Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKO. DAN. VE REH. GÜN. KON.; KÜLTÜR, OKUL VE KARİ.-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ülkü TOSUN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ülkü TOSUN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıToplum içindeki her yaş grubundaki bireylerin kariyer planlamalarına destek olacak konuların, uygulama etkinliklerini de içerecek şekilde işlenmesidir. Ek olarak topluma katkı sağlamak amacıyla işlenen her bir konu için yönteminin detaylı olarak yazıldığı bir araştırmanın desenlenecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Kariyer Danışmanlığında Teoriler ,CACREP 2016 Kariyer Danışmanlığı Standartları ,Geleceğin Okulları ve Geleceğin Meslekleri,Kariyer Planlama Kavramı, Kapsamı ve Amacı ,Yerel ve Global Kültür Etmenleri, Hedefler, Mentorluk, Rol model,,Kariyerle ilgili Değerler , Zaman Yönetimi, Stres Yönetimi, Değişim, Başarısızlıklarla Baş edebilme,Aile Kariyer Genogramı (Aile Kariyer Ağacı) ,Ortaokulda Mesleki Rehberlik ve Kariyer Danışmanlığı (Testler ve Uygulamalar) ,Liselerde Mesleki Rehberlik ve Kariyer Danışmanlığı (Testler ve Uygulamalar),Üniversite Öğrencileri için Mesleki Rehberlik ve Kariyer Danışmanlığı (Testler ve Uygulamalar,Danışanların CV yazma ve İş Arama becerisi, İş Başvuru Görüşmesi ve Sonrasında yapılacaklar ,Kariyer Danışmanlığında Sosyal Medya Kullanımı,Dezavantajlı / Sosyal İçerme Gruplarında Kariyer Danışmanlığı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kariyer Danışmanlığında Teoriler
2CACREP 2016 Kariyer Danışmanlığı Standartları
3Geleceğin Okulları ve Geleceğin Meslekleri
4Kariyer Planlama Kavramı, Kapsamı ve Amacı
5Yerel ve Global Kültür Etmenleri, Hedefler, Mentorluk, Rol model,
6Kariyerle ilgili Değerler
7 Zaman Yönetimi, Stres Yönetimi, Değişim, Başarısızlıklarla Baş edebilme
8Aile Kariyer Genogramı (Aile Kariyer Ağacı)
9Ortaokulda Mesleki Rehberlik ve Kariyer Danışmanlığı (Testler ve Uygulamalar)
10Liselerde Mesleki Rehberlik ve Kariyer Danışmanlığı (Testler ve Uygulamalar)
11Üniversite Öğrencileri için Mesleki Rehberlik ve Kariyer Danışmanlığı (Testler ve Uygulamalar
12Danışanların CV yazma ve İş Arama becerisi, İş Başvuru Görüşmesi ve Sonrasında yapılacaklar
13Kariyer Danışmanlığında Sosyal Medya Kullanımı
14Dezavantajlı / Sosyal İçerme Gruplarında Kariyer Danışmanlığı
Kaynak
- Amundson, N.,Poehnell,G., Pattern,M. (2010). Mesleki Teleskop.Anı Yayınları - Bacanlı, F. (2005) Lise Öğrencileri için mesleki grup rehberliği programı. Nobel Yayın Dağıtım. - Dölek, N. (1997) “Mesleki Karar Verme” Programı, Meslek Rehberlik Semineri Notları, İstanbul. - Evren,M.(2009). Mesleki Grup Rehberliğinin Sekizinci sınıf öğrencilerini Mesleki olgunluk, Mesleki Benlik algıları ve Meslek tercihlerine Etkisi. Ed. Serdar Erkan ve Alim Kaya. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik programları I : Pegem yayınevi - Külahçıoğlu,Ş. (2011) Mesleki Geleceğim. Nobel Yayın Dağıtım - Niles, N.G. & Bowlsbey, J.H. (2013). 21. Yüzyılda kariyer gelişimi müdahaleleri, Çeviri Ed. Fidan korkut Owen. Nobel Yayınları. - Owen,Fidan Korkut, Özyürek,Ragıp, Owen W.Dean.(2009). Gelişen psikolojik danışma ve rehberlik : Meslekleşme sürecinde ilerlemeler. Nobel Yayınları. - Özyürek, Ragıp (2013). Kariyer psikolojik danışmanlığı kuramları. Nobel Yayınları - Yeşilyaprak, Binnur (2011). Mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığı, kuramdan uygulamaya, Pegem Yayınları.
- TOAD Testler: https://toad.halileksi.net/olcek/kategori/160-mesleki-gelisim-ve-meslekkariyer-danismanligi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKO. DAN. VE REH. GÜN. KON.; KÜLTÜR, OKUL VE KARİ.-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ülkü TOSUN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ülkü TOSUN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıToplum içindeki her yaş grubundaki bireylerin kariyer planlamalarına destek olacak konuların, uygulama etkinliklerini de içerecek şekilde işlenmesidir. Ek olarak topluma katkı sağlamak amacıyla işlenen her bir konu için yönteminin detaylı olarak yazıldığı bir araştırmanın desenlenecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Kariyer Danışmanlığında Teoriler ,CACREP 2016 Kariyer Danışmanlığı Standartları ,Geleceğin Okulları ve Geleceğin Meslekleri,Kariyer Planlama Kavramı, Kapsamı ve Amacı ,Yerel ve Global Kültür Etmenleri, Hedefler, Mentorluk, Rol model,,Kariyerle ilgili Değerler , Zaman Yönetimi, Stres Yönetimi, Değişim, Başarısızlıklarla Baş edebilme,Aile Kariyer Genogramı (Aile Kariyer Ağacı) ,Ortaokulda Mesleki Rehberlik ve Kariyer Danışmanlığı (Testler ve Uygulamalar) ,Liselerde Mesleki Rehberlik ve Kariyer Danışmanlığı (Testler ve Uygulamalar),Üniversite Öğrencileri için Mesleki Rehberlik ve Kariyer Danışmanlığı (Testler ve Uygulamalar,Danışanların CV yazma ve İş Arama becerisi, İş Başvuru Görüşmesi ve Sonrasında yapılacaklar ,Kariyer Danışmanlığında Sosyal Medya Kullanımı,Dezavantajlı / Sosyal İçerme Gruplarında Kariyer Danışmanlığı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kariyer Danışmanlığında Teoriler
2CACREP 2016 Kariyer Danışmanlığı Standartları
3Geleceğin Okulları ve Geleceğin Meslekleri
4Kariyer Planlama Kavramı, Kapsamı ve Amacı
5Yerel ve Global Kültür Etmenleri, Hedefler, Mentorluk, Rol model,
6Kariyerle ilgili Değerler
7 Zaman Yönetimi, Stres Yönetimi, Değişim, Başarısızlıklarla Baş edebilme
8Aile Kariyer Genogramı (Aile Kariyer Ağacı)
9Ortaokulda Mesleki Rehberlik ve Kariyer Danışmanlığı (Testler ve Uygulamalar)
10Liselerde Mesleki Rehberlik ve Kariyer Danışmanlığı (Testler ve Uygulamalar)
11Üniversite Öğrencileri için Mesleki Rehberlik ve Kariyer Danışmanlığı (Testler ve Uygulamalar
12Danışanların CV yazma ve İş Arama becerisi, İş Başvuru Görüşmesi ve Sonrasında yapılacaklar
13Kariyer Danışmanlığında Sosyal Medya Kullanımı
14Dezavantajlı / Sosyal İçerme Gruplarında Kariyer Danışmanlığı
Kaynak
- Amundson, N.,Poehnell,G., Pattern,M. (2010). Mesleki Teleskop.Anı Yayınları - Bacanlı, F. (2005) Lise Öğrencileri için mesleki grup rehberliği programı. Nobel Yayın Dağıtım. - Dölek, N. (1997) “Mesleki Karar Verme” Programı, Meslek Rehberlik Semineri Notları, İstanbul. - Evren,M.(2009). Mesleki Grup Rehberliğinin Sekizinci sınıf öğrencilerini Mesleki olgunluk, Mesleki Benlik algıları ve Meslek tercihlerine Etkisi. Ed. Serdar Erkan ve Alim Kaya. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik programları I : Pegem yayınevi - Külahçıoğlu,Ş. (2011) Mesleki Geleceğim. Nobel Yayın Dağıtım - Niles, N.G. & Bowlsbey, J.H. (2013). 21. Yüzyılda kariyer gelişimi müdahaleleri, Çeviri Ed. Fidan korkut Owen. Nobel Yayınları. - Owen,Fidan Korkut, Özyürek,Ragıp, Owen W.Dean.(2009). Gelişen psikolojik danışma ve rehberlik : Meslekleşme sürecinde ilerlemeler. Nobel Yayınları. - Özyürek, Ragıp (2013). Kariyer psikolojik danışmanlığı kuramları. Nobel Yayınları - Yeşilyaprak, Binnur (2011). Mesleki rehberlik ve kariyer danışmanlığı, kuramdan uygulamaya, Pegem Yayınları.
- TOAD Testler: https://toad.halileksi.net/olcek/kategori/160-mesleki-gelisim-ve-meslekkariyer-danismanligi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 13:48Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 13:50