Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEMİNER-Güz Dönemi3+0-7
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ayşegül SEZGİN HUYSAL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ayşegül SEZGİN HUYSAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBilimsel araştırma yöntemlerinin uygulamalayla kazanılmasını sağlamak.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilim ve Bilimsel Yöntem Kavramları,Araştırma Kavramı,Araştırma Eğitimi,Araştırma Süreçleri I (Amaç ve Önem),Araştırma Süreçleri II (Araştırma Modeli, Kıyas),Araştırma Süreçleri III (Verilerin Toplanması ve Çözümlenmesi),Araştırma Süreçleri IV (Bulgular ve Yorum),Araştırma Süreçleri V (Sonuç ve Öneriler),Rapor Yazım Kuralları I (Şekil Açısından Bilimsel Çalışma),Rapor Yazım Kuralları II (Esas Açısından Bilimsel Çalışma),Rapor Yazım Kuralları III (Metin – Dipnot İlişkisi),Bilimsel Etik,Kaynak Gösterme Kuralları,Türk Mevzuatında Bilim Etiği İhlâlleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Bilimsel bir araştırmayı başarıyla geliştirir. 10, 16, 9A, E
1.1.Bilimsel araştırmanın aşamalarını tanımlar. 10, 16, 6, 9A, E
1.2.Bilimsel araştırmanın esas ve usullerini kullanır. 10, 16, 9A, E
1.3.Bilimsel araştırma metotlarını uygular.10, 16, 9A, E
2.1.Bilimsel yayımın aşamalarını sıralar. 16, 9A, E
2.2.Bilimsel yayımın esas ve usullerini uygular. 10, 13, 9A, E
2.3.Bilimsel atıf metotlarını uygular.9A, E
3.Bilimsel araştırmanın tâbi olduğu etik ilkeleri tanımlar. 10, 16, 6, 9A, E
3.1.Yazılı etik ilkeleri öğrenerek uygular. 10, 9A, E
3.2.Yazılı olmayan etik ilkeleri öğrenerek uygular.10, 16, 9A, E
3.3.Yazılı olan ve olmayan etik ilkeleri örnekler. 10, 16, 9A, E
2. Bilimsel çalışmanın neticesinde bilimsel yayın yürütür. 10, 16, 6, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilim ve Bilimsel Yöntem KavramlarıÖn hazırlık çalışması gerekmemektedir.
2Araştırma KavramıAraştırma yöntemleri ile ilgili bir makale veya araştırma raporu okunması
3Araştırma EğitimiAraştırma yöntemlerinin belirlenmesi için kaynak araştırması
4Araştırma Süreçleri I (Amaç ve Önem)Ertugay, F. (2019). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma/Esnek Desen Araştırması: Alana İlişkin Zorluklar, Sorunlar ve İmkânlar . Nitel Sosyal Bilimler , 1 (1) makalesinin okunması
5Araştırma Süreçleri II (Araştırma Modeli, Kıyas)Ertugay, F. (2019). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma/Esnek Desen Araştırması: Alana İlişkin Zorluklar, Sorunlar ve İmkânlar . Nitel Sosyal Bilimler , 1 (1) makalesinin okunması
6Araştırma Süreçleri III (Verilerin Toplanması ve Çözümlenmesi)Ertugay, F. (2019). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma/Esnek Desen Araştırması: Alana İlişkin Zorluklar, Sorunlar ve İmkânlar . Nitel Sosyal Bilimler , 1 (1) makalesinin okunması
7Araştırma Süreçleri IV (Bulgular ve Yorum)Ertugay, F. (2019). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma/Esnek Desen Araştırması: Alana İlişkin Zorluklar, Sorunlar ve İmkânlar . Nitel Sosyal Bilimler , 1 (1) makalesinin okunması
8Araştırma Süreçleri V (Sonuç ve Öneriler)Ertugay, F. (2019). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma/Esnek Desen Araştırması: Alana İlişkin Zorluklar, Sorunlar ve İmkânlar . Nitel Sosyal Bilimler , 1 (1) makalesinin okunması
9Rapor Yazım Kuralları I (Şekil Açısından Bilimsel Çalışma)Örnek bilimsel çalışma inceleme
10Rapor Yazım Kuralları II (Esas Açısından Bilimsel Çalışma)Alana ilişkin örnek bilimsel çalışma inceleme
11Rapor Yazım Kuralları III (Metin – Dipnot İlişkisi)Alana ilişkin örnek bilimsel çalışma inceleme
12Bilimsel EtikBilimsel etik ile ilgili okuma
13Kaynak Gösterme KurallarıSosyal Bilimler Enstitüsü tez yazım kılavuzu inceleme
14Türk Mevzuatında Bilim Etiği İhlâlleriÖn hazırlık çalışması gerekmemektedir.
Kaynak
Ders notu verilmeyecektir.
1-Bilimsel Araştırma Yöntemleri Veysel Sönmez/Füsun G. Alacapınar, Seçkin Yayıncılık, İstanbul 2013. 2. Bilimsel Araştırma Yöntemleri Yrd. Doç.Dr. Şener Büyüköztürk , Yrd.Doç.Dr. Özcan Aygün, Ebru Kılıç Çakmak, Şirin Karadeniz, PEGEM AKADEMİ YAYINCILIK

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1) Özel Hukuk alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında özel hukukla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilerini geliştirir ve derinleştirir.
2
PY2) Özel Hukuk alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kullanarak, bu bilgileri analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır.
3
PY3) Özel Hukuk alanındaki bilimsel bilgiyi kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
X
4
PY4) Özel Hukuka dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştırır.
5
PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
6
PY6) Özel Hukuka dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştıran bağımsız bir çalışma ortaya koyar.
7
PY7) Özel Hukuk alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
8
PY8) Özel Hukuk alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
9
PY9) Özel Hukuk alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
10
PY10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır.
11
PY11) Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
12
PY12) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.
X
13
PY13) Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme10660
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler13030
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı13131
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)212
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(212/30)7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEMİNER-Güz Dönemi3+0-7
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ayşegül SEZGİN HUYSAL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ayşegül SEZGİN HUYSAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBilimsel araştırma yöntemlerinin uygulamalayla kazanılmasını sağlamak.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilim ve Bilimsel Yöntem Kavramları,Araştırma Kavramı,Araştırma Eğitimi,Araştırma Süreçleri I (Amaç ve Önem),Araştırma Süreçleri II (Araştırma Modeli, Kıyas),Araştırma Süreçleri III (Verilerin Toplanması ve Çözümlenmesi),Araştırma Süreçleri IV (Bulgular ve Yorum),Araştırma Süreçleri V (Sonuç ve Öneriler),Rapor Yazım Kuralları I (Şekil Açısından Bilimsel Çalışma),Rapor Yazım Kuralları II (Esas Açısından Bilimsel Çalışma),Rapor Yazım Kuralları III (Metin – Dipnot İlişkisi),Bilimsel Etik,Kaynak Gösterme Kuralları,Türk Mevzuatında Bilim Etiği İhlâlleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Bilimsel bir araştırmayı başarıyla geliştirir. 10, 16, 9A, E
1.1.Bilimsel araştırmanın aşamalarını tanımlar. 10, 16, 6, 9A, E
1.2.Bilimsel araştırmanın esas ve usullerini kullanır. 10, 16, 9A, E
1.3.Bilimsel araştırma metotlarını uygular.10, 16, 9A, E
2.1.Bilimsel yayımın aşamalarını sıralar. 16, 9A, E
2.2.Bilimsel yayımın esas ve usullerini uygular. 10, 13, 9A, E
2.3.Bilimsel atıf metotlarını uygular.9A, E
3.Bilimsel araştırmanın tâbi olduğu etik ilkeleri tanımlar. 10, 16, 6, 9A, E
3.1.Yazılı etik ilkeleri öğrenerek uygular. 10, 9A, E
3.2.Yazılı olmayan etik ilkeleri öğrenerek uygular.10, 16, 9A, E
3.3.Yazılı olan ve olmayan etik ilkeleri örnekler. 10, 16, 9A, E
2. Bilimsel çalışmanın neticesinde bilimsel yayın yürütür. 10, 16, 6, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilim ve Bilimsel Yöntem KavramlarıÖn hazırlık çalışması gerekmemektedir.
2Araştırma KavramıAraştırma yöntemleri ile ilgili bir makale veya araştırma raporu okunması
3Araştırma EğitimiAraştırma yöntemlerinin belirlenmesi için kaynak araştırması
4Araştırma Süreçleri I (Amaç ve Önem)Ertugay, F. (2019). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma/Esnek Desen Araştırması: Alana İlişkin Zorluklar, Sorunlar ve İmkânlar . Nitel Sosyal Bilimler , 1 (1) makalesinin okunması
5Araştırma Süreçleri II (Araştırma Modeli, Kıyas)Ertugay, F. (2019). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma/Esnek Desen Araştırması: Alana İlişkin Zorluklar, Sorunlar ve İmkânlar . Nitel Sosyal Bilimler , 1 (1) makalesinin okunması
6Araştırma Süreçleri III (Verilerin Toplanması ve Çözümlenmesi)Ertugay, F. (2019). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma/Esnek Desen Araştırması: Alana İlişkin Zorluklar, Sorunlar ve İmkânlar . Nitel Sosyal Bilimler , 1 (1) makalesinin okunması
7Araştırma Süreçleri IV (Bulgular ve Yorum)Ertugay, F. (2019). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma/Esnek Desen Araştırması: Alana İlişkin Zorluklar, Sorunlar ve İmkânlar . Nitel Sosyal Bilimler , 1 (1) makalesinin okunması
8Araştırma Süreçleri V (Sonuç ve Öneriler)Ertugay, F. (2019). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma/Esnek Desen Araştırması: Alana İlişkin Zorluklar, Sorunlar ve İmkânlar . Nitel Sosyal Bilimler , 1 (1) makalesinin okunması
9Rapor Yazım Kuralları I (Şekil Açısından Bilimsel Çalışma)Örnek bilimsel çalışma inceleme
10Rapor Yazım Kuralları II (Esas Açısından Bilimsel Çalışma)Alana ilişkin örnek bilimsel çalışma inceleme
11Rapor Yazım Kuralları III (Metin – Dipnot İlişkisi)Alana ilişkin örnek bilimsel çalışma inceleme
12Bilimsel EtikBilimsel etik ile ilgili okuma
13Kaynak Gösterme KurallarıSosyal Bilimler Enstitüsü tez yazım kılavuzu inceleme
14Türk Mevzuatında Bilim Etiği İhlâlleriÖn hazırlık çalışması gerekmemektedir.
Kaynak
Ders notu verilmeyecektir.
1-Bilimsel Araştırma Yöntemleri Veysel Sönmez/Füsun G. Alacapınar, Seçkin Yayıncılık, İstanbul 2013. 2. Bilimsel Araştırma Yöntemleri Yrd. Doç.Dr. Şener Büyüköztürk , Yrd.Doç.Dr. Özcan Aygün, Ebru Kılıç Çakmak, Şirin Karadeniz, PEGEM AKADEMİ YAYINCILIK

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1) Özel Hukuk alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında özel hukukla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilerini geliştirir ve derinleştirir.
2
PY2) Özel Hukuk alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kullanarak, bu bilgileri analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır.
3
PY3) Özel Hukuk alanındaki bilimsel bilgiyi kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
X
4
PY4) Özel Hukuka dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştırır.
5
PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
6
PY6) Özel Hukuka dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştıran bağımsız bir çalışma ortaya koyar.
7
PY7) Özel Hukuk alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
8
PY8) Özel Hukuk alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
9
PY9) Özel Hukuk alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
10
PY10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır.
11
PY11) Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
12
PY12) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.
X
13
PY13) Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 14:06Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 14:08