Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEKNOLOJİ DESTEKLİ EĞİTSEL SİNİRBİLİM UYG.-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Servet BAYRAM
Dersi VerenlerProf.Dr. Servet BAYRAM
Dersin YardımcılarıProf.Dr.Servet BAYRAM
Dersin AmacıBu ders ile öğrencilerin, sinirbilimsel açıdan psikoloji altyapısını açıklaması; bilişsel, fizyolojik ve psikolojik kavramları ifade etmesi; öğrenme ve öğrenmeyi etkileyen faktörleri nörofizyolojik bir bakış açısıyla değerlendirmesi; bu alanı eğitim psikolojisi ile ilişkilendirmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dijitalleşme, Teknoloji, Bilim ve İnsan ,Dijitalleşme, Teknoloji, Bilim ve İnsan,Eğitimsel Nörobilim: Pedagoji-Sibergoji Boylamında Çıkarımlar,Sinirbilim ve Eğitsel Sinirbilimin Tarihçesi,Eğitimsel Sinirbilim Araştırma Modell ve Yöntemleri,Eğitsel Nöromitler ve Yeni Arayışlar,Eğitsel Nöromitler ve Yeni Arayışlar ,Dikkat-Algı Üzerine Bilişsel Psikoloji ve Bilişsel Sinirbilim Bulguları,Nörodilbilim Verileri Işığında Dil İşlemleme ve Dil Edinimi Süreci: Doğası ve Özellikleri,Matematiksel Biliş ve Eğitimsel Sinirbilimde Gerçeklik, Anlam ve Anlamlandırma,Eğitsel Sinirbilim, Siberpsikoloji ve Motivasyon,Öğrenme ve Öğretmenin Geleceğinde Sinirbilim,Etik, Nöroetik ve Eğitime Yansımalar,Etik, Nöroetik ve Eğitime Yansımalar ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dijitalleşme, teknoloji, bilim ve insan, eğitimsel nörobilim, pedagoji-sibergoji boylamında çıkarımlar yapar.10, 16, 9E
Sinirbilim ve eğitsel sinirbilimin tarihsel gelişimini sıralar.10, 16, 9E
Eğitimsel sinirbilim araştırma model ve yöntemlerini açıklar. 10, 16, 9E
Dikkat-algı üzerine bilişsel psikoloji ve bilişsel sinirbilim bulgularını yorumlar.10, 16, 9E
Eğitsel sinirbilim, siberpsikoloji ve motivasyon,öğrenme ve öğretmenin geleceğinde sinirbilim, etik, nöroetik ve eğitime yansımalarını tanımlar.10, 16, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dijitalleşme, Teknoloji, Bilim ve İnsan Konu ile ilgili belirtilen kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması
2Dijitalleşme, Teknoloji, Bilim ve İnsanKonu ile ilgili belirtilen kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması
3Eğitimsel Nörobilim: Pedagoji-Sibergoji Boylamında ÇıkarımlarKonu ile ilgili belirtilen kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması
4Sinirbilim ve Eğitsel Sinirbilimin TarihçesiKonu ile ilgili belirtilen kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması
5Eğitimsel Sinirbilim Araştırma Modell ve YöntemleriKonu ile ilgili belirtilen kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması
6Eğitsel Nöromitler ve Yeni ArayışlarKonu ile ilgili belirtilen kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması
7Eğitsel Nöromitler ve Yeni Arayışlar Konu ile ilgili belirtilen kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması
8Dikkat-Algı Üzerine Bilişsel Psikoloji ve Bilişsel Sinirbilim BulgularıKonu ile ilgili belirtilen kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması
9Nörodilbilim Verileri Işığında Dil İşlemleme ve Dil Edinimi Süreci: Doğası ve ÖzellikleriKonu ile ilgili belirtilen kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması
10Matematiksel Biliş ve Eğitimsel Sinirbilimde Gerçeklik, Anlam ve AnlamlandırmaKonu ile ilgili belirtilen kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması
11Eğitsel Sinirbilim, Siberpsikoloji ve MotivasyonKonu ile ilgili belirtilen kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması
12Öğrenme ve Öğretmenin Geleceğinde SinirbilimKonu ile ilgili belirtilen kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması
13Etik, Nöroetik ve Eğitime YansımalarKonu ile ilgili belirtilen kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması
14Etik, Nöroetik ve Eğitime Yansımalar Konu ile ilgili belirtilen kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması
Kaynak
1. Educational Neuroscience Edited by Denis Mareschal Brian Butterworth Andy Tolmie, Wiley, 2014. 2. Educational Neuroscience A John Wiley & Sons, Ltd., Publication Edited by Kathryn E. Patten and Stephen R. Campbell, Wiley, 2013.
Eğitsel Sinirbilim (2022). Esra Keleş, Nobel Yayınları, Ankara

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
X
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
X
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
X
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
X
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
X
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
X
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7749
Genel Sınav ve Hazırlığı1410140
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)231
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(231/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEKNOLOJİ DESTEKLİ EĞİTSEL SİNİRBİLİM UYG.-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Servet BAYRAM
Dersi VerenlerProf.Dr. Servet BAYRAM
Dersin YardımcılarıProf.Dr.Servet BAYRAM
Dersin AmacıBu ders ile öğrencilerin, sinirbilimsel açıdan psikoloji altyapısını açıklaması; bilişsel, fizyolojik ve psikolojik kavramları ifade etmesi; öğrenme ve öğrenmeyi etkileyen faktörleri nörofizyolojik bir bakış açısıyla değerlendirmesi; bu alanı eğitim psikolojisi ile ilişkilendirmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dijitalleşme, Teknoloji, Bilim ve İnsan ,Dijitalleşme, Teknoloji, Bilim ve İnsan,Eğitimsel Nörobilim: Pedagoji-Sibergoji Boylamında Çıkarımlar,Sinirbilim ve Eğitsel Sinirbilimin Tarihçesi,Eğitimsel Sinirbilim Araştırma Modell ve Yöntemleri,Eğitsel Nöromitler ve Yeni Arayışlar,Eğitsel Nöromitler ve Yeni Arayışlar ,Dikkat-Algı Üzerine Bilişsel Psikoloji ve Bilişsel Sinirbilim Bulguları,Nörodilbilim Verileri Işığında Dil İşlemleme ve Dil Edinimi Süreci: Doğası ve Özellikleri,Matematiksel Biliş ve Eğitimsel Sinirbilimde Gerçeklik, Anlam ve Anlamlandırma,Eğitsel Sinirbilim, Siberpsikoloji ve Motivasyon,Öğrenme ve Öğretmenin Geleceğinde Sinirbilim,Etik, Nöroetik ve Eğitime Yansımalar,Etik, Nöroetik ve Eğitime Yansımalar ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dijitalleşme, teknoloji, bilim ve insan, eğitimsel nörobilim, pedagoji-sibergoji boylamında çıkarımlar yapar.10, 16, 9E
Sinirbilim ve eğitsel sinirbilimin tarihsel gelişimini sıralar.10, 16, 9E
Eğitimsel sinirbilim araştırma model ve yöntemlerini açıklar. 10, 16, 9E
Dikkat-algı üzerine bilişsel psikoloji ve bilişsel sinirbilim bulgularını yorumlar.10, 16, 9E
Eğitsel sinirbilim, siberpsikoloji ve motivasyon,öğrenme ve öğretmenin geleceğinde sinirbilim, etik, nöroetik ve eğitime yansımalarını tanımlar.10, 16, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dijitalleşme, Teknoloji, Bilim ve İnsan Konu ile ilgili belirtilen kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması
2Dijitalleşme, Teknoloji, Bilim ve İnsanKonu ile ilgili belirtilen kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması
3Eğitimsel Nörobilim: Pedagoji-Sibergoji Boylamında ÇıkarımlarKonu ile ilgili belirtilen kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması
4Sinirbilim ve Eğitsel Sinirbilimin TarihçesiKonu ile ilgili belirtilen kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması
5Eğitimsel Sinirbilim Araştırma Modell ve YöntemleriKonu ile ilgili belirtilen kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması
6Eğitsel Nöromitler ve Yeni ArayışlarKonu ile ilgili belirtilen kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması
7Eğitsel Nöromitler ve Yeni Arayışlar Konu ile ilgili belirtilen kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması
8Dikkat-Algı Üzerine Bilişsel Psikoloji ve Bilişsel Sinirbilim BulgularıKonu ile ilgili belirtilen kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması
9Nörodilbilim Verileri Işığında Dil İşlemleme ve Dil Edinimi Süreci: Doğası ve ÖzellikleriKonu ile ilgili belirtilen kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması
10Matematiksel Biliş ve Eğitimsel Sinirbilimde Gerçeklik, Anlam ve AnlamlandırmaKonu ile ilgili belirtilen kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması
11Eğitsel Sinirbilim, Siberpsikoloji ve MotivasyonKonu ile ilgili belirtilen kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması
12Öğrenme ve Öğretmenin Geleceğinde SinirbilimKonu ile ilgili belirtilen kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması
13Etik, Nöroetik ve Eğitime YansımalarKonu ile ilgili belirtilen kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması
14Etik, Nöroetik ve Eğitime Yansımalar Konu ile ilgili belirtilen kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması
Kaynak
1. Educational Neuroscience Edited by Denis Mareschal Brian Butterworth Andy Tolmie, Wiley, 2014. 2. Educational Neuroscience A John Wiley & Sons, Ltd., Publication Edited by Kathryn E. Patten and Stephen R. Campbell, Wiley, 2013.
Eğitsel Sinirbilim (2022). Esra Keleş, Nobel Yayınları, Ankara

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
X
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
X
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
X
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
X
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
X
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
X
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 13:48Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 13:50