Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KAMU YÖNETİMİ VE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİ-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Arzu DİLAVEROĞLU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Aziz TUNCER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı bilgi teknolojilerinde yaşanan hızlı gelişme ve değişmelerin kamu yönetiminin örgüt yapısı ve işleyişine etkisini araştırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilgi toplumu ve bilgi teknolojilerinin gelişim süreci ,Bilgi toplumu ve bilgi teknolojilerinin gelişim süreci,Bilgi toplumu ve bilgi teknolojilerinin gelişim süreci,Bilgi teknolojilerinin örgütsel değişim ve gelişime etkisi,Bilgi teknolojilerinin kullanımı ve örgütsel verimlilik ilişkisi,Kamu yönetiminde bilgi teknolojilerinin kullanımı ,Kamu yönetiminde bilgi teknolojilerinin kullanımı ,Bilgi teknolojilerinin kullanımının kamu kurumlarına etkisi , Bilgi Teknolojilerinin Kamu Çalışanları Üzerindeki Etkiler,Kamu yönetiminde Bilgi teknolojileri kullanımı-Uygulamalar ve avantajlar,Kamu yönetiminde Bilgi teknolojileri kullanımı-Uygulamalar ve avantajlar,Kamu yönetiminde Bilgi teknolojileri kullanımı-Uygulamalar ve sorunlar,Kamu yönetiminde Bilgi teknolojileri kullanımı-Uygulamalar ve sorunlar,Kamu yönetiminde Bilgi teknolojileri kullanımı-Uygulamalar ve sorunlar ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Bilgi iletişim teknolojilerinin gelişim süreci ve bilgi toplumunun ortaya çıkışını sürecini kavrar. 10, 16, 9A
2. Teknoloji kullanımı ile verimlilik arasındaki ilişkiyi yorumlar.10, 16, 9A
3. Bilgi teknolojilerinin kullanımında karşılaşılan sorunları analiz eder.10, 16, 9A
4. Teknoloji kullanımının kamu yönetiminin yapı ve işleyişine etkisini yorumlar.10, 16, 9A
5. Kamu yönetiminde bilgi teknolojilerinin kullanımının yaygınlaşması ile ortaya çıkan yeni uygulamaları tespit eder. 10, 13, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilgi toplumu ve bilgi teknolojilerinin gelişim süreci
2Bilgi toplumu ve bilgi teknolojilerinin gelişim süreci
3Bilgi toplumu ve bilgi teknolojilerinin gelişim süreci
4Bilgi teknolojilerinin örgütsel değişim ve gelişime etkisi
5Bilgi teknolojilerinin kullanımı ve örgütsel verimlilik ilişkisi
6Kamu yönetiminde bilgi teknolojilerinin kullanımı
7Kamu yönetiminde bilgi teknolojilerinin kullanımı
8Bilgi teknolojilerinin kullanımının kamu kurumlarına etkisi
9 Bilgi Teknolojilerinin Kamu Çalışanları Üzerindeki Etkiler
10Kamu yönetiminde Bilgi teknolojileri kullanımı-Uygulamalar ve avantajlar
11Kamu yönetiminde Bilgi teknolojileri kullanımı-Uygulamalar ve avantajlar
12Kamu yönetiminde Bilgi teknolojileri kullanımı-Uygulamalar ve sorunlar
13Kamu yönetiminde Bilgi teknolojileri kullanımı-Uygulamalar ve sorunlar
14Kamu yönetiminde Bilgi teknolojileri kullanımı-Uygulamalar ve sorunlar
Kaynak
Castells, Manuel, Enformasyon Çağı, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi, Uluslararası İlişkiler, Karşılaştırmalı Siyaset, Türk Siyasal Hayatı ve Türk Dış Politikası alanlarında kullanılan temel araştırma modellerini, yaklaşımlarını ve entelektüel gelenekleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. Bu model ve yaklaşımlara dair bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme.
X
2
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme.
X
3
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında kullanılan model ve yaklaşımları akademik araştırma ve projeler hazırlarken kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olmak.
X
4
İnsan toplulukları, siyasal sistemler, devletler ve uluslararası kuruluşlar arasındaki benzerlik ve farklılıkları disiplinler arası bir yaklaşımla tahlil edebilme.
5
Niteliksel ve niceliksel veri toplama ve analiz yöntemlerinde üst düzey beceriler kazanmış olma. Akademik etik kurallarına titizlikle riayet etme.
X
6
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme.
X
7
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek, araştırma projeleri ve raporlamalarla ya da var olan çalışmaları yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme.
8
Güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme. Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına yenilik getirecek yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.
9
Entelektüel bir çerçeve içinde tartışabilme, sunum yapabilme ve mesleki ve akademik olarak kendini ifade edebilme. Akademik yazım ve sunum yöntemlerini proje, tez ve makale yazımı seviyesinde uygulayabilme.
10
En ileri düzeyde İngilizce yazma, konuşma ve okuma becerilerine sahip olmak.
11
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplini bilgisini, bilgisayar gibi teknolojik araçları ya da diğer geleneksel yöntemleri kullanarak çözüm üretmek için uygulayabilmek.
X
12
Kamu sektörü, STK’lar, araştırma kurumları, uluslararası kuruluşlar ve akademik kariyerine devam edebilecek bilgi ve beceriye sahip olma.
X
13
Kendi yetiştiği toplumsal çevrenin dışındaki diğer topluluklara karşı empati geliştirmiş olmak. Böylelikle hem mahalli hem küresel ortamlarda takım çalışmasına uyum sağlayabilmek.
14
Uluslararası akademisyenler ve öğrencilerle akademik bilgi alışverişi içerisinde olarak, uluslararası ve ülke içi meselelere dair görüşlerini geliştirme ve olayları yorumlamada yetkinlik sahibi olabilme.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı15050
Genel Sınav ve Hazırlığı15050
Performans Görevi, Bakım Planı33090
Toplam İş Yükü (Saat)232
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(232/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KAMU YÖNETİMİ VE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİ-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Arzu DİLAVEROĞLU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Aziz TUNCER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı bilgi teknolojilerinde yaşanan hızlı gelişme ve değişmelerin kamu yönetiminin örgüt yapısı ve işleyişine etkisini araştırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilgi toplumu ve bilgi teknolojilerinin gelişim süreci ,Bilgi toplumu ve bilgi teknolojilerinin gelişim süreci,Bilgi toplumu ve bilgi teknolojilerinin gelişim süreci,Bilgi teknolojilerinin örgütsel değişim ve gelişime etkisi,Bilgi teknolojilerinin kullanımı ve örgütsel verimlilik ilişkisi,Kamu yönetiminde bilgi teknolojilerinin kullanımı ,Kamu yönetiminde bilgi teknolojilerinin kullanımı ,Bilgi teknolojilerinin kullanımının kamu kurumlarına etkisi , Bilgi Teknolojilerinin Kamu Çalışanları Üzerindeki Etkiler,Kamu yönetiminde Bilgi teknolojileri kullanımı-Uygulamalar ve avantajlar,Kamu yönetiminde Bilgi teknolojileri kullanımı-Uygulamalar ve avantajlar,Kamu yönetiminde Bilgi teknolojileri kullanımı-Uygulamalar ve sorunlar,Kamu yönetiminde Bilgi teknolojileri kullanımı-Uygulamalar ve sorunlar,Kamu yönetiminde Bilgi teknolojileri kullanımı-Uygulamalar ve sorunlar ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Bilgi iletişim teknolojilerinin gelişim süreci ve bilgi toplumunun ortaya çıkışını sürecini kavrar. 10, 16, 9A
2. Teknoloji kullanımı ile verimlilik arasındaki ilişkiyi yorumlar.10, 16, 9A
3. Bilgi teknolojilerinin kullanımında karşılaşılan sorunları analiz eder.10, 16, 9A
4. Teknoloji kullanımının kamu yönetiminin yapı ve işleyişine etkisini yorumlar.10, 16, 9A
5. Kamu yönetiminde bilgi teknolojilerinin kullanımının yaygınlaşması ile ortaya çıkan yeni uygulamaları tespit eder. 10, 13, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilgi toplumu ve bilgi teknolojilerinin gelişim süreci
2Bilgi toplumu ve bilgi teknolojilerinin gelişim süreci
3Bilgi toplumu ve bilgi teknolojilerinin gelişim süreci
4Bilgi teknolojilerinin örgütsel değişim ve gelişime etkisi
5Bilgi teknolojilerinin kullanımı ve örgütsel verimlilik ilişkisi
6Kamu yönetiminde bilgi teknolojilerinin kullanımı
7Kamu yönetiminde bilgi teknolojilerinin kullanımı
8Bilgi teknolojilerinin kullanımının kamu kurumlarına etkisi
9 Bilgi Teknolojilerinin Kamu Çalışanları Üzerindeki Etkiler
10Kamu yönetiminde Bilgi teknolojileri kullanımı-Uygulamalar ve avantajlar
11Kamu yönetiminde Bilgi teknolojileri kullanımı-Uygulamalar ve avantajlar
12Kamu yönetiminde Bilgi teknolojileri kullanımı-Uygulamalar ve sorunlar
13Kamu yönetiminde Bilgi teknolojileri kullanımı-Uygulamalar ve sorunlar
14Kamu yönetiminde Bilgi teknolojileri kullanımı-Uygulamalar ve sorunlar
Kaynak
Castells, Manuel, Enformasyon Çağı, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi, Uluslararası İlişkiler, Karşılaştırmalı Siyaset, Türk Siyasal Hayatı ve Türk Dış Politikası alanlarında kullanılan temel araştırma modellerini, yaklaşımlarını ve entelektüel gelenekleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. Bu model ve yaklaşımlara dair bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme.
X
2
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme.
X
3
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında kullanılan model ve yaklaşımları akademik araştırma ve projeler hazırlarken kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olmak.
X
4
İnsan toplulukları, siyasal sistemler, devletler ve uluslararası kuruluşlar arasındaki benzerlik ve farklılıkları disiplinler arası bir yaklaşımla tahlil edebilme.
5
Niteliksel ve niceliksel veri toplama ve analiz yöntemlerinde üst düzey beceriler kazanmış olma. Akademik etik kurallarına titizlikle riayet etme.
X
6
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme.
X
7
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek, araştırma projeleri ve raporlamalarla ya da var olan çalışmaları yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme.
8
Güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme. Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına yenilik getirecek yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.
9
Entelektüel bir çerçeve içinde tartışabilme, sunum yapabilme ve mesleki ve akademik olarak kendini ifade edebilme. Akademik yazım ve sunum yöntemlerini proje, tez ve makale yazımı seviyesinde uygulayabilme.
10
En ileri düzeyde İngilizce yazma, konuşma ve okuma becerilerine sahip olmak.
11
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplini bilgisini, bilgisayar gibi teknolojik araçları ya da diğer geleneksel yöntemleri kullanarak çözüm üretmek için uygulayabilmek.
X
12
Kamu sektörü, STK’lar, araştırma kurumları, uluslararası kuruluşlar ve akademik kariyerine devam edebilecek bilgi ve beceriye sahip olma.
X
13
Kendi yetiştiği toplumsal çevrenin dışındaki diğer topluluklara karşı empati geliştirmiş olmak. Böylelikle hem mahalli hem küresel ortamlarda takım çalışmasına uyum sağlayabilmek.
14
Uluslararası akademisyenler ve öğrencilerle akademik bilgi alışverişi içerisinde olarak, uluslararası ve ülke içi meselelere dair görüşlerini geliştirme ve olayları yorumlamada yetkinlik sahibi olabilme.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:04Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:05