Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KÜRESEL DÖNÜŞÜMLER VE YENİ DİPLOMASİ ARAÇLARI | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Halil Kürşad ASLAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Halil Kürşad ASLAN |
Dersin Yardımcıları | Programda T/A desteği yoktur. Öğretim üyesi tek başına dersi yürütür. |
Dersin Amacı | Bu ders, uluslararası ilişkiler disiplini içinde yer alan diplomasi alt-disiplinini yoğun ve derinlemesine incelemek üzere tasarlanmıştır. Diplomasi alanında tarihsel süreçte yaşanan değişimler, diplomasi geleneğinin temel özellikleri, Osmanlı Devleti’nde diplomasi teamülleri ve normları, 20. Yüzyılda modernleşme ile yaşanan dönüşümler ve özellikle son çeyrek asırda hızlı teknolojik gelişimler, ve küresel ekonomideki dönüşümlerin diplomasi geleneğinde yarattığı değişim ve kırılmalar tartışılacaktır. Ayrıca, diplomasinin teorik alt yapısı ile beraber klasik diplomasinin devletlerarası ilişkiler boyutu ele alınacaktır: Bu çerçevede, Uluslararası Hukuk, Küresel Yönetişim ve Uluslararası Örgütler gibi alanlarda devlet diplomasi faaliyetlerine dair bakış açısı sunulacak olup klasik diplomasinin icra edildiği Dış İşleri Bakanlıklarının bürokratik yapılanmaları, konsolosluk faaliyetleri de bu dersin konuları arasında yer almaktadır. Dersin başlığında yer alan “yeni diplomasi araçları” ise özellikle 1990’lı yıllardan itibaren daha fazla gün yüzüne çıkan farklı diplomasi yöntem ve araçlarını kapsamaktadır. İş ve ekonomi diplomasisi, dijital diplomasi, sağlık ve eğitim diplomasisi, kültürel diplomasi gibi çok aktörlü ve çok yönlü yeni diplomasi araçları ele alınacaktır. Devletlerin dış politika davranışları ve çıktıları genellikle diplomasi ile ilişkilendirilir. Devletlerarası ikili veya çoklu meselelerin müzakeresi sürecinde dış işleri bakanlıkları tarafından görevlendirilen memurlar temsil ettikleri ülkenin sesi olarak karşılıklı iletişim ve diyalog ortamlarında yer alırlar. Ancak içinde bulunduğumuz 21. Yüzyılda ikili veya çoklu devletlerarası ilişkilerde siyaset sahnesinde artık çok farklı aktör türlerine rastlıyoruz. Sadece memur vasfı ile resmi görüşmeler yapan diplomatlar ve diplomasi değil Türkiye örneğinde olduğu gibi bir Kızılay görevlisi, ya da Afrika’da yardım paketi dağıtan İHH gönüllüsü de sanki devleti temsil ediyormuş gibi algı yaratmaktadır ve bu algı kısmen de doğrudur. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Seminer: H. Kürşad Aslan Diplomasi Nedir? Siyasi Güç Nedir? Devlet, Toplum, Toplumsal Sözleşme Modern Devlet: Westfalya ve Uluslararası Hukuk ,Seminer: H. Kürşad Aslan & İsmail Yaylacı Güç Kavramsallaştırması Devlet Nedir? Küresel Yönetişim ve Uluslararası Örgütler ,Zorlayıcı Diplomasi,Diplomasi Kuramı ve Türk Hariciye Bürokrasisinin Temel Yapısı,Osmanlı Diplomasi Geleneği: Aktörler, Normlar, Kurumlar, Strateji,a-) Dijital Diplomasi b-) Yapay Zeka ve Diplomasi,İnsani Diplomasi-1: İHH, TİKA ve Kızılay Örnekleri,İnsani Diplomasi-2: İHH, TİKA ve Kızılay Örnekleri,a-) Göç Diplomasisi b-) Sağlık Diplomasisi,Dini Diplomasi,İş ve Ekonomi Diplomasisi,a.) Bilim Diplomasisi b.) Çevre Diplomasisi,Kültürel Diplomasi: Yunus Emre Enstitüsü & Konfüçyüs Enstitüsü,Kamu Diplomasisi ve Öğrenci Burs Programları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.) Students adopt skills in conceptualization in representation and execution of foreign policy. | A, B | |
2.) Demonstrate professional presentation skills, and the ability to pitch material to both specialist and non-specialist audiences. | A, B | |
3.) Demonstrate a deep and systematic understanding of the origins and evolution of diplomatic practice and its contemporary employment. | A, B | |
4.) Students are able to define the term diplomacy from various approaches while citing numerous authors and employ relevant examples. | A, B | |
5.) Develops a critical response the various debates within the IR discipline with regard to diplomacy and comprehend how these are related to the historical context in which they developed. | A, B | |
6.) Shows a sophisticated understanding and a clear appreciation of the past and present development of diplomacy within a wider historical context. | A, B, D |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Seminer: H. Kürşad Aslan Diplomasi Nedir? Siyasi Güç Nedir? Devlet, Toplum, Toplumsal Sözleşme Modern Devlet: Westfalya ve Uluslararası Hukuk | |
2 | Seminer: H. Kürşad Aslan & İsmail Yaylacı Güç Kavramsallaştırması Devlet Nedir? Küresel Yönetişim ve Uluslararası Örgütler | |
3 | Zorlayıcı Diplomasi | |
4 | Diplomasi Kuramı ve Türk Hariciye Bürokrasisinin Temel Yapısı | |
5 | Osmanlı Diplomasi Geleneği: Aktörler, Normlar, Kurumlar, Strateji | |
6 | a-) Dijital Diplomasi b-) Yapay Zeka ve Diplomasi | |
7 | İnsani Diplomasi-1: İHH, TİKA ve Kızılay Örnekleri | |
8 | İnsani Diplomasi-2: İHH, TİKA ve Kızılay Örnekleri | |
9 | a-) Göç Diplomasisi b-) Sağlık Diplomasisi | |
10 | Dini Diplomasi | |
11 | İş ve Ekonomi Diplomasisi | |
12 | a.) Bilim Diplomasisi b.) Çevre Diplomasisi | |
13 | Kültürel Diplomasi: Yunus Emre Enstitüsü & Konfüçyüs Enstitüsü | |
14 | Kamu Diplomasisi ve Öğrenci Burs Programları |
Kaynak |
• Usul, Ali Resul & Yaylacı, İsmail (Der.). Dönüşen diplomasi ve türkiye: aktörler, alanlar, araçlar. Küre Yayınları, 2020. • Berridge, Geoff R. Diplomacy: theory and practice. Springer, 2015. |
• Anderson, Matthew Smith. The rise of modern diplomacy 1450-1919. Routledge, 2014. • Jönsson, Christer, and Martin Hall. Essence of diplomacy. Springer, 2005. • Sharp, Paul. Diplomatic theory of international relations. Vol. 111. Cambridge University Press, 2009. • Gates, Robert M. "Duty: Memoirs of a secretary at war." New York (2014). • Martell, Gordon. Encyclopedia of Diplomacy. Wiley-Blackwell, 2018. • Kodaman, Timuçin, and Ekrem Yaşar Akçay. "Kuruluştan Yıkılışa Kadar Osmanlı Diplomasi Tarihi ve Türkiye’ye Bıraktığı Miras." SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 22 (2010): 75-92. • İskit, Temel. Diplomasi: tarihi, teorisi, kurumları ve uygulaması. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2018. • Aksu, Fuat. Türk dış politikasında zorlayıcı diplomasi. Bağlam yayınları, 2008. • Yıldırım, Onur. "Diplomasi ve Göç, Türk-Yunan Mübadelesinin Öteki Yüzü." (2006). • Rana, Kishan S. 21st-Century Diplomacy: A Practitioner's Guide. Bloomsbury Publishing USA, 2011. Valerie Hudson. 2005. “Foreign Policy Analysis: Actor-Specific Theory and the Ground of International Relations,” Journal of FPA, pp. 1-30. Mustafa Aydın. 2004. “Turkish Foreign Policy Framework and Analysis.” Turkish Ministry of Foreign Affairs The Center for Strategic Research (SAM) Paper. Waltz, Kenneth. 2001. " Structural Realism after Cold War," International Security 25(1): 5-41 Rose, Gideon. 1998. "Neoclassical Realism and Theories of Foreign Policy," World Politics 51(1): 144-1 Steve Smith, Amelia Hadfield, and Tim Dunne. 2012. “Realism and Foreign Policy,” in Steve Smith, Amelia Hadfield, and Tim Dunne (eds.) Foreign Policy: Theories, Actors, Cases (Oxford University Press), pp. 35-52. Esra Çuhadar-Gürkaynak and Binnur Özkeçeci-Taner. 2004. “Decision-Making Process Matters: Lessons Learned from Two Turkish Foreign Policy Cases” Turkish Studies, vol. 5, no. 2, Summer. Özgür Özdamar. 2007. “Oyun Kuramının Uluslararası İlişkiler Yazınına Katkıları,” Uluslararası İlişkiler, 4, Issue 15: 33-66. Özgür Özdamar. “Dış Politika Karar Alımı Sürecinde Lider Merkezli Yaklaşım: Akılcı Tercih Kuramı ve Türkiye'nin Irak Savaşına Katılmama Kararı” In (Eds.) Rıdvan Kalaycı ve Ertan Efegil. Dış Politika Teorileri Bağlamında Türk Dış Politikasının Analizi. Video-: The Fog of War – Eleven Lessons from the Life of Robert S. McNamara |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi, Uluslararası İlişkiler, Karşılaştırmalı Siyaset, Türk Siyasal Hayatı ve Türk Dış Politikası alanlarında kullanılan temel araştırma modellerini, yaklaşımlarını ve entelektüel gelenekleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. Bu model ve yaklaşımlara dair bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. | X | |||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. | X | |||||
3 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında kullanılan model ve yaklaşımları akademik araştırma ve projeler hazırlarken kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olmak. | X | |||||
4 | İnsan toplulukları, siyasal sistemler, devletler ve uluslararası kuruluşlar arasındaki benzerlik ve farklılıkları disiplinler arası bir yaklaşımla tahlil edebilme. | X | |||||
5 | Niteliksel ve niceliksel veri toplama ve analiz yöntemlerinde üst düzey beceriler kazanmış olma. Akademik etik kurallarına titizlikle riayet etme. | X | |||||
6 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. | X | |||||
7 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek, araştırma projeleri ve raporlamalarla ya da var olan çalışmaları yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. | X | |||||
8 | Güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme. Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına yenilik getirecek yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | X | |||||
9 | Entelektüel bir çerçeve içinde tartışabilme, sunum yapabilme ve mesleki ve akademik olarak kendini ifade edebilme. Akademik yazım ve sunum yöntemlerini proje, tez ve makale yazımı seviyesinde uygulayabilme. | X | |||||
10 | En ileri düzeyde İngilizce yazma, konuşma ve okuma becerilerine sahip olmak. | X | |||||
11 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplini bilgisini, bilgisayar gibi teknolojik araçları ya da diğer geleneksel yöntemleri kullanarak çözüm üretmek için uygulayabilmek. | X | |||||
12 | Kamu sektörü, STK’lar, araştırma kurumları, uluslararası kuruluşlar ve akademik kariyerine devam edebilecek bilgi ve beceriye sahip olma. | X | |||||
13 | Kendi yetiştiği toplumsal çevrenin dışındaki diğer topluluklara karşı empati geliştirmiş olmak. Böylelikle hem mahalli hem küresel ortamlarda takım çalışmasına uyum sağlayabilmek. | X | |||||
14 | Uluslararası akademisyenler ve öğrencilerle akademik bilgi alışverişi içerisinde olarak, uluslararası ve ülke içi meselelere dair görüşlerini geliştirme ve olayları yorumlamada yetkinlik sahibi olabilme. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 10 | 3 | 30 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 12 | 12 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 14 | 8 | 112 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 42 | 42 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 238 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(238/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KÜRESEL DÖNÜŞÜMLER VE YENİ DİPLOMASİ ARAÇLARI | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Halil Kürşad ASLAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Halil Kürşad ASLAN |
Dersin Yardımcıları | Programda T/A desteği yoktur. Öğretim üyesi tek başına dersi yürütür. |
Dersin Amacı | Bu ders, uluslararası ilişkiler disiplini içinde yer alan diplomasi alt-disiplinini yoğun ve derinlemesine incelemek üzere tasarlanmıştır. Diplomasi alanında tarihsel süreçte yaşanan değişimler, diplomasi geleneğinin temel özellikleri, Osmanlı Devleti’nde diplomasi teamülleri ve normları, 20. Yüzyılda modernleşme ile yaşanan dönüşümler ve özellikle son çeyrek asırda hızlı teknolojik gelişimler, ve küresel ekonomideki dönüşümlerin diplomasi geleneğinde yarattığı değişim ve kırılmalar tartışılacaktır. Ayrıca, diplomasinin teorik alt yapısı ile beraber klasik diplomasinin devletlerarası ilişkiler boyutu ele alınacaktır: Bu çerçevede, Uluslararası Hukuk, Küresel Yönetişim ve Uluslararası Örgütler gibi alanlarda devlet diplomasi faaliyetlerine dair bakış açısı sunulacak olup klasik diplomasinin icra edildiği Dış İşleri Bakanlıklarının bürokratik yapılanmaları, konsolosluk faaliyetleri de bu dersin konuları arasında yer almaktadır. Dersin başlığında yer alan “yeni diplomasi araçları” ise özellikle 1990’lı yıllardan itibaren daha fazla gün yüzüne çıkan farklı diplomasi yöntem ve araçlarını kapsamaktadır. İş ve ekonomi diplomasisi, dijital diplomasi, sağlık ve eğitim diplomasisi, kültürel diplomasi gibi çok aktörlü ve çok yönlü yeni diplomasi araçları ele alınacaktır. Devletlerin dış politika davranışları ve çıktıları genellikle diplomasi ile ilişkilendirilir. Devletlerarası ikili veya çoklu meselelerin müzakeresi sürecinde dış işleri bakanlıkları tarafından görevlendirilen memurlar temsil ettikleri ülkenin sesi olarak karşılıklı iletişim ve diyalog ortamlarında yer alırlar. Ancak içinde bulunduğumuz 21. Yüzyılda ikili veya çoklu devletlerarası ilişkilerde siyaset sahnesinde artık çok farklı aktör türlerine rastlıyoruz. Sadece memur vasfı ile resmi görüşmeler yapan diplomatlar ve diplomasi değil Türkiye örneğinde olduğu gibi bir Kızılay görevlisi, ya da Afrika’da yardım paketi dağıtan İHH gönüllüsü de sanki devleti temsil ediyormuş gibi algı yaratmaktadır ve bu algı kısmen de doğrudur. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Seminer: H. Kürşad Aslan Diplomasi Nedir? Siyasi Güç Nedir? Devlet, Toplum, Toplumsal Sözleşme Modern Devlet: Westfalya ve Uluslararası Hukuk ,Seminer: H. Kürşad Aslan & İsmail Yaylacı Güç Kavramsallaştırması Devlet Nedir? Küresel Yönetişim ve Uluslararası Örgütler ,Zorlayıcı Diplomasi,Diplomasi Kuramı ve Türk Hariciye Bürokrasisinin Temel Yapısı,Osmanlı Diplomasi Geleneği: Aktörler, Normlar, Kurumlar, Strateji,a-) Dijital Diplomasi b-) Yapay Zeka ve Diplomasi,İnsani Diplomasi-1: İHH, TİKA ve Kızılay Örnekleri,İnsani Diplomasi-2: İHH, TİKA ve Kızılay Örnekleri,a-) Göç Diplomasisi b-) Sağlık Diplomasisi,Dini Diplomasi,İş ve Ekonomi Diplomasisi,a.) Bilim Diplomasisi b.) Çevre Diplomasisi,Kültürel Diplomasi: Yunus Emre Enstitüsü & Konfüçyüs Enstitüsü,Kamu Diplomasisi ve Öğrenci Burs Programları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.) Students adopt skills in conceptualization in representation and execution of foreign policy. | A, B | |
2.) Demonstrate professional presentation skills, and the ability to pitch material to both specialist and non-specialist audiences. | A, B | |
3.) Demonstrate a deep and systematic understanding of the origins and evolution of diplomatic practice and its contemporary employment. | A, B | |
4.) Students are able to define the term diplomacy from various approaches while citing numerous authors and employ relevant examples. | A, B | |
5.) Develops a critical response the various debates within the IR discipline with regard to diplomacy and comprehend how these are related to the historical context in which they developed. | A, B | |
6.) Shows a sophisticated understanding and a clear appreciation of the past and present development of diplomacy within a wider historical context. | A, B, D |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Seminer: H. Kürşad Aslan Diplomasi Nedir? Siyasi Güç Nedir? Devlet, Toplum, Toplumsal Sözleşme Modern Devlet: Westfalya ve Uluslararası Hukuk | |
2 | Seminer: H. Kürşad Aslan & İsmail Yaylacı Güç Kavramsallaştırması Devlet Nedir? Küresel Yönetişim ve Uluslararası Örgütler | |
3 | Zorlayıcı Diplomasi | |
4 | Diplomasi Kuramı ve Türk Hariciye Bürokrasisinin Temel Yapısı | |
5 | Osmanlı Diplomasi Geleneği: Aktörler, Normlar, Kurumlar, Strateji | |
6 | a-) Dijital Diplomasi b-) Yapay Zeka ve Diplomasi | |
7 | İnsani Diplomasi-1: İHH, TİKA ve Kızılay Örnekleri | |
8 | İnsani Diplomasi-2: İHH, TİKA ve Kızılay Örnekleri | |
9 | a-) Göç Diplomasisi b-) Sağlık Diplomasisi | |
10 | Dini Diplomasi | |
11 | İş ve Ekonomi Diplomasisi | |
12 | a.) Bilim Diplomasisi b.) Çevre Diplomasisi | |
13 | Kültürel Diplomasi: Yunus Emre Enstitüsü & Konfüçyüs Enstitüsü | |
14 | Kamu Diplomasisi ve Öğrenci Burs Programları |
Kaynak |
• Usul, Ali Resul & Yaylacı, İsmail (Der.). Dönüşen diplomasi ve türkiye: aktörler, alanlar, araçlar. Küre Yayınları, 2020. • Berridge, Geoff R. Diplomacy: theory and practice. Springer, 2015. |
• Anderson, Matthew Smith. The rise of modern diplomacy 1450-1919. Routledge, 2014. • Jönsson, Christer, and Martin Hall. Essence of diplomacy. Springer, 2005. • Sharp, Paul. Diplomatic theory of international relations. Vol. 111. Cambridge University Press, 2009. • Gates, Robert M. "Duty: Memoirs of a secretary at war." New York (2014). • Martell, Gordon. Encyclopedia of Diplomacy. Wiley-Blackwell, 2018. • Kodaman, Timuçin, and Ekrem Yaşar Akçay. "Kuruluştan Yıkılışa Kadar Osmanlı Diplomasi Tarihi ve Türkiye’ye Bıraktığı Miras." SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 22 (2010): 75-92. • İskit, Temel. Diplomasi: tarihi, teorisi, kurumları ve uygulaması. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2018. • Aksu, Fuat. Türk dış politikasında zorlayıcı diplomasi. Bağlam yayınları, 2008. • Yıldırım, Onur. "Diplomasi ve Göç, Türk-Yunan Mübadelesinin Öteki Yüzü." (2006). • Rana, Kishan S. 21st-Century Diplomacy: A Practitioner's Guide. Bloomsbury Publishing USA, 2011. Valerie Hudson. 2005. “Foreign Policy Analysis: Actor-Specific Theory and the Ground of International Relations,” Journal of FPA, pp. 1-30. Mustafa Aydın. 2004. “Turkish Foreign Policy Framework and Analysis.” Turkish Ministry of Foreign Affairs The Center for Strategic Research (SAM) Paper. Waltz, Kenneth. 2001. " Structural Realism after Cold War," International Security 25(1): 5-41 Rose, Gideon. 1998. "Neoclassical Realism and Theories of Foreign Policy," World Politics 51(1): 144-1 Steve Smith, Amelia Hadfield, and Tim Dunne. 2012. “Realism and Foreign Policy,” in Steve Smith, Amelia Hadfield, and Tim Dunne (eds.) Foreign Policy: Theories, Actors, Cases (Oxford University Press), pp. 35-52. Esra Çuhadar-Gürkaynak and Binnur Özkeçeci-Taner. 2004. “Decision-Making Process Matters: Lessons Learned from Two Turkish Foreign Policy Cases” Turkish Studies, vol. 5, no. 2, Summer. Özgür Özdamar. 2007. “Oyun Kuramının Uluslararası İlişkiler Yazınına Katkıları,” Uluslararası İlişkiler, 4, Issue 15: 33-66. Özgür Özdamar. “Dış Politika Karar Alımı Sürecinde Lider Merkezli Yaklaşım: Akılcı Tercih Kuramı ve Türkiye'nin Irak Savaşına Katılmama Kararı” In (Eds.) Rıdvan Kalaycı ve Ertan Efegil. Dış Politika Teorileri Bağlamında Türk Dış Politikasının Analizi. Video-: The Fog of War – Eleven Lessons from the Life of Robert S. McNamara |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi, Uluslararası İlişkiler, Karşılaştırmalı Siyaset, Türk Siyasal Hayatı ve Türk Dış Politikası alanlarında kullanılan temel araştırma modellerini, yaklaşımlarını ve entelektüel gelenekleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. Bu model ve yaklaşımlara dair bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. | X | |||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. | X | |||||
3 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında kullanılan model ve yaklaşımları akademik araştırma ve projeler hazırlarken kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olmak. | X | |||||
4 | İnsan toplulukları, siyasal sistemler, devletler ve uluslararası kuruluşlar arasındaki benzerlik ve farklılıkları disiplinler arası bir yaklaşımla tahlil edebilme. | X | |||||
5 | Niteliksel ve niceliksel veri toplama ve analiz yöntemlerinde üst düzey beceriler kazanmış olma. Akademik etik kurallarına titizlikle riayet etme. | X | |||||
6 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. | X | |||||
7 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek, araştırma projeleri ve raporlamalarla ya da var olan çalışmaları yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. | X | |||||
8 | Güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme. Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına yenilik getirecek yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | X | |||||
9 | Entelektüel bir çerçeve içinde tartışabilme, sunum yapabilme ve mesleki ve akademik olarak kendini ifade edebilme. Akademik yazım ve sunum yöntemlerini proje, tez ve makale yazımı seviyesinde uygulayabilme. | X | |||||
10 | En ileri düzeyde İngilizce yazma, konuşma ve okuma becerilerine sahip olmak. | X | |||||
11 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplini bilgisini, bilgisayar gibi teknolojik araçları ya da diğer geleneksel yöntemleri kullanarak çözüm üretmek için uygulayabilmek. | X | |||||
12 | Kamu sektörü, STK’lar, araştırma kurumları, uluslararası kuruluşlar ve akademik kariyerine devam edebilecek bilgi ve beceriye sahip olma. | X | |||||
13 | Kendi yetiştiği toplumsal çevrenin dışındaki diğer topluluklara karşı empati geliştirmiş olmak. Böylelikle hem mahalli hem küresel ortamlarda takım çalışmasına uyum sağlayabilmek. | X | |||||
14 | Uluslararası akademisyenler ve öğrencilerle akademik bilgi alışverişi içerisinde olarak, uluslararası ve ülke içi meselelere dair görüşlerini geliştirme ve olayları yorumlamada yetkinlik sahibi olabilme. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |