Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TIP HUKUKU VE ETİĞİNİN TEMEL KAVRAMLARI I | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gürkan SERT |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gürkan SERT |
Dersin Yardımcıları | Ar. Gör. Sinem Taştekin |
Dersin Amacı | Tıp hukuku ve tıp etiğinin temel kavramları ile ilgili bilgi aktarılması |
Dersin İçeriği | Bu ders; TIP HUKUKU VE SAĞLIK HUKUKU İLİŞKİSİ TIP ETİĞİNDE TEMEL KAVRAMLAR-Etik, deontoloji, tıp etiği, tıp deontolojisi, biyoetik, etik ikilem, etik sorun kavramları ile ilgili bilgiler sunulacak,TIP ETİĞİ TIP HUKUKU İLİŞKİSİ-Tıp etiği ve tıp hukuku arasındaki ilişki örnekler ile değerlendirilecektir.,TIP ETİĞİNİN GÜNCELLİĞİ-Tıp etiğinin güncel olmasının nedenleri, tarihsel nedenler, teknolojideki gelişimler, bireylerin haklarındaki gelişimler bağlamında sunulacaktır.,TIP ETĞİNİN TEMEL KONULARI -İstemli düşük, üremeye yardımcı teknikler, ötanazi, yaşam desteğinin kesilmesi, yaşam sonunda tedavinin reddi, organ ve doku aktarımı, kök hücre aktarımı insan üzerinde araştırma hayvan üzerinde araştırma, gibi konulardaki etik sorunlar özetlenecektir.,TIP HUKUKUNUN TEMEL KONULARI-Tıbbi müdahalenin unsurları, tıbbi müdahaleye onam, hekimin yasal sorumluluğu, hasta hakları, organ ve doku aktarımı, istemli, düşük, cinsiyet değiştirme, estetik girişimler gibi konularda özet bilgilere yer verilecektir.,TIP ETİĞİ İLKELERİ I-Tıp etiği ile ilgili kuramsal tartışmaların ve tanımlamalara yer verilecektir.,TIP ETİĞİ İLKELERİ II-İlkeler teorisi bağlamında zarar vermeme, yararlılık, özerklik ve adalet ilkeleri hakkında bilgi verilecektir.,OLGU ÇÖZÜMLEMELERİ-Örnek olgular ilkeler teorisi bağlamında zarar vermeme, yararlılık, özerklik ve adalet ilkeleri açısından incelenecektir.,SAĞLIK VE SAĞLIK HAKKI KAVRAMLARI-Sağlık ve sağlık hakkının tanımlanması ile ilgili uluslararası ve ulusal belgeler incelenecek ve her iki kavram tanımlanacak içerikleri konusunda bilgi verilecektir.,YAŞAM HAKKI VE SAĞLIK HAKKI İLİŞKİSİ-Yaşam hakkı ve bu hakkın kapsamı konusunda bilgiler verilerek sağlık hakkı ile bağlantıları konusunda bilgiler verilecektir.,HASTA HAKLARI KAVRAMI-Uluslararası belgelerde hasta haklarına yaklaşım ve içerik bağlamında hasta hakları tanımlanacak ve ayrı belgeler halinde düzenlenme nedenleri ile ilgili tartışmalara yer verilecektir. SAĞLIK ÇALIŞANI HAKLARI ve HASTA BAKIMINDA İNSAN HAKLARI GENEL DEĞERLENDİRME,HASTA HAKLARI KAVRAMI Uluslararası belgelerde hasta hakları, hasta hakları yaklaşımı ve içeriği bağlamında tanımlanacak ve bunların düzenlenmesinin nedenleri ile ilgili tartışmalar ayrı belgelerde yer alacaktır.,SAĞLIK ÇALIŞAN HAKLARI ve HASTA BAKIMINDA İNSAN HAKLARI,GENEL DEĞERLENDİRME; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
tıp etiği hakkında ulusal alandaki hukuki düzenlemeleri bilir. | 13, 9 | A |
tıp etiği hakkındaki uluslararası düzenlemeler hakkında fikir sahibi olur | 10, 9 | A, E |
tıbbi deontoloji hususunda tartışma yapar | 10, 9 | A |
Tıbbi müdahalenin unsurları, tıbbi müdahaleye onam, hekimin yasal sorumluluğu, hasta hakları, organ ve doku aktarımı konularında etik problem üzerinde tartışma yapar. | 10, 16, 19, 9 | E |
istemli, düşük, cinsiyet değiştirme, estetik girişimler gibi konularda etik tartışmalara katılır. | 10, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | TIP HUKUKU VE SAĞLIK HUKUKU İLİŞKİSİ TIP ETİĞİNDE TEMEL KAVRAMLAR-Etik, deontoloji, tıp etiği, tıp deontolojisi, biyoetik, etik ikilem, etik sorun kavramları ile ilgili bilgiler sunulacak | öğretim elemanının ders notlarının okunması |
2 | TIP ETİĞİ TIP HUKUKU İLİŞKİSİ-Tıp etiği ve tıp hukuku arasındaki ilişki örnekler ile değerlendirilecektir. | öğretim elemanının ders notlarının okunması |
3 | TIP ETİĞİNİN GÜNCELLİĞİ-Tıp etiğinin güncel olmasının nedenleri, tarihsel nedenler, teknolojideki gelişimler, bireylerin haklarındaki gelişimler bağlamında sunulacaktır. | öğretim elemanının ders notlarının okunması |
4 | TIP ETĞİNİN TEMEL KONULARI -İstemli düşük, üremeye yardımcı teknikler, ötanazi, yaşam desteğinin kesilmesi, yaşam sonunda tedavinin reddi, organ ve doku aktarımı, kök hücre aktarımı insan üzerinde araştırma hayvan üzerinde araştırma, gibi konulardaki etik sorunlar özetlenecektir. | öğretim elemanının ders notlarının okunması |
5 | TIP HUKUKUNUN TEMEL KONULARI-Tıbbi müdahalenin unsurları, tıbbi müdahaleye onam, hekimin yasal sorumluluğu, hasta hakları, organ ve doku aktarımı, istemli, düşük, cinsiyet değiştirme, estetik girişimler gibi konularda özet bilgilere yer verilecektir. | öğretim elemanının ders notlarının okunması |
6 | TIP ETİĞİ İLKELERİ I-Tıp etiği ile ilgili kuramsal tartışmaların ve tanımlamalara yer verilecektir. | öğretim elemanının ders notlarının okunması |
7 | TIP ETİĞİ İLKELERİ II-İlkeler teorisi bağlamında zarar vermeme, yararlılık, özerklik ve adalet ilkeleri hakkında bilgi verilecektir. | öğretim elemanının ders notlarının okunması |
8 | OLGU ÇÖZÜMLEMELERİ-Örnek olgular ilkeler teorisi bağlamında zarar vermeme, yararlılık, özerklik ve adalet ilkeleri açısından incelenecektir. | öğretim elemanının ders notlarının okunması |
9 | SAĞLIK VE SAĞLIK HAKKI KAVRAMLARI-Sağlık ve sağlık hakkının tanımlanması ile ilgili uluslararası ve ulusal belgeler incelenecek ve her iki kavram tanımlanacak içerikleri konusunda bilgi verilecektir. | öğretim elemanının ders notlarının okunması |
10 | YAŞAM HAKKI VE SAĞLIK HAKKI İLİŞKİSİ-Yaşam hakkı ve bu hakkın kapsamı konusunda bilgiler verilerek sağlık hakkı ile bağlantıları konusunda bilgiler verilecektir. | öğretim elemanının ders notlarının okunması |
11 | HASTA HAKLARI KAVRAMI-Uluslararası belgelerde hasta haklarına yaklaşım ve içerik bağlamında hasta hakları tanımlanacak ve ayrı belgeler halinde düzenlenme nedenleri ile ilgili tartışmalara yer verilecektir. SAĞLIK ÇALIŞANI HAKLARI ve HASTA BAKIMINDA İNSAN HAKLARI GENEL DEĞERLENDİRME | öğretim elemanının ders notlarının okunması |
12 | HASTA HAKLARI KAVRAMI Uluslararası belgelerde hasta hakları, hasta hakları yaklaşımı ve içeriği bağlamında tanımlanacak ve bunların düzenlenmesinin nedenleri ile ilgili tartışmalar ayrı belgelerde yer alacaktır. | öğretim elemanının ders notlarının okunması |
13 | SAĞLIK ÇALIŞAN HAKLARI ve HASTA BAKIMINDA İNSAN HAKLARI | öğretim elemanının ders notlarının okunması |
14 | GENEL DEĞERLENDİRME | öğretim elemanının ders notlarının okunması |
Kaynak |
power point sunumlar, ele alınan konuya ilişkin olarak önerilecek çalışma metinleri |
Ders notları, ele alınan konuya ilişkin önerilecek olan makale, kitap veya elektronik ortamdaki kaynaklar. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1) Sağlık Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
2 | PY2) Sağlık Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kullanarak, bu bilgileri analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | X | |||||
3 | PY3) Sağlık Hukuku alanındaki bilimsel bilgiyi kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | X | |||||
4 | PY4) Sağlık Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştırır. | X | |||||
5 | PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | |||||
6 | PY6) Sağlık Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştıran bağımsız bir çalışma ortaya koyar. | X | |||||
7 | PY7) Sağlık Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
8 | PY8) Sağlık Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
9 | PY9) Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | X | |||||
10 | PY10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. | X | |||||
11 | PY11) Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | X | |||||
12 | PY12) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | X | |||||
13 | PY13) Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 20 | 3 | 60 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 15 | 3 | 45 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 16 | 3 | 48 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 12 | 3 | 36 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 231 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(231/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TIP HUKUKU VE ETİĞİNİN TEMEL KAVRAMLARI I | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gürkan SERT |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gürkan SERT |
Dersin Yardımcıları | Ar. Gör. Sinem Taştekin |
Dersin Amacı | Tıp hukuku ve tıp etiğinin temel kavramları ile ilgili bilgi aktarılması |
Dersin İçeriği | Bu ders; TIP HUKUKU VE SAĞLIK HUKUKU İLİŞKİSİ TIP ETİĞİNDE TEMEL KAVRAMLAR-Etik, deontoloji, tıp etiği, tıp deontolojisi, biyoetik, etik ikilem, etik sorun kavramları ile ilgili bilgiler sunulacak,TIP ETİĞİ TIP HUKUKU İLİŞKİSİ-Tıp etiği ve tıp hukuku arasındaki ilişki örnekler ile değerlendirilecektir.,TIP ETİĞİNİN GÜNCELLİĞİ-Tıp etiğinin güncel olmasının nedenleri, tarihsel nedenler, teknolojideki gelişimler, bireylerin haklarındaki gelişimler bağlamında sunulacaktır.,TIP ETĞİNİN TEMEL KONULARI -İstemli düşük, üremeye yardımcı teknikler, ötanazi, yaşam desteğinin kesilmesi, yaşam sonunda tedavinin reddi, organ ve doku aktarımı, kök hücre aktarımı insan üzerinde araştırma hayvan üzerinde araştırma, gibi konulardaki etik sorunlar özetlenecektir.,TIP HUKUKUNUN TEMEL KONULARI-Tıbbi müdahalenin unsurları, tıbbi müdahaleye onam, hekimin yasal sorumluluğu, hasta hakları, organ ve doku aktarımı, istemli, düşük, cinsiyet değiştirme, estetik girişimler gibi konularda özet bilgilere yer verilecektir.,TIP ETİĞİ İLKELERİ I-Tıp etiği ile ilgili kuramsal tartışmaların ve tanımlamalara yer verilecektir.,TIP ETİĞİ İLKELERİ II-İlkeler teorisi bağlamında zarar vermeme, yararlılık, özerklik ve adalet ilkeleri hakkında bilgi verilecektir.,OLGU ÇÖZÜMLEMELERİ-Örnek olgular ilkeler teorisi bağlamında zarar vermeme, yararlılık, özerklik ve adalet ilkeleri açısından incelenecektir.,SAĞLIK VE SAĞLIK HAKKI KAVRAMLARI-Sağlık ve sağlık hakkının tanımlanması ile ilgili uluslararası ve ulusal belgeler incelenecek ve her iki kavram tanımlanacak içerikleri konusunda bilgi verilecektir.,YAŞAM HAKKI VE SAĞLIK HAKKI İLİŞKİSİ-Yaşam hakkı ve bu hakkın kapsamı konusunda bilgiler verilerek sağlık hakkı ile bağlantıları konusunda bilgiler verilecektir.,HASTA HAKLARI KAVRAMI-Uluslararası belgelerde hasta haklarına yaklaşım ve içerik bağlamında hasta hakları tanımlanacak ve ayrı belgeler halinde düzenlenme nedenleri ile ilgili tartışmalara yer verilecektir. SAĞLIK ÇALIŞANI HAKLARI ve HASTA BAKIMINDA İNSAN HAKLARI GENEL DEĞERLENDİRME,HASTA HAKLARI KAVRAMI Uluslararası belgelerde hasta hakları, hasta hakları yaklaşımı ve içeriği bağlamında tanımlanacak ve bunların düzenlenmesinin nedenleri ile ilgili tartışmalar ayrı belgelerde yer alacaktır.,SAĞLIK ÇALIŞAN HAKLARI ve HASTA BAKIMINDA İNSAN HAKLARI,GENEL DEĞERLENDİRME; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
tıp etiği hakkında ulusal alandaki hukuki düzenlemeleri bilir. | 13, 9 | A |
tıp etiği hakkındaki uluslararası düzenlemeler hakkında fikir sahibi olur | 10, 9 | A, E |
tıbbi deontoloji hususunda tartışma yapar | 10, 9 | A |
Tıbbi müdahalenin unsurları, tıbbi müdahaleye onam, hekimin yasal sorumluluğu, hasta hakları, organ ve doku aktarımı konularında etik problem üzerinde tartışma yapar. | 10, 16, 19, 9 | E |
istemli, düşük, cinsiyet değiştirme, estetik girişimler gibi konularda etik tartışmalara katılır. | 10, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | TIP HUKUKU VE SAĞLIK HUKUKU İLİŞKİSİ TIP ETİĞİNDE TEMEL KAVRAMLAR-Etik, deontoloji, tıp etiği, tıp deontolojisi, biyoetik, etik ikilem, etik sorun kavramları ile ilgili bilgiler sunulacak | öğretim elemanının ders notlarının okunması |
2 | TIP ETİĞİ TIP HUKUKU İLİŞKİSİ-Tıp etiği ve tıp hukuku arasındaki ilişki örnekler ile değerlendirilecektir. | öğretim elemanının ders notlarının okunması |
3 | TIP ETİĞİNİN GÜNCELLİĞİ-Tıp etiğinin güncel olmasının nedenleri, tarihsel nedenler, teknolojideki gelişimler, bireylerin haklarındaki gelişimler bağlamında sunulacaktır. | öğretim elemanının ders notlarının okunması |
4 | TIP ETĞİNİN TEMEL KONULARI -İstemli düşük, üremeye yardımcı teknikler, ötanazi, yaşam desteğinin kesilmesi, yaşam sonunda tedavinin reddi, organ ve doku aktarımı, kök hücre aktarımı insan üzerinde araştırma hayvan üzerinde araştırma, gibi konulardaki etik sorunlar özetlenecektir. | öğretim elemanının ders notlarının okunması |
5 | TIP HUKUKUNUN TEMEL KONULARI-Tıbbi müdahalenin unsurları, tıbbi müdahaleye onam, hekimin yasal sorumluluğu, hasta hakları, organ ve doku aktarımı, istemli, düşük, cinsiyet değiştirme, estetik girişimler gibi konularda özet bilgilere yer verilecektir. | öğretim elemanının ders notlarının okunması |
6 | TIP ETİĞİ İLKELERİ I-Tıp etiği ile ilgili kuramsal tartışmaların ve tanımlamalara yer verilecektir. | öğretim elemanının ders notlarının okunması |
7 | TIP ETİĞİ İLKELERİ II-İlkeler teorisi bağlamında zarar vermeme, yararlılık, özerklik ve adalet ilkeleri hakkında bilgi verilecektir. | öğretim elemanının ders notlarının okunması |
8 | OLGU ÇÖZÜMLEMELERİ-Örnek olgular ilkeler teorisi bağlamında zarar vermeme, yararlılık, özerklik ve adalet ilkeleri açısından incelenecektir. | öğretim elemanının ders notlarının okunması |
9 | SAĞLIK VE SAĞLIK HAKKI KAVRAMLARI-Sağlık ve sağlık hakkının tanımlanması ile ilgili uluslararası ve ulusal belgeler incelenecek ve her iki kavram tanımlanacak içerikleri konusunda bilgi verilecektir. | öğretim elemanının ders notlarının okunması |
10 | YAŞAM HAKKI VE SAĞLIK HAKKI İLİŞKİSİ-Yaşam hakkı ve bu hakkın kapsamı konusunda bilgiler verilerek sağlık hakkı ile bağlantıları konusunda bilgiler verilecektir. | öğretim elemanının ders notlarının okunması |
11 | HASTA HAKLARI KAVRAMI-Uluslararası belgelerde hasta haklarına yaklaşım ve içerik bağlamında hasta hakları tanımlanacak ve ayrı belgeler halinde düzenlenme nedenleri ile ilgili tartışmalara yer verilecektir. SAĞLIK ÇALIŞANI HAKLARI ve HASTA BAKIMINDA İNSAN HAKLARI GENEL DEĞERLENDİRME | öğretim elemanının ders notlarının okunması |
12 | HASTA HAKLARI KAVRAMI Uluslararası belgelerde hasta hakları, hasta hakları yaklaşımı ve içeriği bağlamında tanımlanacak ve bunların düzenlenmesinin nedenleri ile ilgili tartışmalar ayrı belgelerde yer alacaktır. | öğretim elemanının ders notlarının okunması |
13 | SAĞLIK ÇALIŞAN HAKLARI ve HASTA BAKIMINDA İNSAN HAKLARI | öğretim elemanının ders notlarının okunması |
14 | GENEL DEĞERLENDİRME | öğretim elemanının ders notlarının okunması |
Kaynak |
power point sunumlar, ele alınan konuya ilişkin olarak önerilecek çalışma metinleri |
Ders notları, ele alınan konuya ilişkin önerilecek olan makale, kitap veya elektronik ortamdaki kaynaklar. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1) Sağlık Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
2 | PY2) Sağlık Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kullanarak, bu bilgileri analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | X | |||||
3 | PY3) Sağlık Hukuku alanındaki bilimsel bilgiyi kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | X | |||||
4 | PY4) Sağlık Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştırır. | X | |||||
5 | PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | |||||
6 | PY6) Sağlık Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştıran bağımsız bir çalışma ortaya koyar. | X | |||||
7 | PY7) Sağlık Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
8 | PY8) Sağlık Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
9 | PY9) Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | X | |||||
10 | PY10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. | X | |||||
11 | PY11) Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | X | |||||
12 | PY12) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | X | |||||
13 | PY13) Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |