Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEZ | - | Güz Dönemi | 0+0 | - | 60 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Hasan DİNÇER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Hasan DİNÇER, Doç.Dr. Ümit HACIOĞLU, Prof.Dr. Serhat YÜKSEL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hipotezden teze giden yolu değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.Hafta Tez konusunun belirlenmesi,2. Hafta Tez konusunun belirlenmesi,3. Hafta Tez konusunun belirlenmesi,4. Hafta Tez konusunun belirlenmesi,5. Hafta Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,6. Hafta Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,7. Hafta Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,8. Hafta Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,9. Hafta Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,10. Hafta Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,11. Hafta Veri toplama aracının geliştirilmesi,12. Hafta Veri toplama aracının geliştirilmesi,13. Hafta Veri toplama aracının geliştirilmesi,14. Hafta Veri toplama aracının geliştirilme,15. Hafta Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,16. Hafta Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,17. Hafta Veri toplama aracının uygulanması,18. Hafta Veri toplama aracının uygulanması,19. Hafta Veri toplama aracının uygulanması,20. Hafta Veri toplama aracının uygulanması,21. Hafta Bulguların değerlendirilmesi,22. Hafta Bulguların değerlendirilmesi,23. Hafta Bulguların değerlendirilmesi,24. Hafta Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,25. Hafta Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,26. Hafta Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,27. Hafta Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,28. Hafta Tez savunma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Araştırma yazımının genel ilkelerini yorumlar. | 14 | D |
1.1. Tez konusuna ilişkin veri toplama araçlarını tartışır. | 14 | D |
1.2. Literatür taraması yapar. | 14 | D |
1.3. Literatüre dayalı olarak bilgileri düzenler. | 14 | D |
1.4. Araştırma planını özetler. | 14 | D |
2. Araştırma verilerini değerlendirir. | 14 | D |
2.1. Araştırma verilerini toplar. | 14 | D |
2.2. Verileri analiz eder. | 14 | D |
2.3. Analiz Sonuçlarını tartışır. | 14 | D |
3. Araştırma sonuçlarını tartışır. | 14 | D |
3.1. Araştırma bulgularını tablolaştırıp yorumlar. | 14 | D |
3.2. Araştırma bulgularından sonuç çıkarır. | 14 | D |
3.3. Araştırma sonuçlarına uygun önerilerde bulunur. | 14 | D |
3.4. Araştırma sonuçlarını rapor olarak özetler. | 14 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1.Hafta Tez konusunun belirlenmesi | literatür taraması |
2 | 2. Hafta Tez konusunun belirlenmesi | literatür taraması |
3 | 3. Hafta Tez konusunun belirlenmesi | literatür taraması |
4 | 4. Hafta Tez konusunun belirlenmesi | literatür taraması |
5 | 5. Hafta Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | literatür taraması |
6 | 6. Hafta Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | literatür taraması |
7 | 7. Hafta Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | literatür taraması |
8 | 8. Hafta Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | literatür taraması |
9 | 9. Hafta Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması | literatür taraması |
10 | 10. Hafta Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması | literatür taraması |
11 | 11. Hafta Veri toplama aracının geliştirilmesi | literatür taraması |
12 | 12. Hafta Veri toplama aracının geliştirilmesi | literatür taraması |
13 | 13. Hafta Veri toplama aracının geliştirilmesi | literatür taraması |
14 | 14. Hafta Veri toplama aracının geliştirilme | literatür taraması |
15 | 15. Hafta Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması | literatür taraması |
16 | 16. Hafta Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması | literatür taraması |
17 | 17. Hafta Veri toplama aracının uygulanması | literatür taraması |
18 | 18. Hafta Veri toplama aracının uygulanması | literatür taraması |
19 | 19. Hafta Veri toplama aracının uygulanması | literatür taraması |
20 | 20. Hafta Veri toplama aracının uygulanması | literatür taraması |
21 | 21. Hafta Bulguların değerlendirilmesi | literatür taraması |
22 | 22. Hafta Bulguların değerlendirilmesi | literatür taraması |
23 | 23. Hafta Bulguların değerlendirilmesi | literatür taraması |
24 | 24. Hafta Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | literatür taraması |
25 | 25. Hafta Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | literatür taraması |
26 | 26. Hafta Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | literatür taraması |
27 | 27. Hafta Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | literatür taraması |
28 | 28. Hafta Tez savunma | literatür taraması |
Kaynak |
Öğrencinin tez konusuyla ilgili kaynaklar |
e- kaynaklar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.Bankacılık ve finans alanında güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | |||||
2 | 2.Bankacılık ve finans teorileriyle ilgili gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | X | |||||
3 | 3. Bankacılık ve finans alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi makro ve mikro finansal problemlerin çözümünde kullanır | X | |||||
4 | 4. Bankacılık ve finans alanında bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir | X | |||||
5 | 5. Bankacılık ve finans kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları bankacılık ve finans alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | |||||
6 | 6. Bankacılık ve finans alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | 7. Bankacılık ve finans alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
8 | 8. Bankacılık ve finans alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
9 | 9.Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli değerlendirir. | X | |||||
10 | 10. Bankacılık ve finans alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile finans kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır. | X | |||||
11 | 11. Bankacılık ve finans kavram ve kurumları ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur. | X | |||||
12 | 12. Bankacılık ve finans alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
13 | 13. Bankacılık ve finans alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | X | |||||
14 | 14. Mesleğinin gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 1800 | 1800 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 1800 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(1800/30) | 60 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEZ | - | Güz Dönemi | 0+0 | - | 60 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Hasan DİNÇER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Hasan DİNÇER, Doç.Dr. Ümit HACIOĞLU, Prof.Dr. Serhat YÜKSEL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hipotezden teze giden yolu değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.Hafta Tez konusunun belirlenmesi,2. Hafta Tez konusunun belirlenmesi,3. Hafta Tez konusunun belirlenmesi,4. Hafta Tez konusunun belirlenmesi,5. Hafta Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,6. Hafta Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,7. Hafta Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,8. Hafta Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,9. Hafta Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,10. Hafta Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,11. Hafta Veri toplama aracının geliştirilmesi,12. Hafta Veri toplama aracının geliştirilmesi,13. Hafta Veri toplama aracının geliştirilmesi,14. Hafta Veri toplama aracının geliştirilme,15. Hafta Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,16. Hafta Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,17. Hafta Veri toplama aracının uygulanması,18. Hafta Veri toplama aracının uygulanması,19. Hafta Veri toplama aracının uygulanması,20. Hafta Veri toplama aracının uygulanması,21. Hafta Bulguların değerlendirilmesi,22. Hafta Bulguların değerlendirilmesi,23. Hafta Bulguların değerlendirilmesi,24. Hafta Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,25. Hafta Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,26. Hafta Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,27. Hafta Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,28. Hafta Tez savunma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Araştırma yazımının genel ilkelerini yorumlar. | 14 | D |
1.1. Tez konusuna ilişkin veri toplama araçlarını tartışır. | 14 | D |
1.2. Literatür taraması yapar. | 14 | D |
1.3. Literatüre dayalı olarak bilgileri düzenler. | 14 | D |
1.4. Araştırma planını özetler. | 14 | D |
2. Araştırma verilerini değerlendirir. | 14 | D |
2.1. Araştırma verilerini toplar. | 14 | D |
2.2. Verileri analiz eder. | 14 | D |
2.3. Analiz Sonuçlarını tartışır. | 14 | D |
3. Araştırma sonuçlarını tartışır. | 14 | D |
3.1. Araştırma bulgularını tablolaştırıp yorumlar. | 14 | D |
3.2. Araştırma bulgularından sonuç çıkarır. | 14 | D |
3.3. Araştırma sonuçlarına uygun önerilerde bulunur. | 14 | D |
3.4. Araştırma sonuçlarını rapor olarak özetler. | 14 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1.Hafta Tez konusunun belirlenmesi | literatür taraması |
2 | 2. Hafta Tez konusunun belirlenmesi | literatür taraması |
3 | 3. Hafta Tez konusunun belirlenmesi | literatür taraması |
4 | 4. Hafta Tez konusunun belirlenmesi | literatür taraması |
5 | 5. Hafta Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | literatür taraması |
6 | 6. Hafta Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | literatür taraması |
7 | 7. Hafta Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | literatür taraması |
8 | 8. Hafta Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | literatür taraması |
9 | 9. Hafta Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması | literatür taraması |
10 | 10. Hafta Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması | literatür taraması |
11 | 11. Hafta Veri toplama aracının geliştirilmesi | literatür taraması |
12 | 12. Hafta Veri toplama aracının geliştirilmesi | literatür taraması |
13 | 13. Hafta Veri toplama aracının geliştirilmesi | literatür taraması |
14 | 14. Hafta Veri toplama aracının geliştirilme | literatür taraması |
15 | 15. Hafta Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması | literatür taraması |
16 | 16. Hafta Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması | literatür taraması |
17 | 17. Hafta Veri toplama aracının uygulanması | literatür taraması |
18 | 18. Hafta Veri toplama aracının uygulanması | literatür taraması |
19 | 19. Hafta Veri toplama aracının uygulanması | literatür taraması |
20 | 20. Hafta Veri toplama aracının uygulanması | literatür taraması |
21 | 21. Hafta Bulguların değerlendirilmesi | literatür taraması |
22 | 22. Hafta Bulguların değerlendirilmesi | literatür taraması |
23 | 23. Hafta Bulguların değerlendirilmesi | literatür taraması |
24 | 24. Hafta Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | literatür taraması |
25 | 25. Hafta Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | literatür taraması |
26 | 26. Hafta Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | literatür taraması |
27 | 27. Hafta Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | literatür taraması |
28 | 28. Hafta Tez savunma | literatür taraması |
Kaynak |
Öğrencinin tez konusuyla ilgili kaynaklar |
e- kaynaklar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.Bankacılık ve finans alanında güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | |||||
2 | 2.Bankacılık ve finans teorileriyle ilgili gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | X | |||||
3 | 3. Bankacılık ve finans alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi makro ve mikro finansal problemlerin çözümünde kullanır | X | |||||
4 | 4. Bankacılık ve finans alanında bireysel ve toplumsal sorunlar üzerinde fikir yürütür ve güncel gelişmeler ışığında çözümler üretir | X | |||||
5 | 5. Bankacılık ve finans kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları bankacılık ve finans alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | |||||
6 | 6. Bankacılık ve finans alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | 7. Bankacılık ve finans alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
8 | 8. Bankacılık ve finans alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
9 | 9.Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli değerlendirir. | X | |||||
10 | 10. Bankacılık ve finans alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile finans kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır. | X | |||||
11 | 11. Bankacılık ve finans kavram ve kurumları ve kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur. | X | |||||
12 | 12. Bankacılık ve finans alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
13 | 13. Bankacılık ve finans alanlarına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | X | |||||
14 | 14. Mesleğinin gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |