Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNT. VE ETİK-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ömer Erdem KOÇAK
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ömer Erdem KOÇAK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıLisansüstü eğitim sürecindeki öğrencilerin bilimsel araştırmanın aşamaları ile bilimsel araştırma yöntemlerini kavramalarını sağlamak amaçlanmaktadır. Bilimsel araştırma yöntemleri, literatürdeki eksikliklerin tespit edilmesi ve o konular üzerinde çalışılması, literatür taraması, bilimsel araştırmaların bağlamı ve analiz yöntemlerinin yerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1.Hafta:Bilim ve Bilimsel Yöntem,2.Hafta:Araştırma Kavramı,3.Hafta:Araştırma Süreçleri,4.Hafta:Araştırma Modelleri,5.Hafta:Araştırmada Verilerin Toplanması,6.Hafta:Araştırmada Bulgular ve Yorum,7.Hafta:Araştırmada Sonuç ve Öneriler,8.Hafta:Rapor Yazım Kuralları,9.Hafta:Sunum,10.Hafta:Sunum,11.Hafta:Sunum,12.Hafta:Sunum,13.Hafta:Sunum,14.hafta:Sunum; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.1.Bilimsel araştırmanın aşamalarını açıklar.10, 16, 9A
1.2.Bilimsel araştırmanın yöntemlerini kavrar.10, 16, 9A
1.3.Bilimsel araştırma metotlarını uygular.10, 16, 9A
2.1.Bilimsel yayımın aşamalarını açıklar.10, 16, 9A
2.2.Bilimsel yayımın esas ve usullerini kavrar.10, 16, 9A
2.3.Bilimsel atıf metotlarını uygular.10, 16, 9A
3.1.Yazılı etik ilkeleri kavrar.10, 16, 9A
3.2.Etik ilkeleri benimser.10, 16, 9A
1. Bilimsel bir araştırmayı başarıyla yürütür.10, 16, 9A, F
2. Bilimsel çalışmanın neticesinde bilimsel yayın üretir.10, 16, 9A
3. Bilimsel araştırmanın etik ilkelerini benimser.10, 16, 9A
3.3. Yazılı olmayan etik ilkeleri açıklar.10, 16, 9A
4. Bilimsel araştırma tasarımı yapar.10, 16, 9A, F
4.1. Deney tasarlar10, 16, 9A, F
4.2. Saha araştırması tasarımları oluşturur.10, 16, 9A, F
4.3. Farklı yöntemleri karşılaştırır10, 16, 9A, F
5. Bilimsel yazı hazırlar.10, 16, 9A, F
5.1. . APA stiline uygun taslak hazırlar.10, 16, 9A, F
5.2. Giriş bölümü yazar.10, 16, 9A, F
5.3. Kavramsal çerçeve oluşturur.10, 16, 9A, F
5.4. Bulguları tartışır.10, 16, 9A, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11.Hafta:Bilim ve Bilimsel YöntemKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
22.Hafta:Araştırma KavramıKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
33.Hafta:Araştırma SüreçleriKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
44.Hafta:Araştırma ModelleriKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
55.Hafta:Araştırmada Verilerin ToplanmasıKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
66.Hafta:Araştırmada Bulgular ve YorumKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
77.Hafta:Araştırmada Sonuç ve ÖnerilerKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
88.Hafta:Rapor Yazım KurallarıKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
99.Hafta:SunumSunum
1010.Hafta:SunumSunum
1111.Hafta:SunumSunum
1212.Hafta:SunumSunum
1313.Hafta:SunumSunum
1414.hafta:SunumSunum
Kaynak
Ders notu verilmeyecektir. Mevcut bilimsel çalışmalar üzerinden bilimsel ve etik incelemeler yapılacaktır.
1- Sekaran, U., & Bougie, R. (2016). Research methods for business: A skill building approach. John Wiley & Sons 2- Üniversitelerin Tez Yazım Klavuzları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1.Bankacılık ve finans alanında güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
2
2.Bankacılık ve finans teorileriyle ilgili gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
X
3
3. Bankacılık ve finans alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi makro ve mikro finansal problemlerin çözümünde kullanır
4
4. Bankacılık ve finans alanında bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir
5
5. Bankacılık ve finans kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları bankacılık ve finans alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
X
6
6. Bankacılık ve finans alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
7. Bankacılık ve finans alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
8
8. Bankacılık ve finans alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
9
9.Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli değerlendirir.
X
10
10. Bankacılık ve finans alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile finans kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır.
11
11. Bankacılık ve finans kavram ve kurumları ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur.
12
12. Bankacılık ve finans alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
13
13. Bankacılık ve finans alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
X
14
14. Mesleğinin gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme7321
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi6636
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14228
Proje Sunumu / Seminer133
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)170
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(170/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNT. VE ETİK-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ömer Erdem KOÇAK
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ömer Erdem KOÇAK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıLisansüstü eğitim sürecindeki öğrencilerin bilimsel araştırmanın aşamaları ile bilimsel araştırma yöntemlerini kavramalarını sağlamak amaçlanmaktadır. Bilimsel araştırma yöntemleri, literatürdeki eksikliklerin tespit edilmesi ve o konular üzerinde çalışılması, literatür taraması, bilimsel araştırmaların bağlamı ve analiz yöntemlerinin yerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1.Hafta:Bilim ve Bilimsel Yöntem,2.Hafta:Araştırma Kavramı,3.Hafta:Araştırma Süreçleri,4.Hafta:Araştırma Modelleri,5.Hafta:Araştırmada Verilerin Toplanması,6.Hafta:Araştırmada Bulgular ve Yorum,7.Hafta:Araştırmada Sonuç ve Öneriler,8.Hafta:Rapor Yazım Kuralları,9.Hafta:Sunum,10.Hafta:Sunum,11.Hafta:Sunum,12.Hafta:Sunum,13.Hafta:Sunum,14.hafta:Sunum; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.1.Bilimsel araştırmanın aşamalarını açıklar.10, 16, 9A
1.2.Bilimsel araştırmanın yöntemlerini kavrar.10, 16, 9A
1.3.Bilimsel araştırma metotlarını uygular.10, 16, 9A
2.1.Bilimsel yayımın aşamalarını açıklar.10, 16, 9A
2.2.Bilimsel yayımın esas ve usullerini kavrar.10, 16, 9A
2.3.Bilimsel atıf metotlarını uygular.10, 16, 9A
3.1.Yazılı etik ilkeleri kavrar.10, 16, 9A
3.2.Etik ilkeleri benimser.10, 16, 9A
1. Bilimsel bir araştırmayı başarıyla yürütür.10, 16, 9A, F
2. Bilimsel çalışmanın neticesinde bilimsel yayın üretir.10, 16, 9A
3. Bilimsel araştırmanın etik ilkelerini benimser.10, 16, 9A
3.3. Yazılı olmayan etik ilkeleri açıklar.10, 16, 9A
4. Bilimsel araştırma tasarımı yapar.10, 16, 9A, F
4.1. Deney tasarlar10, 16, 9A, F
4.2. Saha araştırması tasarımları oluşturur.10, 16, 9A, F
4.3. Farklı yöntemleri karşılaştırır10, 16, 9A, F
5. Bilimsel yazı hazırlar.10, 16, 9A, F
5.1. . APA stiline uygun taslak hazırlar.10, 16, 9A, F
5.2. Giriş bölümü yazar.10, 16, 9A, F
5.3. Kavramsal çerçeve oluşturur.10, 16, 9A, F
5.4. Bulguları tartışır.10, 16, 9A, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11.Hafta:Bilim ve Bilimsel YöntemKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
22.Hafta:Araştırma KavramıKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
33.Hafta:Araştırma SüreçleriKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
44.Hafta:Araştırma ModelleriKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
55.Hafta:Araştırmada Verilerin ToplanmasıKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
66.Hafta:Araştırmada Bulgular ve YorumKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
77.Hafta:Araştırmada Sonuç ve ÖnerilerKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
88.Hafta:Rapor Yazım KurallarıKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
99.Hafta:SunumSunum
1010.Hafta:SunumSunum
1111.Hafta:SunumSunum
1212.Hafta:SunumSunum
1313.Hafta:SunumSunum
1414.hafta:SunumSunum
Kaynak
Ders notu verilmeyecektir. Mevcut bilimsel çalışmalar üzerinden bilimsel ve etik incelemeler yapılacaktır.
1- Sekaran, U., & Bougie, R. (2016). Research methods for business: A skill building approach. John Wiley & Sons 2- Üniversitelerin Tez Yazım Klavuzları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1.Bankacılık ve finans alanında güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
2
2.Bankacılık ve finans teorileriyle ilgili gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
X
3
3. Bankacılık ve finans alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi makro ve mikro finansal problemlerin çözümünde kullanır
4
4. Bankacılık ve finans alanında bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir
5
5. Bankacılık ve finans kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları bankacılık ve finans alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
X
6
6. Bankacılık ve finans alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
7. Bankacılık ve finans alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
8
8. Bankacılık ve finans alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
9
9.Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli değerlendirir.
X
10
10. Bankacılık ve finans alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile finans kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır.
11
11. Bankacılık ve finans kavram ve kurumları ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur.
12
12. Bankacılık ve finans alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
13
13. Bankacılık ve finans alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
X
14
14. Mesleğinin gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 13:07Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 13:08