endeksi | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
5 | Yeşil ekonomik dönüşüm-Yeni yeşil düzen | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
6 | Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları-1Amaç 1, 2, 3, 4 | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
7 | Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları -2Amaç 5, 6 ,7, 8 | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
8 | Sustainable Development Goal-3Amaç 9, 10, 11, 12 | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
9 | Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları-4Amaç 13, 14, 15, 16, 17 | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
10 | Proje çalışması | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
11 | Proje çalışması 2 | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
12 | Projelerin değerlendirilmesi | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
13 | Çalıştay | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
14 | Çalıştay 2 | Paylaşılan makalenin ya da kitaptan ilgili bölümün okunması |
Kaynak |
Sürdürülebilir Kalkınma Çağı-Jeffrey D. Sachs İlgili raporlar İlgili makaleler İlgili resmi web sayfaları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.Bankacılık ve finans alanında güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | ||||||
2 | 2.Bankacılık ve finans teorileriyle ilgili gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | ||||||
3 | 3. Bankacılık ve finans alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi makro ve mikro finansal problemlerin çözümünde kullanır | ||||||
4 | 4. Bankacılık ve finans alanında bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir | ||||||
5 | 5. Bankacılık ve finans kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları bankacılık ve finans alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | ||||||
6 | 6. Bankacılık ve finans alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | ||||||
7 | 7. Bankacılık ve finans alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||||||
8 | 8. Bankacılık ve finans alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
9 | 9.Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli değerlendirir. | ||||||
10 | 10. Bankacılık ve finans alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile finans kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır. | ||||||
11 | 11. Bankacılık ve finans kavram ve kurumları ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur. | ||||||
12 | 12. Bankacılık ve finans alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
13 | 13. Bankacılık ve finans alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | ||||||
14 | 14. Mesleğinin gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |