Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TIP HUKUKU VE ETİĞİNİN TEMEL KAVRAMLARI II-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra ALAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Gürkan SERT
Dersin YardımcılarıAr. Gör. Sinem Taştekin
Dersin AmacıTıp etiği ve tıp hukukunda temel kavramlar ve bunların ulusal mevzuattaki durumunun belirlenmesi
Dersin İçeriğiBu ders; TIBBİ MÜDAHALE KAVRAMI, ÖZERKLİK HAKKI VE AYDINLATILMIŞ ONAM,ORGAN VE DOKU AKTARIMI, İSTEMLİ DÜŞÜK,ÜREMEYE YARDIMCI TEDAVİLER, İNSAN ÜZERİNDE ARAŞTIRMA,ÖTANAZİ,SAĞLIKTA ÖZEL YAŞAM,HASTA HAKLARI,CİNSEL HAKLAR VE ÜREME HAKLARI,ZORUNLU TIBBİ GİRİŞİMLER, YARGI KARAR ÖRNEKLERİ,OLGU TARTIŞMASI I,GENEL DEĞERLENDİRME; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Tıbbi Müdahale Kavramını etik ve yasal çerçevede tanımlar.13, 9A
2.Tıbbi müdahaleyi Tıp etiğine ve hukukuna aykırı hale getiren yaklaşımları tartışır.13, 9A
3.Hasta Hakları kavramını tıp hukuku ve etiği açısından değerlendirir.13, 9A
4.Hasta haklarının tarihsel gelişimini ve konu ile ilgili önemli gelişmeleri analiz eder.13, 9A
5.Hasta hakları ile ilgili Ulusal ve Uluslararası belgeleri karşılaştırır.13, 9A
6.Hasta haklarının uygulanmasında karşılaşılan etik sorunları belirler.13, 9A
7.Organ/doku ve kök hücre aktarımı, İstemli Düşük, Üremeye Yardımcı Teknikler, gibi tıbbi girişimleri etik ve yasal çerçevesi ile analiz eder.13, 9A
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 TIBBİ MÜDAHALE KAVRAMIöğretim üyesinin ders notları, deontoloji ile ilgili ulusal ve uluslarası düzenlemeler
2 ÖZERKLİK HAKKI VE AYDINLATILMIŞ ONAMöğretim üyesinin ders notları, deontoloji ile ilgili ulusal ve uluslarası düzenlemeler
3ORGAN VE DOKU AKTARIMIöğretim üyesinin ders notları, deontoloji ile ilgili ulusal ve uluslarası düzenlemeler
4 İSTEMLİ DÜŞÜKöğretim üyesinin ders notları, deontoloji ile ilgili ulusal ve uluslarası düzenlemeler
5ÜREMEYE YARDIMCI TEDAVİLERöğretim üyesinin ders notları, deontoloji ile ilgili ulusal ve uluslarası düzenlemeler
6 İNSAN ÜZERİNDE ARAŞTIRMAöğretim üyesinin ders notları, deontoloji ile ilgili ulusal ve uluslarası düzenlemeler
7ÖTANAZİöğretim üyesinin ders notları, deontoloji ile ilgili ulusal ve uluslarası düzenlemeler
8SAĞLIKTA ÖZEL YAŞAMöğretim üyesinin ders notları, deontoloji ile ilgili ulusal ve uluslarası düzenlemeler
9HASTA HAKLARIöğretim üyesinin ders notları, deontoloji ile ilgili ulusal ve uluslarası düzenlemeler
10CİNSEL HAKLAR VE ÜREME HAKLARIöğretim üyesinin ders notları, deontoloji ile ilgili ulusal ve uluslarası düzenlemeler
11ZORUNLU TIBBİ GİRİŞİMLERöğretim üyesinin ders notları, deontoloji ile ilgili ulusal ve uluslarası düzenlemeler
12 YARGI KARAR ÖRNEKLERİöğretim üyesinin ders notları, deontoloji ile ilgili ulusal ve uluslarası düzenlemeler
13OLGU TARTIŞMASI Iöğretim üyesinin ders notları, deontoloji ile ilgili ulusal ve uluslarası düzenlemeler
14GENEL DEĞERLENDİRMEöğretim üyesinin ders notları, deontoloji ile ilgili ulusal ve uluslarası düzenlemeler
Kaynak
power point sunumlar, ele alınan konuya ilişkin olarak önerilecek çalışma metinleri
Ders notları, ele alınan konuya ilişkin önerilecek olan makale, kitap veya elektronik ortamdaki kaynaklar.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1) Sağlık Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilerini geliştirir ve derinleştirir.
X
2
PY2) Sağlık Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kullanarak, bu bilgileri analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır.
X
3
PY3) Sağlık Hukuku alanındaki bilimsel bilgiyi kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
X
4
PY4) Sağlık Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştırır.
X
5
PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
X
6
PY6) Sağlık Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştıran bağımsız bir çalışma ortaya koyar.
X
7
PY7) Sağlık Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
X
8
PY8) Sağlık Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
X
9
PY9) Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
X
10
PY10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır.
X
11
PY11) Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
X
12
PY12) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.
X
13
PY13) Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Ders Saati000
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme14342
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi16348
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı15345
Genel Sınav ve Hazırlığı16348
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)225
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(225/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TIP HUKUKU VE ETİĞİNİN TEMEL KAVRAMLARI II-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra ALAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Gürkan SERT
Dersin YardımcılarıAr. Gör. Sinem Taştekin
Dersin AmacıTıp etiği ve tıp hukukunda temel kavramlar ve bunların ulusal mevzuattaki durumunun belirlenmesi
Dersin İçeriğiBu ders; TIBBİ MÜDAHALE KAVRAMI, ÖZERKLİK HAKKI VE AYDINLATILMIŞ ONAM,ORGAN VE DOKU AKTARIMI, İSTEMLİ DÜŞÜK,ÜREMEYE YARDIMCI TEDAVİLER, İNSAN ÜZERİNDE ARAŞTIRMA,ÖTANAZİ,SAĞLIKTA ÖZEL YAŞAM,HASTA HAKLARI,CİNSEL HAKLAR VE ÜREME HAKLARI,ZORUNLU TIBBİ GİRİŞİMLER, YARGI KARAR ÖRNEKLERİ,OLGU TARTIŞMASI I,GENEL DEĞERLENDİRME; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Tıbbi Müdahale Kavramını etik ve yasal çerçevede tanımlar.13, 9A
2.Tıbbi müdahaleyi Tıp etiğine ve hukukuna aykırı hale getiren yaklaşımları tartışır.13, 9A
3.Hasta Hakları kavramını tıp hukuku ve etiği açısından değerlendirir.13, 9A
4.Hasta haklarının tarihsel gelişimini ve konu ile ilgili önemli gelişmeleri analiz eder.13, 9A
5.Hasta hakları ile ilgili Ulusal ve Uluslararası belgeleri karşılaştırır.13, 9A
6.Hasta haklarının uygulanmasında karşılaşılan etik sorunları belirler.13, 9A
7.Organ/doku ve kök hücre aktarımı, İstemli Düşük, Üremeye Yardımcı Teknikler, gibi tıbbi girişimleri etik ve yasal çerçevesi ile analiz eder.13, 9A
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 TIBBİ MÜDAHALE KAVRAMIöğretim üyesinin ders notları, deontoloji ile ilgili ulusal ve uluslarası düzenlemeler
2 ÖZERKLİK HAKKI VE AYDINLATILMIŞ ONAMöğretim üyesinin ders notları, deontoloji ile ilgili ulusal ve uluslarası düzenlemeler
3ORGAN VE DOKU AKTARIMIöğretim üyesinin ders notları, deontoloji ile ilgili ulusal ve uluslarası düzenlemeler
4 İSTEMLİ DÜŞÜKöğretim üyesinin ders notları, deontoloji ile ilgili ulusal ve uluslarası düzenlemeler
5ÜREMEYE YARDIMCI TEDAVİLERöğretim üyesinin ders notları, deontoloji ile ilgili ulusal ve uluslarası düzenlemeler
6 İNSAN ÜZERİNDE ARAŞTIRMAöğretim üyesinin ders notları, deontoloji ile ilgili ulusal ve uluslarası düzenlemeler
7ÖTANAZİöğretim üyesinin ders notları, deontoloji ile ilgili ulusal ve uluslarası düzenlemeler
8SAĞLIKTA ÖZEL YAŞAMöğretim üyesinin ders notları, deontoloji ile ilgili ulusal ve uluslarası düzenlemeler
9HASTA HAKLARIöğretim üyesinin ders notları, deontoloji ile ilgili ulusal ve uluslarası düzenlemeler
10CİNSEL HAKLAR VE ÜREME HAKLARIöğretim üyesinin ders notları, deontoloji ile ilgili ulusal ve uluslarası düzenlemeler
11ZORUNLU TIBBİ GİRİŞİMLERöğretim üyesinin ders notları, deontoloji ile ilgili ulusal ve uluslarası düzenlemeler
12 YARGI KARAR ÖRNEKLERİöğretim üyesinin ders notları, deontoloji ile ilgili ulusal ve uluslarası düzenlemeler
13OLGU TARTIŞMASI Iöğretim üyesinin ders notları, deontoloji ile ilgili ulusal ve uluslarası düzenlemeler
14GENEL DEĞERLENDİRMEöğretim üyesinin ders notları, deontoloji ile ilgili ulusal ve uluslarası düzenlemeler
Kaynak
power point sunumlar, ele alınan konuya ilişkin olarak önerilecek çalışma metinleri
Ders notları, ele alınan konuya ilişkin önerilecek olan makale, kitap veya elektronik ortamdaki kaynaklar.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1) Sağlık Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilerini geliştirir ve derinleştirir.
X
2
PY2) Sağlık Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kullanarak, bu bilgileri analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır.
X
3
PY3) Sağlık Hukuku alanındaki bilimsel bilgiyi kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
X
4
PY4) Sağlık Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştırır.
X
5
PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
X
6
PY6) Sağlık Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştıran bağımsız bir çalışma ortaya koyar.
X
7
PY7) Sağlık Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
X
8
PY8) Sağlık Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
X
9
PY9) Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
X
10
PY10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır.
X
11
PY11) Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
X
12
PY12) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.
X
13
PY13) Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:51Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:52