Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FARKLI GEL. GÖST. ÇOCUK. AİLE. YÖNE. PSİKO.DAN. VE REH. UYG. | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ferah ÇEKİCİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ferah ÇEKİCİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Farklı gelişim gösteren çocuklar ve ailelerinin ihtiyaç duyduğu psikolojik danışma müdahalelerinin öğretilmesi |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çocuk ve Ergenlerde Gelişimsel Özellikler, Aile Yaşam Döngüsü ve Gelişimsel Krizler,Farklı Gelişim Gösteren Çocuklar ve Ailelerinin Özellikleri ile Gelişimsel İhtiyaçları, Tıbbi Tedavi ile Eğitsel Tedavi Süreçleri,Postmodernist Bakış Açısından Farklı Gelişim Gösteren Çocuklar ve Aileleri: Sistemik Temelli Psikoterapi Yaklaşımı ,Farklılık ya da Hastalık Durumuna İlişkin Uyum Süreci: Tanı/Teşhise İlişkin Tepkiler, Damgala(n)ma, Kabullenme ve Uyum Süreci, Çocuğun Benlik Farkındalığı, Ebeveyn Kabul-Reddi vb ,Farklı Gelişen Çocuğa Sahip Olmak: Uyum Sürecinde Ebeveynlik, Kardeş Olma ve Aile Yaşantıları ,Farklı Gelişim Gösteren Çocukların Ailelerindeki Bazı Kavramların İncelenmesi: Uyum Becerileri, Bakım Veren Yükü, Etiketlenme, Dışlanma, Sosyal Destek Kaynakları, Ebeveynlik Stresi, Ebeveynlik Tükenmişliği, Psikolojik Sağlamlık, Evlilik Uyumu ve Doyumu, Aile Psikolojik Sağlamlığı vb ,Farklı Gelişim Gösteren Çocuklar ve Ailelerinde Psikolojik Sağlamlık: Koruyucu Faktörler ve Risk Faktörlerinin İncelenmesi ,Bireysel ve Sınıf Temelli Müdahaleler,Aile ve Okul Tabanlı Müdahaleler,Akran Eğitimi veya Danışmanlığı Temelli Müdahaleler ,Çoklu Aile Gruplarında Grupla Psikolojik Danışmanlık ve Psiko-eğitimsel Müdahaleler ,Farklı Gelişim Gösteren Kardeşe Sahip Çocuk ve Ergenlere Yönelik Grupla Psikolojik Danışmanlık ve Psiko-eğitimsel Müdahaleler,Ekolojik Sistemler Teorisi Temelli Müdahaleler,Literatürdeki ilgili araştırmaların incelenmesi ve tartışılması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Farklı gelişim gösteren çocukların bilişsel, duygusal, sosyal ve davranışsal özelliklerini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Farklı gelişim gösteren çocukların ailelerinin genel özelliklerini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Farklı gelişim gösteren çocuklar ve ailelerine yönelik alan yazındaki mevcut araştırmaları inceler, değerlendirir. | 10, 16, 9 | A |
Farklı gelişim gösteren çocuklara yönelik psikoeğitimsel nitelikte bir birey/grup programı geliştirir. | 10, 16, 9 | A, E |
Farklı gelişim gösteren çocuk ve ailelerine yönelik bireysel ve toplumsal açıdan risk faktörleri ile koruyucu faktörleri açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuk ve Ergenlerde Gelişimsel Özellikler, Aile Yaşam Döngüsü ve Gelişimsel Krizler | Seligman, M. & Darling, R.B. (2009); Harris, K.R.& Graham, S. (Eds,2010); Smith-Adcock, A.& Tucker, C. (Eds.,2016). |
2 | Farklı Gelişim Gösteren Çocuklar ve Ailelerinin Özellikleri ile Gelişimsel İhtiyaçları, Tıbbi Tedavi ile Eğitsel Tedavi Süreçleri | Seligman, M. & Darling, R.B. (2009); Harris, K.R.& Graham, S. (Eds,2010); Smith-Adcock, A.& Tucker, C. (Eds.,2016). |
3 | Postmodernist Bakış Açısından Farklı Gelişim Gösteren Çocuklar ve Aileleri: Sistemik Temelli Psikoterapi Yaklaşımı | Seligman, M. & Darling, R.B. (2009); Harris, K.R.& Graham, S. (Eds,2010); Smith-Adcock, A.& Tucker, C. (Eds.,2016). |
4 | Farklılık ya da Hastalık Durumuna İlişkin Uyum Süreci: Tanı/Teşhise İlişkin Tepkiler, Damgala(n)ma, Kabullenme ve Uyum Süreci, Çocuğun Benlik Farkındalığı, Ebeveyn Kabul-Reddi vb | Seligman, M. & Darling, R.B. (2009); Harris, K.R.& Graham, S. (Eds,2010); Smith-Adcock, A.& Tucker, C. (Eds.,2016). |
5 | Farklı Gelişen Çocuğa Sahip Olmak: Uyum Sürecinde Ebeveynlik, Kardeş Olma ve Aile Yaşantıları | Seligman, M. & Darling, R.B. (2009); Harris, K.R.& Graham, S. (Eds,2010); Smith-Adcock, A.& Tucker, C. (Eds.,2016). |
6 | Farklı Gelişim Gösteren Çocukların Ailelerindeki Bazı Kavramların İncelenmesi: Uyum Becerileri, Bakım Veren Yükü, Etiketlenme, Dışlanma, Sosyal Destek Kaynakları, Ebeveynlik Stresi, Ebeveynlik Tükenmişliği, Psikolojik Sağlamlık, Evlilik Uyumu ve Doyumu, Aile Psikolojik Sağlamlığı vb | Seligman, M. & Darling, R.B. (2009); Harris, K.R.& Graham, S. (Eds,2010); Smith-Adcock, A.& Tucker, C. (Eds.,2016). |
7 | Farklı Gelişim Gösteren Çocuklar ve Ailelerinde Psikolojik Sağlamlık: Koruyucu Faktörler ve Risk Faktörlerinin İncelenmesi | Seligman, M. & Darling, R.B. (2009); Harris, K.R.& Graham, S. (Eds,2010); Smith-Adcock, A.& Tucker, C. (Eds.,2016). |
8 | Bireysel ve Sınıf Temelli Müdahaleler | Seligman, M. & Darling, R.B. (2009); Harris, K.R.& Graham, S. (Eds,2010); Smith-Adcock, A.& Tucker, C. (Eds.,2016). |
9 | Aile ve Okul Tabanlı Müdahaleler | Seligman, M. & Darling, R.B. (2009); Harris, K.R.& Graham, S. (Eds,2010); Smith-Adcock, A.& Tucker, C. (Eds.,2016). |
10 | Akran Eğitimi veya Danışmanlığı Temelli Müdahaleler | Seligman, M. & Darling, R.B. (2009); Harris, K.R.& Graham, S. (Eds,2010); Smith-Adcock, A.& Tucker, C. (Eds.,2016). |
11 | Çoklu Aile Gruplarında Grupla Psikolojik Danışmanlık ve Psiko-eğitimsel Müdahaleler | Seligman, M. & Darling, R.B. (2009); Harris, K.R.& Graham, S. (Eds,2010); Smith-Adcock, A.& Tucker, C. (Eds.,2016). |
12 | Farklı Gelişim Gösteren Kardeşe Sahip Çocuk ve Ergenlere Yönelik Grupla Psikolojik Danışmanlık ve Psiko-eğitimsel Müdahaleler | Seligman, M. & Darling, R.B. (2009); Harris, K.R.& Graham, S. (Eds,2010); Smith-Adcock, A.& Tucker, C. (Eds.,2016). |
13 | Ekolojik Sistemler Teorisi Temelli Müdahaleler | Seligman, M. & Darling, R.B. (2009); Harris, K.R.& Graham, S. (Eds,2010); Smith-Adcock, A.& Tucker, C. (Eds.,2016). |
14 | Literatürdeki ilgili araştırmaların incelenmesi ve tartışılması | Seligman, M. & Darling, R.B. (2009); Harris, K.R.& Graham, S. (Eds,2010); Smith-Adcock, A.& Tucker, C. (Eds.,2016). |
Kaynak |
Seligman, M. & Darling, R.B. (2009). Ordinary Families, Special Children, Third Edition: A Systems Approach to Childhood Disability Third Edition:The Guilford Press. Harris, K.R.& Graham, S. (Eds,2010). Working with Families of Young Children with Special Needs. The Guilford Press Publishing. Smith-Adcock, A.& Tucker, C. (Eds.,2016). Counseling Children and Adolescents: Connecting Theory, Development and Diversity. Sage Publications. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder. | X | |||||
2 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar. | X | |||||
3 | Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar. | X | |||||
4 | Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular. | X | |||||
5 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür. | X | |||||
6 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir. | X | |||||
7 | Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir. | X | |||||
8 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 80 | 80 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 120 | 120 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 242 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(242/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FARKLI GEL. GÖST. ÇOCUK. AİLE. YÖNE. PSİKO.DAN. VE REH. UYG. | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ferah ÇEKİCİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ferah ÇEKİCİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Farklı gelişim gösteren çocuklar ve ailelerinin ihtiyaç duyduğu psikolojik danışma müdahalelerinin öğretilmesi |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çocuk ve Ergenlerde Gelişimsel Özellikler, Aile Yaşam Döngüsü ve Gelişimsel Krizler,Farklı Gelişim Gösteren Çocuklar ve Ailelerinin Özellikleri ile Gelişimsel İhtiyaçları, Tıbbi Tedavi ile Eğitsel Tedavi Süreçleri,Postmodernist Bakış Açısından Farklı Gelişim Gösteren Çocuklar ve Aileleri: Sistemik Temelli Psikoterapi Yaklaşımı ,Farklılık ya da Hastalık Durumuna İlişkin Uyum Süreci: Tanı/Teşhise İlişkin Tepkiler, Damgala(n)ma, Kabullenme ve Uyum Süreci, Çocuğun Benlik Farkındalığı, Ebeveyn Kabul-Reddi vb ,Farklı Gelişen Çocuğa Sahip Olmak: Uyum Sürecinde Ebeveynlik, Kardeş Olma ve Aile Yaşantıları ,Farklı Gelişim Gösteren Çocukların Ailelerindeki Bazı Kavramların İncelenmesi: Uyum Becerileri, Bakım Veren Yükü, Etiketlenme, Dışlanma, Sosyal Destek Kaynakları, Ebeveynlik Stresi, Ebeveynlik Tükenmişliği, Psikolojik Sağlamlık, Evlilik Uyumu ve Doyumu, Aile Psikolojik Sağlamlığı vb ,Farklı Gelişim Gösteren Çocuklar ve Ailelerinde Psikolojik Sağlamlık: Koruyucu Faktörler ve Risk Faktörlerinin İncelenmesi ,Bireysel ve Sınıf Temelli Müdahaleler,Aile ve Okul Tabanlı Müdahaleler,Akran Eğitimi veya Danışmanlığı Temelli Müdahaleler ,Çoklu Aile Gruplarında Grupla Psikolojik Danışmanlık ve Psiko-eğitimsel Müdahaleler ,Farklı Gelişim Gösteren Kardeşe Sahip Çocuk ve Ergenlere Yönelik Grupla Psikolojik Danışmanlık ve Psiko-eğitimsel Müdahaleler,Ekolojik Sistemler Teorisi Temelli Müdahaleler,Literatürdeki ilgili araştırmaların incelenmesi ve tartışılması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Farklı gelişim gösteren çocukların bilişsel, duygusal, sosyal ve davranışsal özelliklerini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Farklı gelişim gösteren çocukların ailelerinin genel özelliklerini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Farklı gelişim gösteren çocuklar ve ailelerine yönelik alan yazındaki mevcut araştırmaları inceler, değerlendirir. | 10, 16, 9 | A |
Farklı gelişim gösteren çocuklara yönelik psikoeğitimsel nitelikte bir birey/grup programı geliştirir. | 10, 16, 9 | A, E |
Farklı gelişim gösteren çocuk ve ailelerine yönelik bireysel ve toplumsal açıdan risk faktörleri ile koruyucu faktörleri açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuk ve Ergenlerde Gelişimsel Özellikler, Aile Yaşam Döngüsü ve Gelişimsel Krizler | Seligman, M. & Darling, R.B. (2009); Harris, K.R.& Graham, S. (Eds,2010); Smith-Adcock, A.& Tucker, C. (Eds.,2016). |
2 | Farklı Gelişim Gösteren Çocuklar ve Ailelerinin Özellikleri ile Gelişimsel İhtiyaçları, Tıbbi Tedavi ile Eğitsel Tedavi Süreçleri | Seligman, M. & Darling, R.B. (2009); Harris, K.R.& Graham, S. (Eds,2010); Smith-Adcock, A.& Tucker, C. (Eds.,2016). |
3 | Postmodernist Bakış Açısından Farklı Gelişim Gösteren Çocuklar ve Aileleri: Sistemik Temelli Psikoterapi Yaklaşımı | Seligman, M. & Darling, R.B. (2009); Harris, K.R.& Graham, S. (Eds,2010); Smith-Adcock, A.& Tucker, C. (Eds.,2016). |
4 | Farklılık ya da Hastalık Durumuna İlişkin Uyum Süreci: Tanı/Teşhise İlişkin Tepkiler, Damgala(n)ma, Kabullenme ve Uyum Süreci, Çocuğun Benlik Farkındalığı, Ebeveyn Kabul-Reddi vb | Seligman, M. & Darling, R.B. (2009); Harris, K.R.& Graham, S. (Eds,2010); Smith-Adcock, A.& Tucker, C. (Eds.,2016). |
5 | Farklı Gelişen Çocuğa Sahip Olmak: Uyum Sürecinde Ebeveynlik, Kardeş Olma ve Aile Yaşantıları | Seligman, M. & Darling, R.B. (2009); Harris, K.R.& Graham, S. (Eds,2010); Smith-Adcock, A.& Tucker, C. (Eds.,2016). |
6 | Farklı Gelişim Gösteren Çocukların Ailelerindeki Bazı Kavramların İncelenmesi: Uyum Becerileri, Bakım Veren Yükü, Etiketlenme, Dışlanma, Sosyal Destek Kaynakları, Ebeveynlik Stresi, Ebeveynlik Tükenmişliği, Psikolojik Sağlamlık, Evlilik Uyumu ve Doyumu, Aile Psikolojik Sağlamlığı vb | Seligman, M. & Darling, R.B. (2009); Harris, K.R.& Graham, S. (Eds,2010); Smith-Adcock, A.& Tucker, C. (Eds.,2016). |
7 | Farklı Gelişim Gösteren Çocuklar ve Ailelerinde Psikolojik Sağlamlık: Koruyucu Faktörler ve Risk Faktörlerinin İncelenmesi | Seligman, M. & Darling, R.B. (2009); Harris, K.R.& Graham, S. (Eds,2010); Smith-Adcock, A.& Tucker, C. (Eds.,2016). |
8 | Bireysel ve Sınıf Temelli Müdahaleler | Seligman, M. & Darling, R.B. (2009); Harris, K.R.& Graham, S. (Eds,2010); Smith-Adcock, A.& Tucker, C. (Eds.,2016). |
9 | Aile ve Okul Tabanlı Müdahaleler | Seligman, M. & Darling, R.B. (2009); Harris, K.R.& Graham, S. (Eds,2010); Smith-Adcock, A.& Tucker, C. (Eds.,2016). |
10 | Akran Eğitimi veya Danışmanlığı Temelli Müdahaleler | Seligman, M. & Darling, R.B. (2009); Harris, K.R.& Graham, S. (Eds,2010); Smith-Adcock, A.& Tucker, C. (Eds.,2016). |
11 | Çoklu Aile Gruplarında Grupla Psikolojik Danışmanlık ve Psiko-eğitimsel Müdahaleler | Seligman, M. & Darling, R.B. (2009); Harris, K.R.& Graham, S. (Eds,2010); Smith-Adcock, A.& Tucker, C. (Eds.,2016). |
12 | Farklı Gelişim Gösteren Kardeşe Sahip Çocuk ve Ergenlere Yönelik Grupla Psikolojik Danışmanlık ve Psiko-eğitimsel Müdahaleler | Seligman, M. & Darling, R.B. (2009); Harris, K.R.& Graham, S. (Eds,2010); Smith-Adcock, A.& Tucker, C. (Eds.,2016). |
13 | Ekolojik Sistemler Teorisi Temelli Müdahaleler | Seligman, M. & Darling, R.B. (2009); Harris, K.R.& Graham, S. (Eds,2010); Smith-Adcock, A.& Tucker, C. (Eds.,2016). |
14 | Literatürdeki ilgili araştırmaların incelenmesi ve tartışılması | Seligman, M. & Darling, R.B. (2009); Harris, K.R.& Graham, S. (Eds,2010); Smith-Adcock, A.& Tucker, C. (Eds.,2016). |
Kaynak |
Seligman, M. & Darling, R.B. (2009). Ordinary Families, Special Children, Third Edition: A Systems Approach to Childhood Disability Third Edition:The Guilford Press. Harris, K.R.& Graham, S. (Eds,2010). Working with Families of Young Children with Special Needs. The Guilford Press Publishing. Smith-Adcock, A.& Tucker, C. (Eds.,2016). Counseling Children and Adolescents: Connecting Theory, Development and Diversity. Sage Publications. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder. | X | |||||
2 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar. | X | |||||
3 | Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar. | X | |||||
4 | Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular. | X | |||||
5 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür. | X | |||||
6 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir. | X | |||||
7 | Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir. | X | |||||
8 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |