Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ULUSLARARASI İLİŞKİLERDE GÜNCEL TARTIŞMALAR | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Osman Zeki GÖKÇE |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Birgül DEMİRTAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilere güncel uluslararası ilişkiler konuları hakkında bilgi sağlamayı ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hafta 1: Giriş ve Dersin Tanıtımı,Hafta 2: Güncel Teorik Yaklaşımlar,Hafta 3: Güncel Teorik Yaklaşımlar,Hafta 4: Küresel Krizler ve Güvenlik Meseleleri,Hafta 5: Küresel Krizler ve Güvenlik Meseleleri,Hafta 6: Ekonomik Güç ve Ticaret,Hafta 7: Ekonomik Güç ve Ticaret,Hafta 8: İnsan Hakları ve Uluslararası Hukuk,Hafta 9: İnsan Hakları ve Uluslararası Hukuk,Hafta 10: Çevre Sorunları ve Sürdürülebilirlik,Hafta 11: Çevre Sorunları ve Sürdürülebilirlik,Hafta 12: Medya ve Bilgi Savaşları,Hafta 13: Medya ve Bilgi Savaşları,Hafta 14: Öğrenci Sunumları ve Tartışmalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler, uluslararası ilişkilerde güncel konuları anlamak için çeşitli teorik çerçeveleri tanıyacak ve analiz edecektir. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
Öğrenciler, güncel olayları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme yeteneği kazanacak ve çeşitli bakış açılarını analiz edecektir. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
Öğrenciler, karmaşık uluslararası ilişkiler konularını analiz etmek için analitik beceriler geliştirecek ve çeşitli veri toplama ve değerlendirme yöntemlerini öğreneceklerdir. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
Öğrenciler, güncel konuları açık ve etkili bir şekilde iletebilecekleri yazılı ve sözlü iletişim becerilerini geliştireceklerdir. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
Öğrenciler, güncel konular hakkında bağımsız araştırma yapma yeteneği kazanacak ve ileri düzeyde akademik kaynakları kullanma becerisi geliştireceklerdir. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hafta 1: Giriş ve Dersin Tanıtımı | |
2 | Hafta 2: Güncel Teorik Yaklaşımlar | |
3 | Hafta 3: Güncel Teorik Yaklaşımlar | |
4 | Hafta 4: Küresel Krizler ve Güvenlik Meseleleri | |
5 | Hafta 5: Küresel Krizler ve Güvenlik Meseleleri | |
6 | Hafta 6: Ekonomik Güç ve Ticaret | |
7 | Hafta 7: Ekonomik Güç ve Ticaret | |
8 | Hafta 8: İnsan Hakları ve Uluslararası Hukuk | |
9 | Hafta 9: İnsan Hakları ve Uluslararası Hukuk | |
10 | Hafta 10: Çevre Sorunları ve Sürdürülebilirlik | |
11 | Hafta 11: Çevre Sorunları ve Sürdürülebilirlik | |
12 | Hafta 12: Medya ve Bilgi Savaşları | |
13 | Hafta 13: Medya ve Bilgi Savaşları | |
14 | Hafta 14: Öğrenci Sunumları ve Tartışmalar |
Kaynak |
Henry Kissinger, World Order Jane Doe, "The Shifting Power Balance in the Middle East: An Analysis of Recent Developments" |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi, Uluslararası İlişkiler, Karşılaştırmalı Siyaset, Türk Siyasal Hayatı ve Türk Dış Politikası alanlarında kullanılan temel araştırma modellerini, yaklaşımlarını ve entelektüel gelenekleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. Bu model ve yaklaşımlara dair bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. | ||||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. | ||||||
3 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında kullanılan model ve yaklaşımları akademik araştırma ve projeler hazırlarken kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olmak. | ||||||
4 | İnsan toplulukları, siyasal sistemler, devletler ve uluslararası kuruluşlar arasındaki benzerlik ve farklılıkları disiplinler arası bir yaklaşımla tahlil edebilme. | ||||||
5 | Niteliksel ve niceliksel veri toplama ve analiz yöntemlerinde üst düzey beceriler kazanmış olma. Akademik etik kurallarına titizlikle riayet etme. | ||||||
6 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. | ||||||
7 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek, araştırma projeleri ve raporlamalarla ya da var olan çalışmaları yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. | ||||||
8 | Güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme. Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına yenilik getirecek yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | ||||||
9 | Entelektüel bir çerçeve içinde tartışabilme, sunum yapabilme ve mesleki ve akademik olarak kendini ifade edebilme. Akademik yazım ve sunum yöntemlerini proje, tez ve makale yazımı seviyesinde uygulayabilme. | ||||||
10 | En ileri düzeyde İngilizce yazma, konuşma ve okuma becerilerine sahip olmak. | ||||||
11 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplini bilgisini, bilgisayar gibi teknolojik araçları ya da diğer geleneksel yöntemleri kullanarak çözüm üretmek için uygulayabilmek. | ||||||
12 | Kamu sektörü, STK’lar, araştırma kurumları, uluslararası kuruluşlar ve akademik kariyerine devam edebilecek bilgi ve beceriye sahip olma. | ||||||
13 | Kendi yetiştiği toplumsal çevrenin dışındaki diğer topluluklara karşı empati geliştirmiş olmak. Böylelikle hem mahalli hem küresel ortamlarda takım çalışmasına uyum sağlayabilmek. | ||||||
14 | Uluslararası akademisyenler ve öğrencilerle akademik bilgi alışverişi içerisinde olarak, uluslararası ve ülke içi meselelere dair görüşlerini geliştirme ve olayları yorumlamada yetkinlik sahibi olabilme. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ULUSLARARASI İLİŞKİLERDE GÜNCEL TARTIŞMALAR | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Osman Zeki GÖKÇE |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Birgül DEMİRTAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilere güncel uluslararası ilişkiler konuları hakkında bilgi sağlamayı ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hafta 1: Giriş ve Dersin Tanıtımı,Hafta 2: Güncel Teorik Yaklaşımlar,Hafta 3: Güncel Teorik Yaklaşımlar,Hafta 4: Küresel Krizler ve Güvenlik Meseleleri,Hafta 5: Küresel Krizler ve Güvenlik Meseleleri,Hafta 6: Ekonomik Güç ve Ticaret,Hafta 7: Ekonomik Güç ve Ticaret,Hafta 8: İnsan Hakları ve Uluslararası Hukuk,Hafta 9: İnsan Hakları ve Uluslararası Hukuk,Hafta 10: Çevre Sorunları ve Sürdürülebilirlik,Hafta 11: Çevre Sorunları ve Sürdürülebilirlik,Hafta 12: Medya ve Bilgi Savaşları,Hafta 13: Medya ve Bilgi Savaşları,Hafta 14: Öğrenci Sunumları ve Tartışmalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler, uluslararası ilişkilerde güncel konuları anlamak için çeşitli teorik çerçeveleri tanıyacak ve analiz edecektir. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
Öğrenciler, güncel olayları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme yeteneği kazanacak ve çeşitli bakış açılarını analiz edecektir. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
Öğrenciler, karmaşık uluslararası ilişkiler konularını analiz etmek için analitik beceriler geliştirecek ve çeşitli veri toplama ve değerlendirme yöntemlerini öğreneceklerdir. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
Öğrenciler, güncel konuları açık ve etkili bir şekilde iletebilecekleri yazılı ve sözlü iletişim becerilerini geliştireceklerdir. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
Öğrenciler, güncel konular hakkında bağımsız araştırma yapma yeteneği kazanacak ve ileri düzeyde akademik kaynakları kullanma becerisi geliştireceklerdir. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hafta 1: Giriş ve Dersin Tanıtımı | |
2 | Hafta 2: Güncel Teorik Yaklaşımlar | |
3 | Hafta 3: Güncel Teorik Yaklaşımlar | |
4 | Hafta 4: Küresel Krizler ve Güvenlik Meseleleri | |
5 | Hafta 5: Küresel Krizler ve Güvenlik Meseleleri | |
6 | Hafta 6: Ekonomik Güç ve Ticaret | |
7 | Hafta 7: Ekonomik Güç ve Ticaret | |
8 | Hafta 8: İnsan Hakları ve Uluslararası Hukuk | |
9 | Hafta 9: İnsan Hakları ve Uluslararası Hukuk | |
10 | Hafta 10: Çevre Sorunları ve Sürdürülebilirlik | |
11 | Hafta 11: Çevre Sorunları ve Sürdürülebilirlik | |
12 | Hafta 12: Medya ve Bilgi Savaşları | |
13 | Hafta 13: Medya ve Bilgi Savaşları | |
14 | Hafta 14: Öğrenci Sunumları ve Tartışmalar |
Kaynak |
Henry Kissinger, World Order Jane Doe, "The Shifting Power Balance in the Middle East: An Analysis of Recent Developments" |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi, Uluslararası İlişkiler, Karşılaştırmalı Siyaset, Türk Siyasal Hayatı ve Türk Dış Politikası alanlarında kullanılan temel araştırma modellerini, yaklaşımlarını ve entelektüel gelenekleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. Bu model ve yaklaşımlara dair bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. | ||||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. | ||||||
3 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında kullanılan model ve yaklaşımları akademik araştırma ve projeler hazırlarken kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olmak. | ||||||
4 | İnsan toplulukları, siyasal sistemler, devletler ve uluslararası kuruluşlar arasındaki benzerlik ve farklılıkları disiplinler arası bir yaklaşımla tahlil edebilme. | ||||||
5 | Niteliksel ve niceliksel veri toplama ve analiz yöntemlerinde üst düzey beceriler kazanmış olma. Akademik etik kurallarına titizlikle riayet etme. | ||||||
6 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. | ||||||
7 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek, araştırma projeleri ve raporlamalarla ya da var olan çalışmaları yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. | ||||||
8 | Güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme. Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına yenilik getirecek yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | ||||||
9 | Entelektüel bir çerçeve içinde tartışabilme, sunum yapabilme ve mesleki ve akademik olarak kendini ifade edebilme. Akademik yazım ve sunum yöntemlerini proje, tez ve makale yazımı seviyesinde uygulayabilme. | ||||||
10 | En ileri düzeyde İngilizce yazma, konuşma ve okuma becerilerine sahip olmak. | ||||||
11 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplini bilgisini, bilgisayar gibi teknolojik araçları ya da diğer geleneksel yöntemleri kullanarak çözüm üretmek için uygulayabilmek. | ||||||
12 | Kamu sektörü, STK’lar, araştırma kurumları, uluslararası kuruluşlar ve akademik kariyerine devam edebilecek bilgi ve beceriye sahip olma. | ||||||
13 | Kendi yetiştiği toplumsal çevrenin dışındaki diğer topluluklara karşı empati geliştirmiş olmak. Böylelikle hem mahalli hem küresel ortamlarda takım çalışmasına uyum sağlayabilmek. | ||||||
14 | Uluslararası akademisyenler ve öğrencilerle akademik bilgi alışverişi içerisinde olarak, uluslararası ve ülke içi meselelere dair görüşlerini geliştirme ve olayları yorumlamada yetkinlik sahibi olabilme. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |