Bu dersin amacı öğrencilerin çalışmak istediği bir konuda araştırma yaparak doktora tez sürecine hazırlanmalarıdır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Tez konusunun belirlenmesi
,Tez konusunun belirlenmesi ,Tez konusunun belirlenmesi ,Tez konusunun belirlenmesi ,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması ,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması ,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması ,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması ,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması ,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması ,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması ,Tez önerisi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Araştırma yazımının genel ilkelerini yorumlar
14
E
Tez konusuna yönelik literatür taraması yapar
14
E
Tez konusuna ilişkin veri toplama araçlarını listeler
14
E
Araştırma verilerini toplama ve analiz etme yöntemlerini tartışır
14
E
Araştırma bulgularını tablolaştırma ve raporlama yöntemlerini açıklar
14
E
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Tez konusunun belirlenmesi
Literatür taraması
2
Tez konusunun belirlenmesi
Literatür taraması
3
Tez konusunun belirlenmesi
Literatür taraması
4
Tez konusunun belirlenmesi
Literatür taraması
5
Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
Literatür taraması
6
Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
Literatür taraması
7
Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
Literatür taraması
8
Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
Literatür taraması
9
Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması
Literatür taraması
10
Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması
Literatür taraması
11
Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması
Literatür taraması
12
Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması
Literatür taraması
13
Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması
Literatür taraması
14
Tez önerisi
Literatür taraması
Kaynak
ez konusu ile ilgili literatür taraması
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
X
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
X
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
X
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
X
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
X
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
X
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
X
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
14
40
560
Proje Sunumu / Seminer
14
12
168
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
14
10
140
Toplam İş Yükü (Saat)
910
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(910/30)
30
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Bu dersin amacı öğrencilerin çalışmak istediği bir konuda araştırma yaparak doktora tez sürecine hazırlanmalarıdır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Tez konusunun belirlenmesi
,Tez konusunun belirlenmesi ,Tez konusunun belirlenmesi ,Tez konusunun belirlenmesi ,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması ,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması ,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması ,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması ,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması ,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması ,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması ,Tez önerisi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Araştırma yazımının genel ilkelerini yorumlar
14
E
Tez konusuna yönelik literatür taraması yapar
14
E
Tez konusuna ilişkin veri toplama araçlarını listeler
14
E
Araştırma verilerini toplama ve analiz etme yöntemlerini tartışır
14
E
Araştırma bulgularını tablolaştırma ve raporlama yöntemlerini açıklar
14
E
Öğretim Yöntemleri:
14: Bireysel Çalışma Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Tez konusunun belirlenmesi
Literatür taraması
2
Tez konusunun belirlenmesi
Literatür taraması
3
Tez konusunun belirlenmesi
Literatür taraması
4
Tez konusunun belirlenmesi
Literatür taraması
5
Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
Literatür taraması
6
Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
Literatür taraması
7
Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
Literatür taraması
8
Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
Literatür taraması
9
Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması
Literatür taraması
10
Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması
Literatür taraması
11
Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması
Literatür taraması
12
Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması
Literatür taraması
13
Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması
Literatür taraması
14
Tez önerisi
Literatür taraması
Kaynak
ez konusu ile ilgili literatür taraması
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
X
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
X
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
X
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
X
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
X
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
X
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
X
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.