Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KONKORDATO HUKUKUNUN GÜNCEL SORUNLARI | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Müjgan TUNÇ YÜCEL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Müjgan TUNÇ YÜCEL |
Dersin Yardımcıları | Ar. Gör. M. Ceren Erdem Ar. Gör. E. Hande Boztosun Bozkurt |
Dersin Amacı | Konkordatoya ilişkin teorik bilgiye sahip olmak ve bu alandaki uygulamaya yönelik sorunların çözümü hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmalarını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Konkordatonun Hukuki Niteliği ve Benzer Diğer Kurumlarla Mukayesesi,Konkordatoya Başvuru Sebepleri, Başvuru Usulü ve Başvuruya Eklenecek Belgeler,Geçici Mühlet ,Kesin Mühlet, Konkordato Komiserinin Görevleri,Konkordatonun Tasdiki,Konkordatonun Tasdiki Yargılaması,Rehinli Alacaklıların Konkordatodaki Hukuki Durumları,Konkordatonun Alacaklılar Bakımından Sonuçları,Konkordatonun Borçlu Bakımından Sonuçları,Konkordatonun Kabulü ve Reddi Kararının Sonuçları,Konkordatonun Feshi,İflastan Sonra Konkordato,Malvarlığının Terki Suretiyle Konkordato; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
3.Konkordatoya ilişkin güncel yargı kararlarını araştırır. | 10, 14, 16, 19, 9 | A |
1. Konkordato ile ilgili temel kavramları anlatır. | 10, 14, 16, 19, 9 | A, E |
2. Konkordatoya başvuru sürecinde ortaya çıkan problemleri listeler. | 10, 14, 16, 9 | A, E |
4. Konkordatoya ilişkin güncel kanun değişikliklerini yorumlar. | 10, 14, 16, 19, 9 | A, E |
5. Konkordatoya ilişkin tartışmalı konuları inceler. | 10, 14, 16, 19, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Konkordatonun Hukuki Niteliği ve Benzer Diğer Kurumlarla Mukayesesi | Öğrenci kaynaklar kısmında yer alan eserlerden "Konkordatonun Hukuki Niteliği ve Benzer Diğer Kurumlarla Mukayesesi" bölümünü okur. |
2 | Konkordatoya Başvuru Sebepleri, Başvuru Usulü ve Başvuruya Eklenecek Belgeler | Öğrenci kaynaklar kısmında yer alan eserlerden "Konkordatoya Başvuru Sebepleri, Başvuru Usulü ve Başvuruya Eklenecek Belgeler" bölümünü okur. |
3 | Geçici Mühlet | Öğrenci kaynaklar kısmında yer alan eserlerden "Geçici Mühlet" bölümünü okur. |
4 | Kesin Mühlet | Öğrenci kaynaklar kısmında yer alan eserlerden "Kesin Mühlet" bölümünü okur. |
5 | Konkordato Komiserinin Görevleri | Öğrenci kaynaklar kısmında yer alan eserlerden " Konkordato Komiserinin Görevleri" bölümünü okur. |
6 | Konkordatonun Tasdiki | Öğrenci kaynaklar kısmında yer alan eserlerden "Konkordatonun Tasdiki" bölümünü okur. |
7 | Konkordatonun Tasdiki Yargılaması | Öğrenci kaynaklar kısmında yer alan eserlerden "Konkordatonun Tasdiki Yargılaması" bölümünü okur. |
8 | Rehinli Alacaklıların Konkordatodaki Hukuki Durumları | Öğrenci önerilen kaynaklardan "Rehinli Alacaklıların Konkordatodaki Hukuki Durumları" bölümünü okur. |
9 | Konkordatonun Alacaklılar Bakımından Sonuçları | Öğrenci önerilen kaynaklardan "Konkordatonun Alacaklılar Bakımından Sonuçları" bölümünü okur. |
10 | Konkordatonun Borçlu Bakımından Sonuçları | Öğrenci önerilen kaynaklardan "Konkordatonun Borçlu Bakımından Sonuçları" bölümünü okur. |
11 | Konkordatonun Kabulü ve Reddi Kararının Sonuçları | Öğrenci önerilen kaynaklardan "Konkordatonun Kabulü ve Reddi Kararının Sonuçları" bölümünü okur. |
12 | Konkordatonun Feshi | Öğrenci önerilen kaynaklardan "Konkordatonun Feshi" bölümünü okur. |
13 | İflastan Sonra Konkordato | Öğrenci önerilen kaynaklardan "İflastan Sonra Konkordato" bölümünü okur. |
14 | Malvarlığının Terki Suretiyle Konkordato | Öğrenci önerilen kaynaklardan "Malvarlığının Terki Suretiyle Konkordato" bölümünü okur. |
Kaynak |
Baki Kuru, İcra ve İflas Hukuku El Kitabı, 2. Baskı, İstanbul 2013. Baki Kuru, İcra ve İflas Hukuku, C. IV, İstanbul 1997. İlhan Postacıoğlu, Konkordato, İstanbul 1965. Süha Tanrıver, Konkordato Komiseri, Ankara 1993. Süha Tanrıver/Adnan Deynekli, Konkordatonun Tasdiki, Ankara 1996. Sümer Altay/Ali Eskiocak, Konkordato ve Yeniden Yapılanma Hukuku, İstanbul 2018, Serdar Kale, Sorularla Konkordato (İflas Dışı ve İflas İçi Adi Konkordato) 2017, Öztek, Selçuk/ Budak, Ali Cem/ Tunç Yücel, Müjgan/ Kale, Serdar/ Yeşilova, Bilgehan, Yeni Konkordato Hukuku (Güncel Baskı), Sarısözen, M. Serhat, Konkordato (Güncel Baskı), Pekcanıtez, Hakan/ Dönmez, Güray, 7101 Sayılı Kanun Çerçevesinde Konkordato (Güncel Baskı). |
Kuru/ Arslan/ Yılmaz, İcra ve İflas Hukuku, (Güncel Bası), Pekcanıtez, Hakan/ Atalay, Oğuz/ Sungurtekin Özkan, Meral/ Özekes, Muhammet, İcra ve İflas Hukuku Ders Kitabı (Güncel Bası), Atalı, Murat/ Ermenek, İbrahim/ Erdoğan, Ersin, İcra ve İflas Hukuku, Üstündağ, Saim, İcra Hukukunun Esasları, İstanbul 2004,Üstündağ, Saim, İflas Hukuku, İstanbul 2009. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1) Özel Hukuk alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında özel hukukla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
2 | PY2) Özel Hukuk alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kullanarak, bu bilgileri analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | X | |||||
3 | PY3) Özel Hukuk alanındaki bilimsel bilgiyi kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | X | |||||
4 | PY4) Özel Hukuka dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştırır. | X | |||||
5 | PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | |||||
6 | PY6) Özel Hukuka dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştıran bağımsız bir çalışma ortaya koyar. | X | |||||
7 | PY7) Özel Hukuk alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
8 | PY8) Özel Hukuk alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
9 | PY9) Özel Hukuk alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | X | |||||
10 | PY10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. | ||||||
11 | PY11) Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | X | |||||
12 | PY12) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | X | |||||
13 | PY13) Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 3 | 14 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 70 | 70 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 70 | 70 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 222 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(222/30) | 7 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KONKORDATO HUKUKUNUN GÜNCEL SORUNLARI | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Müjgan TUNÇ YÜCEL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Müjgan TUNÇ YÜCEL |
Dersin Yardımcıları | Ar. Gör. M. Ceren Erdem Ar. Gör. E. Hande Boztosun Bozkurt |
Dersin Amacı | Konkordatoya ilişkin teorik bilgiye sahip olmak ve bu alandaki uygulamaya yönelik sorunların çözümü hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmalarını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Konkordatonun Hukuki Niteliği ve Benzer Diğer Kurumlarla Mukayesesi,Konkordatoya Başvuru Sebepleri, Başvuru Usulü ve Başvuruya Eklenecek Belgeler,Geçici Mühlet ,Kesin Mühlet, Konkordato Komiserinin Görevleri,Konkordatonun Tasdiki,Konkordatonun Tasdiki Yargılaması,Rehinli Alacaklıların Konkordatodaki Hukuki Durumları,Konkordatonun Alacaklılar Bakımından Sonuçları,Konkordatonun Borçlu Bakımından Sonuçları,Konkordatonun Kabulü ve Reddi Kararının Sonuçları,Konkordatonun Feshi,İflastan Sonra Konkordato,Malvarlığının Terki Suretiyle Konkordato; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
3.Konkordatoya ilişkin güncel yargı kararlarını araştırır. | 10, 14, 16, 19, 9 | A |
1. Konkordato ile ilgili temel kavramları anlatır. | 10, 14, 16, 19, 9 | A, E |
2. Konkordatoya başvuru sürecinde ortaya çıkan problemleri listeler. | 10, 14, 16, 9 | A, E |
4. Konkordatoya ilişkin güncel kanun değişikliklerini yorumlar. | 10, 14, 16, 19, 9 | A, E |
5. Konkordatoya ilişkin tartışmalı konuları inceler. | 10, 14, 16, 19, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Konkordatonun Hukuki Niteliği ve Benzer Diğer Kurumlarla Mukayesesi | Öğrenci kaynaklar kısmında yer alan eserlerden "Konkordatonun Hukuki Niteliği ve Benzer Diğer Kurumlarla Mukayesesi" bölümünü okur. |
2 | Konkordatoya Başvuru Sebepleri, Başvuru Usulü ve Başvuruya Eklenecek Belgeler | Öğrenci kaynaklar kısmında yer alan eserlerden "Konkordatoya Başvuru Sebepleri, Başvuru Usulü ve Başvuruya Eklenecek Belgeler" bölümünü okur. |
3 | Geçici Mühlet | Öğrenci kaynaklar kısmında yer alan eserlerden "Geçici Mühlet" bölümünü okur. |
4 | Kesin Mühlet | Öğrenci kaynaklar kısmında yer alan eserlerden "Kesin Mühlet" bölümünü okur. |
5 | Konkordato Komiserinin Görevleri | Öğrenci kaynaklar kısmında yer alan eserlerden " Konkordato Komiserinin Görevleri" bölümünü okur. |
6 | Konkordatonun Tasdiki | Öğrenci kaynaklar kısmında yer alan eserlerden "Konkordatonun Tasdiki" bölümünü okur. |
7 | Konkordatonun Tasdiki Yargılaması | Öğrenci kaynaklar kısmında yer alan eserlerden "Konkordatonun Tasdiki Yargılaması" bölümünü okur. |
8 | Rehinli Alacaklıların Konkordatodaki Hukuki Durumları | Öğrenci önerilen kaynaklardan "Rehinli Alacaklıların Konkordatodaki Hukuki Durumları" bölümünü okur. |
9 | Konkordatonun Alacaklılar Bakımından Sonuçları | Öğrenci önerilen kaynaklardan "Konkordatonun Alacaklılar Bakımından Sonuçları" bölümünü okur. |
10 | Konkordatonun Borçlu Bakımından Sonuçları | Öğrenci önerilen kaynaklardan "Konkordatonun Borçlu Bakımından Sonuçları" bölümünü okur. |
11 | Konkordatonun Kabulü ve Reddi Kararının Sonuçları | Öğrenci önerilen kaynaklardan "Konkordatonun Kabulü ve Reddi Kararının Sonuçları" bölümünü okur. |
12 | Konkordatonun Feshi | Öğrenci önerilen kaynaklardan "Konkordatonun Feshi" bölümünü okur. |
13 | İflastan Sonra Konkordato | Öğrenci önerilen kaynaklardan "İflastan Sonra Konkordato" bölümünü okur. |
14 | Malvarlığının Terki Suretiyle Konkordato | Öğrenci önerilen kaynaklardan "Malvarlığının Terki Suretiyle Konkordato" bölümünü okur. |
Kaynak |
Baki Kuru, İcra ve İflas Hukuku El Kitabı, 2. Baskı, İstanbul 2013. Baki Kuru, İcra ve İflas Hukuku, C. IV, İstanbul 1997. İlhan Postacıoğlu, Konkordato, İstanbul 1965. Süha Tanrıver, Konkordato Komiseri, Ankara 1993. Süha Tanrıver/Adnan Deynekli, Konkordatonun Tasdiki, Ankara 1996. Sümer Altay/Ali Eskiocak, Konkordato ve Yeniden Yapılanma Hukuku, İstanbul 2018, Serdar Kale, Sorularla Konkordato (İflas Dışı ve İflas İçi Adi Konkordato) 2017, Öztek, Selçuk/ Budak, Ali Cem/ Tunç Yücel, Müjgan/ Kale, Serdar/ Yeşilova, Bilgehan, Yeni Konkordato Hukuku (Güncel Baskı), Sarısözen, M. Serhat, Konkordato (Güncel Baskı), Pekcanıtez, Hakan/ Dönmez, Güray, 7101 Sayılı Kanun Çerçevesinde Konkordato (Güncel Baskı). |
Kuru/ Arslan/ Yılmaz, İcra ve İflas Hukuku, (Güncel Bası), Pekcanıtez, Hakan/ Atalay, Oğuz/ Sungurtekin Özkan, Meral/ Özekes, Muhammet, İcra ve İflas Hukuku Ders Kitabı (Güncel Bası), Atalı, Murat/ Ermenek, İbrahim/ Erdoğan, Ersin, İcra ve İflas Hukuku, Üstündağ, Saim, İcra Hukukunun Esasları, İstanbul 2004,Üstündağ, Saim, İflas Hukuku, İstanbul 2009. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1) Özel Hukuk alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında özel hukukla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
2 | PY2) Özel Hukuk alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kullanarak, bu bilgileri analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | X | |||||
3 | PY3) Özel Hukuk alanındaki bilimsel bilgiyi kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | X | |||||
4 | PY4) Özel Hukuka dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştırır. | X | |||||
5 | PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | |||||
6 | PY6) Özel Hukuka dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştıran bağımsız bir çalışma ortaya koyar. | X | |||||
7 | PY7) Özel Hukuk alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
8 | PY8) Özel Hukuk alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
9 | PY9) Özel Hukuk alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | X | |||||
10 | PY10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. | ||||||
11 | PY11) Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | X | |||||
12 | PY12) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | X | |||||
13 | PY13) Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |