Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AVRUPA ÇALIŞMALARI VE BÜTÜNLEŞME KURAMLARI-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Hatice Deniz GENÇ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Hatice Deniz GENÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYüksek lisans seviyesindeki bu ders, öğrencilere Avrupa Çalışmaları ve Avrupa entegrasyonunu çevreleyen çeşitli teoriler hakkında kapsamlı bir anlayış kazandırmayı amaçlamaktadır. Ders, Avrupa'nın tarihi, siyasi, ekonomik ve kültürel yönlerinin yanı sıra bölgeyi şekillendiren temel entegrasyon teorilerini de kapsayacaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Avrupa Çalışmalarına Giriş,Avrupa Çalışmalarına Giriş,Avrupa Kurumları,Avrupa Kurumları,Avrupa Bütünleşmesi Kuramları,Avrupa Bütünleşmesi Teorileri,Ekonomik Bütünleşme,Ekonomik Bütünleşme,Siyasi Entegrasyon,Siyasi Entegrasyon,Avrupa Entegrasyonunun Kültürel Boyutları,Avrupa Entegrasyonunun Kültürel Boyutları,Avrupa Birliği’nin Güncel Sorunları ve Gelecek Beklentileri,Dersin Gözden Geçirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenciler, özellikle Avrupa Birliği kurumları ve rollerine odaklanarak Avrupa'nın tarihi, siyasi, ekonomik ve kültürel boyutları hakkında kapsamlı bir anlayışa sahip olacaklardır.
Entegrasyon teorilerini eleştirel bir şekilde analiz edecek ve karşılaştıracak, bu çerçeveleri gerçek dünya senaryolarına ve vaka çalışmalarına uygulayacaklardır.
Öğrenciler, Avro Bölgesi ve Tek Pazar ile ilgili zorlukları ve fırsatları inceleyerek entegrasyonun ekonomik etkisini değerlendireceklerdir.
Bu ders öğrencileri, Ortak Dış ve Güvenlik Politikası (ODGP) ve genişleme politikaları da dahil olmak üzere AB içindeki siyasi entegrasyonu değerlendirebilecek şekilde donatacaktır.
Son olarak, öğrenciler eleştirel düşünme, araştırma ve iletişim becerilerini geliştirerek Brexit ve göç gibi güncel konuları analiz edebilecek, çözüm önerileri sunabilecek ve Avrupa entegrasyonunun gelecekteki beklentileri hakkında spekülasyon yapabileceklerdir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Avrupa Çalışmalarına Giriş
2Avrupa Çalışmalarına Giriş
3Avrupa Kurumları
4Avrupa Kurumları
5Avrupa Bütünleşmesi Kuramları
6Avrupa Bütünleşmesi Teorileri
7Ekonomik Bütünleşme
8Ekonomik Bütünleşme
9Siyasi Entegrasyon
10Siyasi Entegrasyon
11Avrupa Entegrasyonunun Kültürel Boyutları
12Avrupa Entegrasyonunun Kültürel Boyutları
13Avrupa Birliği’nin Güncel Sorunları ve Gelecek Beklentileri
14Dersin Gözden Geçirilmesi
Kaynak
“The Oxford Handbook of the European Union" by Erik Jones and Anand Menon "Theories of European Integration" by Ben Rosamond "The European Union: A Very Short Introduction" by John Pinder and Simon Usherwood

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi, Uluslararası İlişkiler, Karşılaştırmalı Siyaset, Türk Siyasal Hayatı ve Türk Dış Politikası alanlarında kullanılan temel araştırma modellerini, yaklaşımlarını ve entelektüel gelenekleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. Bu model ve yaklaşımlara dair bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme.
2
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme.
3
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında kullanılan model ve yaklaşımları akademik araştırma ve projeler hazırlarken kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olmak.
4
İnsan toplulukları, siyasal sistemler, devletler ve uluslararası kuruluşlar arasındaki benzerlik ve farklılıkları disiplinler arası bir yaklaşımla tahlil edebilme.
5
Niteliksel ve niceliksel veri toplama ve analiz yöntemlerinde üst düzey beceriler kazanmış olma. Akademik etik kurallarına titizlikle riayet etme.
6
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme.
7
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek, araştırma projeleri ve raporlamalarla ya da var olan çalışmaları yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme.
8
Güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme. Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına yenilik getirecek yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.
9
Entelektüel bir çerçeve içinde tartışabilme, sunum yapabilme ve mesleki ve akademik olarak kendini ifade edebilme. Akademik yazım ve sunum yöntemlerini proje, tez ve makale yazımı seviyesinde uygulayabilme.
10
En ileri düzeyde İngilizce yazma, konuşma ve okuma becerilerine sahip olmak.
11
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplini bilgisini, bilgisayar gibi teknolojik araçları ya da diğer geleneksel yöntemleri kullanarak çözüm üretmek için uygulayabilmek.
12
Kamu sektörü, STK’lar, araştırma kurumları, uluslararası kuruluşlar ve akademik kariyerine devam edebilecek bilgi ve beceriye sahip olma.
13
Kendi yetiştiği toplumsal çevrenin dışındaki diğer topluluklara karşı empati geliştirmiş olmak. Böylelikle hem mahalli hem küresel ortamlarda takım çalışmasına uyum sağlayabilmek.
14
Uluslararası akademisyenler ve öğrencilerle akademik bilgi alışverişi içerisinde olarak, uluslararası ve ülke içi meselelere dair görüşlerini geliştirme ve olayları yorumlamada yetkinlik sahibi olabilme.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AVRUPA ÇALIŞMALARI VE BÜTÜNLEŞME KURAMLARI-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Hatice Deniz GENÇ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Hatice Deniz GENÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYüksek lisans seviyesindeki bu ders, öğrencilere Avrupa Çalışmaları ve Avrupa entegrasyonunu çevreleyen çeşitli teoriler hakkında kapsamlı bir anlayış kazandırmayı amaçlamaktadır. Ders, Avrupa'nın tarihi, siyasi, ekonomik ve kültürel yönlerinin yanı sıra bölgeyi şekillendiren temel entegrasyon teorilerini de kapsayacaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Avrupa Çalışmalarına Giriş,Avrupa Çalışmalarına Giriş,Avrupa Kurumları,Avrupa Kurumları,Avrupa Bütünleşmesi Kuramları,Avrupa Bütünleşmesi Teorileri,Ekonomik Bütünleşme,Ekonomik Bütünleşme,Siyasi Entegrasyon,Siyasi Entegrasyon,Avrupa Entegrasyonunun Kültürel Boyutları,Avrupa Entegrasyonunun Kültürel Boyutları,Avrupa Birliği’nin Güncel Sorunları ve Gelecek Beklentileri,Dersin Gözden Geçirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenciler, özellikle Avrupa Birliği kurumları ve rollerine odaklanarak Avrupa'nın tarihi, siyasi, ekonomik ve kültürel boyutları hakkında kapsamlı bir anlayışa sahip olacaklardır.
Entegrasyon teorilerini eleştirel bir şekilde analiz edecek ve karşılaştıracak, bu çerçeveleri gerçek dünya senaryolarına ve vaka çalışmalarına uygulayacaklardır.
Öğrenciler, Avro Bölgesi ve Tek Pazar ile ilgili zorlukları ve fırsatları inceleyerek entegrasyonun ekonomik etkisini değerlendireceklerdir.
Bu ders öğrencileri, Ortak Dış ve Güvenlik Politikası (ODGP) ve genişleme politikaları da dahil olmak üzere AB içindeki siyasi entegrasyonu değerlendirebilecek şekilde donatacaktır.
Son olarak, öğrenciler eleştirel düşünme, araştırma ve iletişim becerilerini geliştirerek Brexit ve göç gibi güncel konuları analiz edebilecek, çözüm önerileri sunabilecek ve Avrupa entegrasyonunun gelecekteki beklentileri hakkında spekülasyon yapabileceklerdir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Avrupa Çalışmalarına Giriş
2Avrupa Çalışmalarına Giriş
3Avrupa Kurumları
4Avrupa Kurumları
5Avrupa Bütünleşmesi Kuramları
6Avrupa Bütünleşmesi Teorileri
7Ekonomik Bütünleşme
8Ekonomik Bütünleşme
9Siyasi Entegrasyon
10Siyasi Entegrasyon
11Avrupa Entegrasyonunun Kültürel Boyutları
12Avrupa Entegrasyonunun Kültürel Boyutları
13Avrupa Birliği’nin Güncel Sorunları ve Gelecek Beklentileri
14Dersin Gözden Geçirilmesi
Kaynak
“The Oxford Handbook of the European Union" by Erik Jones and Anand Menon "Theories of European Integration" by Ben Rosamond "The European Union: A Very Short Introduction" by John Pinder and Simon Usherwood

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi, Uluslararası İlişkiler, Karşılaştırmalı Siyaset, Türk Siyasal Hayatı ve Türk Dış Politikası alanlarında kullanılan temel araştırma modellerini, yaklaşımlarını ve entelektüel gelenekleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. Bu model ve yaklaşımlara dair bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme.
2
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme.
3
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında kullanılan model ve yaklaşımları akademik araştırma ve projeler hazırlarken kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olmak.
4
İnsan toplulukları, siyasal sistemler, devletler ve uluslararası kuruluşlar arasındaki benzerlik ve farklılıkları disiplinler arası bir yaklaşımla tahlil edebilme.
5
Niteliksel ve niceliksel veri toplama ve analiz yöntemlerinde üst düzey beceriler kazanmış olma. Akademik etik kurallarına titizlikle riayet etme.
6
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme.
7
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek, araştırma projeleri ve raporlamalarla ya da var olan çalışmaları yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme.
8
Güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme. Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına yenilik getirecek yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.
9
Entelektüel bir çerçeve içinde tartışabilme, sunum yapabilme ve mesleki ve akademik olarak kendini ifade edebilme. Akademik yazım ve sunum yöntemlerini proje, tez ve makale yazımı seviyesinde uygulayabilme.
10
En ileri düzeyde İngilizce yazma, konuşma ve okuma becerilerine sahip olmak.
11
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplini bilgisini, bilgisayar gibi teknolojik araçları ya da diğer geleneksel yöntemleri kullanarak çözüm üretmek için uygulayabilmek.
12
Kamu sektörü, STK’lar, araştırma kurumları, uluslararası kuruluşlar ve akademik kariyerine devam edebilecek bilgi ve beceriye sahip olma.
13
Kendi yetiştiği toplumsal çevrenin dışındaki diğer topluluklara karşı empati geliştirmiş olmak. Böylelikle hem mahalli hem küresel ortamlarda takım çalışmasına uyum sağlayabilmek.
14
Uluslararası akademisyenler ve öğrencilerle akademik bilgi alışverişi içerisinde olarak, uluslararası ve ülke içi meselelere dair görüşlerini geliştirme ve olayları yorumlamada yetkinlik sahibi olabilme.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:04Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:05