Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ DÜZEY PSİKOLOJİK DAN. VE UYG. | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ferah ÇEKİCİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ferah ÇEKİCİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, belli psikolojik danışma kuramları temelinde bireysel psikolojik danışma oturum sürecini süpervizyon eşliğinde yürütebilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Psikolojik Danışma Kuramlarına Genel Bir Bakış, Eklektik (Entegre) Terapiler,Psikolojik Danışman Yeterlikleri: Kişisel ve Mesleki Yeterlikler,Vaka Formülasyonunun Oluşturulması ,Farklı Psikolojik Danışma Kuramlarında Vaka Formülasyonu ,Farklı Psikolojik Danışma Kuramlarında Vaka Formülasyonu ,Farklı Tanı Kategorileri ya da Sorun/lar Odaklı Vaka Formülasyonu ,Farklı Tanı Kategorileri ya da Sorun/lar Odaklı Vaka Formülasyonu ,Kanıt Temelli Psikolojik Danışma Vaka Örnekleri ,Kanıt Temelli Psikolojik Danışma Vaka Örnekleri ,Supervizyon Gözetiminde Psikolojik Danışma Seanslarının Gerçekleştirilmesi ,Supervizyon Gözetiminde Psikolojik Danışma Seanslarının Gerçekleştirilmesi ,Supervizyon Gözetiminde Psikolojik Danışma Seanslarının Gerçekleştirilmesi ,Supervizyon Gözetiminde Psikolojik Danışma Seanslarının Gerçekleştirilmesi ,Supervizyon Gözetiminde Psikolojik Danışma Seanslarının Gerçekleştirilmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Vaka formülasyonun nasıl yapılması gerektiğini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Psikolojik danışmadaki değerlendirme sürecini listeler. | 10, 16, 9 | A |
Sorun ya da tanı odaklı çeşitli vaka kavramsallaştırma örneklerini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Farklı psikolojik danışma kuramlarının vaka kavramsallaştırma protokollerini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Bir danışanla eklektik kuramsal temelli bir vaka formülasyonunu oluşturarak, süpervizyon altında, bireyle psikolojik danışma oturumları gerçekleştirir. | A, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikolojik Danışma Kuramlarına Genel Bir Bakış, Eklektik (Entegre) Terapiler | İlgili kitap bölümleri ve makalelerin okunması |
2 | Psikolojik Danışman Yeterlikleri: Kişisel ve Mesleki Yeterlikler | İlgili kitap bölümleri ve makalelerin okunması |
3 | Vaka Formülasyonunun Oluşturulması | İlgili kitap bölümleri ve makalelerin okunması |
4 | Farklı Psikolojik Danışma Kuramlarında Vaka Formülasyonu | İlgili kitap bölümleri ve makalelerin okunması |
5 | Farklı Psikolojik Danışma Kuramlarında Vaka Formülasyonu | İlgili kitap bölümleri ve makalelerin okunması |
6 | Farklı Tanı Kategorileri ya da Sorun/lar Odaklı Vaka Formülasyonu | İlgili kitap bölümleri ve makalelerin okunması |
7 | Farklı Tanı Kategorileri ya da Sorun/lar Odaklı Vaka Formülasyonu | İlgili kitap bölümleri ve makalelerin okunması |
8 | Kanıt Temelli Psikolojik Danışma Vaka Örnekleri | İlgili kitap bölümleri ve makalelerin okunması |
9 | Kanıt Temelli Psikolojik Danışma Vaka Örnekleri | İlgili kitap bölümleri ve makalelerin okunması |
10 | Supervizyon Gözetiminde Psikolojik Danışma Seanslarının Gerçekleştirilmesi | İlgili kitap bölümleri ve makalelerin okunması |
11 | Supervizyon Gözetiminde Psikolojik Danışma Seanslarının Gerçekleştirilmesi | İlgili kitap bölümleri ve makalelerin okunması |
12 | Supervizyon Gözetiminde Psikolojik Danışma Seanslarının Gerçekleştirilmesi | İlgili kitap bölümleri ve makalelerin okunması |
13 | Supervizyon Gözetiminde Psikolojik Danışma Seanslarının Gerçekleştirilmesi | İlgili kitap bölümleri ve makalelerin okunması |
14 | Supervizyon Gözetiminde Psikolojik Danışma Seanslarının Gerçekleştirilmesi | İlgili kitap bölümleri ve makalelerin okunması |
Kaynak |
Conte, C. (2009). Advances techniques for counseling and pscyhotherapy. Springer Publishing Company. Harris, M., & Brockbenk, A. (2011). An integrative approach to therapy and supervision: a practical guide for counselor and psyhotherapists. Jessica Kingsley Publishing. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder. | X | |||||
2 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar. | X | |||||
3 | Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar. | X | |||||
4 | Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular. | X | |||||
5 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür. | X | |||||
6 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir. | X | |||||
7 | Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir. | X | |||||
8 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 90 | 90 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 120 | 120 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 252 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(252/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ DÜZEY PSİKOLOJİK DAN. VE UYG. | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ferah ÇEKİCİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ferah ÇEKİCİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, belli psikolojik danışma kuramları temelinde bireysel psikolojik danışma oturum sürecini süpervizyon eşliğinde yürütebilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Psikolojik Danışma Kuramlarına Genel Bir Bakış, Eklektik (Entegre) Terapiler,Psikolojik Danışman Yeterlikleri: Kişisel ve Mesleki Yeterlikler,Vaka Formülasyonunun Oluşturulması ,Farklı Psikolojik Danışma Kuramlarında Vaka Formülasyonu ,Farklı Psikolojik Danışma Kuramlarında Vaka Formülasyonu ,Farklı Tanı Kategorileri ya da Sorun/lar Odaklı Vaka Formülasyonu ,Farklı Tanı Kategorileri ya da Sorun/lar Odaklı Vaka Formülasyonu ,Kanıt Temelli Psikolojik Danışma Vaka Örnekleri ,Kanıt Temelli Psikolojik Danışma Vaka Örnekleri ,Supervizyon Gözetiminde Psikolojik Danışma Seanslarının Gerçekleştirilmesi ,Supervizyon Gözetiminde Psikolojik Danışma Seanslarının Gerçekleştirilmesi ,Supervizyon Gözetiminde Psikolojik Danışma Seanslarının Gerçekleştirilmesi ,Supervizyon Gözetiminde Psikolojik Danışma Seanslarının Gerçekleştirilmesi ,Supervizyon Gözetiminde Psikolojik Danışma Seanslarının Gerçekleştirilmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Vaka formülasyonun nasıl yapılması gerektiğini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Psikolojik danışmadaki değerlendirme sürecini listeler. | 10, 16, 9 | A |
Sorun ya da tanı odaklı çeşitli vaka kavramsallaştırma örneklerini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Farklı psikolojik danışma kuramlarının vaka kavramsallaştırma protokollerini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Bir danışanla eklektik kuramsal temelli bir vaka formülasyonunu oluşturarak, süpervizyon altında, bireyle psikolojik danışma oturumları gerçekleştirir. | A, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikolojik Danışma Kuramlarına Genel Bir Bakış, Eklektik (Entegre) Terapiler | İlgili kitap bölümleri ve makalelerin okunması |
2 | Psikolojik Danışman Yeterlikleri: Kişisel ve Mesleki Yeterlikler | İlgili kitap bölümleri ve makalelerin okunması |
3 | Vaka Formülasyonunun Oluşturulması | İlgili kitap bölümleri ve makalelerin okunması |
4 | Farklı Psikolojik Danışma Kuramlarında Vaka Formülasyonu | İlgili kitap bölümleri ve makalelerin okunması |
5 | Farklı Psikolojik Danışma Kuramlarında Vaka Formülasyonu | İlgili kitap bölümleri ve makalelerin okunması |
6 | Farklı Tanı Kategorileri ya da Sorun/lar Odaklı Vaka Formülasyonu | İlgili kitap bölümleri ve makalelerin okunması |
7 | Farklı Tanı Kategorileri ya da Sorun/lar Odaklı Vaka Formülasyonu | İlgili kitap bölümleri ve makalelerin okunması |
8 | Kanıt Temelli Psikolojik Danışma Vaka Örnekleri | İlgili kitap bölümleri ve makalelerin okunması |
9 | Kanıt Temelli Psikolojik Danışma Vaka Örnekleri | İlgili kitap bölümleri ve makalelerin okunması |
10 | Supervizyon Gözetiminde Psikolojik Danışma Seanslarının Gerçekleştirilmesi | İlgili kitap bölümleri ve makalelerin okunması |
11 | Supervizyon Gözetiminde Psikolojik Danışma Seanslarının Gerçekleştirilmesi | İlgili kitap bölümleri ve makalelerin okunması |
12 | Supervizyon Gözetiminde Psikolojik Danışma Seanslarının Gerçekleştirilmesi | İlgili kitap bölümleri ve makalelerin okunması |
13 | Supervizyon Gözetiminde Psikolojik Danışma Seanslarının Gerçekleştirilmesi | İlgili kitap bölümleri ve makalelerin okunması |
14 | Supervizyon Gözetiminde Psikolojik Danışma Seanslarının Gerçekleştirilmesi | İlgili kitap bölümleri ve makalelerin okunması |
Kaynak |
Conte, C. (2009). Advances techniques for counseling and pscyhotherapy. Springer Publishing Company. Harris, M., & Brockbenk, A. (2011). An integrative approach to therapy and supervision: a practical guide for counselor and psyhotherapists. Jessica Kingsley Publishing. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder. | X | |||||
2 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar. | X | |||||
3 | Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar. | X | |||||
4 | Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular. | X | |||||
5 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür. | X | |||||
6 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir. | X | |||||
7 | Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir. | X | |||||
8 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |