Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEZ-Güz Dönemi0+0-90
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüTez
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra ALAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Fulya İlçin GÖNENÇ, Dr.Öğr.Üye. Esra ALAN, Prof.Dr. Mehmet Emin ARTUK, Prof.Dr. Seçkin NAZLI, Prof.Dr. Aslı MAKARACI BAŞAK, Prof.Dr. Gürkan SERT, Prof.Dr. Ayşe NUHOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Ayşegül SEZGİN HUYSAL
Dersin YardımcılarıProf. Dr. Fulya İlçin GÖNENÇ, Doç. Dr. Gürkan SERT, Prof. Dr. Ayşe NUHOĞLU, Prof. Dr. Halit Eyüp ÖZDEMİR, , Prof. Dr. Cevdet YAVUZ, Dr. Öğr. Üye. Ayşegül SEZGİN HUYSAL, Dr. Öğr. Üye. Esra ALAN.
Dersin AmacıSağlık hukuku ile ilgili ileri düzeyde teorik bilgi ile donatarak, disiplinlerarası bakış açısıyla değerlendirilmesinde özgün bilimsel araştırma yapma bilgi ve becerisini kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tezin hangi aşamada olduğuna bağlı olarak haftalık konular değişecektir.,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi
,Tez konusunun belirlenmesi
,Tez konusunun belirlenmesi
,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,Veri toplama aracının uygulanması,Bulguların değerlendirilmesi,Bulguların değerlendirilmesi,Tez sonucuna ulaşılması,Tez savunması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İncelediği literatürü kritik olarak yorumlar.14
2. Bilimsel olarak incelenmesi literatüre katkı sağlayacak bir konu seçer ve amaç belirler.14
3. Uygun bir teori ve literatür bilgisinden hareketle kavramsal çerçeve geliştirir.14
4. Uygun analiz yöntemi ile hipotez geliştirir.14
5. Bilimsel olarak özgün bir tez ortaya çıkarır.16D
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
0 Tezin hangi aşamada olduğuna bağlı olarak haftalık konular değişecektir.Literatür taraması, araştırma, yazıya dökme, danışmanla görüşme, savunma
1Tez konusunun belirlenmesiliteratür taraması
2Tez konusunun belirlenmesi
literatür taraması
3Tez konusunun belirlenmesi
literatür taraması
4Tez konusunun belirlenmesi
literatür taraması
5Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılmasıliteratür taraması
6Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılmasıliteratür taraması
7Araştırmanın tüm boyutlarının planlanmasıliteratür taraması
8Veri toplama aracının geliştirilmesiliteratür taraması
9Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılmasıliteratür taraması
10Veri toplama aracının uygulanmasıliteratür taraması
11Bulguların değerlendirilmesiliteratür taraması
12Bulguların değerlendirilmesiliteratür taraması
13Tez sonucuna ulaşılmasıliteratür taraması
14Tez savunmasıTez çalışması
Kaynak
Detaylı bir literatür taraması yapılarak, tezle ilgili gereken tüm kaynaklar kullanır.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1) Sağlık Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilerini geliştirir ve derinleştirir.
X
2
PY2) Sağlık Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kullanarak, bu bilgileri analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır.
X
3
PY3) Sağlık Hukuku alanındaki bilimsel bilgiyi kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
X
4
PY4) Sağlık Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştırır.
X
5
PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
X
6
PY6) Sağlık Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştıran bağımsız bir çalışma ortaya koyar.
X
7
PY7) Sağlık Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
X
8
PY8) Sağlık Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
X
9
PY9) Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
X
10
PY10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır.
X
11
PY11) Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
X
12
PY12) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.
X
13
PY13) Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme30072100
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi505250
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer1010100
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı505250
Toplam İş Yükü (Saat)2700
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(2700/30)90
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEZ-Güz Dönemi0+0-90
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüTez
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra ALAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Fulya İlçin GÖNENÇ, Dr.Öğr.Üye. Esra ALAN, Prof.Dr. Mehmet Emin ARTUK, Prof.Dr. Seçkin NAZLI, Prof.Dr. Aslı MAKARACI BAŞAK, Prof.Dr. Gürkan SERT, Prof.Dr. Ayşe NUHOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Ayşegül SEZGİN HUYSAL
Dersin YardımcılarıProf. Dr. Fulya İlçin GÖNENÇ, Doç. Dr. Gürkan SERT, Prof. Dr. Ayşe NUHOĞLU, Prof. Dr. Halit Eyüp ÖZDEMİR, , Prof. Dr. Cevdet YAVUZ, Dr. Öğr. Üye. Ayşegül SEZGİN HUYSAL, Dr. Öğr. Üye. Esra ALAN.
Dersin AmacıSağlık hukuku ile ilgili ileri düzeyde teorik bilgi ile donatarak, disiplinlerarası bakış açısıyla değerlendirilmesinde özgün bilimsel araştırma yapma bilgi ve becerisini kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tezin hangi aşamada olduğuna bağlı olarak haftalık konular değişecektir.,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi
,Tez konusunun belirlenmesi
,Tez konusunun belirlenmesi
,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,Veri toplama aracının uygulanması,Bulguların değerlendirilmesi,Bulguların değerlendirilmesi,Tez sonucuna ulaşılması,Tez savunması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İncelediği literatürü kritik olarak yorumlar.14
2. Bilimsel olarak incelenmesi literatüre katkı sağlayacak bir konu seçer ve amaç belirler.14
3. Uygun bir teori ve literatür bilgisinden hareketle kavramsal çerçeve geliştirir.14
4. Uygun analiz yöntemi ile hipotez geliştirir.14
5. Bilimsel olarak özgün bir tez ortaya çıkarır.16D
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
0 Tezin hangi aşamada olduğuna bağlı olarak haftalık konular değişecektir.Literatür taraması, araştırma, yazıya dökme, danışmanla görüşme, savunma
1Tez konusunun belirlenmesiliteratür taraması
2Tez konusunun belirlenmesi
literatür taraması
3Tez konusunun belirlenmesi
literatür taraması
4Tez konusunun belirlenmesi
literatür taraması
5Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılmasıliteratür taraması
6Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılmasıliteratür taraması
7Araştırmanın tüm boyutlarının planlanmasıliteratür taraması
8Veri toplama aracının geliştirilmesiliteratür taraması
9Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılmasıliteratür taraması
10Veri toplama aracının uygulanmasıliteratür taraması
11Bulguların değerlendirilmesiliteratür taraması
12Bulguların değerlendirilmesiliteratür taraması
13Tez sonucuna ulaşılmasıliteratür taraması
14Tez savunmasıTez çalışması
Kaynak
Detaylı bir literatür taraması yapılarak, tezle ilgili gereken tüm kaynaklar kullanır.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1) Sağlık Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilerini geliştirir ve derinleştirir.
X
2
PY2) Sağlık Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kullanarak, bu bilgileri analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır.
X
3
PY3) Sağlık Hukuku alanındaki bilimsel bilgiyi kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
X
4
PY4) Sağlık Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştırır.
X
5
PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
X
6
PY6) Sağlık Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştıran bağımsız bir çalışma ortaya koyar.
X
7
PY7) Sağlık Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
X
8
PY8) Sağlık Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
X
9
PY9) Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
X
10
PY10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır.
X
11
PY11) Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
X
12
PY12) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.
X
13
PY13) Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:51Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:52