Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YETERLİK SINAVINA HAZIRLIK-Bahar Dönemi0+0-60
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Servet BAYRAM
Dersi VerenlerProf.Dr. Servet BAYRAM
Dersin YardımcılarıDoç.Dr.Ülkü TOSUN Doç.Dr.Asude ÖZDEMİR Doç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN Doç.Dr.Nadire Gülçin YILDIZ Doç.Dr.Ferah ÇEKİCİ Doç.Dr.Metin KAYA Dr.Öğr.Üye.Yelda YILDIZ ÖNAL Dr.Öğr.Üye.Sena GÜME
Dersin AmacıBu ders ile öğrencinin yazılı ve sözlü olmak üzere iki kısımdan oluşan doktora yeterlik sınavına hazırlanması için gerekli etkinlikleri tamamlaması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Kayıtlı olunan program yeterliliklerinin incelenmesi,Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık etkinliklerinin tanımlanması,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme ,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme ,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme ,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme ,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme ,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme ,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme ,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme ,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme ,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme ,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme ,Yeterlik Sınavı ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Doktora yeterlilik sınavında başarılı olabilmek için gerekli bilgi, beceri ve yetkinliklerini kullanır.14A, D
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kayıtlı olunan program yeterliliklerinin incelenmesiİstanbul Medipol Üniversitesi WEB sayfası
2Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık etkinliklerinin tanımlanmasıLiteratür taraması
3Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşmeLiteratür taraması
4Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme Literatür taraması
5Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme Literatür taraması
6Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme Literatür taraması
7Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme Literatür taraması
8Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme Literatür taraması
9Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme Literatür taraması
10Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme Literatür taraması
11Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme Literatür taraması
12Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme Literatür taraması
13Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşmeLiteratür taraması
14Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme Literatür taraması
15Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme Literatür taraması
16Yeterlik Sınavı Literatür taraması
Kaynak
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik alan kaynakları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
X
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
X
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
X
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
X
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
X
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
X
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati16348
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler1640640
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı1630480
Performans Görevi, Bakım Planı1640640
Toplam İş Yükü (Saat)1808
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(1808/30)60
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YETERLİK SINAVINA HAZIRLIK-Bahar Dönemi0+0-60
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Servet BAYRAM
Dersi VerenlerProf.Dr. Servet BAYRAM
Dersin YardımcılarıDoç.Dr.Ülkü TOSUN Doç.Dr.Asude ÖZDEMİR Doç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN Doç.Dr.Nadire Gülçin YILDIZ Doç.Dr.Ferah ÇEKİCİ Doç.Dr.Metin KAYA Dr.Öğr.Üye.Yelda YILDIZ ÖNAL Dr.Öğr.Üye.Sena GÜME
Dersin AmacıBu ders ile öğrencinin yazılı ve sözlü olmak üzere iki kısımdan oluşan doktora yeterlik sınavına hazırlanması için gerekli etkinlikleri tamamlaması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Kayıtlı olunan program yeterliliklerinin incelenmesi,Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık etkinliklerinin tanımlanması,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme ,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme ,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme ,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme ,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme ,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme ,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme ,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme ,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme ,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme ,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme ,Yeterlik Sınavı ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Doktora yeterlilik sınavında başarılı olabilmek için gerekli bilgi, beceri ve yetkinliklerini kullanır.14A, D
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kayıtlı olunan program yeterliliklerinin incelenmesiİstanbul Medipol Üniversitesi WEB sayfası
2Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık etkinliklerinin tanımlanmasıLiteratür taraması
3Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşmeLiteratür taraması
4Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme Literatür taraması
5Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme Literatür taraması
6Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme Literatür taraması
7Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme Literatür taraması
8Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme Literatür taraması
9Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme Literatür taraması
10Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme Literatür taraması
11Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme Literatür taraması
12Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme Literatür taraması
13Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşmeLiteratür taraması
14Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme Literatür taraması
15Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme Literatür taraması
16Yeterlik Sınavı Literatür taraması
Kaynak
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik alan kaynakları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
X
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
X
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
X
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
X
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
X
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
X
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 13:48Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 13:50