Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞ ZEKASI VE STRATEJİ GELİŞTİRME-Bahar Dönemi3+039
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gökhan SİLAHTAROĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Gökhan SİLAHTAROĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere daha iyi yönetsel kararlar alabilmeleri için verilere erişim, toplama, depolama, analiz etme, paylaşma ve bunlara erişim sağlama konularında geniş bir kategori olan uygulama ve teknolojileri incelemeyi sağlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; İş Zekasına Giriş,İş Zekası Temelleri,İş Zekası Türleri,Verilerin Mimarisi,Veri Madenciliğine Giriş,Veri Madenciliği Teknikleri,VeriAmbarı,Veriambarı türleri,Bilgi Yönetimi,İş Zekası Döngüsü,İş Zekası Kullanıcı Modeli,İş Zekasında yaşanan sorunlar ve zorluklar,İş Zekası Stratejisi ve Yol Haritası,İş Zekası Uygulamaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
0. Tüm kazanımlar için14, 4, 6, 9A, E
1. İş zekası kavramını ve iş zekası değer zincirini açıklar.
2. İş zekasının yeteneklerini temel seviyede açıklayabilecektir.
3. İşletmelerde iş zekası türlerini ve rollerini açıklar.
4. Veri türlerini, veri mimarisi temelini açıklar.
5. Veri ön işleme ve kirli veri temizleme işlemlerini yapar.
6. Veri madenciliğinin tanımını ve gerekliliğini açıklar.
6.1. Makine Öğrenmesini bilir.
7. Veri Madenciliği tekniklerini açıklar.
7.1. Sınıflandırma ve karar ağaçları yapısını, kümeleme analizini yapar.
8. Veri ambarı ve bileşenlerinin tanımını yapar.
8.1. OLAP ve veri modelleme kavramını açıklar.
9. Veri ambarı türlerini açıklar.
9.1. B2B ve B2C iş zekası modellerini kullanır.
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İş Zekasına GirişKitaptan ilgili bölüm okunacak.
2İş Zekası Temelleri
3İş Zekası Türleri
4Verilerin Mimarisi
5Veri Madenciliğine GirişKitaptan ilgili bölüm okunacak.
6Veri Madenciliği TeknikleriKitaptan ilgili bölüm okunacak.
7VeriAmbarıKitaptan ilgili bölüm okunacak
8Veriambarı türleri
9Bilgi Yönetimi
10İş Zekası Döngüsü
11İş Zekası Kullanıcı Modeli
12İş Zekasında yaşanan sorunlar ve zorluklar
13İş Zekası Stratejisi ve Yol Haritası
14İş Zekası Uygulamaları
Kaynak
Business Intelligence Guidebook: From Data Integration to Analytics 1st Edition by Rick Sherman
1. Çıplak İstatistik, Charles Wheelan 2. Araştırma Nasıl Tasarlanır Ve Raporlaştırılır, Andy Field ve Graham Hole 3. Master Algoritma 4. Homo İnformatiks: Bilişim Matematik ve Mantığın Kesişen Dünyaları 5. Matematiksel İmha Silahları: Büyük Veri, Eşitsizliği Nasıl Artırıp Demokrasiyi Tehdit Ediyor?, Cathy ONeil ve Akın Emre Pilgir 6. Hayatımızdaki Algoritmalar: Günlük Kararların Bilgisayar Bilimi 7. Yaşam 3.0: Yapay Zeka Çağında İnsan Olmak 8. Büyük Veri İş Başında: 45 Yıldız Şirket Büyük Veri'yi Nasıl Kullandı?: 45 Yıldız Şirket Büyük Veriyi Nasıl Kullandı?

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar.
2
Yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
X
3
Yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
X
4
Akademik çalışma yapmak için gerekli olan araştırma becerisine sahip olur.
5
Zaman yönetimi becerisine sahip olur.
X
6
Bilimsel etik ve bilimsel sorumluluk ilkeleri benimser.
X
7
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
8
Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
9
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışma yaparak özgün bir yapıt üretebilmesi ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmesi.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme1010100
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21632
Okul Dışı Diğer Faaliyetler13030
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı166
Ara Sınav ve Hazırlığı11818
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)258
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(258/30)9
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞ ZEKASI VE STRATEJİ GELİŞTİRME-Bahar Dönemi3+039
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gökhan SİLAHTAROĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Gökhan SİLAHTAROĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere daha iyi yönetsel kararlar alabilmeleri için verilere erişim, toplama, depolama, analiz etme, paylaşma ve bunlara erişim sağlama konularında geniş bir kategori olan uygulama ve teknolojileri incelemeyi sağlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; İş Zekasına Giriş,İş Zekası Temelleri,İş Zekası Türleri,Verilerin Mimarisi,Veri Madenciliğine Giriş,Veri Madenciliği Teknikleri,VeriAmbarı,Veriambarı türleri,Bilgi Yönetimi,İş Zekası Döngüsü,İş Zekası Kullanıcı Modeli,İş Zekasında yaşanan sorunlar ve zorluklar,İş Zekası Stratejisi ve Yol Haritası,İş Zekası Uygulamaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
0. Tüm kazanımlar için14, 4, 6, 9A, E
1. İş zekası kavramını ve iş zekası değer zincirini açıklar.
2. İş zekasının yeteneklerini temel seviyede açıklayabilecektir.
3. İşletmelerde iş zekası türlerini ve rollerini açıklar.
4. Veri türlerini, veri mimarisi temelini açıklar.
5. Veri ön işleme ve kirli veri temizleme işlemlerini yapar.
6. Veri madenciliğinin tanımını ve gerekliliğini açıklar.
6.1. Makine Öğrenmesini bilir.
7. Veri Madenciliği tekniklerini açıklar.
7.1. Sınıflandırma ve karar ağaçları yapısını, kümeleme analizini yapar.
8. Veri ambarı ve bileşenlerinin tanımını yapar.
8.1. OLAP ve veri modelleme kavramını açıklar.
9. Veri ambarı türlerini açıklar.
9.1. B2B ve B2C iş zekası modellerini kullanır.
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İş Zekasına GirişKitaptan ilgili bölüm okunacak.
2İş Zekası Temelleri
3İş Zekası Türleri
4Verilerin Mimarisi
5Veri Madenciliğine GirişKitaptan ilgili bölüm okunacak.
6Veri Madenciliği TeknikleriKitaptan ilgili bölüm okunacak.
7VeriAmbarıKitaptan ilgili bölüm okunacak
8Veriambarı türleri
9Bilgi Yönetimi
10İş Zekası Döngüsü
11İş Zekası Kullanıcı Modeli
12İş Zekasında yaşanan sorunlar ve zorluklar
13İş Zekası Stratejisi ve Yol Haritası
14İş Zekası Uygulamaları
Kaynak
Business Intelligence Guidebook: From Data Integration to Analytics 1st Edition by Rick Sherman
1. Çıplak İstatistik, Charles Wheelan 2. Araştırma Nasıl Tasarlanır Ve Raporlaştırılır, Andy Field ve Graham Hole 3. Master Algoritma 4. Homo İnformatiks: Bilişim Matematik ve Mantığın Kesişen Dünyaları 5. Matematiksel İmha Silahları: Büyük Veri, Eşitsizliği Nasıl Artırıp Demokrasiyi Tehdit Ediyor?, Cathy ONeil ve Akın Emre Pilgir 6. Hayatımızdaki Algoritmalar: Günlük Kararların Bilgisayar Bilimi 7. Yaşam 3.0: Yapay Zeka Çağında İnsan Olmak 8. Büyük Veri İş Başında: 45 Yıldız Şirket Büyük Veri'yi Nasıl Kullandı?: 45 Yıldız Şirket Büyük Veriyi Nasıl Kullandı?

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yönetim alanında teorik bilgileri tanımlar.
2
Yönetim alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
X
3
Yönetim alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
X
4
Akademik çalışma yapmak için gerekli olan araştırma becerisine sahip olur.
5
Zaman yönetimi becerisine sahip olur.
X
6
Bilimsel etik ve bilimsel sorumluluk ilkeleri benimser.
X
7
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
8
Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
9
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışma yaparak özgün bir yapıt üretebilmesi ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmesi.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:04Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:14