Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YETERLİK SINAVINA HAZIRLIK | - | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 60 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Servet BAYRAM |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Servet BAYRAM |
Dersin Yardımcıları | Doç.Dr.Ülkü TOSUN Doç.Dr.Asude ÖZDEMİR Doç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN Doç.Dr.Nadire Gülçin YILDIZ Doç.Dr.Ferah ÇEKİCİ Doç.Dr.Metin KAYA Dr.Öğr.Üye.Yelda YILDIZ ÖNAL Dr.Öğr.Üye.Sena GÜME |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencinin yazılı ve sözlü olmak üzere iki kısımdan oluşan doktora yeterlik sınavına hazırlanması için gerekli etkinlikleri tamamlaması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kayıtlı olunan program yeterliliklerinin incelenmesi,Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık etkinliklerinin tanımlanması,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme ,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme ,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme ,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme ,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme ,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme ,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme ,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme ,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme ,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme ,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme ,Yeterlik Sınavı ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Doktora yeterlilik sınavında başarılı olabilmek için gerekli bilgi, beceri ve yetkinliklerini kullanır. | 14 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kayıtlı olunan program yeterliliklerinin incelenmesi | İstanbul Medipol Üniversitesi WEB sayfası |
2 | Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık etkinliklerinin tanımlanması | Literatür taraması |
3 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Literatür taraması |
4 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Literatür taraması |
5 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Literatür taraması |
6 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Literatür taraması |
7 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Literatür taraması |
8 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Literatür taraması |
9 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Literatür taraması |
10 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Literatür taraması |
11 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Literatür taraması |
12 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Literatür taraması |
13 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Literatür taraması |
14 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Literatür taraması |
15 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Literatür taraması |
16 | Yeterlik Sınavı | Literatür taraması |
Kaynak |
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik alan kaynakları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder. | X | |||||
2 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar. | X | |||||
3 | Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar. | X | |||||
4 | Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular. | X | |||||
5 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür. | X | |||||
6 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir. | X | |||||
7 | Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir. | X | |||||
8 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 16 | 3 | 48 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 16 | 40 | 640 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 16 | 30 | 480 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 16 | 40 | 640 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 1808 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(1808/30) | 60 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YETERLİK SINAVINA HAZIRLIK | - | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 60 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Servet BAYRAM |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Servet BAYRAM |
Dersin Yardımcıları | Doç.Dr.Ülkü TOSUN Doç.Dr.Asude ÖZDEMİR Doç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN Doç.Dr.Nadire Gülçin YILDIZ Doç.Dr.Ferah ÇEKİCİ Doç.Dr.Metin KAYA Dr.Öğr.Üye.Yelda YILDIZ ÖNAL Dr.Öğr.Üye.Sena GÜME |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencinin yazılı ve sözlü olmak üzere iki kısımdan oluşan doktora yeterlik sınavına hazırlanması için gerekli etkinlikleri tamamlaması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kayıtlı olunan program yeterliliklerinin incelenmesi,Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık etkinliklerinin tanımlanması,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme ,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme ,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme ,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme ,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme ,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme ,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme ,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme ,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme ,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme ,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme ,Yeterlik Sınavı ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Doktora yeterlilik sınavında başarılı olabilmek için gerekli bilgi, beceri ve yetkinliklerini kullanır. | 14 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kayıtlı olunan program yeterliliklerinin incelenmesi | İstanbul Medipol Üniversitesi WEB sayfası |
2 | Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık etkinliklerinin tanımlanması | Literatür taraması |
3 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Literatür taraması |
4 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Literatür taraması |
5 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Literatür taraması |
6 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Literatür taraması |
7 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Literatür taraması |
8 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Literatür taraması |
9 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Literatür taraması |
10 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Literatür taraması |
11 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Literatür taraması |
12 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Literatür taraması |
13 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Literatür taraması |
14 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Literatür taraması |
15 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Literatür taraması |
16 | Yeterlik Sınavı | Literatür taraması |
Kaynak |
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik alan kaynakları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder. | X | |||||
2 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar. | X | |||||
3 | Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar. | X | |||||
4 | Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular. | X | |||||
5 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür. | X | |||||
6 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir. | X | |||||
7 | Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir. | X | |||||
8 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |