Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ULUSLARARASI İLİŞKİLERDE GÜNCEL TARTIŞMALAR-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Osman Zeki GÖKÇE
Dersi VerenlerProf.Dr. Birgül DEMİRTAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, öğrencilere güncel uluslararası ilişkiler konuları hakkında bilgi sağlamayı ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Hafta 1: Giriş ve Dersin Tanıtımı,Hafta 2: Güncel Teorik Yaklaşımlar,Hafta 3: Güncel Teorik Yaklaşımlar,Hafta 4: Küresel Krizler ve Güvenlik Meseleleri,Hafta 5: Küresel Krizler ve Güvenlik Meseleleri,Hafta 6: Ekonomik Güç ve Ticaret,Hafta 7: Ekonomik Güç ve Ticaret,Hafta 8: İnsan Hakları ve Uluslararası Hukuk,Hafta 9: İnsan Hakları ve Uluslararası Hukuk,Hafta 10: Çevre Sorunları ve Sürdürülebilirlik,Hafta 11: Çevre Sorunları ve Sürdürülebilirlik,Hafta 12: Medya ve Bilgi Savaşları,Hafta 13: Medya ve Bilgi Savaşları,Hafta 14: Öğrenci Sunumları ve Tartışmalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler, uluslararası ilişkilerde güncel konuları anlamak için çeşitli teorik çerçeveleri tanıyacak ve analiz edecektir.10, 13, 14, 9A, E
Öğrenciler, güncel olayları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme yeteneği kazanacak ve çeşitli bakış açılarını analiz edecektir.10, 13, 14, 9A, E
Öğrenciler, karmaşık uluslararası ilişkiler konularını analiz etmek için analitik beceriler geliştirecek ve çeşitli veri toplama ve değerlendirme yöntemlerini öğreneceklerdir.10, 13, 14, 9A, E
Öğrenciler, güncel konuları açık ve etkili bir şekilde iletebilecekleri yazılı ve sözlü iletişim becerilerini geliştireceklerdir.10, 13, 14, 9A, E
Öğrenciler, güncel konular hakkında bağımsız araştırma yapma yeteneği kazanacak ve ileri düzeyde akademik kaynakları kullanma becerisi geliştireceklerdir.10, 13, 14, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Hafta 1: Giriş ve Dersin Tanıtımı
2Hafta 2: Güncel Teorik Yaklaşımlar
3Hafta 3: Güncel Teorik Yaklaşımlar
4Hafta 4: Küresel Krizler ve Güvenlik Meseleleri
5Hafta 5: Küresel Krizler ve Güvenlik Meseleleri
6Hafta 6: Ekonomik Güç ve Ticaret
7Hafta 7: Ekonomik Güç ve Ticaret
8Hafta 8: İnsan Hakları ve Uluslararası Hukuk
9Hafta 9: İnsan Hakları ve Uluslararası Hukuk
10Hafta 10: Çevre Sorunları ve Sürdürülebilirlik
11Hafta 11: Çevre Sorunları ve Sürdürülebilirlik
12Hafta 12: Medya ve Bilgi Savaşları
13Hafta 13: Medya ve Bilgi Savaşları
14Hafta 14: Öğrenci Sunumları ve Tartışmalar
Kaynak
Henry Kissinger, World Order Jane Doe, "The Shifting Power Balance in the Middle East: An Analysis of Recent Developments"

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi, Uluslararası İlişkiler, Karşılaştırmalı Siyaset, Türk Siyasal Hayatı ve Türk Dış Politikası alanlarında kullanılan temel araştırma modellerini, yaklaşımlarını ve entelektüel gelenekleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. Bu model ve yaklaşımlara dair bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme.
2
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme.
3
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında kullanılan model ve yaklaşımları akademik araştırma ve projeler hazırlarken kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olmak.
4
İnsan toplulukları, siyasal sistemler, devletler ve uluslararası kuruluşlar arasındaki benzerlik ve farklılıkları disiplinler arası bir yaklaşımla tahlil edebilme.
5
Niteliksel ve niceliksel veri toplama ve analiz yöntemlerinde üst düzey beceriler kazanmış olma. Akademik etik kurallarına titizlikle riayet etme.
6
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme.
7
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek, araştırma projeleri ve raporlamalarla ya da var olan çalışmaları yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme.
8
Güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme. Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına yenilik getirecek yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.
9
Entelektüel bir çerçeve içinde tartışabilme, sunum yapabilme ve mesleki ve akademik olarak kendini ifade edebilme. Akademik yazım ve sunum yöntemlerini proje, tez ve makale yazımı seviyesinde uygulayabilme.
10
En ileri düzeyde İngilizce yazma, konuşma ve okuma becerilerine sahip olmak.
11
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplini bilgisini, bilgisayar gibi teknolojik araçları ya da diğer geleneksel yöntemleri kullanarak çözüm üretmek için uygulayabilmek.
12
Kamu sektörü, STK’lar, araştırma kurumları, uluslararası kuruluşlar ve akademik kariyerine devam edebilecek bilgi ve beceriye sahip olma.
13
Kendi yetiştiği toplumsal çevrenin dışındaki diğer topluluklara karşı empati geliştirmiş olmak. Böylelikle hem mahalli hem küresel ortamlarda takım çalışmasına uyum sağlayabilmek.
14
Uluslararası akademisyenler ve öğrencilerle akademik bilgi alışverişi içerisinde olarak, uluslararası ve ülke içi meselelere dair görüşlerini geliştirme ve olayları yorumlamada yetkinlik sahibi olabilme.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ULUSLARARASI İLİŞKİLERDE GÜNCEL TARTIŞMALAR-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Osman Zeki GÖKÇE
Dersi VerenlerProf.Dr. Birgül DEMİRTAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, öğrencilere güncel uluslararası ilişkiler konuları hakkında bilgi sağlamayı ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Hafta 1: Giriş ve Dersin Tanıtımı,Hafta 2: Güncel Teorik Yaklaşımlar,Hafta 3: Güncel Teorik Yaklaşımlar,Hafta 4: Küresel Krizler ve Güvenlik Meseleleri,Hafta 5: Küresel Krizler ve Güvenlik Meseleleri,Hafta 6: Ekonomik Güç ve Ticaret,Hafta 7: Ekonomik Güç ve Ticaret,Hafta 8: İnsan Hakları ve Uluslararası Hukuk,Hafta 9: İnsan Hakları ve Uluslararası Hukuk,Hafta 10: Çevre Sorunları ve Sürdürülebilirlik,Hafta 11: Çevre Sorunları ve Sürdürülebilirlik,Hafta 12: Medya ve Bilgi Savaşları,Hafta 13: Medya ve Bilgi Savaşları,Hafta 14: Öğrenci Sunumları ve Tartışmalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler, uluslararası ilişkilerde güncel konuları anlamak için çeşitli teorik çerçeveleri tanıyacak ve analiz edecektir.10, 13, 14, 9A, E
Öğrenciler, güncel olayları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme yeteneği kazanacak ve çeşitli bakış açılarını analiz edecektir.10, 13, 14, 9A, E
Öğrenciler, karmaşık uluslararası ilişkiler konularını analiz etmek için analitik beceriler geliştirecek ve çeşitli veri toplama ve değerlendirme yöntemlerini öğreneceklerdir.10, 13, 14, 9A, E
Öğrenciler, güncel konuları açık ve etkili bir şekilde iletebilecekleri yazılı ve sözlü iletişim becerilerini geliştireceklerdir.10, 13, 14, 9A, E
Öğrenciler, güncel konular hakkında bağımsız araştırma yapma yeteneği kazanacak ve ileri düzeyde akademik kaynakları kullanma becerisi geliştireceklerdir.10, 13, 14, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Hafta 1: Giriş ve Dersin Tanıtımı
2Hafta 2: Güncel Teorik Yaklaşımlar
3Hafta 3: Güncel Teorik Yaklaşımlar
4Hafta 4: Küresel Krizler ve Güvenlik Meseleleri
5Hafta 5: Küresel Krizler ve Güvenlik Meseleleri
6Hafta 6: Ekonomik Güç ve Ticaret
7Hafta 7: Ekonomik Güç ve Ticaret
8Hafta 8: İnsan Hakları ve Uluslararası Hukuk
9Hafta 9: İnsan Hakları ve Uluslararası Hukuk
10Hafta 10: Çevre Sorunları ve Sürdürülebilirlik
11Hafta 11: Çevre Sorunları ve Sürdürülebilirlik
12Hafta 12: Medya ve Bilgi Savaşları
13Hafta 13: Medya ve Bilgi Savaşları
14Hafta 14: Öğrenci Sunumları ve Tartışmalar
Kaynak
Henry Kissinger, World Order Jane Doe, "The Shifting Power Balance in the Middle East: An Analysis of Recent Developments"

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi, Uluslararası İlişkiler, Karşılaştırmalı Siyaset, Türk Siyasal Hayatı ve Türk Dış Politikası alanlarında kullanılan temel araştırma modellerini, yaklaşımlarını ve entelektüel gelenekleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. Bu model ve yaklaşımlara dair bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme.
2
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme.
3
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında kullanılan model ve yaklaşımları akademik araştırma ve projeler hazırlarken kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olmak.
4
İnsan toplulukları, siyasal sistemler, devletler ve uluslararası kuruluşlar arasındaki benzerlik ve farklılıkları disiplinler arası bir yaklaşımla tahlil edebilme.
5
Niteliksel ve niceliksel veri toplama ve analiz yöntemlerinde üst düzey beceriler kazanmış olma. Akademik etik kurallarına titizlikle riayet etme.
6
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme.
7
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek, araştırma projeleri ve raporlamalarla ya da var olan çalışmaları yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme.
8
Güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme. Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına yenilik getirecek yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.
9
Entelektüel bir çerçeve içinde tartışabilme, sunum yapabilme ve mesleki ve akademik olarak kendini ifade edebilme. Akademik yazım ve sunum yöntemlerini proje, tez ve makale yazımı seviyesinde uygulayabilme.
10
En ileri düzeyde İngilizce yazma, konuşma ve okuma becerilerine sahip olmak.
11
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplini bilgisini, bilgisayar gibi teknolojik araçları ya da diğer geleneksel yöntemleri kullanarak çözüm üretmek için uygulayabilmek.
12
Kamu sektörü, STK’lar, araştırma kurumları, uluslararası kuruluşlar ve akademik kariyerine devam edebilecek bilgi ve beceriye sahip olma.
13
Kendi yetiştiği toplumsal çevrenin dışındaki diğer topluluklara karşı empati geliştirmiş olmak. Böylelikle hem mahalli hem küresel ortamlarda takım çalışmasına uyum sağlayabilmek.
14
Uluslararası akademisyenler ve öğrencilerle akademik bilgi alışverişi içerisinde olarak, uluslararası ve ülke içi meselelere dair görüşlerini geliştirme ve olayları yorumlamada yetkinlik sahibi olabilme.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:04Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 14:05