Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HMK ÇERÇEVESİNDE İSTİNAF | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Müjgan TUNÇ YÜCEL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Müjgan TUNÇ YÜCEL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İstinaf ile ilgili teorik bilgiye sahip olmak ve bu alnadaki uygulamaya yönelik sorunların çözümü hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmalarını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İstinafın tarihi gelişimi ve İstinaf Kavramı,İstinaf Kanun Yolunun Amacı, İşleyişi,İstinaf Kanun Yoluna Başvurulabilecek Kararlar,İstinaf Başvuru Hakkına Sahip Olanlar ve İstinaf Başvurusundan Feragat,İstinaf Başvuru Usulü ve Başvuru Üzerine Yapılabilecek İşlemler,İstinaf Kanun Yolunda Ön İnceleme ve İstinaf Dilekçesinin Reddi,İstinaf Kanun Yolunda Yapılamayacak İşlemler,İstinaf Kanun Yolunda Yeni Dava Malzemesi Getirme Hakkı,İstinaf Kanun Yolunda İnceleme, İncelemenin Kapsamı, Duruşma ve Karar,İstinaf Mahkemesinin Verebileceği Kararlar,İstinaf ve Temyizde Maddi ve Hukuki Denetim,Bölge Adliye Mahkemesinin Temyiz Edilebilen ve Edilemeyen Kararları,Temyiz Başvurusu Usulü,Temyiz Başvurusu Üzerine Yapılabilecek Olan İşlemler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonucunda öğrenci; | 10, 13, 14, 16, 19, 2, 4, 5, 9 | A, D, E |
1. Kanun yolu ve istinafın tarihi gelişimi | 10, 12, 13, 16, 19, 4, 5, 9 | A, D, E |
2. Türk Hukukunda İstinafın Dayanakları | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 9 | A, D, E |
3. Kanunyolu olarak istinaf ve istinafa konu olabilecek kararlar | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 9 | A, D, E |
4. İstinaf Başvurusu | 10, 12, 13, 14, 16, 18, 19, 2, 4, 5, 9 | A, D, E |
5. İstinaf Başvuru Hakkına Sahip Olanlar | 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 9 | A, D, E |
6. İstinaf Başvurusundan Feragat | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 9 | A, D, E |
7. İstinafa Başvuru Süresi | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 9 | A, D, E |
8. İstinafta Yetkili Mahkeme | 10, 13, 19, 5, 9 | A, D, E |
9. İstinafa Başvuru Şekli ve Katılma Yoluyla İstinaf | 10, 13, 16, 19, 4, 5, 9 | A, D, E |
10. İstinaf Sebepleri | 12, 13, 16, 19, 4, 9 | A, D, E |
11. İstinaf İncelemesi ve Karar | 12, 13, 14, 19, 4, 9 | A, D, E |
11.1. Ön İnceleme | 13, 14, 16, 19, 4, 9 | A, D, E |
11.2. Ön İncelemenin Sonucu | 12, 13, 16, 19, 4, 9 | A, D, E |
12. Tahkikat | 10, 12, 13, 16, 19, 4, 5, 9 | A, D, E |
12.1. İncelemenin Kapsamı | 10, 12, 18, 19, 4, 9 | A, D, E |
12.2. İnceleme Usulü | 13, 14, 16, 19, 5, 9 | A, D, E |
12.3. İstinaf derecesinde yapılamayacak işlemler | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 9 | A, D, E |
13. Sözlü Yargılama | 10, 12, 13, 16, 19, 4, 9 | A, D, E |
14. İstinaf Mahkemesinin Verebileceği Kararlar | 12, 13, 14, 16, 19, 4, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İstinafın tarihi gelişimi ve İstinaf Kavramı | |
2 | İstinaf Kanun Yolunun Amacı, İşleyişi | |
3 | İstinaf Kanun Yoluna Başvurulabilecek Kararlar | |
4 | İstinaf Başvuru Hakkına Sahip Olanlar ve İstinaf Başvurusundan Feragat | |
5 | İstinaf Başvuru Usulü ve Başvuru Üzerine Yapılabilecek İşlemler | |
6 | İstinaf Kanun Yolunda Ön İnceleme ve İstinaf Dilekçesinin Reddi | |
7 | İstinaf Kanun Yolunda Yapılamayacak İşlemler | |
8 | İstinaf Kanun Yolunda Yeni Dava Malzemesi Getirme Hakkı | |
9 | İstinaf Kanun Yolunda İnceleme, İncelemenin Kapsamı, Duruşma ve Karar | |
10 | İstinaf Mahkemesinin Verebileceği Kararlar | |
11 | İstinaf ve Temyizde Maddi ve Hukuki Denetim | |
12 | Bölge Adliye Mahkemesinin Temyiz Edilebilen ve Edilemeyen Kararları | |
13 | Temyiz Başvurusu Usulü | |
14 | Temyiz Başvurusu Üzerine Yapılabilecek Olan İşlemler |
Kaynak |
Ders notu verilmeyecektir. |
1. Baki Kuru, İstinaf Sistemine Göre Yazılmış Medeni Usul Hukuku, Legal Yayıncılık, 2016. 2. Baki Kuru, İstinaf Sistemine Göre Yazılmış İcra ve İflas Hukuku, Legal Yayıncılık, 2016. 3.Hakan Pekcanıtez/ Oğuz Atalay/ Muhammed Özekes, Medeni Usul Hukuku, Yetkin Yayıncılık, 2016. 4. Ramazan Arslan/Ejder Yılmaz/ Sema Taşpınar Ayvaz, Medeni Usul Hukuku, 2. Bası, Yetkin Yayıncılık, 2016. 5. Tolga Akkaya, Medeni Usul Hukukunda İstinaf, Yetkin Yayıncılık, Ankara 2009. 6. Cenk Akil, İstinaf Kavramı, Yetkin Yayıncılık, Ankara 2010. 7. Deniz Meraklı Yayla, Medeni Usul Hukukunda İstinaf Kanunyolunda Yeniden Tahkikat Yapılması, Yetkin Yayıncılık, 2014. 8.Selçuk ÖZTEK, Türk Medeni Yargılama Hukukunda İstinaf ve Temyiz, 2021. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1) Özel Hukuk alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında özel hukukla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
2 | PY2) Özel Hukuk alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kullanarak, bu bilgileri analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | X | |||||
3 | PY3) Özel Hukuk alanındaki bilimsel bilgiyi kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | X | |||||
4 | PY4) Özel Hukuka dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştırır. | X | |||||
5 | PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | |||||
6 | PY6) Özel Hukuka dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştıran bağımsız bir çalışma ortaya koyar. | X | |||||
7 | PY7) Özel Hukuk alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
8 | PY8) Özel Hukuk alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
9 | PY9) Özel Hukuk alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | X | |||||
10 | PY10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. | ||||||
11 | PY11) Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | X | |||||
12 | PY12) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | X | |||||
13 | PY13) Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 16 | 3 | 48 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 3 | 42 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 3 | 42 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 8 | 5 | 40 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 6 | 84 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 298 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(298/30) | 10 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HMK ÇERÇEVESİNDE İSTİNAF | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Müjgan TUNÇ YÜCEL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Müjgan TUNÇ YÜCEL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İstinaf ile ilgili teorik bilgiye sahip olmak ve bu alnadaki uygulamaya yönelik sorunların çözümü hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmalarını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İstinafın tarihi gelişimi ve İstinaf Kavramı,İstinaf Kanun Yolunun Amacı, İşleyişi,İstinaf Kanun Yoluna Başvurulabilecek Kararlar,İstinaf Başvuru Hakkına Sahip Olanlar ve İstinaf Başvurusundan Feragat,İstinaf Başvuru Usulü ve Başvuru Üzerine Yapılabilecek İşlemler,İstinaf Kanun Yolunda Ön İnceleme ve İstinaf Dilekçesinin Reddi,İstinaf Kanun Yolunda Yapılamayacak İşlemler,İstinaf Kanun Yolunda Yeni Dava Malzemesi Getirme Hakkı,İstinaf Kanun Yolunda İnceleme, İncelemenin Kapsamı, Duruşma ve Karar,İstinaf Mahkemesinin Verebileceği Kararlar,İstinaf ve Temyizde Maddi ve Hukuki Denetim,Bölge Adliye Mahkemesinin Temyiz Edilebilen ve Edilemeyen Kararları,Temyiz Başvurusu Usulü,Temyiz Başvurusu Üzerine Yapılabilecek Olan İşlemler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonucunda öğrenci; | 10, 13, 14, 16, 19, 2, 4, 5, 9 | A, D, E |
1. Kanun yolu ve istinafın tarihi gelişimi | 10, 12, 13, 16, 19, 4, 5, 9 | A, D, E |
2. Türk Hukukunda İstinafın Dayanakları | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 9 | A, D, E |
3. Kanunyolu olarak istinaf ve istinafa konu olabilecek kararlar | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 9 | A, D, E |
4. İstinaf Başvurusu | 10, 12, 13, 14, 16, 18, 19, 2, 4, 5, 9 | A, D, E |
5. İstinaf Başvuru Hakkına Sahip Olanlar | 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 9 | A, D, E |
6. İstinaf Başvurusundan Feragat | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 9 | A, D, E |
7. İstinafa Başvuru Süresi | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 9 | A, D, E |
8. İstinafta Yetkili Mahkeme | 10, 13, 19, 5, 9 | A, D, E |
9. İstinafa Başvuru Şekli ve Katılma Yoluyla İstinaf | 10, 13, 16, 19, 4, 5, 9 | A, D, E |
10. İstinaf Sebepleri | 12, 13, 16, 19, 4, 9 | A, D, E |
11. İstinaf İncelemesi ve Karar | 12, 13, 14, 19, 4, 9 | A, D, E |
11.1. Ön İnceleme | 13, 14, 16, 19, 4, 9 | A, D, E |
11.2. Ön İncelemenin Sonucu | 12, 13, 16, 19, 4, 9 | A, D, E |
12. Tahkikat | 10, 12, 13, 16, 19, 4, 5, 9 | A, D, E |
12.1. İncelemenin Kapsamı | 10, 12, 18, 19, 4, 9 | A, D, E |
12.2. İnceleme Usulü | 13, 14, 16, 19, 5, 9 | A, D, E |
12.3. İstinaf derecesinde yapılamayacak işlemler | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 9 | A, D, E |
13. Sözlü Yargılama | 10, 12, 13, 16, 19, 4, 9 | A, D, E |
14. İstinaf Mahkemesinin Verebileceği Kararlar | 12, 13, 14, 16, 19, 4, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İstinafın tarihi gelişimi ve İstinaf Kavramı | |
2 | İstinaf Kanun Yolunun Amacı, İşleyişi | |
3 | İstinaf Kanun Yoluna Başvurulabilecek Kararlar | |
4 | İstinaf Başvuru Hakkına Sahip Olanlar ve İstinaf Başvurusundan Feragat | |
5 | İstinaf Başvuru Usulü ve Başvuru Üzerine Yapılabilecek İşlemler | |
6 | İstinaf Kanun Yolunda Ön İnceleme ve İstinaf Dilekçesinin Reddi | |
7 | İstinaf Kanun Yolunda Yapılamayacak İşlemler | |
8 | İstinaf Kanun Yolunda Yeni Dava Malzemesi Getirme Hakkı | |
9 | İstinaf Kanun Yolunda İnceleme, İncelemenin Kapsamı, Duruşma ve Karar | |
10 | İstinaf Mahkemesinin Verebileceği Kararlar | |
11 | İstinaf ve Temyizde Maddi ve Hukuki Denetim | |
12 | Bölge Adliye Mahkemesinin Temyiz Edilebilen ve Edilemeyen Kararları | |
13 | Temyiz Başvurusu Usulü | |
14 | Temyiz Başvurusu Üzerine Yapılabilecek Olan İşlemler |
Kaynak |
Ders notu verilmeyecektir. |
1. Baki Kuru, İstinaf Sistemine Göre Yazılmış Medeni Usul Hukuku, Legal Yayıncılık, 2016. 2. Baki Kuru, İstinaf Sistemine Göre Yazılmış İcra ve İflas Hukuku, Legal Yayıncılık, 2016. 3.Hakan Pekcanıtez/ Oğuz Atalay/ Muhammed Özekes, Medeni Usul Hukuku, Yetkin Yayıncılık, 2016. 4. Ramazan Arslan/Ejder Yılmaz/ Sema Taşpınar Ayvaz, Medeni Usul Hukuku, 2. Bası, Yetkin Yayıncılık, 2016. 5. Tolga Akkaya, Medeni Usul Hukukunda İstinaf, Yetkin Yayıncılık, Ankara 2009. 6. Cenk Akil, İstinaf Kavramı, Yetkin Yayıncılık, Ankara 2010. 7. Deniz Meraklı Yayla, Medeni Usul Hukukunda İstinaf Kanunyolunda Yeniden Tahkikat Yapılması, Yetkin Yayıncılık, 2014. 8.Selçuk ÖZTEK, Türk Medeni Yargılama Hukukunda İstinaf ve Temyiz, 2021. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1) Özel Hukuk alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında özel hukukla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
2 | PY2) Özel Hukuk alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kullanarak, bu bilgileri analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | X | |||||
3 | PY3) Özel Hukuk alanındaki bilimsel bilgiyi kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | X | |||||
4 | PY4) Özel Hukuka dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştırır. | X | |||||
5 | PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | |||||
6 | PY6) Özel Hukuka dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştıran bağımsız bir çalışma ortaya koyar. | X | |||||
7 | PY7) Özel Hukuk alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
8 | PY8) Özel Hukuk alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
9 | PY9) Özel Hukuk alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | X | |||||
10 | PY10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. | ||||||
11 | PY11) Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | X | |||||
12 | PY12) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | X | |||||
13 | PY13) Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |