Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MARKA YÖNETİM İLKELERİ VE STRATEJİLERİ-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersin YardımcılarıPROF.DR.AYŞEN AKYÜZ
Dersin AmacıBu ders, öğrencilerin marka ile ilgili konumlandırma, marka kişiliği ve imajı gibi temel kavramları tanımasını, rekabet avantajı yaratacak marka stratejilerini ve marka iletişim araçlarını öğrenmesini amaçlamaktadır. Öğrenciler ayrıca ilgi çekici markaları nasıl tanımlayacaklarını ve değerlendireceklerini, stratejik düşüncenin temel ilkelerini nasıl anlayacaklarını ve tüketicilere ilham verecek markaları nasıl geliştireceklerini öğrenecekler. Bununla birlikte, marka denkliğini oluşturmaya, ölçmeye ve yönetmeye yönelik faaliyetler geliştirmeyi öğreneceklerdir.
Dersin İçeriğiBu ders; Marka ile ilgili Kavramlar,Marka Kimliği, Kişiliği,Marka Konumlandırma ve İmaj,Marka Değeri ve marka Denkliği,Müşteri Temelli Marka Denkliği,Marka Stratejileri,Satın Alma, Marka Genişlemesi, Yeni markalar,Marka Performansı ve Denetimi,Sunumlar,Sunumlar,Sunumlar,Sunumlar,Sunumlar,Sunumlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Bir markayı güçlü kılan şeyin ne olduğunu ve bir markanın neden öncü olabileceğini açıklar.10, 14, 16, 9E, F
2.Marka planlamasındaki temel bileşenleri ayırt eder.10, 14, 16, 9E, F
3.Tüketici ve pazar eğilimlerini analiz eder. 10, 14, 16, 9E, F
4.Marka konumunu güçlendirecek fırsatlardan yararlanmaya yönelik stratejiler geliştirir.10, 14, 16, 9E, F
5..Marka değerini oluşturmak ve yönetmek için etkili marka stratejileri formüle eder 10, 14, 16, 9E, F
6.Marka denkliği oluşturma konseptini uygular.10, 14, 16, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Marka ile ilgili Kavramlar
2Marka Kimliği, Kişiliği
3Marka Konumlandırma ve İmaj
4Marka Değeri ve marka Denkliği
5Müşteri Temelli Marka Denkliği
6Marka Stratejileri
7Satın Alma, Marka Genişlemesi, Yeni markalar
8Marka Performansı ve Denetimi
9Sunumlar
10Sunumlar
11Sunumlar
12Sunumlar
13Sunumlar
14Sunumlar
Kaynak
makaleler Kevin Lane Keller, Strategic Brand Management, Pearson. Johny K. Johansson and Kurt A. Carlson Contemporaray Brand mangement, Sage Nurcan Babür Tosun. Marka Yönetimi. Beta. Fatma Atılgan. Marka Yönetimi. Nobel.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir.
X
3
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
4
Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir.
5
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
6
Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir.
X
7
Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
X
8
Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir.
9
Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
10
Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar.
X
11
İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
12
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
X
13
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
15
Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati31442
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi525125
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer12525
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı14040
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)232
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(232/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MARKA YÖNETİM İLKELERİ VE STRATEJİLERİ-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersin YardımcılarıPROF.DR.AYŞEN AKYÜZ
Dersin AmacıBu ders, öğrencilerin marka ile ilgili konumlandırma, marka kişiliği ve imajı gibi temel kavramları tanımasını, rekabet avantajı yaratacak marka stratejilerini ve marka iletişim araçlarını öğrenmesini amaçlamaktadır. Öğrenciler ayrıca ilgi çekici markaları nasıl tanımlayacaklarını ve değerlendireceklerini, stratejik düşüncenin temel ilkelerini nasıl anlayacaklarını ve tüketicilere ilham verecek markaları nasıl geliştireceklerini öğrenecekler. Bununla birlikte, marka denkliğini oluşturmaya, ölçmeye ve yönetmeye yönelik faaliyetler geliştirmeyi öğreneceklerdir.
Dersin İçeriğiBu ders; Marka ile ilgili Kavramlar,Marka Kimliği, Kişiliği,Marka Konumlandırma ve İmaj,Marka Değeri ve marka Denkliği,Müşteri Temelli Marka Denkliği,Marka Stratejileri,Satın Alma, Marka Genişlemesi, Yeni markalar,Marka Performansı ve Denetimi,Sunumlar,Sunumlar,Sunumlar,Sunumlar,Sunumlar,Sunumlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Bir markayı güçlü kılan şeyin ne olduğunu ve bir markanın neden öncü olabileceğini açıklar.10, 14, 16, 9E, F
2.Marka planlamasındaki temel bileşenleri ayırt eder.10, 14, 16, 9E, F
3.Tüketici ve pazar eğilimlerini analiz eder. 10, 14, 16, 9E, F
4.Marka konumunu güçlendirecek fırsatlardan yararlanmaya yönelik stratejiler geliştirir.10, 14, 16, 9E, F
5..Marka değerini oluşturmak ve yönetmek için etkili marka stratejileri formüle eder 10, 14, 16, 9E, F
6.Marka denkliği oluşturma konseptini uygular.10, 14, 16, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Marka ile ilgili Kavramlar
2Marka Kimliği, Kişiliği
3Marka Konumlandırma ve İmaj
4Marka Değeri ve marka Denkliği
5Müşteri Temelli Marka Denkliği
6Marka Stratejileri
7Satın Alma, Marka Genişlemesi, Yeni markalar
8Marka Performansı ve Denetimi
9Sunumlar
10Sunumlar
11Sunumlar
12Sunumlar
13Sunumlar
14Sunumlar
Kaynak
makaleler Kevin Lane Keller, Strategic Brand Management, Pearson. Johny K. Johansson and Kurt A. Carlson Contemporaray Brand mangement, Sage Nurcan Babür Tosun. Marka Yönetimi. Beta. Fatma Atılgan. Marka Yönetimi. Nobel.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir.
X
3
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
4
Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir.
5
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
6
Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir.
X
7
Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
X
8
Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir.
9
Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
10
Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar.
X
11
İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
12
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
X
13
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
15
Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:34Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:35