Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEZ ÖNERİSİ-Güz Dönemi0+0-30
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Servet BAYRAM
Dersi VerenlerProf.Dr. Servet BAYRAM
Dersin YardımcılarıDoç.Dr.Ülkü TOSUN Doç.Dr.Asude ÖZDEMİR Doç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN Doç.Dr.Nadire Gülçin YILDIZ Doç.Dr.Ferah ÇEKİCİ Doç.Dr.Metin KAYA Dr.Öğr.Üye.Yelda YILDIZ ÖNAL Dr.Öğr.Üye.Sena GÜME
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerin çalışmak istediği bir konuda araştırma yaparak doktora tez sürecine hazırlanmalarıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tez konusunun belirlenmesi
,Tez konusunun belirlenmesi ,Tez konusunun belirlenmesi ,Tez konusunun belirlenmesi ,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması ,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması ,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması ,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması ,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması ,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması ,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması ,Tez önerisi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Araştırma yazımının genel ilkelerini yorumlar 14E
Tez konusuna yönelik literatür taraması yapar 14E
Tez konusuna ilişkin veri toplama araçlarını listeler 14E
Araştırma verilerini toplama ve analiz etme yöntemlerini tartışır 14E
Araştırma bulgularını tablolaştırma ve raporlama yöntemlerini açıklar14E
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tez konusunun belirlenmesi
Literatür taraması
2Tez konusunun belirlenmesi Literatür taraması
3Tez konusunun belirlenmesi Literatür taraması
4Tez konusunun belirlenmesi Literatür taraması
5Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılmasıLiteratür taraması
6Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması Literatür taraması
7Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması Literatür taraması
8Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması Literatür taraması
9Araştırmanın tüm boyutlarının planlanmasıLiteratür taraması
10Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması Literatür taraması
11Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması Literatür taraması
12Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması Literatür taraması
13Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması Literatür taraması
14Tez önerisiLiteratür taraması
Kaynak
ez konusu ile ilgili literatür taraması

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
X
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
X
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
X
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
X
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
X
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
X
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
X
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler1440560
Proje Sunumu / Seminer1412168
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı1410140
Toplam İş Yükü (Saat)910
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(910/30)30
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEZ ÖNERİSİ-Güz Dönemi0+0-30
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Servet BAYRAM
Dersi VerenlerProf.Dr. Servet BAYRAM
Dersin YardımcılarıDoç.Dr.Ülkü TOSUN Doç.Dr.Asude ÖZDEMİR Doç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN Doç.Dr.Nadire Gülçin YILDIZ Doç.Dr.Ferah ÇEKİCİ Doç.Dr.Metin KAYA Dr.Öğr.Üye.Yelda YILDIZ ÖNAL Dr.Öğr.Üye.Sena GÜME
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerin çalışmak istediği bir konuda araştırma yaparak doktora tez sürecine hazırlanmalarıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tez konusunun belirlenmesi
,Tez konusunun belirlenmesi ,Tez konusunun belirlenmesi ,Tez konusunun belirlenmesi ,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması ,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması ,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması ,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması ,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması ,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması ,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması ,Tez önerisi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Araştırma yazımının genel ilkelerini yorumlar 14E
Tez konusuna yönelik literatür taraması yapar 14E
Tez konusuna ilişkin veri toplama araçlarını listeler 14E
Araştırma verilerini toplama ve analiz etme yöntemlerini tartışır 14E
Araştırma bulgularını tablolaştırma ve raporlama yöntemlerini açıklar14E
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tez konusunun belirlenmesi
Literatür taraması
2Tez konusunun belirlenmesi Literatür taraması
3Tez konusunun belirlenmesi Literatür taraması
4Tez konusunun belirlenmesi Literatür taraması
5Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılmasıLiteratür taraması
6Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması Literatür taraması
7Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması Literatür taraması
8Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması Literatür taraması
9Araştırmanın tüm boyutlarının planlanmasıLiteratür taraması
10Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması Literatür taraması
11Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması Literatür taraması
12Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması Literatür taraması
13Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması Literatür taraması
14Tez önerisiLiteratür taraması
Kaynak
ez konusu ile ilgili literatür taraması

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
X
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
X
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
X
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
X
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
X
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
X
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
X
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 13:48Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 13:50