Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HEKİMİN CEZAİ SORUMLULUĞU-Bahar Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşe NUHOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayşe NUHOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTıbbi girişimler nedeniyle hekimin ceza sorumluluğunun kapsamının belirlenerek gerek hekim gerekse hasta haklarının korunmasına yönelik bilgi aktarımı amaçlanmıştır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ceza Sorumluluğu - Kasten ve Taksirle İşlenen Suçlar,Hekimlerin Kasten İşlediği Suçlar - Taksirle İşlenen Suçlar,Sorumluluğun Şartları,Tıbbi Müdahale Kavramı,Hekimliğin Kötü Uygulanması (malpraktis),Malpraktiste Cezalar,Hastayı Aydınlatma Yükümlülüğü,Hastanın Rızası (Aydınlatılmış Onam),Acil Hastalarda Hekimin Sorumluluğu,Şikayet,İhbar Yükümlülüğü,Memur Doktorlarla İlgili Suçlar,Hekimin Tedavi Hatası Nedeniyle Sorumluluğu,İspat Yükü; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler; malpraktis (hekimliğin kötü uygulanması), hukukun izin verdiği risk (komplikasyon) ayrımı hakkında bilgi sahibi olur.10, 13, 14, 16, 4, 9E
özel hastanede çalışan hekimin cezai sorumluluğu hakkında bilgi sahibi olur.10, 16, 9A
kamu hastanesinde çalışan hekimin cezai sorumluluğu hakkında bilgi sahibi olur.10, 13, 16, 9A
hekimin suç teşkil eden uygulamalar hakkında tartışma yapar.10, 13, 16, 4, 9A, E
sağlık çalışanlarının cezai sorululuğuna neden olacak davranışları hakkında bilgi sahibi olur, fikir yürütür.10, 13, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ceza Sorumluluğu - Kasten ve Taksirle İşlenen Suçlaröğretim üyesinin ders notları
2Hekimlerin Kasten İşlediği Suçlar - Taksirle İşlenen Suçlaröğretim üyesinin ders notları
3Sorumluluğun Şartlarıöğretim üyesinin ders notları
4Tıbbi Müdahale Kavramıöğretim üyesinin ders notları
5Hekimliğin Kötü Uygulanması (malpraktis)öğretim üyesinin ders notları
6Malpraktiste Cezalaröğretim üyesinin ders notları
7Hastayı Aydınlatma Yükümlülüğüöğretim üyesinin ders notları
8Hastanın Rızası (Aydınlatılmış Onam)öğretim üyesinin ders notları
9Acil Hastalarda Hekimin Sorumluluğuöğretim üyesinin ders notları
10Şikayetöğretim üyesinin ders notları
11İhbar Yükümlülüğüöğretim üyesinin ders notları
12Memur Doktorlarla İlgili Suçlaröğretim üyesinin ders notları
13Hekimin Tedavi Hatası Nedeniyle Sorumluluğuöğretim üyesinin ders notları
14İspat Yüküöğretim üyesinin ders notları
Kaynak
öğretim üyesinin ders notları
Hancı, Hamit, Malpraktis (Tıbbi Girişimler Nedeniyle Hekimin Cezai ve Tazminat Sorumluluğu); ; Gökcan, Hasan Tahsin, Tıbbi Müdahaleden Doğan Hukuki ve Cezai Sorumluluk, Seçkin Yayıncılık, 2020

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1) Sağlık Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilerini geliştirir ve derinleştirir.
X
2
PY2) Sağlık Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kullanarak, bu bilgileri analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır.
X
3
PY3) Sağlık Hukuku alanındaki bilimsel bilgiyi kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
X
4
PY4) Sağlık Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştırır.
X
5
PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
6
PY6) Sağlık Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştıran bağımsız bir çalışma ortaya koyar.
X
7
PY7) Sağlık Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
X
8
PY8) Sağlık Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
9
PY9) Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
X
10
PY10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır.
X
11
PY11) Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
X
12
PY12) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.
X
13
PY13) Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme6636
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi10330
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı15345
Genel Sınav ve Hazırlığı15345
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)198
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(198/30)7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HEKİMİN CEZAİ SORUMLULUĞU-Bahar Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşe NUHOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayşe NUHOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTıbbi girişimler nedeniyle hekimin ceza sorumluluğunun kapsamının belirlenerek gerek hekim gerekse hasta haklarının korunmasına yönelik bilgi aktarımı amaçlanmıştır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ceza Sorumluluğu - Kasten ve Taksirle İşlenen Suçlar,Hekimlerin Kasten İşlediği Suçlar - Taksirle İşlenen Suçlar,Sorumluluğun Şartları,Tıbbi Müdahale Kavramı,Hekimliğin Kötü Uygulanması (malpraktis),Malpraktiste Cezalar,Hastayı Aydınlatma Yükümlülüğü,Hastanın Rızası (Aydınlatılmış Onam),Acil Hastalarda Hekimin Sorumluluğu,Şikayet,İhbar Yükümlülüğü,Memur Doktorlarla İlgili Suçlar,Hekimin Tedavi Hatası Nedeniyle Sorumluluğu,İspat Yükü; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler; malpraktis (hekimliğin kötü uygulanması), hukukun izin verdiği risk (komplikasyon) ayrımı hakkında bilgi sahibi olur.10, 13, 14, 16, 4, 9E
özel hastanede çalışan hekimin cezai sorumluluğu hakkında bilgi sahibi olur.10, 16, 9A
kamu hastanesinde çalışan hekimin cezai sorumluluğu hakkında bilgi sahibi olur.10, 13, 16, 9A
hekimin suç teşkil eden uygulamalar hakkında tartışma yapar.10, 13, 16, 4, 9A, E
sağlık çalışanlarının cezai sorululuğuna neden olacak davranışları hakkında bilgi sahibi olur, fikir yürütür.10, 13, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ceza Sorumluluğu - Kasten ve Taksirle İşlenen Suçlaröğretim üyesinin ders notları
2Hekimlerin Kasten İşlediği Suçlar - Taksirle İşlenen Suçlaröğretim üyesinin ders notları
3Sorumluluğun Şartlarıöğretim üyesinin ders notları
4Tıbbi Müdahale Kavramıöğretim üyesinin ders notları
5Hekimliğin Kötü Uygulanması (malpraktis)öğretim üyesinin ders notları
6Malpraktiste Cezalaröğretim üyesinin ders notları
7Hastayı Aydınlatma Yükümlülüğüöğretim üyesinin ders notları
8Hastanın Rızası (Aydınlatılmış Onam)öğretim üyesinin ders notları
9Acil Hastalarda Hekimin Sorumluluğuöğretim üyesinin ders notları
10Şikayetöğretim üyesinin ders notları
11İhbar Yükümlülüğüöğretim üyesinin ders notları
12Memur Doktorlarla İlgili Suçlaröğretim üyesinin ders notları
13Hekimin Tedavi Hatası Nedeniyle Sorumluluğuöğretim üyesinin ders notları
14İspat Yüküöğretim üyesinin ders notları
Kaynak
öğretim üyesinin ders notları
Hancı, Hamit, Malpraktis (Tıbbi Girişimler Nedeniyle Hekimin Cezai ve Tazminat Sorumluluğu); ; Gökcan, Hasan Tahsin, Tıbbi Müdahaleden Doğan Hukuki ve Cezai Sorumluluk, Seçkin Yayıncılık, 2020

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1) Sağlık Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilerini geliştirir ve derinleştirir.
X
2
PY2) Sağlık Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kullanarak, bu bilgileri analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır.
X
3
PY3) Sağlık Hukuku alanındaki bilimsel bilgiyi kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
X
4
PY4) Sağlık Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştırır.
X
5
PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
6
PY6) Sağlık Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştıran bağımsız bir çalışma ortaya koyar.
X
7
PY7) Sağlık Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
X
8
PY8) Sağlık Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
9
PY9) Sağlık hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
X
10
PY10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır.
X
11
PY11) Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
X
12
PY12) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.
X
13
PY13) Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:51Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:52