Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OKULLARDA POZİTİF PSİKOLOJİ UYG.-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Yelda YILDIZ ÖNAL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Yelda YILDIZ ÖNAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders ile eğitim ortamlarında; iyi ile kötüyü gerçekçi bir şekilde birbirinden ayırt edebilen adil bireyler, başkalarının duygularına ve ihtiyaçlarına duyarlı özgeci, hoşgörülü ve merhametli bireyler, içinde bulundukları anı tam olarak yaşayabilen otantik ve farkındalık düzeyi yüksek bireyler, hayata olumlu yönden bakabilen iyimser ve umut dolu bireyler, gerektiğinde affetme cesareti gösterebilen nezaketli ve cesur bireyler, neşe, keyif, heyecan gibi pozitif duygularla dolu hayata gülümseyerek bakan azimli bireyler yetiştirme noktasında yardımcı olmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Adil Olma,Affetme,Azim,Cesaret,Duygusal Okuryazarlık,Farkındalık,Hoşgörü,İyimserlik,Merhamet,Mizah,Nezaket,Otantiklik,Pozitif Duygular,Umut; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Eğitim sisteminde pozitif duyguları ve pozitif davranışları geliştirmeyi amaçlayan programları, uygulamaları ve etkinlikleri içeren pozitif psikoloji müdahaleleri tanımlar.10, 13, 16, 19, 6, 9E
Öğrenciler işlenen pozitif psikoloji kavramı hakkında farkındalıklarını arttırır.10, 13, 16, 19, 6, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Adil OlmaIşık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem (1. Bölüm)
2AffetmeIşık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem (2. Bölüm)
3AzimIşık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem (3. Bölüm)
4CesaretIşık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem (4. Bölüm)
5Duygusal OkuryazarlıkIşık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem (5. Bölüm)
6FarkındalıkIşık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem (6. Bölüm)
7HoşgörüIşık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem (7. Bölüm)
8İyimserlikIşık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem (8. Bölüm)
9MerhametIşık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem (9. Bölüm)
10MizahIşık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem (10. Bölüm)
11NezaketIşık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem (12. Bölüm)
12OtantiklikIşık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem (13. Bölüm)
13Pozitif DuygularIşık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem (15. Bölüm)
14UmutIşık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem (17. Bölüm)
Kaynak
Işık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
X
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
X
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
X
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
X
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
X
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati31442
Rehberli Problem Çözme21020
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi11010
Okul Dışı Diğer Faaliyetler31030
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı32060
Genel Sınav ve Hazırlığı33090
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)252
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(252/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OKULLARDA POZİTİF PSİKOLOJİ UYG.-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Yelda YILDIZ ÖNAL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Yelda YILDIZ ÖNAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders ile eğitim ortamlarında; iyi ile kötüyü gerçekçi bir şekilde birbirinden ayırt edebilen adil bireyler, başkalarının duygularına ve ihtiyaçlarına duyarlı özgeci, hoşgörülü ve merhametli bireyler, içinde bulundukları anı tam olarak yaşayabilen otantik ve farkındalık düzeyi yüksek bireyler, hayata olumlu yönden bakabilen iyimser ve umut dolu bireyler, gerektiğinde affetme cesareti gösterebilen nezaketli ve cesur bireyler, neşe, keyif, heyecan gibi pozitif duygularla dolu hayata gülümseyerek bakan azimli bireyler yetiştirme noktasında yardımcı olmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Adil Olma,Affetme,Azim,Cesaret,Duygusal Okuryazarlık,Farkındalık,Hoşgörü,İyimserlik,Merhamet,Mizah,Nezaket,Otantiklik,Pozitif Duygular,Umut; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Eğitim sisteminde pozitif duyguları ve pozitif davranışları geliştirmeyi amaçlayan programları, uygulamaları ve etkinlikleri içeren pozitif psikoloji müdahaleleri tanımlar.10, 13, 16, 19, 6, 9E
Öğrenciler işlenen pozitif psikoloji kavramı hakkında farkındalıklarını arttırır.10, 13, 16, 19, 6, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Adil OlmaIşık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem (1. Bölüm)
2AffetmeIşık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem (2. Bölüm)
3AzimIşık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem (3. Bölüm)
4CesaretIşık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem (4. Bölüm)
5Duygusal OkuryazarlıkIşık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem (5. Bölüm)
6FarkındalıkIşık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem (6. Bölüm)
7HoşgörüIşık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem (7. Bölüm)
8İyimserlikIşık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem (8. Bölüm)
9MerhametIşık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem (9. Bölüm)
10MizahIşık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem (10. Bölüm)
11NezaketIşık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem (12. Bölüm)
12OtantiklikIşık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem (13. Bölüm)
13Pozitif DuygularIşık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem (15. Bölüm)
14UmutIşık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem (17. Bölüm)
Kaynak
Işık, Ş. (2017). Okullarda pozitif psikoloji uygulamaları. Ankara: Pegem

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilimsel bir anlayışla analiz eder.
X
2
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ait kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, danışanların koruyucu ve önleyici ruh sağlığı kapsamında psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek için nasıl kullanacağını kavrar.
X
3
Bilimsel araştırma etiği temelinde, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar.
4
Danışanların psikolojik sağlamlıklarını arttırmak ve psikolojik iyilik hallerini güçlendirmek amacıyla uygulanması gereken rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini (bireyle psikolojik danışma, grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, bireyle rehberlik, grupla rehberlik vb gibi) planlar ve uygular.
X
5
Rehberlik ve Psikolojik Danışma alanı ile ilgili güncel sorun ve ihtiyaçlara çözüm üretecek araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık uzmanlaşma alt alanlarında (Okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) uygulama temel ilkeleri ve teknikleri kapsamında danışanların ihtiyaçlarını belirler, ihtiyaçlarına destek olacak müdahaleleri planlar, uygular ve etkililiğini değerlendirir.
X
7
Ruh sağlığı alanında hizmet veren bir meslek mensubu olarak ve mesleğin etik ilke ve değerlerine uyum göstererek önleyici ve koruyucu ruh sağlığı bağlamında bireysel, ailesel ve toplumsal ihtiyaçlar temelinde kendisinden beklenen rol ve görevlerini yerine getirir.
X
8
Ulusal ve uluslararası düzeyde yaşanan toplumsal sorunlara, toplumsal sorumluluk çerçevesinde alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak destek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 13:48Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 13:50