Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLERİ DÜZEY PSİKOLOJİK DAN. VE UYG.-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, belli psikolojik danışma kuramları temelinde bireysel psikolojik danışma oturum sürecini süpervizyon eşliğinde yürütebilmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Psikolojik Danışma Kuramlarına Genel Bir Bakış, Eklektik (Entegre) Terapiler,Psikolojik Danışman Yeterlikleri: Kişisel ve Mesleki Yeterlikler,Vaka Formülasyonunun Oluşturulması ,Farklı Psikolojik Danışma Kuramlarında Vaka Formülasyonu
,Farklı Psikolojik Danışma Kuramlarında Vaka Formülasyonu ,Farklı Tanı Kategorileri ya da Sorun/lar Odaklı Vaka Formülasyonu ,Farklı Tanı Kategorileri ya da Sorun/lar Odaklı Vaka Formülasyonu
,Kanıt Temelli Psikolojik Danışma Vaka Örnekleri ,Kanıt Temelli Psikolojik Danışma Vaka Örnekleri ,Supervizyon Gözetiminde Psikolojik Danışma Seanslarının Gerçekleştirilmesi ,Supervizyon Gözetiminde Psikolojik Danışma Seanslarının Gerçekleştirilmesi ,Supervizyon Gözetiminde Psikolojik Danışma Seanslarının Gerçekleştirilmesi ,Supervizyon Gözetiminde Psikolojik Danışma Seanslarının Gerçekleştirilmesi ,Supervizyon Gözetiminde Psikolojik Danışma Seanslarının Gerçekleştirilmesi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Vaka formülasyonun nasıl yapılması gerektiğini açıklar. 10, 16, 9A
Psikolojik danışmadaki değerlendirme sürecini listeler. 10, 16, 9A
Sorun ya da tanı odaklı çeşitli vaka kavramsallaştırma örneklerini açıklar. 10, 16, 9A
Farklı psikolojik danışma kuramlarının vaka kavramsallaştırma protokollerini açıklar. 10, 16, 9A
Bir danışanla eklektik kuramsal temelli bir vaka formülasyonunu oluşturarak, süpervizyon altında, bireyle psikolojik danışma oturumları gerçekleştirir. A, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Psikolojik Danışma Kuramlarına Genel Bir Bakış, Eklektik (Entegre) Terapilerİlgili kitap bölümleri ve makalelerin okunması
2Psikolojik Danışman Yeterlikleri: Kişisel ve Mesleki Yeterliklerİlgili kitap bölümleri ve makalelerin okunması
3Vaka Formülasyonunun Oluşturulması İlgili kitap bölümleri ve makalelerin okunması
4Farklı Psikolojik Danışma Kuramlarında Vaka Formülasyonu
İlgili kitap bölümleri ve makalelerin okunması
5Farklı Psikolojik Danışma Kuramlarında Vaka Formülasyonu İlgili kitap bölümleri ve makalelerin okunması
6Farklı Tanı Kategorileri ya da Sorun/lar Odaklı Vaka Formülasyonu İlgili kitap bölümleri ve makalelerin okunması
7Farklı Tanı Kategorileri ya da Sorun/lar Odaklı Vaka Formülasyonu
İlgili kitap bölümleri ve makalelerin okunması
8Kanıt Temelli Psikolojik Danışma Vaka Örnekleri İlgili kitap bölümleri ve makalelerin okunması
9Kanıt Temelli Psikolojik Danışma Vaka Örnekleri İlgili kitap bölümleri ve makalelerin okunması
10Supervizyon Gözetiminde Psikolojik Danışma Seanslarının Gerçekleştirilmesi İlgili kitap bölümleri ve makalelerin okunması
11Supervizyon Gözetiminde Psikolojik Danışma Seanslarının Gerçekleştirilmesi İlgili kitap bölümleri ve makalelerin okunması
12Supervizyon Gözetiminde Psikolojik Danışma Seanslarının Gerçekleştirilmesi İlgili kitap bölümleri ve makalelerin okunması
13Supervizyon Gözetiminde Psikolojik Danışma Seanslarının Gerçekleştirilmesi İlgili kitap bölümleri ve makalelerin okunması
14Supervizyon Gözetiminde Psikolojik Danışma Seanslarının Gerçekleştirilmesi İlgili kitap bölümleri ve makalelerin okunması
Kaynak
Conte, C. (2009). Advances techniques for counseling and pscyhotherapy. Springer Publishing Company. Harris, M., & Brockbenk, A. (2011). An integrative approach to therapy and supervision: a practical guide for counselor and psyhotherapists. Jessica Kingsley Publishing.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
X
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
X
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
X
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
X
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
X
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
X
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı19090
Genel Sınav ve Hazırlığı1120120
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)252
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(252/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLERİ DÜZEY PSİKOLOJİK DAN. VE UYG.-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, belli psikolojik danışma kuramları temelinde bireysel psikolojik danışma oturum sürecini süpervizyon eşliğinde yürütebilmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Psikolojik Danışma Kuramlarına Genel Bir Bakış, Eklektik (Entegre) Terapiler,Psikolojik Danışman Yeterlikleri: Kişisel ve Mesleki Yeterlikler,Vaka Formülasyonunun Oluşturulması ,Farklı Psikolojik Danışma Kuramlarında Vaka Formülasyonu
,Farklı Psikolojik Danışma Kuramlarında Vaka Formülasyonu ,Farklı Tanı Kategorileri ya da Sorun/lar Odaklı Vaka Formülasyonu ,Farklı Tanı Kategorileri ya da Sorun/lar Odaklı Vaka Formülasyonu
,Kanıt Temelli Psikolojik Danışma Vaka Örnekleri ,Kanıt Temelli Psikolojik Danışma Vaka Örnekleri ,Supervizyon Gözetiminde Psikolojik Danışma Seanslarının Gerçekleştirilmesi ,Supervizyon Gözetiminde Psikolojik Danışma Seanslarının Gerçekleştirilmesi ,Supervizyon Gözetiminde Psikolojik Danışma Seanslarının Gerçekleştirilmesi ,Supervizyon Gözetiminde Psikolojik Danışma Seanslarının Gerçekleştirilmesi ,Supervizyon Gözetiminde Psikolojik Danışma Seanslarının Gerçekleştirilmesi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Vaka formülasyonun nasıl yapılması gerektiğini açıklar. 10, 16, 9A
Psikolojik danışmadaki değerlendirme sürecini listeler. 10, 16, 9A
Sorun ya da tanı odaklı çeşitli vaka kavramsallaştırma örneklerini açıklar. 10, 16, 9A
Farklı psikolojik danışma kuramlarının vaka kavramsallaştırma protokollerini açıklar. 10, 16, 9A
Bir danışanla eklektik kuramsal temelli bir vaka formülasyonunu oluşturarak, süpervizyon altında, bireyle psikolojik danışma oturumları gerçekleştirir. A, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Psikolojik Danışma Kuramlarına Genel Bir Bakış, Eklektik (Entegre) Terapilerİlgili kitap bölümleri ve makalelerin okunması
2Psikolojik Danışman Yeterlikleri: Kişisel ve Mesleki Yeterliklerİlgili kitap bölümleri ve makalelerin okunması
3Vaka Formülasyonunun Oluşturulması İlgili kitap bölümleri ve makalelerin okunması
4Farklı Psikolojik Danışma Kuramlarında Vaka Formülasyonu
İlgili kitap bölümleri ve makalelerin okunması
5Farklı Psikolojik Danışma Kuramlarında Vaka Formülasyonu İlgili kitap bölümleri ve makalelerin okunması
6Farklı Tanı Kategorileri ya da Sorun/lar Odaklı Vaka Formülasyonu İlgili kitap bölümleri ve makalelerin okunması
7Farklı Tanı Kategorileri ya da Sorun/lar Odaklı Vaka Formülasyonu
İlgili kitap bölümleri ve makalelerin okunması
8Kanıt Temelli Psikolojik Danışma Vaka Örnekleri İlgili kitap bölümleri ve makalelerin okunması
9Kanıt Temelli Psikolojik Danışma Vaka Örnekleri İlgili kitap bölümleri ve makalelerin okunması
10Supervizyon Gözetiminde Psikolojik Danışma Seanslarının Gerçekleştirilmesi İlgili kitap bölümleri ve makalelerin okunması
11Supervizyon Gözetiminde Psikolojik Danışma Seanslarının Gerçekleştirilmesi İlgili kitap bölümleri ve makalelerin okunması
12Supervizyon Gözetiminde Psikolojik Danışma Seanslarının Gerçekleştirilmesi İlgili kitap bölümleri ve makalelerin okunması
13Supervizyon Gözetiminde Psikolojik Danışma Seanslarının Gerçekleştirilmesi İlgili kitap bölümleri ve makalelerin okunması
14Supervizyon Gözetiminde Psikolojik Danışma Seanslarının Gerçekleştirilmesi İlgili kitap bölümleri ve makalelerin okunması
Kaynak
Conte, C. (2009). Advances techniques for counseling and pscyhotherapy. Springer Publishing Company. Harris, M., & Brockbenk, A. (2011). An integrative approach to therapy and supervision: a practical guide for counselor and psyhotherapists. Jessica Kingsley Publishing.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
X
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
X
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
X
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
X
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
X
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
X
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 13:48Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 13:50