Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KARŞILAŞTIRMALI TÜRKİYE SİYASETİ : MODELLER VE YAKLAŞIMLAR | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bekir Berat ÖZİPEK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Bekir Berat ÖZİPEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Türkiye’de siyaseti açıklamak için kullanılan başlıca modeller,Türkiye’nin modernleşme Çizgisi,Tek Parti dönemini nasıl anlamalı? Birinci ve İkinci Grupları Konuşmak,Devrim veya Reform; Kopuş veya Süreklilik,İki Sosyal Sınıf, İki Siyasi Gelenek ve İki Söylemin Kavgasıyla 2000’lere Ulaşmak,2000’lerden günümüze Türkiye’de siyaset,15 Temmuz Darbe Girişimi Sonrası Türkiye’de Siyasetin ve Siyasi Söylemin Yeniden Şekillenişi,Türkiye’de dört partili yeni siyasi spektrum: “Merkez-Çevre” ve diğer dikotomik modeller artık anlamsız hale mi geldi?,Ak Parti, CHP ve siyasette yeni alternatifler,Dünya ve Türkiye nereye gidiyor? Otoriterleşme-demokrasi tartışmaları ,Türkiye’de devletin dönüşümü: Bugün “Sessiz Devrim”in Neresindeyiz? ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Sosyal bilimlerde modeller, siyaseti farklı modeller üzerinden karşılaştırmalı biçimde açıklamanın anlamı. |
2 | Türkiye’de siyaseti açıklamak için kullanılan başlıca modeller | • Şerif Mardin, “Türk Siyasasını Açıklayabilecek Bir Anahtar: Merkez-Çevre İlişkileri”, Edl. E. Kalaycıoğlu-A. Y. Sarıbay, Türkiye’de Politik Değişim ve Modernleşme, Alfa Yayınları, 2007: 99-130. • Kazım Berzeg, “Türkiye’deki Baskıcı-Bürokratik Yönetim Geleneğine İlişkin Bir Deneme: ‘Eski Sınıf’”, Liberalizm Demokrasi Kapıkulu Geleneği, Liberte Yayınları, Ankara, 2000, ss. 149-182. • İdris Küçükömer, Düzenin Yabancılaşması, Ant Yayınları, İstanbul, 1990, ss. 82-94. Emre Kongar, Türkiye’nin Toplumsal Yapısı, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1981. |
3 | Türkiye’nin modernleşme Çizgisi | • Bekir Berat Özipek, “Anglo-Sakson ve Fransız siyasi modelleri arasında Osmanlı ve Cumhuriyet modernleşmesi”, Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce, C. 9, -Dönemler ve Zihniyetler-, İletişim, Yayınları, İstanbul, 2009, ss.971-980. • Kazım Berzeg, Liberalizm ve Türkiye, Liberte Yayınları, Ankara, 1996, s.104-120. |
4 | Tek Parti dönemini nasıl anlamalı? Birinci ve İkinci Grupları Konuşmak | • Kemal Karpat, Türk Siyasi Tarihi –Siyasi Sistemin Evrimi, Timaş, İstanbul, 2011, ss. 7-73. • Bekir Berat Özipek, Muhafazakarlık Nedir, Liberte, Ankara, 2018 (Türkiye Bölümü). • İhsan Güneş “Müdafayı Hukuk Cemiyetinden Halk Fırkasına Geçiş,” Atatürk Araştırmaları Merkezi (ATAM), https://www.atam.gov.tr/wp-content/uploads/%c4%b0hsan-G%c3%9cNE%c5%9e-M%c3%bcdafaa-i-Hukuk-Cemiyetinden-Halk-F%c4%b1rkas%c4%b1na-Ge%c3%a7i%c5%9f1.pdf • Ahmet Demirel, Birinci Meclis’te Muhalefet İkinci Grup, https://www.iletisim.com.tr/Images/UserFiles/Documents/Gallery/birinci-mecliste-muhalefet.pdf |
5 | Devrim veya Reform; Kopuş veya Süreklilik | • Mete Tunçay, Eleştirel Tarih Yazıları, Liberte Yayınları, Ankara, 2012. • Prof. Dr. Kemal Arı - Şapka Devrimi https://www.youtube.com/watch?v=vN3YLE8oErw • Sinan Çetin, “Mutlu ol, bu bir emirdir,” https://www.youtube.com/watch?v=Qbbp8ac8ROQ |
6 | İki Sosyal Sınıf, İki Siyasi Gelenek ve İki Söylemin Kavgasıyla 2000’lere Ulaşmak | • Samet Ağaoğlu, Demokrat Parti’nin Doğuş ve Yükseliş Sebepleri: Bir Soru, YY, İstanbul, 1972. |
7 | 2000’lerden günümüze Türkiye’de siyaset | • Bekir Berat Özipek, “Adalet ve Kalkınma Partisi Dönemi İç ve Dış Politika (2002-)”, Türkiye’nin Politik Tarihi, Ed. Çaylak vd., Savaş yayınevi, Ankara, 2009, ss. 659-679. |
8 | 15 Temmuz Darbe Girişimi Sonrası Türkiye’de Siyasetin ve Siyasi Söylemin Yeniden Şekillenişi | • Bekir Berat Özipek, “15 Temmuz Darbe Girişimi Nedir?”, Uzun Gecenin Kısa Tarihi, Editörler B. B. Özipek – Y. Abayhan, Kadim, Ankara, 2016, ss. 13-37. • Bekir Berat Özipek, “Türkiye’nin Eğitim Sorunu Nedir?”, 15 Temmuz Işığında Eğitimi Yeniden Düşünmek, İlke Yayınları, İstanbul, 2017, ss. 25-34. |
9 | Türkiye’de dört partili yeni siyasi spektrum: “Merkez-Çevre” ve diğer dikotomik modeller artık anlamsız hale mi geldi? | • Yeni yapısal durum; yeni ayrışma ve yakınlaşmalar |
10 | Ak Parti, CHP ve siyasette yeni alternatifler | • Tamamlanamayan Anayasadan Bugüne (Dört Partinin Anayasa Önerisi: Ders notu) • Genel tartışma |
11 | Dünya ve Türkiye nereye gidiyor? Otoriterleşme-demokrasi tartışmaları | • Emrah Beriş, Siyasal Düzenin Sınırları – Demokrasi, Demokratikleşme ve Katılımcı Siyaset, Tezkire Yayınları, Ankara, 2017, ss. 191-200. Kültürel iktidar siyasi iktidar tartışmaları, entelektüel hayat ve sanat dünyası • Yılmaz Çolak, Türkiye’de Kültürel İktidarın Kuruluşu 1923-1945, Liberte Yayınları, Ankara, 2017, ss. 13-28. • Sertaç Timur Demir, Türkiye’de Mizah Dergileri Kültürel Hegemonya ve Muhalefet, SETA Raporu, 2016, https://setav.org/assets/uploads/2016/10/20161011162019_turkiyede-mizah-dergileri-pdf.pdf |
12 | Türkiye’de devletin dönüşümü: Bugün “Sessiz Devrim”in Neresindeyiz? | • Sessiz Devrim: Türkiye’nin Demokratik Değişim ve Dönüşüm Envanteri 2002-2014, http://www.kdgm.gov.tr/kurumlar/kdgm.gov.tr/SessizDevrim.pdf |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi, Uluslararası İlişkiler, Karşılaştırmalı Siyaset, Türk Siyasal Hayatı ve Türk Dış Politikası alanlarında kullanılan temel araştırma modellerini, yaklaşımlarını ve entelektüel gelenekleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. Bu model ve yaklaşımlara dair bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. | ||||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. | ||||||
3 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında kullanılan model ve yaklaşımları akademik araştırma ve projeler hazırlarken kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olmak. | ||||||
4 | İnsan toplulukları, siyasal sistemler, devletler ve uluslararası kuruluşlar arasındaki benzerlik ve farklılıkları disiplinler arası bir yaklaşımla tahlil edebilme. | ||||||
5 | Niteliksel ve niceliksel veri toplama ve analiz yöntemlerinde üst düzey beceriler kazanmış olma. Akademik etik kurallarına titizlikle riayet etme. | ||||||
6 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. | ||||||
7 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek, araştırma projeleri ve raporlamalarla ya da var olan çalışmaları yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. | ||||||
8 | Güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme. Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına yenilik getirecek yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | ||||||
9 | Entelektüel bir çerçeve içinde tartışabilme, sunum yapabilme ve mesleki ve akademik olarak kendini ifade edebilme. Akademik yazım ve sunum yöntemlerini proje, tez ve makale yazımı seviyesinde uygulayabilme. | ||||||
10 | En ileri düzeyde İngilizce yazma, konuşma ve okuma becerilerine sahip olmak. | ||||||
11 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplini bilgisini, bilgisayar gibi teknolojik araçları ya da diğer geleneksel yöntemleri kullanarak çözüm üretmek için uygulayabilmek. | ||||||
12 | Kamu sektörü, STK’lar, araştırma kurumları, uluslararası kuruluşlar ve akademik kariyerine devam edebilecek bilgi ve beceriye sahip olma. | ||||||
13 | Kendi yetiştiği toplumsal çevrenin dışındaki diğer topluluklara karşı empati geliştirmiş olmak. Böylelikle hem mahalli hem küresel ortamlarda takım çalışmasına uyum sağlayabilmek. | ||||||
14 | Uluslararası akademisyenler ve öğrencilerle akademik bilgi alışverişi içerisinde olarak, uluslararası ve ülke içi meselelere dair görüşlerini geliştirme ve olayları yorumlamada yetkinlik sahibi olabilme. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KARŞILAŞTIRMALI TÜRKİYE SİYASETİ : MODELLER VE YAKLAŞIMLAR | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bekir Berat ÖZİPEK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Bekir Berat ÖZİPEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Türkiye’de siyaseti açıklamak için kullanılan başlıca modeller,Türkiye’nin modernleşme Çizgisi,Tek Parti dönemini nasıl anlamalı? Birinci ve İkinci Grupları Konuşmak,Devrim veya Reform; Kopuş veya Süreklilik,İki Sosyal Sınıf, İki Siyasi Gelenek ve İki Söylemin Kavgasıyla 2000’lere Ulaşmak,2000’lerden günümüze Türkiye’de siyaset,15 Temmuz Darbe Girişimi Sonrası Türkiye’de Siyasetin ve Siyasi Söylemin Yeniden Şekillenişi,Türkiye’de dört partili yeni siyasi spektrum: “Merkez-Çevre” ve diğer dikotomik modeller artık anlamsız hale mi geldi?,Ak Parti, CHP ve siyasette yeni alternatifler,Dünya ve Türkiye nereye gidiyor? Otoriterleşme-demokrasi tartışmaları ,Türkiye’de devletin dönüşümü: Bugün “Sessiz Devrim”in Neresindeyiz? ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Sosyal bilimlerde modeller, siyaseti farklı modeller üzerinden karşılaştırmalı biçimde açıklamanın anlamı. |
2 | Türkiye’de siyaseti açıklamak için kullanılan başlıca modeller | • Şerif Mardin, “Türk Siyasasını Açıklayabilecek Bir Anahtar: Merkez-Çevre İlişkileri”, Edl. E. Kalaycıoğlu-A. Y. Sarıbay, Türkiye’de Politik Değişim ve Modernleşme, Alfa Yayınları, 2007: 99-130. • Kazım Berzeg, “Türkiye’deki Baskıcı-Bürokratik Yönetim Geleneğine İlişkin Bir Deneme: ‘Eski Sınıf’”, Liberalizm Demokrasi Kapıkulu Geleneği, Liberte Yayınları, Ankara, 2000, ss. 149-182. • İdris Küçükömer, Düzenin Yabancılaşması, Ant Yayınları, İstanbul, 1990, ss. 82-94. Emre Kongar, Türkiye’nin Toplumsal Yapısı, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1981. |
3 | Türkiye’nin modernleşme Çizgisi | • Bekir Berat Özipek, “Anglo-Sakson ve Fransız siyasi modelleri arasında Osmanlı ve Cumhuriyet modernleşmesi”, Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce, C. 9, -Dönemler ve Zihniyetler-, İletişim, Yayınları, İstanbul, 2009, ss.971-980. • Kazım Berzeg, Liberalizm ve Türkiye, Liberte Yayınları, Ankara, 1996, s.104-120. |
4 | Tek Parti dönemini nasıl anlamalı? Birinci ve İkinci Grupları Konuşmak | • Kemal Karpat, Türk Siyasi Tarihi –Siyasi Sistemin Evrimi, Timaş, İstanbul, 2011, ss. 7-73. • Bekir Berat Özipek, Muhafazakarlık Nedir, Liberte, Ankara, 2018 (Türkiye Bölümü). • İhsan Güneş “Müdafayı Hukuk Cemiyetinden Halk Fırkasına Geçiş,” Atatürk Araştırmaları Merkezi (ATAM), https://www.atam.gov.tr/wp-content/uploads/%c4%b0hsan-G%c3%9cNE%c5%9e-M%c3%bcdafaa-i-Hukuk-Cemiyetinden-Halk-F%c4%b1rkas%c4%b1na-Ge%c3%a7i%c5%9f1.pdf • Ahmet Demirel, Birinci Meclis’te Muhalefet İkinci Grup, https://www.iletisim.com.tr/Images/UserFiles/Documents/Gallery/birinci-mecliste-muhalefet.pdf |
5 | Devrim veya Reform; Kopuş veya Süreklilik | • Mete Tunçay, Eleştirel Tarih Yazıları, Liberte Yayınları, Ankara, 2012. • Prof. Dr. Kemal Arı - Şapka Devrimi https://www.youtube.com/watch?v=vN3YLE8oErw • Sinan Çetin, “Mutlu ol, bu bir emirdir,” https://www.youtube.com/watch?v=Qbbp8ac8ROQ |
6 | İki Sosyal Sınıf, İki Siyasi Gelenek ve İki Söylemin Kavgasıyla 2000’lere Ulaşmak | • Samet Ağaoğlu, Demokrat Parti’nin Doğuş ve Yükseliş Sebepleri: Bir Soru, YY, İstanbul, 1972. |
7 | 2000’lerden günümüze Türkiye’de siyaset | • Bekir Berat Özipek, “Adalet ve Kalkınma Partisi Dönemi İç ve Dış Politika (2002-)”, Türkiye’nin Politik Tarihi, Ed. Çaylak vd., Savaş yayınevi, Ankara, 2009, ss. 659-679. |
8 | 15 Temmuz Darbe Girişimi Sonrası Türkiye’de Siyasetin ve Siyasi Söylemin Yeniden Şekillenişi | • Bekir Berat Özipek, “15 Temmuz Darbe Girişimi Nedir?”, Uzun Gecenin Kısa Tarihi, Editörler B. B. Özipek – Y. Abayhan, Kadim, Ankara, 2016, ss. 13-37. • Bekir Berat Özipek, “Türkiye’nin Eğitim Sorunu Nedir?”, 15 Temmuz Işığında Eğitimi Yeniden Düşünmek, İlke Yayınları, İstanbul, 2017, ss. 25-34. |
9 | Türkiye’de dört partili yeni siyasi spektrum: “Merkez-Çevre” ve diğer dikotomik modeller artık anlamsız hale mi geldi? | • Yeni yapısal durum; yeni ayrışma ve yakınlaşmalar |
10 | Ak Parti, CHP ve siyasette yeni alternatifler | • Tamamlanamayan Anayasadan Bugüne (Dört Partinin Anayasa Önerisi: Ders notu) • Genel tartışma |
11 | Dünya ve Türkiye nereye gidiyor? Otoriterleşme-demokrasi tartışmaları | • Emrah Beriş, Siyasal Düzenin Sınırları – Demokrasi, Demokratikleşme ve Katılımcı Siyaset, Tezkire Yayınları, Ankara, 2017, ss. 191-200. Kültürel iktidar siyasi iktidar tartışmaları, entelektüel hayat ve sanat dünyası • Yılmaz Çolak, Türkiye’de Kültürel İktidarın Kuruluşu 1923-1945, Liberte Yayınları, Ankara, 2017, ss. 13-28. • Sertaç Timur Demir, Türkiye’de Mizah Dergileri Kültürel Hegemonya ve Muhalefet, SETA Raporu, 2016, https://setav.org/assets/uploads/2016/10/20161011162019_turkiyede-mizah-dergileri-pdf.pdf |
12 | Türkiye’de devletin dönüşümü: Bugün “Sessiz Devrim”in Neresindeyiz? | • Sessiz Devrim: Türkiye’nin Demokratik Değişim ve Dönüşüm Envanteri 2002-2014, http://www.kdgm.gov.tr/kurumlar/kdgm.gov.tr/SessizDevrim.pdf |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi, Uluslararası İlişkiler, Karşılaştırmalı Siyaset, Türk Siyasal Hayatı ve Türk Dış Politikası alanlarında kullanılan temel araştırma modellerini, yaklaşımlarını ve entelektüel gelenekleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. Bu model ve yaklaşımlara dair bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. | ||||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. | ||||||
3 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında kullanılan model ve yaklaşımları akademik araştırma ve projeler hazırlarken kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olmak. | ||||||
4 | İnsan toplulukları, siyasal sistemler, devletler ve uluslararası kuruluşlar arasındaki benzerlik ve farklılıkları disiplinler arası bir yaklaşımla tahlil edebilme. | ||||||
5 | Niteliksel ve niceliksel veri toplama ve analiz yöntemlerinde üst düzey beceriler kazanmış olma. Akademik etik kurallarına titizlikle riayet etme. | ||||||
6 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. | ||||||
7 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek, araştırma projeleri ve raporlamalarla ya da var olan çalışmaları yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. | ||||||
8 | Güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme. Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına yenilik getirecek yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | ||||||
9 | Entelektüel bir çerçeve içinde tartışabilme, sunum yapabilme ve mesleki ve akademik olarak kendini ifade edebilme. Akademik yazım ve sunum yöntemlerini proje, tez ve makale yazımı seviyesinde uygulayabilme. | ||||||
10 | En ileri düzeyde İngilizce yazma, konuşma ve okuma becerilerine sahip olmak. | ||||||
11 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplini bilgisini, bilgisayar gibi teknolojik araçları ya da diğer geleneksel yöntemleri kullanarak çözüm üretmek için uygulayabilmek. | ||||||
12 | Kamu sektörü, STK’lar, araştırma kurumları, uluslararası kuruluşlar ve akademik kariyerine devam edebilecek bilgi ve beceriye sahip olma. | ||||||
13 | Kendi yetiştiği toplumsal çevrenin dışındaki diğer topluluklara karşı empati geliştirmiş olmak. Böylelikle hem mahalli hem küresel ortamlarda takım çalışmasına uyum sağlayabilmek. | ||||||
14 | Uluslararası akademisyenler ve öğrencilerle akademik bilgi alışverişi içerisinde olarak, uluslararası ve ülke içi meselelere dair görüşlerini geliştirme ve olayları yorumlamada yetkinlik sahibi olabilme. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |